- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Dan> desigur ca discutiile principiale sunt interesante, INSA eu deschis discutia la "tutoriale"...
In alta ordine de idei, pe net gasesti articole despre orice, argumente despre ORICE idee, si CONTARIUL acesteia...
Desigur ca discutia generalizata este interesanta, doar ca... aplicarea concluziiilor o voi face dupa cativa ani, dupa schimbarea masinii...
Referindu-ma strict la citatul tau in limba engleza... este pertinent, dar DOAR pentru masini Diesel (MAC), termodinamica arderii este opusa in cazul unui MAS...
Ultima modificare făcută de sorin666 la Vin 06 Oct, 2006 1:21 pm, modificat de 2 ori în total
In alta ordine de idei, pe net gasesti articole despre orice, argumente despre ORICE idee, si CONTARIUL acesteia...
Desigur ca discutia generalizata este interesanta, doar ca... aplicarea concluziiilor o voi face dupa cativa ani, dupa schimbarea masinii...
Referindu-ma strict la citatul tau in limba engleza... este pertinent, dar DOAR pentru masini Diesel (MAC), termodinamica arderii este opusa in cazul unui MAS...
Ultima modificare făcută de sorin666 la Vin 06 Oct, 2006 1:21 pm, modificat de 2 ori în total
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
sorin666 a scris:Este PROBABIL vorba de motorul de 71 de cai cu norma D3, specific germana, dar care nu e "adevaratul" Euro 3... Desigur ca nu stiu cum a fost "prinsa" masina la faimosul vostru RAR...
Astie de la RAR considera X3 si D3 ca fiind EURO2, da' þaþa Leana de la Peco.. a vazut X3 pe talon si a zis:
"Ete ce prosti astia de la politie ti-au gresit codul asta... nu e X3... trebuia E3"
... eu am zis sar'na... si am plecat fericit si cu mai multi bani in buzunar...
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
va spun sigur ca era vorba de C16NZ cu EGR. iar C16NZ pe masina mea era era incadrat sigur ca euro2 (noxe/rovinieta...). au mai fost discutii pe forum despre incadrarea in normele euro si concluzia a fost ca nu conteaza doar motorul.
valva EGR era pur vacuumatica, se deschidea prin trecerea peste o anumita pozitie a clapetei de acceleratie, unde trottle-body avea o gaura/stut. cine are C16NZ ne poate ajuta cu o poza. oricum o sa caut in Haynes la vectra cu C16NZ ca sigur am citit acolo despre ea cand am "prelucrat-o".
partea cu carburatorul era doar in imaginatia baietilor de la service, care nu si-au dat seama ce rol are flansa (facuta de mine, pe galerie) in locul valvei. eu am fost de acord cu ei, doar nu era sa le spun ce am modificat
valva EGR era pur vacuumatica, se deschidea prin trecerea peste o anumita pozitie a clapetei de acceleratie, unde trottle-body avea o gaura/stut. cine are C16NZ ne poate ajuta cu o poza. oricum o sa caut in Haynes la vectra cu C16NZ ca sigur am citit acolo despre ea cand am "prelucrat-o".
partea cu carburatorul era doar in imaginatia baietilor de la service, care nu si-au dat seama ce rol are flansa (facuta de mine, pe galerie) in locul valvei. eu am fost de acord cu ei, doar nu era sa le spun ce am modificat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=#3748
poze n-am si nici nu mai pot sa fac pentru ca am vandut masina. zi ce crezi ca ti-e neclar si discutam pe pm.
poze n-am si nici nu mai pot sa fac pentru ca am vandut masina. zi ce crezi ca ti-e neclar si discutam pe pm.
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ron
- **
- 297 mesaje
- din 18 Jun 2004
- Astra 2003 Z16SE
- Constanta
ron
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2004
- Mesaj Privat
am gasit pe net o poza cu C18NZ, sageata indica EGR-ul. se prinde cu doua suruburi pe galerie si mai are un furtun de vacuum care trebuie scos din valva si obturat pentru a nu trage aer fals in trottle-body. dupa ce demontezi valva trebuie sa pui in loc o piesa care sa obtureze orificiile din admisie/evacuare. piesa e de fapt o tabla groasa de 10 mm taiata conform conturului si gaurilor valvei. mai trebuie si o garnitura tot de aceeasi forma.
eu am facut aceasta inlocuire pentru ca valva avea membrana dusa si nici n-am reusit sa o curat, dar poti incerca o solutie asemanatoare cu a lui sorin pana sa o dai jos, doar sa obturezi acel furtun de vacuum.
eu am facut aceasta inlocuire pentru ca valva avea membrana dusa si nici n-am reusit sa o curat, dar poti incerca o solutie asemanatoare cu a lui sorin pana sa o dai jos, doar sa obturezi acel furtun de vacuum.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pina acum am lasat impresia ca sunt contra dezactivarii valvei EGR. Nu este chiar asa. Principalul motiv petru care as renunta la ea este ca baga tot felul de mizerii la ardere care scurteaza viata motorului. Toata zgura respectiva "slefuieste" aiurea segmentii si camasile.
Cel putin la mine, ca este euro4, nu stiu cum va reactiona sondele si ECU dar am sa incerc la primavara. Iarna asta prefer sa porneasca usor. La mine este mai greu de demontat-montat ca este pusa aiurea tare si in plus mai trece si antigel prin ea (am postat la Agila timpita asta de valva).
Deci prin martie am sa merg la un amic sa masor ce scoate cu ea (CO, NO...oricum trebuie ITP) si pe urma cu ea dezactivata. Daca o sa mi se para in regula o voi cupla (daca o sa mai fac asta) numai iarna. Se pare ca motorul rezista la temperaturi mai mari nu stiu daca si restul.
Se pare ca si cei de la GM fac asta si noi ca de obicei suntem cobai :
As of modelyear 2003, the EGR-valve was removed from several engines due to the implementation of catalytic converters with increased efficiency.
With launch of the new "XEP" engine line the EGR-valve is scheduled to
be re-implemented.
Overview of engines with/without EGR-valve:
Z10XE: existing
Z12XE: removal as of MY03
Z14/16XE: existing
Z16SE: existing
Z16XEP: existing
Z18XE: Vectra-C: removal as of MY03(Running Change)
Z18XE: Corsa: removal as of MY03(Running Change)
Z18XE: Astra/Zafira: existing (removal scheduled for MY04 Running Change)
Z18XE: Meriva und Vectra-B no EGR
Z22XE: existing
Z22SE: existing
Y26/32SE: not existing
Z32SE: not existing
Cel putin la mine, ca este euro4, nu stiu cum va reactiona sondele si ECU dar am sa incerc la primavara. Iarna asta prefer sa porneasca usor. La mine este mai greu de demontat-montat ca este pusa aiurea tare si in plus mai trece si antigel prin ea (am postat la Agila timpita asta de valva).
Deci prin martie am sa merg la un amic sa masor ce scoate cu ea (CO, NO...oricum trebuie ITP) si pe urma cu ea dezactivata. Daca o sa mi se para in regula o voi cupla (daca o sa mai fac asta) numai iarna. Se pare ca motorul rezista la temperaturi mai mari nu stiu daca si restul.
Se pare ca si cei de la GM fac asta si noi ca de obicei suntem cobai :
As of modelyear 2003, the EGR-valve was removed from several engines due to the implementation of catalytic converters with increased efficiency.
With launch of the new "XEP" engine line the EGR-valve is scheduled to
be re-implemented.
Overview of engines with/without EGR-valve:
Z10XE: existing
Z12XE: removal as of MY03
Z14/16XE: existing
Z16SE: existing
Z16XEP: existing
Z18XE: Vectra-C: removal as of MY03(Running Change)
Z18XE: Corsa: removal as of MY03(Running Change)
Z18XE: Astra/Zafira: existing (removal scheduled for MY04 Running Change)
Z18XE: Meriva und Vectra-B no EGR
Z22XE: existing
Z22SE: existing
Y26/32SE: not existing
Z32SE: not existing
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Asa cum pretindea articolul pe care l-am pus, scris de profesionisti, deci nu o simpla opinie a unor "civili" pe forumuri si situri perso., EGR este o solutie ieftina si imediata care permite incadrarea cu costuri minime in normele anti-poluare, fara a fi nevoie de costuri de cercetare enorme.
In afara de acest lucru, practic TOATE caracteristicile motorului MAS (scanteie) sunt degradate prin introdcerea "sondei minune" (si nu va asteptati de la constructori sa recunoasca, nu e deloc comercial ...) La MAC (diesel) e un pic mai complicat si nuantat...
Eu sunt PENTRU scoaterea acesteia la masinile pe benzina, acolo unde SE POATE (la masinile cu doua "lambda" este deci problematic...)
In functie de situatie, la acest tip de masina eu si lasa totul functional, impiedicand doar aerul sa treaca, astfel calculatorul avand (falsa) impresie ca totul e OK. E doar o idee, nu pretind ca e cea buna...
Am facut in sfarsit plinul si calculat consumul... 10,5 inainte, 10,2 dupa modificare, calculele nu au pretentia de a fi super-exacte, dar sunt sincere, si arata ca daca consumul ramane stationar sau scade foarte usor, cel putin SIGUR nu creste...
In afara de acest lucru, practic TOATE caracteristicile motorului MAS (scanteie) sunt degradate prin introdcerea "sondei minune" (si nu va asteptati de la constructori sa recunoasca, nu e deloc comercial ...) La MAC (diesel) e un pic mai complicat si nuantat...
Eu sunt PENTRU scoaterea acesteia la masinile pe benzina, acolo unde SE POATE (la masinile cu doua "lambda" este deci problematic...)
In functie de situatie, la acest tip de masina eu si lasa totul functional, impiedicand doar aerul sa treaca, astfel calculatorul avand (falsa) impresie ca totul e OK. E doar o idee, nu pretind ca e cea buna...
Am facut in sfarsit plinul si calculat consumul... 10,5 inainte, 10,2 dupa modificare, calculele nu au pretentia de a fi super-exacte, dar sunt sincere, si arata ca daca consumul ramane stationar sau scade foarte usor, cel putin SIGUR nu creste...
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
Eu m-a decis sa o elimin complect valva EGR la motorizarea C16NZ (euro2), am localizat-o acum astept "how to" ce trebuie obturat in afara de furtunul ala si capacul care se pune peste? Se mai obtureaza si comunicarea dintre admisie si evacuare sau...
Ce simtome am acum la masina: ralanti neregulat cand motorul este cald intre 650 - 1.000 rpm - asta poate fi si din cauza ca nu am termostat sau ca pompa de apa nu mai asigura debitul necesar?
Ce simtome am acum la masina: ralanti neregulat cand motorul este cald intre 650 - 1.000 rpm - asta poate fi si din cauza ca nu am termostat sau ca pompa de apa nu mai asigura debitul necesar?
- sorin666
- OP
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
http://www.opelclub.sk/egr_ventil.html
Uite-te si tu la poze, ca si mine, asta doar daca nu vorbesti poloneza...
Uite-te si tu la poze, ca si mine, asta doar daca nu vorbesti poloneza...
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
- CRISTEA VICTOR
- *
- 47 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 1993 c16nz
- RESITA
CRISTEA VICTOR
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
am anulat valva ieri, s-a vazut diferenta imediat, tragea mai bine si nu isi mai dadea in nas, dar motorul parca se aude chinuit. Astazi insa a inceput sa isi dea in nas iar, nu asa tare dar isi da, mi-e frica sa nu fac ceva mai grav la motor. Chestia este ca trebiue neaparat sa iau alta valva, cat o fi una noua sau s-h?
- CRISTEA VICTOR
- *
- 47 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 1993 c16nz
- RESITA
CRISTEA VICTOR
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
- cont-sters-1898
- **
- 233 mesaje
- din 28 Feb 2006
cont-sters-1898
- Mesaje scrise: 233
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2006
- Mesaj Privat
cristofer
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: RESITA
- Masina: Vectra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2006
- Mesaj Privat
eu am anulat tot la un c16nz doar unul din cele 2 orificii cu garnitura plina, celalalt nu aveam cum, si am astupat furtunul care intra in valva. Dupa ce am facut asta a mai prins ceva putere masina dar tot nu merge bine. Peoblema mea este ca masina nu mai trage, parca si-a dublat greutatea, si isi da in nas
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Referitor la valva EGR am avut si eu astazi un conflict cu ea. Dupa ce acum 2 saptamani pe autostrada la 140 s-a plafonat si nu a mai vrut sa traga, dupa discutii indelungate cu un prieten am luat decizia de a infunda furtunul care vina la EGR, deocamdata valva ramanand la locul ei.
Simptome: rupe aderenta in primele 4 trepte, a 5a nu am incercat-o ca nu am avut unde .
Din ce am observat: motorul merge mai frumos, mai rotund. NU mai este asa de zgomotos la relantiu, trage de rupe cand intra turbina si incepe cuplul maxim. De asemenea se simte si momentul de cuplu maxim undeva la 2300 cand se simte puterea dezvoltata.
Dezavantaje pana acum din ce am observat: se aprinde check-ul in frana de motor si, cand ramane aprins, treapta a 1 a se duce mai greu pana dispare check-ul.
Ideea ar fi urmatoarea: este vreo problema majora daca o las asa, trebuie sa modific si EGR-ul sau nu?
Daca nu schimb acum EGR, pentru ca ma gandesc si la posibilitatea inlocuirii lui avand in vedere ca cu el merge mai greu, are vreo problema pe termen lung???
Motor X20DTL, turbodiesel de 2000 cmc, euro 2 norma de poluare.
Simptome: rupe aderenta in primele 4 trepte, a 5a nu am incercat-o ca nu am avut unde .
Din ce am observat: motorul merge mai frumos, mai rotund. NU mai este asa de zgomotos la relantiu, trage de rupe cand intra turbina si incepe cuplul maxim. De asemenea se simte si momentul de cuplu maxim undeva la 2300 cand se simte puterea dezvoltata.
Dezavantaje pana acum din ce am observat: se aprinde check-ul in frana de motor si, cand ramane aprins, treapta a 1 a se duce mai greu pana dispare check-ul.
Ideea ar fi urmatoarea: este vreo problema majora daca o las asa, trebuie sa modific si EGR-ul sau nu?
Daca nu schimb acum EGR, pentru ca ma gandesc si la posibilitatea inlocuirii lui avand in vedere ca cu el merge mai greu, are vreo problema pe termen lung???
Motor X20DTL, turbodiesel de 2000 cmc, euro 2 norma de poluare.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Ideea este din cate vad eu asa:motorul meu dezvolta mai multa putere, se simte clar cum trage mai ales la turatii joase....asadar probabil ca si acest consum sa fie mai mic avand in vedere ca apas pedala de acceleratie mai usor si masina de duce mai repede. Deci in teorie ar trebui sa am un consum putin mai mic decat ca inainte.
De rescris ECU ar fi ceva, dar ideea e ca nu vreau sa modific parti din mapa de injectie doar pentru o amarata de valva. Ma gandeam la efectele secundare desi......in teoretic, cum am lasat valva acum ar trebui sa fie la fel, doar ca vacuumul este mentinut de surub.
Din cate am putut sa inteleg pana acuma, si as vrea cei care stiu mai multe ca mine sa ma ajute un pic cu intelesul ei, este o valva de recirculare. Cand motorul este in sarcina, merge turat ea ar trebui sa tine vacuumul (la mine nu il tine si de aici acea pierdere de putere acuzata cateodata) cand e in frana de motor, ea ar trebui sa lase gazele sa ajunga la wastegate, apoi iar in galeria de admisie/turbo. Daca e asa, inseamna ca teoretic am facut un bine motorului:gazele recirculate, deci arse si incalzite se duc in wastegate, apoi in turbina, insa acum cu ele anulate, aerul care intra in admisie este rece, sau cel putin este cel curat tras direct de afara. Asta inseamna o ardere mai buna, un ciclu de injectie mai complet. Inteleg ca de aici ziceti ca o sa consume motorina, pentru ca avand aer curat automat va avea nevoie si de motorina care sa compenseze acest proces, dar daca motorul trage acum mai bine nu voi mai avea nevoie sa apas acceleratia mai mult decat e cazul. Inainte ajungeam uneori si la 3500 fara sa simt puterea, acum cum am sarit de 2500 ma lipeste de scaun si se tot duce...
De rescris ECU ar fi ceva, dar ideea e ca nu vreau sa modific parti din mapa de injectie doar pentru o amarata de valva. Ma gandeam la efectele secundare desi......in teoretic, cum am lasat valva acum ar trebui sa fie la fel, doar ca vacuumul este mentinut de surub.
Din cate am putut sa inteleg pana acuma, si as vrea cei care stiu mai multe ca mine sa ma ajute un pic cu intelesul ei, este o valva de recirculare. Cand motorul este in sarcina, merge turat ea ar trebui sa tine vacuumul (la mine nu il tine si de aici acea pierdere de putere acuzata cateodata) cand e in frana de motor, ea ar trebui sa lase gazele sa ajunga la wastegate, apoi iar in galeria de admisie/turbo. Daca e asa, inseamna ca teoretic am facut un bine motorului:gazele recirculate, deci arse si incalzite se duc in wastegate, apoi in turbina, insa acum cu ele anulate, aerul care intra in admisie este rece, sau cel putin este cel curat tras direct de afara. Asta inseamna o ardere mai buna, un ciclu de injectie mai complet. Inteleg ca de aici ziceti ca o sa consume motorina, pentru ca avand aer curat automat va avea nevoie si de motorina care sa compenseze acest proces, dar daca motorul trage acum mai bine nu voi mai avea nevoie sa apas acceleratia mai mult decat e cazul. Inainte ajungeam uneori si la 3500 fara sa simt puterea, acum cum am sarit de 2500 ma lipeste de scaun si se tot duce...