Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
De ce te astepti tu sa mai traga daca turatia motorului depaseste turatia de cuplu maxim?
Cuplul maxim e livrat pe la 3500 - 4000 rpm ...restul pana la 5000-5500 rpm mai insanatosim si noi catalizatorul cica... pe care tot noi il imbolnavim cu turatii mici prin oras. Specific NOI nu TU !
Fa testul de compresie...e cel mai relevant.
Log-ul de la Op-Com? Unde e? Urca-l undeva sa-l vedem si noi.
Skip ads

  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut si multumesc pentru raspuns!

Am afirmat cele de mai sus pentru ca imi cunosc bine masina. A fost resoftata acum ani buni, cuplul fiind in jurul a 3750RPM daca retin bine, si puterea maxima in jurul a 5800RPM. Inainte sa inceapa toata nebunia asta, masina nu facea figuri gen plafonare la turatii ridicate, lipsa putere la turatii joase (de care am scapat acum), consum ridicat in oras (care s-a redus si el substantial) si multe altele...

Singura problema acuma ar fi ca se plafoneaza chiar si in trepte mici (am observat ca are probleme chiar si in treapta a treia sa ajunga la turatia la care isi face cut-off pe alimentare), sa nu mai vorbim de treapa a patra sau chiar a cincea, unde la turatii ridicate, se manifesta ca si cum as lua piciorul dupa acceleratie.

Am sa fac testul cu compresia, l-am amanat mult, dar desi nu imi place ce voi vedea (presimt), sunt obligat sa elucidez odata problema.

Nu am niciun log de la tester. Mecanicul cu care am fost la drive test, mi-a spus ca nu vede absolut nimic anormal, si intradevar masina nu mai manifesta problema de mai sus. Ce fisier trebuia sa-mi dea?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Cu op-com la inregistrare parametri motor rezulta un fisier cu extensia .csv in directorul Log din folderul op-com.
Acolo sunt o groaza de parametri ai motorului in sarcina. Debitmetru , sonde lambda 1 si 2 , EGR , clapeta de acceleratie. unghi aprindere, temperaturi, turatie si altele/
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Cand voi avea timp, primul lucru fac un test de compresie, iar daca problema se mai manifesta, o sa incerc sa ajung iarasi sa fac un test cu OP-COM-ul si am sa postez aici log-ul.

Am facut astazi in afara localitatii un drum de aprox 20km. Problema iarasi s-a schimbat, se tureaza bine nu se mai plafoneaza dupa 5000RPM, insa iarasi nu ia mai mult de 140. Eu suspectez un contact imperfect.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Verifica punctele de masa...
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Cate sunt la numar?

O poza ar fi de ajutor.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Vreo 10 sunt si mai de ajutor...


  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru tot ajutorul dat.

Am sa le verific, macar o parte din ele si revin cu informatii daca s-a schimbat ceva.

Am observat ceva ciudat, problemele astea se schimba chiar si in mers. Nu tine cont daca motorul e cald sau rece, sau de cat timp a stationat masina. Ex. azi, masina smucea din nou la turatii mici, de cand am plecat de acasa, toata ziua a facut la fel, cand ma intorc acasa opresc la un magazin, cand o pornesc, brusc, mergea impecabil. Mai fac aprox 1km pana cand ajung in fata casei si am facut o parcare cu spatele, moment in care masina s-a oprit (de 4 ori). Ca sa nu moara, trebuia turata la 1800-2000 ture si de fiecare data cand pornea, era anemica (400-500 RPM) si pornea balbaita, trebuind sa fie ajutata din acceleratie Cred ca-i ceva treaba voodoo, ca nu mai stiu ce poate fi...
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Simptome de EGR blocat....cauta la un prieten un EGR bun si fa proba.
E posibil sa aiba probleme electrice daca mecanic l-ai deblocat.
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
EGR-ul se aude lucrand daca pun contactul si apas pedala de acceleratie?

Se aude un ceva ca lucreaza daca temperatura apei este peste 80 grade si apas pedala de acceleratie cu contactul pus. Cred ca aia este electrovalva EGR, pentru ca inainte sa o curat nu o auzeam deloc.

Chiar si in momentele in care problema se manifesta, acel click-uit se aude daca ma joc cu pedala, cand e contactul pus.
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Va salut!

Revin cu informatii. Dupa un chin de 2 zile, am reusit sa verific toate contactele de masa de la masina. Niciunul nu avea rugina sau sa fie oxidat. Totusi le-am dat jos si le-am luat la smirghel fin, pe toate partile.

Nicio schimbare in bine in comportamentul masinii, dimpotriva acum a revenit vechea problema cu lipsa puterii la plecatul de pe loc, apas 70-80% din cursa pedalei de acceleratie, ca sa o ia din loc, si masina nu schiteaza niciun gest timp de 2-3 secunde, apoi brusc sare de sub mine. Problema manifestata doar in treapta 1 si 2.
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Va salut colegi opelisti!

Revin cu informatii referitor la problema mea, cred ca intr-o anumita masura, am reusit sa o identific (insa nu sa o si rezolv).

Problema mea s-a "stabilizat", in sensul ca de vreo 4-5 zile singura problema e la plecatul de pe loc, singurul loc in care problema se manifesta. In treapta I si II, nu am putere la plecatul de pe loc, si mersul la turatii joase. Ex. merg in coloana, treapta I (in jur de 1300RPM), se fluidizeaza coloana si o apas, pentru 2-3 secunde singura reactie a masinii e un sunet innecat, insotit de un sunet metalic (asemanator cu niste linguri pe o masa), ia turatie foarte greu, apoi brusc sare de sub mine cu scartait de roti.

Problema se manifesta doar in treapta I si II (deja in treapta II, e mult mai putin vizibila), iar in treapta III dispare complet. Problema de asemenea dispare in treptele I si II, daca merg o tin peste 3000RPM.

Zic ca am indentificat problema, deoarece comportamentul asta nebun am observat ca este doar cand apa ajunge la 93-95 grade, la mersul bara la bara, in oras. Ex. Mers 100km in afara localitatii, ajung in oras, dupa 10 minute, motorul incepe sa manifeste problemele de mai sus. Pornesc ambele ventilatoare, temperatura scade sub 90 grade, si problema se diminueaza, insa nu dispare. Opresc motorul, si revin dupa 1 ora si ceva, motorul e rece (in sensul ca temperatura apei e sub 40 grade), insa problema e tot acolo. Imi fac treaba si revin acasa, tot cu problema dupa mine, opresc masina si peste noapte ramane nemiscata. Dimineata motorul rece complet, merge perfect pana ajung sa merg 20-30 minute in aglomeratie. Problema nu se manifesta imediat ce a pornit de prima oara ventilatorul, trebuie sa faca vreo 3-4 cicluri pornit-oprit ca sa inceapa sa mearga urat motorul, de aici concluzionez ca e ceva componenta electronica care se incalzeste excesiv (problema a inceput de prin luna Mai-Iunie).

Nu mai inteleg nimic... De la ce poate fi? Exclud orice problema de natura mecanica (am masurat si compresia si a iesit totul OK la fiecare cilindru).
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In primul rand motorul Z14XE chiar pe Corsa ca e mai usoara nu va percuta la 1300rpm. Chiar si un diesel doreste mai mult. Te inveti ca daca vrei demaraj ferm sa ai cam 3000rpm, pentru cele lejere merge si 2000 . Parca esti sotia, vai ca nu trage ... cum draci sa traga subturat ?
ECU vede intentia ta si baga benzina de se deschide clapeta singura datorita necesitatii de aer si aia are un arc tare de rupe degetul. Serios, scoate mufa de la clapeta (throttle body) si ai sa vezi ca o poti tura la 1500. Chestia e din soft si ECU, mai compenseaza si el soferul...daca o pui in I si dai drumul usor la ambreiaj ai sa vezi ca merge singura chiar si la panta usoara.
Ca dupa incalzire motor nu vrea sa se tureze cam pute a ECU si in curand vei gasi si coduri eroare ca la astea sunt bun la cobit.
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu, multumesc de raspuns.

Nu sunt absurd, nu imi bat joc de masina, nu am pretentii sa traga ca un Ferarri, dar imi cunosc masina pe care am avut-o odata. Tragea fara sa se chinuie, si de la 1500RPM in treapta a cincea. Nu se lamenta si nu facea mofturi. Acuma nu-i in stare sa plece de la 1300-1500RPM in treapta a doua, fara sa tremure de zici ca se descompune.

Stiu masina, si imi dau seama ca e un comportament anormal, pentru ca atunci cand e rece, pot sa o subturez cat vreau, nu are nici pe naiba, nu tremura, nu are lipsa de putere, etc... Cand se incalzeste (ex. azi, cand s-a oprit de 2 ori pe parcursul a 1km), brusc nu mai are viata sub 3000RPM si daca atunci cand are toanele astea, nu apas brusc ambreajul sa isi poata reveni, se opreste.

Da, normal, cand vreau sa scot tot din ea, o urc la 4000-5000RPM, chiar mai sus de atat si nu mai manifesta sub nicio forma problema mentionata, dar e grav ca am ajuns sa o turez la 3000-4000RPM sa ma pot strecura catusi de putin prin trafic, altfel ma claxoneaza toti in urma mea.

Ce problema poate avea unitatea ECU? Ceva contacte imperfecte? Daca nu doresc repararea lui, ci sa-l inlocuiesc, mai trebuie cumparat ceva in afara de ECU de pe masina donatoare?
  • alecsz

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Io ce sa mai zic, prin mai, iulie 2014 mi.am luat si io prima mea masina, o corsa c 2003, 1199 cm, am schimbat uleiul si filtrul prin august inainte sa plec la mare k sa fie treaba treaba, am bagat gm 10/40w, am fost la mare, apoi la munte, si la intoarcere de la munte pe autostrada a inceput sa se auda un sunet ciudat (k atunci knd nu e semnal la tv si.s pureci pe ecran) la motor dupa ce saream de 2500 turatii sau 70 km/h, apoi am mai facut cateva drumuri cu ea asha la valcea, craiova, caracal io fiind din slatina, apoi direct la mecanic (intre timp am tot amanat sa verific uleiul k doar ce facusem cu cel nou 3000 de km), dam cheie, asculta mecanicul motorul, apoi verifica uleiul, ce sa vezi!? Nu atingea joja de ulei, in 3000 de km mi.a mankt, tot uleiul 2,5-3 litri de ulei, m.a trimis mecanicu sa iau repsol, n.am gasit unde am fost, am luat 5l de castrol 10/40w, am bagat in jur de 3 l (in septembrie), prin decembrie deja era la jumatate nivelul pe joja, am bagat un intaritor , nush cum ii zice, am cutia in portbagaj si am completat cu restu de ulei( cred ca am pus km mult) ,si acu mai verific sa vad ce se intampla, deokmdata cu uleiul sta bine, da se km duce debitmetrul de aer...numai belele, nush ce sa.i mai fac...mai are sa manance uleiul pe post de benzina, mentionez k circul in majoritatea timpului prin oras, si cam la 2 sapt kte unu doua drumuri de ~ 100 km in afara localitatii. Pereri de mecanici la care am fost cu ea: trebe motorul segmentat, ba garnitura de chiuloasa nush ce facut la ea, si altele...recunosc sunt in pom si pomu.n aer la treburile astea.
Ma tot gandesc, sa ma apuc de ea sa o fac, sa o vand, chiarn nu stiu ce sa fac...
Cu respect, scuzati mesajul cam lung! Numai bine si fara belele cu fierataniile.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Spor la citit https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=57543
1. o faci , din pacate costuri mari si cine stie ce uzura ai facut mergand fara ulei
2. alt motor, din al tau mai vinzi ce este bun, e cea mai buna solutie
3. o vinzi dar greu ca lumea stie sa se uite si sa vada daca un motor papa ulei
Oricum ai pus ulei de doi bani contraindicat complet https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466
  • alecsz

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Am citit pintre randuri, si am mai urmarit si in alte dati postarile la subiectul asta, din ce.mi dau seama e km praf motorul meu, antigel consuma, ulei da, se km cere altu, si distributia zornaie, debitmetru de aer se duce, filtrele de aer si polen polen probabil trebuiesc schimbate, si kte si mai kte,ce.mi pare rau de ea k si prin oras are consumu mic...asta e...
Oricum super dezbatute problemele pe forum, de inteleg si cei k mine ce.s pe langa la treburile astea...
Msi pt raspuns dancuciureanu, tineti.o tot asha, numai bine...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Filtrele de aer si polen ca si benzina sunt consumabile, chiar vrei sa o cumperi cu ele schimbate ... se intampla si asta ca sa-ti scoata ochii ca e intretinuta si ea de fapt are defecte majore.
Daca masina arata bine merita sa faci motorul daca nu e cam scump, mersul fara ulei termina cuzineti, arbori cam tot...dupa bafta.
Am un motor cu distributie schimbata, nu papa ulei sau antigel, il dau cu tot cu pompa apa ca sa nu ai suspiciuni ca ar curge ceva pe acolo, pret 500euro.
  • alecsz

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Sa ma sfatuiesc cu al batran si iti zic, nush ce sa fac sunt in dubii, tu de unde esti?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu scrie clar Iasi ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR