adygl
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2009
- Mesaj Privat
- Dyablo_2ro
- *
- 6 mesaje
- din 21 Nov 2009
- Corsa 1995 C12NZ
- Sibiu
Dyablo_2ro
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2009
- Mesaj Privat
ceau.am si eu o problema la corsa mea din 95.mi se aude in rezervor pompa de benzina cu face zgomot cand masina e la relantiu.zici ca am o sarma legata si freaca asa tare suna, dar m-am uitat pe sub ea si nu era nimic.si cand am deschis busonul la rezervor se auzea pompa cum tiuia.am si eu o intrebare?vreau sa imi cumpar pompa intreaga cu tot cu ansamblu si nu stiu cum sa o demontez sa o schimb?mi-o cumpar intreaga ca nisi sonda litrometrica nu imi merge si nu o gasesc de cumparat searat! daca ma ajuta si pe mine cineva cu niste faturi? app masina este Opel Corsa B din 1995 motor tip C12NZ.astept niste sfaturi.ms
- Dyablo_2ro
- *
- 6 mesaje
- din 21 Nov 2009
- Corsa 1995 C12NZ
- Sibiu
Dyablo_2ro
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2009
- Mesaj Privat
ceau.am si eu o problema la corsa mea din 95.mi se aude in rezervor pompa de benzina cu face zgomot cand masina e la relantiu.zici ca am o sarma legata si freaca asa tare suna, dar m-am uitat pe sub ea si nu era nimic.si cand am deschis busonul la rezervor se auzea pompa cum tiuia.am si eu o intrebare?vreau sa imi cumpar pompa intreaga cu tot cu ansamblu si nu stiu cum sa o demontez sa o schimb?mi-o cumpar intreaga ca nisi sonda litrometrica nu imi merge si nu o gasesc de cumparat searat! daca ma ajuta si pe mine cineva cu niste faturi? app masina este Opel Corsa B din 1995 motor tip C12NZ.astept niste sfaturi.ms
- suleacosti
- **
- 91 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Corsa 2002 Z10XE
- Dolj
suleacosti
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
- d_claudiuus
- **
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
eu am schimbat-o la Corsa C la 230000 de KM, preventiv. Pompa inca mergea fara nici un fel de problema. Am tinut=o ca piesa de schimb, air cand am dat masina am dat-o cu tot cu piese de schimb (piese schimbate de mine preventiv). Pompa a mers bine (era Bosch) insa eu am mers cu rezervorul mai tot timpul pe plin, niciodata n-am lasat benzina mai putin de 10-12 litri in rezervor.
Ed
- Mesaje scrise: 93
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
d_claudiuus a scris:eu am schimbat-o la Corsa C la 230000 de KM, preventiv. Pompa inca mergea fara nici un fel de problema. Am tinut=o ca piesa de schimb, air cand am dat masina am dat-o cu tot cu piese de schimb (piese schimbate de mine preventiv). Pompa a mers bine (era Bosch) insa eu am mers cu rezervorul mai tot timpul pe plin, niciodata n-am lasat benzina mai putin de 10-12 litri in rezervor.
e vreo problema daca alimentez doar cand becul este rosu ? poate afecta cumva pompa de benzina ?
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Ed
- Mesaje scrise: 93
- Locatie: Suceava
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- d_claudiuus
- **
- 211 mesaje
- din 09 Mai 2007
- Corsa 2015 B13DTE
- Sibiu
d_claudiuus
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2015 B13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2007
- Mesaj Privat
Mie mi s-a spus total opusul. Mersul pe gol face rau pompei, deoarece pompa poate trage si aer, si se supraincalzeste, ducand la uzura prematura. Pompa de benzin se raceste cu benzina din rezervor. Cand mi s-a schimbat pompa de benzina am stat si eu acolo sa vad cum lucreaza mecanicul. Dupa cum este montata, sorbul pompei este foarte jos montat, pompa fucntionand si cu un nivel scazut d ebenzina in rezervor, insa daca rezervorul este pe gol, benzina se va misca mult in rezervor in timpul mersului, iar pompa imposibil sa nu traga si aer. Daca vei sta de vorba cu alti mecanici, iti vor spune acelasi lucru, si anume ca e bine ca sa mergi cu rezervorul cat mai plin.
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- deleted-38151
- ***
- 745 mesaje
- din 15 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 745
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
d_claudiuus a scris:Mie mi s-a spus total opusul. Mersul pe gol face rau pompei, deoarece pompa poate trage si aer, si se supraincalzeste, ducand la uzura prematura. Pompa de benzin se raceste cu benzina din rezervor. Cand mi s-a schimbat pompa de benzina am stat si eu acolo sa vad cum lucreaza mecanicul. Dupa cum este montata, sorbul pompei este foarte jos montat, pompa fucntionand si cu un nivel scazut d ebenzina in rezervor, insa daca rezervorul este pe gol, benzina se va misca mult in rezervor in timpul mersului, iar pompa imposibil sa nu traga si aer. Daca vei sta de vorba cu alti mecanici, iti vor spune acelasi lucru, si anume ca e bine ca sa mergi cu rezervorul cat mai plin.
Foarte bine spus ! Dar nici prea plin sa fie rezervorul ca apoi veti veni si spune ca v-a crescut consumul ) !
La 100kg in plus consumul creste cu 0,7% la benzina
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Eu alimentez cand sunt sub 10 l (indicatie pe bord),si atunci fac plinul.
Si... dau dreptate colegilor care spun ca nu este indicat sa tii rezervorul mai mult gol decat plin,pt ca posibilitatea de a trage aer pompa este mai mare.Saptamana trecuta am ajutat un vecin sa schimbe pompa benzina la un ''Z'' si am ''operat-o'' sa vedem de ce nu mai merge;rezultatul a fost:carbunii blocati in suporturi.Am desfacut numai partea superioara(unde sunt carbunii),am curatat bine,si am montat capacul din nou.Acum vecinul mai are o pompa de rezerva(pt ca am probat-o pe masina)care functioneaza bine;presiunea pe care o face este de 3,5 bari(masurata direct la iesirea din pompa).
Si... dau dreptate colegilor care spun ca nu este indicat sa tii rezervorul mai mult gol decat plin,pt ca posibilitatea de a trage aer pompa este mai mare.Saptamana trecuta am ajutat un vecin sa schimbe pompa benzina la un ''Z'' si am ''operat-o'' sa vedem de ce nu mai merge;rezultatul a fost:carbunii blocati in suporturi.Am desfacut numai partea superioara(unde sunt carbunii),am curatat bine,si am montat capacul din nou.Acum vecinul mai are o pompa de rezerva(pt ca am probat-o pe masina)care functioneaza bine;presiunea pe care o face este de 3,5 bari(masurata direct la iesirea din pompa).
vladvidra
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 1994 cz12
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2010
- Mesaj Privat
- liviudiaconu
- **
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Vineri, 14 ian. 2011 am patit-o si eu.
Am oprit intr-o parcare intre Turda si Cluj, ma rog, necesitati, fumat, miscat, verificat lichide.
La pornire, surpriza: porneste masina putin, scade turatia, se opreste. Incepuse sa se intunece asa ca, la treaba.
Am eliminat protectia stutului rampei si verificat existenta presiunii in rampa de injectie. Lipsa benzina. Ca atare, pompa nu-si facea treaba.
Rabat bancheta, scot protectia din plastic, pun contactul, pompa "muta".
Scot mufa si pun un bec gen pozitie/lampa numar pe mufa. Pun contact, becul stins (desi vreo 2 secunde trebuia sa lumineze). * (prima atentionare, ma injur in gind prima oara)
In disperare de cauza, ridic capota, scot capac sigurante si... ma uit lung. Sun pe Dan Cuciureanu in ideea ca poate, din amintiri, imi identifica direct releul si siguranta pompei. Stabilim sa sun mai tirziu, cind ajunge acasa, intre timp caut prin laptop, gasesc releul si siguranta. Siguranta buna, releul parea sa nu anclanseze, desi nici asta nu-s convins, cu lanterna de-o aveam numai bine nu se vedea.
Sun iarasi pe Dan, imi da indicatii prin telefon, ma intreaba de multimetru si..**(a doua atentionare, ma injur in gind a doua oara).
Imi spune sa scot releul si sa pun punte intre 30 si 87. Pun, plec in spate cu becul, in ideea sa verific daca apare tensiune pe mufa pompei dar... pompa mergea.
Pornesc, pleaca frumos, opresc, timp in care Dan imi cauta numere de telefon din Cluj pentru ajutor.
Opresc, scot puntea, pun releul, porneste. "Reimpachetez" totul, mai fac o pornire, totul OK.
Sun pe Dan, imi da numarul lui Mitrut, ii explic cum a pornit si imi spune ca in cazul ala e pompa care a pornit totusi. Imi spune sa merg acasa fara oprire si abia apoi sa mai fac teste.
Ajung acasa la prietena cu bine, parchez, vorbesc cu Mitrut care ma ajuta cu alte numere de telefon pentru pompa si o adresa.
A doua zi sun, apoi merg la adresa data. Nu aveau pompa dar, la magazinul alaturat imi dau o pompa (aveau doua modele), merg acasa, reusesc cu chiu cu vai si cu zgirieturi nenumarate sa scot pompa din locas (asta pt ca nu stiam locul clipsurilor de prindere si rezervorul fiind plin, pompa imersata complet, se vedea mai greu).
Merg cu pompa mea si cu cea de la magazin inapoi, le arat ca nu-s identice, cauta, gasesc una la un furnizor, 280 ron. O aduc, putin mai groasa, italiana. In fine, reusesc s-o montez cu ceva adaptari (a trebuit sa mai tai din nervurile suportului ci capacului).
Pornesc, merge ok.
Pe ea spune ca inlocuieste Opel 8 15 019 (aseara, acasa, constat ca e de fapt pompa inlocuitoare pt Astra, CorsaB - modelul pt corsa C nu l-am gasit in EPC decit ca pompa asamblata (pompa si suportul).
Obosit, merg in casa, ma spal si ne pregatim sa mergem la onomastica la care fusesem invitati, bucurosi ca e ok si mai saraci cu 280 ron.
Ieri pornesc la drum, intre timp ma suna Mitrut sa ma intrebe cum s-a rezolvat.
Singura prostie facuta a fost ca, masina fiind parcata in panta, n-am desus ca de fapt ea arata plin permanent. Stiind ca am benzina de ajuns acasa, nu m-am stresat.
Acasa am demontat capacul pompei si am repozitionat furtunul de tur care apasa partea din spate a pirghiei plutitorului, tintindu-l in pozitia FULL.
1. Mii de multumiri lui Dan Cuciureanu si lui Mitrut care au fost saritori si de ajutor la nevoie.
2. Pentru cele doua atentionari scrise de mine (* si **) va sfatuiesc sa nu faceti ca mine. M-am zgircit la 8-9 lei cit costa o baterie de 9V si asa am plecat la drum fara multimetru. Acea masuratoare facuta cu becul ala de pozitie a fost irelevanta si nu-s convins ca pe mufa nu era tensiune cu adevarat. ca atare, cit de ieftin o fi, incercati sa aveti cu voi un multimetru.
Un post cam lung dar din care am invatat ceva si sper si altii. Gata, plec sa cumpar baterie de 9V!
Am oprit intr-o parcare intre Turda si Cluj, ma rog, necesitati, fumat, miscat, verificat lichide.
La pornire, surpriza: porneste masina putin, scade turatia, se opreste. Incepuse sa se intunece asa ca, la treaba.
Am eliminat protectia stutului rampei si verificat existenta presiunii in rampa de injectie. Lipsa benzina. Ca atare, pompa nu-si facea treaba.
Rabat bancheta, scot protectia din plastic, pun contactul, pompa "muta".
Scot mufa si pun un bec gen pozitie/lampa numar pe mufa. Pun contact, becul stins (desi vreo 2 secunde trebuia sa lumineze). * (prima atentionare, ma injur in gind prima oara)
In disperare de cauza, ridic capota, scot capac sigurante si... ma uit lung. Sun pe Dan Cuciureanu in ideea ca poate, din amintiri, imi identifica direct releul si siguranta pompei. Stabilim sa sun mai tirziu, cind ajunge acasa, intre timp caut prin laptop, gasesc releul si siguranta. Siguranta buna, releul parea sa nu anclanseze, desi nici asta nu-s convins, cu lanterna de-o aveam numai bine nu se vedea.
Sun iarasi pe Dan, imi da indicatii prin telefon, ma intreaba de multimetru si..**(a doua atentionare, ma injur in gind a doua oara).
Imi spune sa scot releul si sa pun punte intre 30 si 87. Pun, plec in spate cu becul, in ideea sa verific daca apare tensiune pe mufa pompei dar... pompa mergea.
Pornesc, pleaca frumos, opresc, timp in care Dan imi cauta numere de telefon din Cluj pentru ajutor.
Opresc, scot puntea, pun releul, porneste. "Reimpachetez" totul, mai fac o pornire, totul OK.
Sun pe Dan, imi da numarul lui Mitrut, ii explic cum a pornit si imi spune ca in cazul ala e pompa care a pornit totusi. Imi spune sa merg acasa fara oprire si abia apoi sa mai fac teste.
Ajung acasa la prietena cu bine, parchez, vorbesc cu Mitrut care ma ajuta cu alte numere de telefon pentru pompa si o adresa.
A doua zi sun, apoi merg la adresa data. Nu aveau pompa dar, la magazinul alaturat imi dau o pompa (aveau doua modele), merg acasa, reusesc cu chiu cu vai si cu zgirieturi nenumarate sa scot pompa din locas (asta pt ca nu stiam locul clipsurilor de prindere si rezervorul fiind plin, pompa imersata complet, se vedea mai greu).
Merg cu pompa mea si cu cea de la magazin inapoi, le arat ca nu-s identice, cauta, gasesc una la un furnizor, 280 ron. O aduc, putin mai groasa, italiana. In fine, reusesc s-o montez cu ceva adaptari (a trebuit sa mai tai din nervurile suportului ci capacului).
Pornesc, merge ok.
Pe ea spune ca inlocuieste Opel 8 15 019 (aseara, acasa, constat ca e de fapt pompa inlocuitoare pt Astra, CorsaB - modelul pt corsa C nu l-am gasit in EPC decit ca pompa asamblata (pompa si suportul).
Obosit, merg in casa, ma spal si ne pregatim sa mergem la onomastica la care fusesem invitati, bucurosi ca e ok si mai saraci cu 280 ron.
Ieri pornesc la drum, intre timp ma suna Mitrut sa ma intrebe cum s-a rezolvat.
Singura prostie facuta a fost ca, masina fiind parcata in panta, n-am desus ca de fapt ea arata plin permanent. Stiind ca am benzina de ajuns acasa, nu m-am stresat.
Acasa am demontat capacul pompei si am repozitionat furtunul de tur care apasa partea din spate a pirghiei plutitorului, tintindu-l in pozitia FULL.
1. Mii de multumiri lui Dan Cuciureanu si lui Mitrut care au fost saritori si de ajutor la nevoie.
2. Pentru cele doua atentionari scrise de mine (* si **) va sfatuiesc sa nu faceti ca mine. M-am zgircit la 8-9 lei cit costa o baterie de 9V si asa am plecat la drum fara multimetru. Acea masuratoare facuta cu becul ala de pozitie a fost irelevanta si nu-s convins ca pe mufa nu era tensiune cu adevarat. ca atare, cit de ieftin o fi, incercati sa aveti cu voi un multimetru.
Un post cam lung dar din care am invatat ceva si sper si altii. Gata, plec sa cumpar baterie de 9V!
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
- liviudiaconu
- **
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 936 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 936
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Pompa era destinata distrugerii (intentia vecinului) pt a vedea ce este in ea.Pt ca in urma cu vreo 2-3 ani vazusem o pompa de nova facuta zdrente de un "meserias lacatus"am incercatsa o [desertizez] cat mai [curat].
Am folosit o bucata de material textil din chinga de ancorare (4t forta),pe care am folosit-o ca un colier si am fixat pompa in menghina(strangand chinga )cat mai fix cu putinta,apoi cu o daltita,ciocan si mai apoi o surubelnita ascutitaam reusit desertizarea.
Etansarea la partea superioara se face si cu un inel etansare (oring)asa ca la resertizare nu este necesar sa se inchida toata suprafata ;eu am strans in 4 locuri opuse .Carcasa metalica in care este capsulata pompa este cam de 2,5 mm grosime,si daca ai avea un strungar meserias ar putea sa o desertizeze usor si sa-i si faca un capac cu filet.Oricum iti trebuie multa rabdare,si mai ales sa fixezi pompa bine intr-o menghina ,altfel s-ar putea [sa mananci nespalat]
Am folosit o bucata de material textil din chinga de ancorare (4t forta),pe care am folosit-o ca un colier si am fixat pompa in menghina(strangand chinga )cat mai fix cu putinta,apoi cu o daltita,ciocan si mai apoi o surubelnita ascutitaam reusit desertizarea.
Etansarea la partea superioara se face si cu un inel etansare (oring)asa ca la resertizare nu este necesar sa se inchida toata suprafata ;eu am strans in 4 locuri opuse .Carcasa metalica in care este capsulata pompa este cam de 2,5 mm grosime,si daca ai avea un strungar meserias ar putea sa o desertizeze usor si sa-i si faca un capac cu filet.Oricum iti trebuie multa rabdare,si mai ales sa fixezi pompa bine intr-o menghina ,altfel s-ar putea [sa mananci nespalat]
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- liviudiaconu
- **
- 221 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Corsa 2001 Z10XE
- Valcea
liviudiaconu
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Multumesc mult, foarte sugestive imaginile.
Acuma, am spus, pompa noua era mai lunga putin si mai groasa. Pt asta in suportul ei si in capat a trebuit sa tai din acele nervuri de fixare/centrare. Ca atare, pompa veche nu poate fi fixata in suportul original. Are cineva un suport cu capac (capacul ala nervurat) pt pompa de Corsa C Z10XE? Si la ce pret, evident..
Acuma, am spus, pompa noua era mai lunga putin si mai groasa. Pt asta in suportul ei si in capat a trebuit sa tai din acele nervuri de fixare/centrare. Ca atare, pompa veche nu poate fi fixata in suportul original. Are cineva un suport cu capac (capacul ala nervurat) pt pompa de Corsa C Z10XE? Si la ce pret, evident..
doru26
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2011
- Mesaj Privat
am un opel corsa b din 1993 1.2 benzina azidimineata cand am pornit masin a mers normal si dupa un minut s-a oprit brusc si nu a mai pornit. Am constatat ca era pompa de benzina am cautat si una noua costa 478 RON am luat una de dacia 1310 1410 pe injectie 130 RON a trbuit sa-i fac o modificare la sorb.La pompa originala sorbu intra in sita,la pompa de dacie sorbu este mai mare si am bagat sita in el.In rest nu am intalnit nici o piedica si merge.