Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Eu ce am observat de mult timp ca la rece și în gener
Iarna alternatorul încarcă mult mai bine decât când e e cald afară.
De exemplu la rece de cele mai multe ori încarcă între 14.3-14.5 , în schimb când e cald afară încarcă 13.6-13.8
Skip ads

  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
@scosmyn
Alternatorul e din ala cu mufa cu 2 borne, +B si DF.
Banuiesc ca +B e alimentarea cand pui contactul si DF e borna prin care trimite semnal la martor, ceva de genul `Device Fault`.
Insa sa tina cont de temperatuta exterioara....poate ceva intern in regulatorul de tensiune, ca nu cred ca are comunicare CAN BUS sau altceva cu ECU.
Cineva care are unul fara `probleme` poate sa confirme (sau nu) acest aspect.
Merci oricum!
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
@scosmyn
Daca nu e prea complicat, poti sa-mi spui ce fel de acumulator ai (Ah) si de cat timp?
Multumesc.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
`Ridicati ituratia motoruluila 3.000 rot/min. Tensiunea
trebuie sa fie atunci 13-14,5 V. Aceasta dovedeste
ca alternatorul si regulatorul de tensiune lucreaza`
Din manualul Astra H /Etzold.
Adica e bine, una peste alta, daca asa zice manualul de intretinere si reparatii, nu?
Nu-s multumit cu cei 13V, cei de la garantie baterie nu cred ca mi-ar fi pus stampila la garantie daca-r fi masurat asta, am prins 14.2V cand a pus `garantul` aparatul de masura pe baterie cu motorul pornit, erau cam -2 grade Celsius afara.
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,121
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Masina are incarcare inteligenta
Face ce vrea ia
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Nu știu ce fel de alternator am pe mașină , n am umblat niciodată la el de când am mașina .. am schimbat bateria anul trecut pe timpul ăsta și mi a măsurat încărcarea pentru garanție și a fost ok.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
@ney
Poti sa detaliezi?
Unde-i inteligenta si cum se `transmite` ea?
Adica cum comunica cu alternatorul?
Daca stii mai multe, de genul `CAN BUS`, etc, detaliaza te rog.
M-am uitat in ochii meseriasului de la garantie si mi-am dat seama(nu ma intreba cum, ceva beyond CAN BUS, ceva wireless presupun...HE HE) ca nu mi-ar fi pus stampila aia de la garantie in veci daca nu era ca la carte, adica 13.8V-14.4V, cum scrie in cartonul ala cu garantia.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
@scosmyn
Ce acumulator ai avut si cat te-a tinut?
Adica Ah si ani, daca se poate.
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,121
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Aprindeti farurile sau degivrare sau stergatoare si atunci v a incarca perfect pt. verificare.
Un acumulator incarcat minim 80% nu v a initia incarcarea daca nu accesati consumatorii de mai sus.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
@ney
Am facut asta, dar nu schimba cu nimic tensiunea debitata de alternator, masurata pe baterie, recunosc, si nu pe bornele alternatoruluii, si de aici e posibila diferenta aia,
Maine am sa fac si verificarea asta si ne auzim, ca sa eliminam o necunoscuta.
Multumesc de implicare.
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,121
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Multi au fost respinsi la garantie din cauza necunosterii saa nepregatirii personalului.
Daca aveti posibilitate, mergeti in alta parte.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Am inteles ideea.
Ca sa fiu sincer 100%, lucrurile au fost asa:
Pe 20 sau 21 decembrie anul trecut, Vica, ( asa a botezat-o ala de la care am luat-o, asa a ramas...) a pormit greu de tot, dimineata...cam 0grade Celsius, am mers la centrul de baterii....asa-i zic eu, unde-s toate bateriile de pe lumea asta in Craiova, adica `la Podisor`, si i-am zis primului angajat care mi-a iesit in cale: `Am o problema cu bateria, vreau s-o schimb sau ceva de genul`.
Omul a luat un densimetru, a desfacut un capacel de la Rombat Tornada 60Ah, a masurat densitatea acidului, a pus si mana pe borne si mi-a zis ca-i un contact imperfect, borna fiind calda.
Am strans borna, si acum 1 saptamana nu a mai pornit, acelasi individ, mi-a dat garantia, i-am amintit ca mi-a mai dat 1 an la Rombatul din decembrie( i-am stecurat atunci 30 lei dupa verdict acum 3 luni), mi-a zis ca nu-i Mafalda.
Nu pot sa-l acuz ca nu stie, ca ma uit la fatza lui si-mi dau seama ca nu stie de chestii de genul: dependenta dV/dt, unde dV e variatia tensiunuii de incarcare, si dT e variatia temperaturii.
Pe de alta parte, hartia sau cartonul ala de la garantie zice CLAR: 13,8V...14.4V), cu sarcina sau nu, adica ma gandesc ca ceva au in vedere de au limitele astea riguroase.
Ceva imi scapa aici, si va rog pe cei mai in tema sa ma `luminati`, care-i treaba, ca ceva-mi scapa aici.
Multumesc.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,957
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Colegul @ney a scris câteva posturi în urmă despre faptul că are încărcare inteligentă. Probabil prin can se face controlul, dar eu văd mai simplu lucrurile: ai cheltuit bani pe o baterie nouă ( trec peste faptul că ai pus una mai mare, cu peste 10 procente mai mult, deoarece rămâne o toleranță de până la 15 la sută), ai primit garanție la verificarea de specialitate. Punct!
În caz de nevoie folosește garanția. Că nu povestim despre rachete intergalactice...
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Domnule @corsablue, nu cred ca e important, sau nu mai e, ceea ce a scris @ney, atata timp cat nu sunt `lamurit` ce-i aia `incarcare inteligenta`.
Eu am cerut, si inca mai cer pararea si sfatul cuiva care chiar are habar despre ce se intampla acolo, cu incarcarea bateriei, cu dependenta dv/dt, daca se poate.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
oamenii aia care vand baterii cu sutele sau ceva pe zi cred ca stiu ceva.
Am sa ma duc sa vorbesc cu ei, chit ca pierd garantia bateriei, in fine...am pierdut eu si mai mult....nu stau in drum de 1 baterie.
Multumesc oricum de implicare.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,957
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Există o variație a tensiunii dar nu este funcție de timp este funcție de nivelul de încărcare a bateriei de acumulatori și corelat cu consumul de electricitate al sistemelor: ECU, abs, lumini, ac, etc.
Discuție similară
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=2083059
Uite ce scrie colegul @sebage:
sebage a scris:Intr-o oarecare masura, au dreptate, adica la partea ca "nu incarca mereu la 14V ci doar cât are nevoie". Este vorba de acea asa numita "incarcare inteligenta".
Unde nu mai au ei dreptate ... pai da, incarcare inteligenta, care NU este decisa de alternator, ci de ECU, deci, alternatorul este comandat din ECU cata energie sa furnizeze.
Ei bine, in acest caz, nu ar conta turatia motorului.
La tine, aparent, alternatorul nu poate furniza mai multa energie/putere, la turatii mici.
Daca si cat poate functiona asa, nu stiu sa iti spun. Oricum, in principiu, un acumulator de 12V plumb/acid, incarcat 100% ar trebui sa aiba la borne 12.6V (dupa cel putin 30 de minute dupa terminarea incarcarii). Ori la tine, pare ca scade sub acest nivel.
Acum, drept este ca nu stim cat de prexis este aparatul cu care se determina aceasta tensiune.

  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Am avut baterie de 55ah și m a ținut aproximativ 5 ani.
Și acum tot de 55ah am pus , ca doar aia încăpea în locașul respectiv și oricum nu trebuie mai mare de atât.
Acum și la mine din ce am urmărit în meniul secret încarcă 13.6-13.8 , nu mai încarcă nici la mine constant cum încarcă acum un an de exemplu , stătea numai peste 14…
Și da am măsurat și la borna și indică exact ca în meniul secret.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
Buna ziua
Am restrans cablul de la alternator, borna+, m-am mai dus 1 tura de piulita, si acum am comstant 14.15V-14.25V, tot timpul, indiferent de sarcina, turatie, temperatura.
In meniul `secret` arata 14.6V, e normal, mai sunt pierderi, dar strict pe baterie e ceea ce am scris mai sus.
  • GoreAlGore

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2008 Z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2020

  • Mesaj Privat
@scosmyn
Am inteles, merci frumos.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR