Salut
Azi fiindca a fost mai cald am dat termostatul jos sa ii fac operatiunea prezentata de @mariano.
Dupa ce l-am demontat am pus apa in el si curgea un firicel subtire.
L-am scos din carcasa si am observat ca termostatul facuse un sant in aluminiul carcasei.O proiectare destul de urata,carcasa din aluminiu fara macar sa aiba un scaun metalic sau din alama,termostatul metalic si cu buza dreapta direct stantata fara macxar sa fie rotunjita ca sa nu intre in aluminiu.
Am pus smirghel pe termostat si am inceput sa il slefuiesc,operatie care a durat maxim 15 minute.
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Aici se vede clar santul format in carcasa
Termostatul cu diferite duritati de smirghel pe el lipit cu banda bublu adeziva
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa slefuire a mai ramas o urma a santuletului dar fff mica
Am montat termostatul la loc in carcasa, am pus apa in el si doar dupa 12 minute cronometrat a inceput sa apara o picatura de apa scursa prin etansare, iar dupa 45 minute erau cateva picaturi dar nu ca inaite de demontare cand curgea apa.
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am montat totul la loc,mi-am schimbat si vasul de la servo ca era fisurat si mustea,am pornit motorul si am plecat la drum ca sa se incalzeasca.
Cand a ajuns apa la 80 m-am intors acasa,am pus mana pe furtun chiar la 3 cm de termostat si spre bucuria mea era rece rece,cand s-a ridicat acul aici inca era rece furtunul semn ca termostatul este inchis bine
Iar cand a ajuns apa la 88 pe bord si probabil in motor 93-95 s-a deschis termostatul, vizibil a scazut apa in vas ca era umplut pana in gura si furtunul de la radiator in maxim un minut era fierbinte tot.
In concluzie merita facuta operatiunea care sigur va tine pana la anul, cand o sa fiu pregatit cu o carcasa cu un inel din alama in locul unde calca termostatul.
Am renuntat si la tabla de la radiator si acum sper sa se simta si mai bine incalzitorul cu bujii ca inainte cand era acul pe liniutele albastre deja furtunul de la radiator era cald.
Multumim @mariano
Ultima modificare facuta de adrian terinte la Vin 11 Jan, 2013 4:44 pm