- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
nu ai dat detalii despre ce tip de debitmetru ai ... cu hot-wire sau cu hot-film. oricum cel cu fir se preteaza mai bine la a fi curatat. este un topic pe forum exact cu asta. In principiu se curata cu alcool izopropilic ( se lasa la inmuiat) se da cu aer si eventual cu un spray special pentru hot-film. se usuca bine apoi se testeaza. daca vrei sa il schimbi cumpara unul tot bosch pentru ca orice altceva te va dezamagi. numai bine
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
Berci Eugen ,ai tu motorul asta pe masina ?
* Model: Opel Astra
* Anul de fabricatie: 2002
* Motorizare: Motorina 12.7 DTI
* Culoare: ALBASTRA
Din cate stiu debitmetrul original pus pe masina este Bosch asa ca mergi pe piesa originala nu incerca altceva ca incerci pe banii tai , daca masina este lenesa cu debitmetrul pus iar cand il scoti trage ff bine atunci debitmetrul este cauza dar, cel mai relevant este sa faci o diagnoza la realanti cu motor cald trebuie sa aibe 27-29 kg/h.
* Model: Opel Astra
* Anul de fabricatie: 2002
* Motorizare: Motorina 12.7 DTI
* Culoare: ALBASTRA
Din cate stiu debitmetrul original pus pe masina este Bosch asa ca mergi pe piesa originala nu incerca altceva ca incerci pe banii tai , daca masina este lenesa cu debitmetrul pus iar cand il scoti trage ff bine atunci debitmetrul este cauza dar, cel mai relevant este sa faci o diagnoza la realanti cu motor cald trebuie sa aibe 27-29 kg/h.
emil1310
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2009
- Mesaj Privat
- andreipopa
- *
- 1 mesaje
- din 10 Jun 2009
- Corsa 2001
- Timis
andreipopa
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- vwcriss
- **
- 121 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Bucuresti
vwcriss
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
am si eu o MARE problema cu debitmetru (sau mai degraba cu altceva). La constatare imi spune ca e defect si tre schimbat, dar cand m-am uitat putin mai atent si la grafice am observat ca de fapt debitmetru nu da niciun fel de valori
Mass Air Flow Sensor Mass Air Flow Sensor
V kg/h
0 0
0 0
0 0
0 0
si asta dupa ce am trecut prin mai multe service-uri, cica specializate, si chiar si pe la un garaj "fan opel" al unui forumist (nu dau nume), care m-ia zis ca am cumparat un debitmetru made in china, si ca sa ma duc sa cumpar unu de la un anumit magazin caci acela aduce debitmetre bune. Zis si facut, caci daca nici un forumist care mai are si service nu stie, atunci cine...
WRONG, caci nici acest forumist nu si-a dat interesul sa ma ajute si sa se uite si la parametrii, ci doar la erori, acolo unde apare defect, dar el e defapt bun, doar ca e o alta problema majora undeva, si nu stiu unde ar mai putea fi.
specific ca pana acuma am cumparat 4 debitmetre intr-un an de zile, 8-9 diagnosticari (asta pana acuma cand mi-am cumparat OpCom, si nu mai dau bani la toti smecherii care doar asta vor sa aca(sa ne stoarca de bani)), si foarte multa bataie de cap. mai mentionez ca nici cu debitmetru bagat nici cu el scos nu sunt diferente la comportamentul motorului, si nici nu se modifica valorile, care stau lipite de 0.
motorul in principiu functioneaza ok, nu da nas, dar nici nu prea trage (am mai avut un polo classic 101 hp cipuit la 112hp si trage mai mai ca asta)
problema 1: cand pornesc masina motorul se duce in 2-3000 ture pentru 3-4 secunde si scade incet dupa, pana la 900, cam in 2-3 sec.
problema 2: in mers cand scot din viteza (cand ma apropii de semafor, sau schimb vitezele) se tureaza zgomotos de altfel pana la 3-4000 ture pentru mai multe secunde. cand opresc la semafor masina ramane turata pana ajung la 0km/h sau apas de mai multe ori pedala de frana usor doar ca sa faca contact (asta pana se opreste masina).
aceasta problema nu se desfasoara tot timpul, dar in proportie de 60-70% dintr-o deplasare face aceste probleme
evident ca si consumul ma cam supara, dar ramane de vazut daca asa este el sau este mare din aceasta cauza.
OK acuma masina:
opel astra G 2001 Z18XE(1)
cine ma poate ajuta cu un sfat ceva, va multumesc enorm
orice, dar numai NU service.
nu mai dau banii la hoti, caci niciunul nu mi-a rezolvat masina pana acuma
Mass Air Flow Sensor Mass Air Flow Sensor
V kg/h
0 0
0 0
0 0
0 0
si asta dupa ce am trecut prin mai multe service-uri, cica specializate, si chiar si pe la un garaj "fan opel" al unui forumist (nu dau nume), care m-ia zis ca am cumparat un debitmetru made in china, si ca sa ma duc sa cumpar unu de la un anumit magazin caci acela aduce debitmetre bune. Zis si facut, caci daca nici un forumist care mai are si service nu stie, atunci cine...
WRONG, caci nici acest forumist nu si-a dat interesul sa ma ajute si sa se uite si la parametrii, ci doar la erori, acolo unde apare defect, dar el e defapt bun, doar ca e o alta problema majora undeva, si nu stiu unde ar mai putea fi.
specific ca pana acuma am cumparat 4 debitmetre intr-un an de zile, 8-9 diagnosticari (asta pana acuma cand mi-am cumparat OpCom, si nu mai dau bani la toti smecherii care doar asta vor sa aca(sa ne stoarca de bani)), si foarte multa bataie de cap. mai mentionez ca nici cu debitmetru bagat nici cu el scos nu sunt diferente la comportamentul motorului, si nici nu se modifica valorile, care stau lipite de 0.
motorul in principiu functioneaza ok, nu da nas, dar nici nu prea trage (am mai avut un polo classic 101 hp cipuit la 112hp si trage mai mai ca asta)
problema 1: cand pornesc masina motorul se duce in 2-3000 ture pentru 3-4 secunde si scade incet dupa, pana la 900, cam in 2-3 sec.
problema 2: in mers cand scot din viteza (cand ma apropii de semafor, sau schimb vitezele) se tureaza zgomotos de altfel pana la 3-4000 ture pentru mai multe secunde. cand opresc la semafor masina ramane turata pana ajung la 0km/h sau apas de mai multe ori pedala de frana usor doar ca sa faca contact (asta pana se opreste masina).
aceasta problema nu se desfasoara tot timpul, dar in proportie de 60-70% dintr-o deplasare face aceste probleme
evident ca si consumul ma cam supara, dar ramane de vazut daca asa este el sau este mare din aceasta cauza.
OK acuma masina:
opel astra G 2001 Z18XE(1)
cine ma poate ajuta cu un sfat ceva, va multumesc enorm
orice, dar numai NU service.
nu mai dau banii la hoti, caci niciunul nu mi-a rezolvat masina pana acuma
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- vwcriss
- **
- 121 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Bucuresti
vwcriss
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ai la pag 3
(1) Termistor, temperatura aer, celalat terminal al lui la masa GND pin 3. La 37 grade (incalzit cu degetul) are 1,7kohm si la 18grade 2,34kohm (modelul 0 280 218 031)
(2) B+ Tensiune alimentare MAF, 12V
(3) GND Sasiu, masa, - , sau cum vreti voi
(4) 5V tensiune de referinta data de ECU pe pin 7 la Agila.
(5) Iesire MAF, tensiune DC, cu cit creste debitul de aer (turatie motor) va creste si ea pina la 4.5-4.9V functie de model.
(1) Termistor, temperatura aer, celalat terminal al lui la masa GND pin 3. La 37 grade (incalzit cu degetul) are 1,7kohm si la 18grade 2,34kohm (modelul 0 280 218 031)
(2) B+ Tensiune alimentare MAF, 12V
(3) GND Sasiu, masa, - , sau cum vreti voi
(4) 5V tensiune de referinta data de ECU pe pin 7 la Agila.
(5) Iesire MAF, tensiune DC, cu cit creste debitul de aer (turatie motor) va creste si ea pina la 4.5-4.9V functie de model.
- vwcriss
- **
- 121 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Bucuresti
vwcriss
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
- vwcriss
- **
- 121 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Bucuresti
vwcriss
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
@vwcriss ai venit la Agila cu problema MAF de Astra Z18XE si nu prea se pupa. La Agila are 5 pini la tine 4. Dan ti-a indicat corect, dar in graba poate nu a observat aceste diferente. Noi la Agila acuma nu facem scandal ca ai postat in alta parte si incercam sa te ajutam sa masori corect. Dan decide unde ramane aceasta postare. De aceea m-am ocupat putin de problema ta si consultand Autodata si Vivid (programe pe care vad ca nu le ai, nu mai vorbesc TIS) am gasit ceea ce urmeaza. Am facut asignarea pinilor pe o poza de-a ta ca sa stii cum este corect. In functie de asta tii cont la cupla, pentru ca ai mai multe de masurat.
- Cupla scoasa - intre 4 si masa = 11 - 14 V - la cupla cablului (tensiune de alimentare din baterie)
- intre 1 si masa = 5V tensiune de referinta - la cupla cablu
- Cupla bagata - intre 2 si 3 (contact pus) = 0 V
- intre 2 si 3 (motor in relanti) = 0,8 V
- intre 2 si 3 din relanti, varfuri usoare de acceleratie, tensiunea salta rapid la cca. 4 V
Observam ca terminalul 3 este iesirea de semnal a MAF pe care il trimite la ECU. Asta in ceea ce priveste MAF. Dar mai este si IAT (intake air temperature) care are senzorul in aceeasi carcasa intre pinii 1 si 2. Deci, aici ai de facut urmatoarele:
- cupla scoasa - intre 1 si 2 la MAF, multimetru pe ohmmetru, se masoara intre 1500 - 2500 ohm (la 20*C trebuie sa aiba 2200 ohm).
- cupla bagata - intre 1 si 2 la 20*C trebuie sa fie 1.9V.
Atentie la starea din teren. Tii cont cand ai cupla afara sa u cuplata. (Evident ca nu ai tensiuni la MAF cu cupla scoasa, dar am facut precizari suplimentare sa nu existe dubiu.) Cand cupla este bagata, cauti pinii pe spatele ei, in manunchi si vezi cum intri acolo sa masori fara sa fortezi sau sa faci scurtcircuit. Bafta si fa rost de documentatii ca-ti va fi mai usor.
- Cupla scoasa - intre 4 si masa = 11 - 14 V - la cupla cablului (tensiune de alimentare din baterie)
- intre 1 si masa = 5V tensiune de referinta - la cupla cablu
- Cupla bagata - intre 2 si 3 (contact pus) = 0 V
- intre 2 si 3 (motor in relanti) = 0,8 V
- intre 2 si 3 din relanti, varfuri usoare de acceleratie, tensiunea salta rapid la cca. 4 V
Observam ca terminalul 3 este iesirea de semnal a MAF pe care il trimite la ECU. Asta in ceea ce priveste MAF. Dar mai este si IAT (intake air temperature) care are senzorul in aceeasi carcasa intre pinii 1 si 2. Deci, aici ai de facut urmatoarele:
- cupla scoasa - intre 1 si 2 la MAF, multimetru pe ohmmetru, se masoara intre 1500 - 2500 ohm (la 20*C trebuie sa aiba 2200 ohm).
- cupla bagata - intre 1 si 2 la 20*C trebuie sa fie 1.9V.
Atentie la starea din teren. Tii cont cand ai cupla afara sa u cuplata. (Evident ca nu ai tensiuni la MAF cu cupla scoasa, dar am facut precizari suplimentare sa nu existe dubiu.) Cand cupla este bagata, cauti pinii pe spatele ei, in manunchi si vezi cum intri acolo sa masori fara sa fortezi sau sa faci scurtcircuit. Bafta si fa rost de documentatii ca-ti va fi mai usor.
- vwcriss
- **
- 121 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Bucuresti
vwcriss
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
sincer va zic, si pe aceasta cale imi cer si scuze, caci nu am vazut ca e topicul agila, doar am dat cautare si am gasit acest topic cu debitmetru,
se poate muta daca e, nu ma supar
iar legat e programe, cine ma poate ajuta si pe mine sa fac rost de ele, caci am mai luat de pe dc, dar nu au mers toate instalate asa cum spunea acolo in crack, sau nu le-am instalat eu cum trebuia
Multumesc
se poate muta daca e, nu ma supar
iar legat e programe, cine ma poate ajuta si pe mine sa fac rost de ele, caci am mai luat de pe dc, dar nu au mers toate instalate asa cum spunea acolo in crack, sau nu le-am instalat eu cum trebuia
Multumesc
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Ca solutie de curatat se mai poate folosi spray PCC Kontakt cod: KC3074121
testat pe o oglinda putin murdarita intetionat si testat cu 3 solutii
1. pus o picatura de Alcool izopropilic, oglinda intr-un plan inclinat de 45 de grade ( fara jet puternic _ sa vedem cu actioneaza ) = curata cam 50% din murdarie, asta doar cat curge picatura pana se evapora
2. pus o picatura de Contact Cleaner R - 11 in aceleasi conditii de mai sus si curata cam 40% din murdarie
3. o picatura de PCC Kontakt si curata 100% din murdarie si nu lasa nici un fel de urma dupa evaporare
Nu cred ca au fost conditiile ideale pentru test, dar din cate stiu eu PCC Kontakt curata foarte bine multe chestii ,nu numai pt. ce este destinat el ( il folosesc de 1 an cu succes in multe aplicatii )
Eu nu cred ca am pb. cu MAF-ul si nu stiu daca voi ajunge sa fac teste de curatare sa va spun rezultatele, dar v-am spus de acest spray in caz ca nu gasiti CRC-ul dedicat pt. curatare MAF
testat pe o oglinda putin murdarita intetionat si testat cu 3 solutii
1. pus o picatura de Alcool izopropilic, oglinda intr-un plan inclinat de 45 de grade ( fara jet puternic _ sa vedem cu actioneaza ) = curata cam 50% din murdarie, asta doar cat curge picatura pana se evapora
2. pus o picatura de Contact Cleaner R - 11 in aceleasi conditii de mai sus si curata cam 40% din murdarie
3. o picatura de PCC Kontakt si curata 100% din murdarie si nu lasa nici un fel de urma dupa evaporare
Nu cred ca au fost conditiile ideale pentru test, dar din cate stiu eu PCC Kontakt curata foarte bine multe chestii ,nu numai pt. ce este destinat el ( il folosesc de 1 an cu succes in multe aplicatii )
Eu nu cred ca am pb. cu MAF-ul si nu stiu daca voi ajunge sa fac teste de curatare sa va spun rezultatele, dar v-am spus de acest spray in caz ca nu gasiti CRC-ul dedicat pt. curatare MAF
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
@szilid
nu fac nici un test.pt ca pe test arata valorile minime -normale de lucru,deci eu sunt curios fata de acei colegi care au schimbat debitmetrul si a revenit consumul!
scuze stiu ca esti moderator,dar debitmetrul chiar nu merita curatat,si nici nu cred ca se poate in termeni normali,BOSH nu are nici un topic referitor la curatare!sory..!orice se strica!
nu fac nici un test.pt ca pe test arata valorile minime -normale de lucru,deci eu sunt curios fata de acei colegi care au schimbat debitmetrul si a revenit consumul!
scuze stiu ca esti moderator,dar debitmetrul chiar nu merita curatat,si nici nu cred ca se poate in termeni normali,BOSH nu are nici un topic referitor la curatare!sory..!orice se strica!
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu este nici o problema, daca tu consideri ca este mai bine sa cumperi un debitmetru nou in loc sa incerci sa readuci la viata este parerea ta (in caz in care ai problmema cu el) Credema se poate vedea pe tester daca este ok un debitmetru si daca functioneaza corect, acest fapt poate sa-ti confirme si Dan Cuciureanu.
Eu nu fortez nimic, doar am afirmat ca au fost debitmetre in stare nasoala care au fost curatate si merg si in ziua de azi fara a fi inlocuite.
Normal sunt si unele care nu se pot curata, este in pachet ...
Eu nu fortez nimic, doar am afirmat ca au fost debitmetre in stare nasoala care au fost curatate si merg si in ziua de azi fara a fi inlocuite.
Normal sunt si unele care nu se pot curata, este in pachet ...