Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • mirciulikas

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
zafirul a scris:in ce cartier locuiesti? poate gasim o modalitate sa vedem mai exact...


In Titan. Mai precis aproape de fosta fabrica de paine Titan. Daca este posibil as fi recunoscator.
Skip ads

  • mirciulikas

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am scos masina azi in oras. Merge mult mai bine. Se simte diferenta.
Am observat ca acul turometrului nu mai urca asa repede, fata de cum facea inainte.
Nu a scos fum deloc, nici la pornire nici dupa aceea. Maine verific nivelul uleiului.
Mi-a spus un prieten ca unele motoare pierd ulei doar la o anumita viteza (turatie) daca forteaza nu stiu ce garnituri. E posibil? Fiindca daca ar fi asa , as intelege de ce nu vad pete de ulei acolo unde o parchez si nici sa scoata fum nu am observat.
  • bradu07

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: brasov
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Eu am astra g din 2003, 100k km, z16se si am avut cam aceleasi simptome:consum 800 ml la mie. Am rezolvat-o numai dupa segmentare dupa ce initial am schimbat numai simeringurile de la supape. M-am fraierit deoarece am mai platit odata manopera,asta e. M-a costat segmentarea vreo 1100 ron piese si manopera + ulei si a fost desfacuta la 8 dimineata si la ora 14.00 am luat-o.
  • ciordache

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Am un Astra G, 16XE, 2001, Benzina, 1.6, 101cp, 133000km.

Masina este adusa din Germania in aug 2007 si o am de la 121000km. Atunci i-am facut si schimbul de ulei (4 l) + filtru.

De atunci am mai bagat 2 l de ulei in motor, un litru chiar aseara cand mi s-a aprins martorul din bord.

In rest, aceeasi poveste: am veritifcat joja si nu mai aveam ulei. Fum nu scoate decat ffff putin peste 4500 rotatii; pete de ulei sub masina nu gasesc dimineatza si nici scurgeri nu am vizibile pe la motor.

Este ok sa-mi consume ulei? Este ok sa-mi consume 6l la 12000km/1l la 2000km?

Ce se mai poate strica/uza fff tare din cauza consumului de ulei?

Merci de raspunsuri.
  • deleted-15207

  • Mesaje scrise: 397
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mai sunt ceva topicuri despre consum ulei, unde o sa vezi mai multe pareri si problemele pot fi diverse.dar cred ca cel mai probabil poate fi din cauza simeringurilor de la supape
in carte se da consum max admis de 0,6l-1000km.
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
clau24nil a scris:mai sunt ceva topicuri despre consum ulei, unde o sa vezi mai multe pareri si problemele pot fi diverse.dar cred ca cel mai probabil poate fi din cauza simeringurilor de la supape
in carte se da consum max admis de 0,6l-1000km.


Confirm cele spuse de tine. Cartea nu da totusi si in ce regim de turatie apare acest consum de ulei; eu banuiesc ca in regim de turatie maxima; daca e altfel, incep sa am dubii in privinta motoarelor Opel.
  • v10r3l

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
acelasi lucru il patesc si eu cu un x16xel... nu apar pe nicaieri scurgeri dar mi-l arunca pe esapament....nu stiu cauza pt ca inca nu am rezolvat problema dar sper sa nu trebuiasca segmentat...
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
ai pus 3 litri de ulei peste cel vechi...? si zici ca ai uleiul la nivel acum...?
  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
La masina mea, cea din semnatura, se intampla oarecum acelasi lucru. Eu folosesc Mobil Synth 5W40. Am sa trec in curand pe Castrol Magnatec 10W40 sa vedem daca problema persista. Un amic, care are acelasi motor ca si mine (cel din semnatura, Z16XE) a rezolvat problema tracand pe Castrol Magnatec 10W40. Din cate stiu 10W40 nu este mai vascos, doar ca proprietatile lui la temperaturi scazute (asta indica prima cifra dupa stiinta mea) sunt putin mai scazute. Oricum cum nu locuiesc in Siberia, nu cred ca asta sa ma afecteze prea tare, dar de altfel nu inteleg nici de ce ar consuma 5W40 si nu si 10W40 daca diferenta de vascozitate nu exista (poate totusi e vorba de calitate, desi castrol 10W40 e mai ieftin ca Mobil Synth 5W40...).

Masina are 112.500Km, si a rulat in Germania cu verificarile facute la timp (conform caietului de service) pana la 94.000Km.
De vreo 4000Km tot in germania ruleaza, dar schimbul de ulei e facut in tara...

Aveti ceva idei ?

Multumesc anticipat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Motoarele Z16XE sunt cunoscute ca maninca ulei, a fost o serie chiar cu rechemare in service pentru asta.
Incearca un 5W50 sau 10W60, daca problema persista te asteapta 15mil pe segmenti, simeringuri supape, set garnituri, distributie, pompa apa, antigel, ulei etc.
  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.
Distributia si pompa de apa sunt deja schimbate...au cam 5000 km.
Probabil ca nu e nevoie sa le schimb din nou. In Autodata spune ca eu trebuie sa bag 5W40 sau 10W40.
5W50 sau 10W60 nu ar putea cauza probleme la motorul meu ?
Nu e cam devreme ca la 112.000 mii km sa fac segmentarea ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
kiby poti pune un ulei mai viscos la cald fara probleme, grija in schimb iarna sa nu ai 10W, sa fie 5W.
Uleiul ars iti infunda catalizator, gripeaza EGR si afuma sondele lambda.
  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am decis sa pun Castrol 5W40 impreuna cu un aditiv special, care costa vreo 20euro/500ml (o sa cumpar
si uleiul si aditivul din Germania unde locuiesc acum, poate o fi ceva mai bun calitativ). Ulei Castrol Magnatec
Benzina/Diesel (A3/B4), 5W40, 49.90 Euro bidonul de 5L.
Daca si dupa asta mai consuma, atunci o sa ma gandesc la segmentare...sper sa nu fie totusi cazul Sad.

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pentru ca ai peste 100.000Km cu masina eu zic sa folosesti uleiurile "high milleage" de la Castrol si/sau Valvoline mai precis 10w40 atit vara cit si iarna . Sa faci schimbul la cel mult 10.000Km !

Nu este nevoie sa faci segmentare , este vorba cel mai probabil de ghidurile de le supape care au inceput sa "ciupeasca" ulei .
Se pare ca schimbul de ulei la 30.000Km si alergatul pe autoband nu convine la Z14XE , Z16XE , Z16SE .
  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Am cumparat Castrol Magnatec 5W40 si un aditiv special. Eu fac schimbul de ulei la 6-8000Km, si nici nu imi stresez masina prea tare...adica tin la ea si o respect....mai vede ea si 170Km/h uneori, dar asta rar si doar atunci cand ma alearga politia Razz, ca ale lor sunt limitate la 160 Very Happy.
De cand o am eu nu a mers decat cu Mobil Synth 5W40, piese pe cat posibil originale, reviziile la timp...O sa vad cum se comporta cu Castrol si aditivul pe care l-am luat. Daca continua sa pape ulei o sa verific supapele...
Aveti idee daca Castrol 5W40 este cu colesterol ? ...nu de alta dar nu vreau sa faca cheaguri pe canale...daca il papa si mai are si colesterol.... (era o gluma)
Interesant e ca pe cutia acelui aditiv spune ca: va scadea consumul de ulei, creste compresia cu pana la 40%, si alte date din astea fantastice. Abia astept sa vad pe ce am dat 25 euro Razz.

Revin cu detalii peste vreo 2-3 saptamani pentru ca plec in Romania si deci o sa fac ceva mii de Km si o sa vad daca mai consuma.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
aditiv=colesterol !
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
kiby , da stiu ca ai umblat ceva dupa aditivul de ulei , in vest nu prea au auzit de aditivi in general ...
  • Brutus

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
N-ar strica sa luati in considerare urmatoare situatie , pe care am intalnit-o nu odata...
Exista pe circuitul de ulei, la iesirea din pompa , o supapa cu bila, gandita sa deschida un retur catre baia de ulei daca presiunea e prea mare. Din diverse cauze, (depuneri in special) supapa respectiva poate sa nu mai inchida, cauzand pierderi de presiune si implicit aprinderea becului de presiune ulei... dar acesta nu e cazul nostru. Cazul nostru este acela in care aceasta supapa se blocheaza si presiunea creste peste 6 bar. Atunci undeva, o piesa mai subreda cedeaza... la y20dth spre exemplu a cedat manocontactul care semnalizeaza lipsa presiunii, exact la imbinarea stantata dintre partea de ebonita si hexagonul metalic. La rece, cu uleiul vascos, in multe cazuri nu au loc scurgeri. In schimb acestea au loc la turatii mari (presiunea creste corespunzator) cu uleiul cald (vascozitate mica).
In cazul meu motorul pierdea uleiul pe autostrada, la viteze mari, apoi ,de la iesirea de pe autostrada nu mai pierdea asa ca, la stationare nu puteam vedea scurgeri sub masina. Mentionez ca jetul de ulei pierdut era directionat oblic in jos, singurul simptom fiind pete pe colierele de prindere ale traseului de evacuare. Diagnosticarea corecta a putut fi facuta numai cand fisura s-a largit destul de mult astfel incat presiunea uleiului cald la relanti era insuficienta si manocontactul semnaliza... Acesta a fost schimbat si problema a fost rezolvata pentru 40k km .Apoi s-a repetat... Verificati manocontactul...
  • kiby

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2006

  • Mesaj Privat
iso, l-am comandat, pentru ca prin magazinele auto nu gasesti asa ceva...poate decat la cele mari, dar nu este cazul pentrui ca eu stau intr-un orasel, Cottbus, la vreo 120Km de Berlin.
Sa stii ca la comanda, si ei aduc orice....si ce obicei nu pun intrebari precum : "la ce iti trebuie ?" ...

dancuciureanu, atunci o sa o alerg ca sa nu se depuna colesterolul pe "vasele de sange" Razz.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Opel nu accepta/recomanda folosirea aditivilor . Eu am avut probleme acum citva ani cu un Cielo 1,5L DOHC (16Valve) , de constructie similara cu Z16XE , atunci cind i'am pus DuraLube iar dupa acesta experienta nefasta am renuntat la a mai folosi aditivi de ulei ... motorul parea ca se blocheaza ... Sad
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR