De 2 saptamani ma chinui sa-mi raspund la intrebarea asta. Opel Insignia sau Volvo S60?
Se intampla sa primec un discount frumos la ambele, deci pretul e asemanator (2k Eur in plus la Volvo V60 - dar nu asta ar fi neaparat problema).
Le-am testat pe ambele in doua variante fiecare, ma mai duc si saptamana asta la un test, inca sunt in dilema.
Configuratiile sunt cam asa:
Insignia:
2.0 Diesel EcoFLex 163CP, cutie manuala 6 trepte
Echiparea Cosmo (are cam de toate, inclusiv navi cu sistem audio bun, etc) la care se adauga Faruri Xenon cu AFl (adative forward lighting)
S60/V60 (V60 l-as alege daca vreau si ceva portbagaj, ca la S60 incape eventual un troller de cabina si un diplomat)
Noul motor D3 - 2.0 Diesel, in 5 cilindri, 160 CP, 400(!) Nm, cutie manuala 6 trepte
Echiparea Momentum ( si asta are chestii ok, ca sa ma raman in diferenta de 2000 de euro in plus fata de Insignia renunt la Navi, iar Xenon cu AFL e deja in Momentum)
Volvo are in standard multe din dotarile pe care le gasesti la alte masini la echiparile extra. Deci ajung cu ce mai are Momentum in plus cam pe unde ma aflu cu Insignia la echiparea Cosmo.
Acum, despre proba practica (adica cea de conducere auto
):
Prima data am condus Insignia. Mi-a placut din start. Foarte sexy la exterior, foarte atractiva. Interior spatios, bordul imi da senzatia ca sunt intr-o nava spatiala, plastice si materiale destul de calitative. Poate la manerele de usi ar fi putut avea altceva in loc de plasticele respective. Chesite de gust.
Motorul silentios, bine antifonata, tinuta de drum foarte stabila si sigura, se "lipeste" de asfalt, foarte confotabila la drum lung. Varianta Touring (break-ul) nu are cu mult mai mult loc in portbagaj, insa arata bine in opinia mea - spatele foarte reusit. Daca o sa iau Insignia, voi alege Hatchback. Imi place ideea si acum am o Mazda 6 Hatchback, foarte utila cand vrei sa cari chestii mai voluminase sau cand pleci in concediu cu familia de patru persoane.
Saptmana asta am condus Volvo. Intai S60. Apoi V60.
Forma exterioara mi se pare foarte reusita la ambele. As putea spune (dn nou) ca si aici Break-ul V60 este mai frumos.
Din prima clipa iti dai seama ca masina e facuta parca pentru un businessman. Alura mai serioasa, chiar agresiva as zice. Interiorul In piele foarte moale si de o calitate impresionanata.
Bordul foarte simplu, cu comenzi foarte ergonomice si un feeling de calitate. Ma dispera comanda pentru GPS, cu butonul ala unic de actionare prin rotatie si apoi selectare prin apasare. Pana scrii o adresa te apuca noaptea. (Bine, cam asa e si la Insignia - cred ca daca iau Volvo merg pe un GPS after market dedicat cu ecran tactil).
Primul soc adevarat l-am avut insa cand am pornit motorul. Este atat de silentios, cum nici la multe modele pe benzina nu am intalnit. Are 5 cilindri, ceea ce ii da un echilibru mai bun, mai putine vibratii. Ai putere maxima la 2700-2800 rpm. Cuplul de 400 Nm este atins intre 1300 si 3000 de rpm. Masina este o bestie la accelerari. Motorul ala e cel mai bun pe care l-am condus.
E un vis sa conduci masina aia.
Totusi, (pentru mine) e o mica problema. Portbagajul e mic, mic...mic. Adica la V60 abia ajung la 430L. La insignia Hatch e de 530L. Si are spatiu mai mare la picioare in spate.
Dupa cele 4 teste, si vreo 6 dealeri vizitati, cam 3 saptamani de cautat pareri pe net, AM O MARE DILEMA. CE SA ALEG..?
INSIGNIA
- mi-a ramas la inima designul
- spatiul interior mai mare
- dotari mai multe la bani ceva mai putini
- motor nou, performant
MINUS:
Reputatie mai slaba decat la Volvo
Plastice in interior ( - mi-e frica sa nu inceapa sa scartaie dupa un timp)
VOLVO V60
- se conduce incredibil
- "viata la bord" este foarte placuta
- mai sobru in interior, mai degraba business decat de familie
- calitate clara a materialelor
MINUS:
Portbagaj mic pentru o familie (un aspect important pentru mine)
Pret ceva mai mare
Daca am reusit sa va zapacesc de tot pana aici, spuneti-mi ce ma sfatuiti voi sa cumpar si va las in pace...