- Corsafuhrer
- ***
- 868 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 868
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eu dupa ce am schimbat bratele ca asa e la Agila (bratul are pivot si busca) si am pus piesa de calitate, incercat sa scot acelasi unghi degeaba, diferenta mica dar bani de aruncat pe caucioace nu am. La cealalta am luat o groapa romanesca gen aici sunt banii dumneavoastra de incepuse usor sa traga dreapta, jante ok tat bun dar unghi din parti, singura explicatie a fost ca s-a deplasat caseta de directie, nu pot sa nu-i contrazic ca am vazut cu ochii mei pe monitor amandoua fugite putin dreapta.
- alexandrudicu
- **
- 303 mesaje
- din 07 Oct 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
alexandrudicu
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ieri rezolvat, garnitura noua, simering ca si ala curgea, facut totul de la zero, cu ulei, filtru etc.
Aviz celor care doresc ieftineala, NU SE POATE.

- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Eu imi reglez singur unghiul de convergenta la directie,de peste 15 ani.Am avut OltCit si Dacie si n-am avut in toti acesti ani niciun cauciuc uzat pe fata din cauza reglajului.Il reglez asa cum zicea @dancuciureanu de fratii din Iasi,doar ca eu folosesc un lemn lung in loc de sfoara.Acum am un Opel Corsa,de 2 luni,la care nu a trebuit sa umblu,caci era reglat corect (am verificat).La unghiul de cadere nu am umblat niciodata,ca nu a fost necesar.La Corsa,doar aceste 2 unghiuri sint reglabile (de convergenta si de cadere),al treilea (de atac) nu se poate regla.
Daca vrei,pot sa-ti verific si tie unghiul,daca luam legatura.Nu sint mecanic,dar fac multe chestii singur la masina (sint inginer automatist).
Legat de service-uri si meseriasi,sint de acord ca e tragedie.Spune-mi te rog daca ai fost cumva la un service particular pe strada Jina (Sibiu),specializat pe Opel si daca da,ce parere ai.Eu n-am fost,dar mi-a fost recomandat de cineva.
- ovidiu.SB
- **
- 462 mesaje
- din 03 Nov 2007
- Corsa 2007 Z12XEP
- Sibiu
ovidiu.SB
- Mesaje scrise: 462
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2007 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- alexandrudicu
- **
- 303 mesaje
- din 07 Oct 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
alexandrudicu
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
Idiotii aia cu distributia sunt din Medias, si se pare ca habar nu aveau sa schimbe o distributie, insa ei destepti ca se baga, desi eu m-am dus de altceva la ei. Din cauza lor am stricat si 2 cauciucuri noi. Toate trec si se platesc.
In sfarsit am ajuns la dl. Dan Cuciureanu la Iasi si dupa 2 zile am reusit impreuna cu el sa facem distributia cum trebuie. Mii de multumiri.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Care e "huber",ca eu nu-l stiu?
Pe Verzariei am fost de cateva ori cu vechea Dacie si mi-am propus sa nu mai merg...
Am fost ieri pe str.Jina nr.5 (recomandat ca specialist in Opel) si doar am intrebat pretul (manopera) pt schimbarea distributiei,cu pompa de apa cu tot.Intre 150 si 200 lei,depinde daca nu se rupe vreun surub de la pompa de apa,asta necesitand munca in plus.Nu are firma la poarta si are loc doar pt 2 masini din ce am vazut eu.
- alexandrudicu
- **
- 303 mesaje
- din 07 Oct 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
alexandrudicu
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2007
- Mesaj Privat
Distributia schimbata cu 150 de lei e cam ieftin, avand in vedere ca desface jumatate de motor. Treaba ta, dar sa nu te trezesti cu surprize neplacute cum am patit eu. Vezi ca la distributie iti trebuie mai multe piese decat kitul de distributie, fiindca e posibil sa trebuiasca schimbate mai multe garnituri care nu sunt in kitul de distributie. Ia legatura cu cineva cu adevarat priceput sa nu ai probleme. Eu am mers pana la Iasi, 500km, dar a meritat, ca acum stau linistit si stiu ca masina e facuta cum trebuie, ca am vazut cu ochii mei si am lucrat cot la cot. Si eu am incercat varianta pe graba, cu 300 de lei facem distributia, facuta de mantuiala, si m-am trezit cu P0340, cu antigel care curgea in motor si cu o gramada de silicon in ulei.
Multa bafta cu schimbatul distributiei, insa nu te du la oricine sa se ocupe de ea, ca pe mine distributia pusa aiurea m-a mai costat inca 1000 de lei, ca sa repar masina, ce au stricat-o primii. Deci nu am economisit nimic, am pierdut.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La Z10XE/Z12XE/Z10XEP/Z12XEP/Z14XEP desfaci de bubui un milion de suruburi, capace-capacele, cureti-speli...multi fug de asa ceva mai ales ca trebuie si scule dedicate.
Retro
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2010
- Mesaj Privat
intrebare "anemica"(cu directie precisa catre c14nz)-se poate renunta la acele capace plastic?exista riscul de uzura prematura?
tks(scuzati intrbarea si formularea infantila) 😉
scuze catre initiator in cazul in care considera neavenita interventia pe acest topic
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Intr-adevar,la mine pare atat de simplu incat m-as apuca sa mi-o schimb singur.Totusi,ca sa dau jos capacul de plastic (cel de jos),trebuie sa desfac fulia de curea de alternator,blocand volanta.
Poti sa-mi spui te rog sensul filetului de la surubul acestei fulii (normal sau invers)?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
...
Eu am folosit pt unghiurile de directie acele lanterne laser(de jucarie-3lei)fixate pe cate un magnet,pe care le lipesc pe jante ,si miscand masina inainte-inapoi vad atat unghiulde cadere cat si convergenta rotilor folosind o sipca pe care am marcat-o cu un marcher.E drept,pana acum numai la ARO si D1300.Pt asta mica am fost la service si am stat cu ochii pe ''specialist''sa vad eu toate unghiurile.
Si inca ceva,la Corsa unghiul de cadere nu este reglabil,dar se poate schimba ovalizand gaurile de pe amortizoare;unghiul''de atac'' sau altfel spus de fuga-cel ce face ca roata sa fie mai mult sau mai putin inclinata in viraje se mai poate jongla(la corsa b )din tirantul basculei inferioare,unde se pot adauga seibi de reglaj
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Trebuie sa-ti spun totusi ca faci o confuzie intre unghiul de cadere si cel de atac (fuga).
-Unghiul de cadere (carosaj) e cel facut de planul rotii cu verticala.La rotile din spate,la multe masini el e negativ,asta face ca rotile sa fie "cracanate".Si la Corsa mea e,dar putin,abia perceptibil.
-Unghiul de atac (fuga) e cel facut de axa imaginara a pivotilor cu verticala.Echivalentul inclinarii furcii din fata a bicicletelor si motocicletelor.
http://www.samaservice.ro/*articleID_18-articles
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Unghiul de fuga (de care ai pomenit) se regleaza la ''B'' prin deplasarea basculei inferioare catre fata/spate cu ajutorul tirantului axial care este precum cel de la D1300 de pe bascula superioara,cu diferenta ca este montat pe bascula inferioara.
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- deleted-38151
- ***
- 745 mesaje
- din 16 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 745
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat