- sorin666
- OP
- 3,885 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,885
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
In alta ordine de idei, pe net gasesti articole despre orice, argumente despre ORICE idee, si CONTARIUL acesteia...
Desigur ca discutia generalizata este interesanta, doar ca... aplicarea concluziiilor o voi face dupa cativa ani, dupa schimbarea masinii... 😉
Referindu-ma strict la citatul tau in limba engleza... este pertinent, dar DOAR pentru masini Diesel (MAC), termodinamica arderii este opusa in cazul unui MAS...
Ultima modificare făcută de sorin666 la Vin 06 Oct, 2006 2:21 pm, modificat de 2 ori în total
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
Astie de la RAR considera X3 si D3 ca fiind EURO2, da' þaþa Leana de la Peco.. a vazut X3 pe talon si a zis:
"Ete ce prosti astia de la politie ti-au gresit codul asta... nu e X3... trebuia E3"
... eu am zis sar'na... si am plecat fericit si cu mai multi bani in buzunar...
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
valva EGR era pur vacuumatica, se deschidea prin trecerea peste o anumita pozitie a clapetei de acceleratie, unde trottle-body avea o gaura/stut. cine are C16NZ ne poate ajuta cu o poza. oricum o sa caut in Haynes la vectra cu C16NZ ca sigur am citit acolo despre ea cand am "prelucrat-o".
partea cu carburatorul era doar in imaginatia baietilor de la service, care nu si-au dat seama ce rol are flansa (facuta de mine, pe galerie) in locul valvei. eu am fost de acord cu ei, doar nu era sa le spun ce am modificat 😎
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
poze n-am si nici nu mai pot sa fac pentru ca am vandut masina. zi ce crezi ca ti-e neclar si discutam pe pm.
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
- sorin666
- OP
- 3,885 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,885
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat

eu am facut aceasta inlocuire pentru ca valva avea membrana dusa si nici n-am reusit sa o curat, dar poti incerca o solutie asemanatoare cu a lui sorin pana sa o dai jos, doar sa obturezi acel furtun de vacuum.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cel putin la mine, ca este euro4, nu stiu cum va reactiona sondele si ECU dar am sa incerc la primavara. Iarna asta prefer sa porneasca usor. La mine este mai greu de demontat-montat ca este pusa aiurea tare si in plus mai trece si antigel prin ea (am postat la Agila timpita asta de valva).
Deci prin martie am sa merg la un amic sa masor ce scoate cu ea (CO, NO...oricum trebuie ITP) si pe urma cu ea dezactivata. Daca o sa mi se para in regula o voi cupla (daca o sa mai fac asta) numai iarna. Se pare ca motorul rezista la temperaturi mai mari nu stiu daca si restul.
Se pare ca si cei de la GM fac asta si noi ca de obicei suntem cobai :
As of modelyear 2003, the EGR-valve was removed from several engines due to the implementation of catalytic converters with increased efficiency.
With launch of the new "XEP" engine line the EGR-valve is scheduled to
be re-implemented.
Overview of engines with/without EGR-valve:
Z10XE: existing
Z12XE: removal as of MY03
Z14/16XE: existing
Z16SE: existing
Z16XEP: existing
Z18XE: Vectra-C: removal as of MY03(Running Change)
Z18XE: Corsa: removal as of MY03(Running Change)
Z18XE: Astra/Zafira: existing (removal scheduled for MY04 Running Change)
Z18XE: Meriva und Vectra-B no EGR
Z22XE: existing
Z22SE: existing
Y26/32SE: not existing
Z32SE: not existing
- sorin666
- OP
- 3,885 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,885
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
In afara de acest lucru, practic TOATE caracteristicile motorului MAS (scanteie) sunt degradate prin introdcerea "sondei minune" (si nu va asteptati de la constructori sa recunoasca, nu e deloc comercial ...) La MAC (diesel) e un pic mai complicat si nuantat...
Eu sunt PENTRU scoaterea acesteia la masinile pe benzina, acolo unde SE POATE (la masinile cu doua "lambda" este deci problematic...)
In functie de situatie, la acest tip de masina eu si lasa totul functional, impiedicand doar aerul sa treaca, astfel calculatorul avand (falsa) impresie ca totul e OK. E doar o idee, nu pretind ca e cea buna...
Am facut in sfarsit plinul si calculat consumul... 10,5 inainte, 10,2 dupa modificare, calculele nu au pretentia de a fi super-exacte, dar sunt sincere, si arata ca daca consumul ramane stationar sau scade foarte usor, cel putin SIGUR nu creste...
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
Ce simtome am acum la masina: ralanti neregulat cand motorul este cald intre 650 - 1.000 rpm - asta poate fi si din cauza ca nu am termostat sau ca pompa de apa nu mai asigura debitul necesar?
- sorin666
- OP
- 3,885 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,885
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Uite-te si tu la poze, ca si mine, asta doar daca nu vorbesti poloneza...
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
- CRISTEA VICTOR
- *
- 47 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 1993 c16nz
- RESITA
CRISTEA VICTOR
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
- CRISTEA VICTOR
- *
- 47 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 1993 c16nz
- RESITA
CRISTEA VICTOR
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
cristofer
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2006
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Simptome: rupe aderenta in primele 4 trepte, a 5a nu am incercat-o ca nu am avut unde 😳 .
Din ce am observat: motorul merge mai frumos, mai rotund. NU mai este asa de zgomotos la relantiu, trage de rupe cand intra turbina si incepe cuplul maxim. De asemenea se simte si momentul de cuplu maxim undeva la 2300 cand se simte puterea dezvoltata.
Dezavantaje pana acum din ce am observat: se aprinde check-ul in frana de motor si, cand ramane aprins, treapta a 1 a se duce mai greu pana dispare check-ul.
Ideea ar fi urmatoarea: este vreo problema majora daca o las asa, trebuie sa modific si EGR-ul sau nu?
Daca nu schimb acum EGR, pentru ca ma gandesc si la posibilitatea inlocuirii lui avand in vedere ca cu el merge mai greu, are vreo problema pe termen lung???
Motor X20DTL, turbodiesel de 2000 cmc, euro 2 norma de poluare. 😎
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
De rescris ECU ar fi ceva, dar ideea e ca nu vreau sa modific parti din mapa de injectie doar pentru o amarata de valva. Ma gandeam la efectele secundare desi......in teoretic, cum am lasat valva acum ar trebui sa fie la fel, doar ca vacuumul este mentinut de surub.
Din cate am putut sa inteleg pana acuma, si as vrea cei care stiu mai multe ca mine sa ma ajute un pic cu intelesul ei, este o valva de recirculare. Cand motorul este in sarcina, merge turat ea ar trebui sa tine vacuumul (la mine nu il tine si de aici acea pierdere de putere acuzata cateodata) cand e in frana de motor, ea ar trebui sa lase gazele sa ajunga la wastegate, apoi iar in galeria de admisie/turbo. Daca e asa, inseamna ca teoretic am facut un bine motorului:gazele recirculate, deci arse si incalzite se duc in wastegate, apoi in turbina, insa acum cu ele anulate, aerul care intra in admisie este rece, sau cel putin este cel curat tras direct de afara. Asta inseamna o ardere mai buna, un ciclu de injectie mai complet. Inteleg ca de aici ziceti ca o sa consume motorina, pentru ca avand aer curat automat va avea nevoie si de motorina care sa compenseze acest proces, dar daca motorul trage acum mai bine nu voi mai avea nevoie sa apas acceleratia mai mult decat e cazul. Inainte ajungeam uneori si la 3500 fara sa simt puterea, acum cum am sarit de 2500 ma lipeste de scaun si se tot duce... 🙄