- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Cuplul maxim e livrat pe la 3500 - 4000 rpm ...restul pana la 5000-5500 rpm mai insanatosim si noi catalizatorul cica... pe care tot noi il imbolnavim cu turatii mici prin oras. Specific NOI nu TU !
Fa testul de compresie...e cel mai relevant.
Log-ul de la Op-Com? Unde e? Urca-l undeva sa-l vedem si noi.
- Khrysty@n
- **
- 106 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Am afirmat cele de mai sus pentru ca imi cunosc bine masina. A fost resoftata acum ani buni, cuplul fiind in jurul a 3750RPM daca retin bine, si puterea maxima in jurul a 5800RPM. Inainte sa inceapa toata nebunia asta, masina nu facea figuri gen plafonare la turatii ridicate, lipsa putere la turatii joase (de care am scapat acum), consum ridicat in oras (care s-a redus si el substantial) si multe altele...
Singura problema acuma ar fi ca se plafoneaza chiar si in trepte mici (am observat ca are probleme chiar si in treapta a treia sa ajunga la turatia la care isi face cut-off pe alimentare), sa nu mai vorbim de treapa a patra sau chiar a cincea, unde la turatii ridicate, se manifesta ca si cum as lua piciorul dupa acceleratie.
Am sa fac testul cu compresia, l-am amanat mult, dar desi nu imi place ce voi vedea (presimt), sunt obligat sa elucidez odata problema.
Nu am niciun log de la tester. Mecanicul cu care am fost la drive test, mi-a spus ca nu vede absolut nimic anormal, si intradevar masina nu mai manifesta problema de mai sus. Ce fisier trebuia sa-mi dea?
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Khrysty@n
- **
- 106 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Am facut astazi in afara localitatii un drum de aprox 20km. Problema iarasi s-a schimbat, se tureaza bine nu se mai plafoneaza dupa 5000RPM, insa iarasi nu ia mai mult de 140. Eu suspectez un contact imperfect.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Khrysty@n
- **
- 106 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Khrysty@n
- **
- 106 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Am sa le verific, macar o parte din ele si revin cu informatii daca s-a schimbat ceva.
Am observat ceva ciudat, problemele astea se schimba chiar si in mers. Nu tine cont daca motorul e cald sau rece, sau de cat timp a stationat masina. Ex. azi, masina smucea din nou la turatii mici, de cand am plecat de acasa, toata ziua a facut la fel, cand ma intorc acasa opresc la un magazin, cand o pornesc, brusc, mergea impecabil. Mai fac aprox 1km pana cand ajung in fata casei si am facut o parcare cu spatele, moment in care masina s-a oprit (de 4 ori). Ca sa nu moara, trebuia turata la 1800-2000 ture si de fiecare data cand pornea, era anemica (400-500 RPM) si pornea balbaita, trebuind sa fie ajutata din acceleratie Cred ca-i ceva treaba voodoo, ca nu mai stiu ce poate fi...
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Khrysty@n
- **
- 106 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Se aude un ceva ca lucreaza daca temperatura apei este peste 80 grade si apas pedala de acceleratie cu contactul pus. Cred ca aia este electrovalva EGR, pentru ca inainte sa o curat nu o auzeam deloc.
Chiar si in momentele in care problema se manifesta, acel click-uit se aude daca ma joc cu pedala, cand e contactul pus.
- Khrysty@n
- **
- 106 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Revin cu informatii. Dupa un chin de 2 zile, am reusit sa verific toate contactele de masa de la masina. Niciunul nu avea rugina sau sa fie oxidat. Totusi le-am dat jos si le-am luat la smirghel fin, pe toate partile.
Nicio schimbare in bine in comportamentul masinii, dimpotriva acum a revenit vechea problema cu lipsa puterii la plecatul de pe loc, apas 70-80% din cursa pedalei de acceleratie, ca sa o ia din loc, si masina nu schiteaza niciun gest timp de 2-3 secunde, apoi brusc sare de sub mine. Problema manifestata doar in treapta 1 si 2.
- Khrysty@n
- **
- 106 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Revin cu informatii referitor la problema mea, cred ca intr-o anumita masura, am reusit sa o identific (insa nu sa o si rezolv).
Problema mea s-a "stabilizat", in sensul ca de vreo 4-5 zile singura problema e la plecatul de pe loc, singurul loc in care problema se manifesta. In treapta I si II, nu am putere la plecatul de pe loc, si mersul la turatii joase. Ex. merg in coloana, treapta I (in jur de 1300RPM), se fluidizeaza coloana si o apas, pentru 2-3 secunde singura reactie a masinii e un sunet innecat, insotit de un sunet metalic (asemanator cu niste linguri pe o masa), ia turatie foarte greu, apoi brusc sare de sub mine cu scartait de roti.
Problema se manifesta doar in treapta I si II (deja in treapta II, e mult mai putin vizibila), iar in treapta III dispare complet. Problema de asemenea dispare in treptele I si II, daca merg o tin peste 3000RPM.
Zic ca am indentificat problema, deoarece comportamentul asta nebun am observat ca este doar cand apa ajunge la 93-95 grade, la mersul bara la bara, in oras. Ex. Mers 100km in afara localitatii, ajung in oras, dupa 10 minute, motorul incepe sa manifeste problemele de mai sus. Pornesc ambele ventilatoare, temperatura scade sub 90 grade, si problema se diminueaza, insa nu dispare. Opresc motorul, si revin dupa 1 ora si ceva, motorul e rece (in sensul ca temperatura apei e sub 40 grade), insa problema e tot acolo. Imi fac treaba si revin acasa, tot cu problema dupa mine, opresc masina si peste noapte ramane nemiscata. Dimineata motorul rece complet, merge perfect pana ajung sa merg 20-30 minute in aglomeratie. Problema nu se manifesta imediat ce a pornit de prima oara ventilatorul, trebuie sa faca vreo 3-4 cicluri pornit-oprit ca sa inceapa sa mearga urat motorul, de aici concluzionez ca e ceva componenta electronica care se incalzeste excesiv (problema a inceput de prin luna Mai-Iunie).
Nu mai inteleg nimic... De la ce poate fi? Exclud orice problema de natura mecanica (am masurat si compresia si a iesit totul OK la fiecare cilindru).
- dancuciureanu
- OP
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ECU vede intentia ta si baga benzina de se deschide clapeta singura datorita necesitatii de aer si aia are un arc tare de rupe degetul. Serios, scoate mufa de la clapeta (throttle body) si ai sa vezi ca o poti tura la 1500. Chestia e din soft si ECU, mai compenseaza si el soferul...daca o pui in I si dai drumul usor la ambreiaj ai sa vezi ca merge singura chiar si la panta usoara.
Ca dupa incalzire motor nu vrea sa se tureze cam pute a ECU si in curand vei gasi si coduri eroare ca la astea sunt bun la cobit.
- Khrysty@n
- **
- 106 mesaje
- din 17 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2010
- Mesaj Privat
Nu sunt absurd, nu imi bat joc de masina, nu am pretentii sa traga ca un Ferarri, dar imi cunosc masina pe care am avut-o odata. Tragea fara sa se chinuie, si de la 1500RPM in treapta a cincea. Nu se lamenta si nu facea mofturi. Acuma nu-i in stare sa plece de la 1300-1500RPM in treapta a doua, fara sa tremure de zici ca se descompune.
Stiu masina, si imi dau seama ca e un comportament anormal, pentru ca atunci cand e rece, pot sa o subturez cat vreau, nu are nici pe naiba, nu tremura, nu are lipsa de putere, etc... Cand se incalzeste (ex. azi, cand s-a oprit de 2 ori pe parcursul a 1km), brusc nu mai are viata sub 3000RPM si daca atunci cand are toanele astea, nu apas brusc ambreajul sa isi poata reveni, se opreste.
Da, normal, cand vreau sa scot tot din ea, o urc la 4000-5000RPM, chiar mai sus de atat si nu mai manifesta sub nicio forma problema mentionata, dar e grav ca am ajuns sa o turez la 3000-4000RPM sa ma pot strecura catusi de putin prin trafic, altfel ma claxoneaza toti in urma mea.
Ce problema poate avea unitatea ECU? Ceva contacte imperfecte? Daca nu doresc repararea lui, ci sa-l inlocuiesc, mai trebuie cumparat ceva in afara de ECU de pe masina donatoare?
alecsz
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Olt
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2015
- Mesaj Privat
Ma tot gandesc, sa ma apuc de ea sa o fac, sa o vand, chiarn nu stiu ce sa fac...
Cu respect, scuzati mesajul cam lung! Numai bine si fara belele cu fierataniile.
- dancuciureanu
- OP
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
1. o faci , din pacate costuri mari si cine stie ce uzura ai facut mergand fara ulei
2. alt motor, din al tau mai vinzi ce este bun, e cea mai buna solutie
3. o vinzi dar greu ca lumea stie sa se uite si sa vada daca un motor papa ulei
Oricum ai pus ulei de doi bani contraindicat complet https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466
alecsz
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Olt
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2015
- Mesaj Privat
Oricum super dezbatute problemele pe forum, de inteleg si cei k mine ce.s pe langa la treburile astea...
Msi pt raspuns dancuciureanu, tineti.o tot asha, numai bine...
- dancuciureanu
- OP
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca masina arata bine merita sa faci motorul daca nu e cam scump, mersul fara ulei termina cuzineti, arbori cam tot...dupa bafta.
Am un motor cu distributie schimbata, nu papa ulei sau antigel, il dau cu tot cu pompa apa ca sa nu ai suspiciuni ca ar curge ceva pe acolo, pret 500euro.
alecsz
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Olt
- Masina: Corsa 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2015
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat