Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,214
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut
Daca am timp in week-end o sa dau jos termostatul sa ii refac scaunul.
De mult am in cap sa pun pe furtun un termostat de la batrana dacie dar nu stiu daca intra.
In trei ai sunt la al 3-lea termostat, unul l-am schimbat eu, al doilea la opel sibiu, dupa un an pe garantie tot la opel iar asta de acum e deja dus si mai are garantie pana in 6.01.13 dar cei de la opel refuza sa il mai schimbe.

Acum am aplicat varianta din poza in a doua incercare deoarece am incercat cu o fasie cat jumatate de radiator dar acum este pe tot.

Skip ads

  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
nu intra termostatul pe furtunul original. trebuie sa cumperi si furtun, dar e mai greu sa gasesti unul asemanator. la mine merge brici cu dasta de dacie, doar ca nu intra tot varful acela de alama in gatul carcasei de termostoata, dar daca gasesc o carcasa second ieftina sau gratis o modific astfel incat sa anulez termostatul original si sa ramana decat cel de dacie, care este nemuritor ca si masina. apropo, daca ai schimbat 3 termostate, nu i-mi arunci si mie o carcasa prin posta? Razz
  • motanel_cristi

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2009

  • Mesaj Privat
adrian terinte a scris:Salut
Daca am timp in week-end o sa dau jos termostatul sa ii refac scaunul.
De mult am in cap sa pun pe furtun un termostat de la batrana dacie dar nu stiu daca intra.
In trei ai sunt la al 3-lea termostat, unul l-am schimbat eu, al doilea la opel sibiu, dupa un an pe garantie tot la opel iar asta de acum e deja dus si mai are garantie pana in 6.01.13 dar cei de la opel refuza sa il mai schimbe.

Acum am aplicat varianta din poza in a doua incercare deoarece am incercat cu o fasie cat jumatate de radiator dar acum este pe tot.

Scuze de OFF-Topic......lucrezi in tipografie sau ai prieteni tipografi?.....=))))
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,214
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@motanel- am ceva cunostinte- e chiar faina tabla, acum cativa ani cautam cu disperare tabla pt tipografie ca foloseam la navomodelism.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,214
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut
Azi fiindca a fost mai cald am dat termostatul jos sa ii fac operatiunea prezentata de @mariano.
Dupa ce l-am demontat am pus apa in el si curgea un firicel subtire.
L-am scos din carcasa si am observat ca termostatul facuse un sant in aluminiul carcasei.O proiectare destul de urata,carcasa din aluminiu fara macar sa aiba un scaun metalic sau din alama,termostatul metalic si cu buza dreapta direct stantata fara macxar sa fie rotunjita ca sa nu intre in aluminiu.
Am pus smirghel pe termostat si am inceput sa il slefuiesc,operatie care a durat maxim 15 minute.


Aici se vede clar santul format in carcasa


Termostatul cu diferite duritati de smirghel pe el lipit cu banda bublu adeziva


Dupa slefuire a mai ramas o urma a santuletului dar fff mica


Am montat termostatul la loc in carcasa, am pus apa in el si doar dupa 12 minute cronometrat a inceput sa apara o picatura de apa scursa prin etansare, iar dupa 45 minute erau cateva picaturi dar nu ca inaite de demontare cand curgea apa.


Am montat totul la loc,mi-am schimbat si vasul de la servo ca era fisurat si mustea,am pornit motorul si am plecat la drum ca sa se incalzeasca.
Cand a ajuns apa la 80 m-am intors acasa,am pus mana pe furtun chiar la 3 cm de termostat si spre bucuria mea era rece rece,cand s-a ridicat acul aici inca era rece furtunul semn ca termostatul este inchis bine


Iar cand a ajuns apa la 88 pe bord si probabil in motor 93-95 s-a deschis termostatul, vizibil a scazut apa in vas ca era umplut pana in gura si furtunul de la radiator in maxim un minut era fierbinte tot.


In concluzie merita facuta operatiunea care sigur va tine pana la anul, cand o sa fiu pregatit cu o carcasa cu un inel din alama in locul unde calca termostatul.
Am renuntat si la tabla de la radiator si acum sper sa se simta si mai bine incalzitorul cu bujii ca inainte cand era acul pe liniutele albastre deja furtunul de la radiator era cald.

Multumim @mariano


Ultima modificare făcută de adrian terinte la Vin 11 Jan, 2013 3:44 pm
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
felicitari pentru operatiunea de succes si pozele puse.
atentie doar ca se scrie "banda dublu adeziva" nu Bublu adeziva mai Bubule Smile
apropo cand ai rotit de termostat sa se curete zona conica ai montat termostatul inapoi sau doar asa cu mana putin cate putin?
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,214
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@MiKyboy asa am scris cum zici tu.

Cand am slefuit am pus termostatul in carcasa si am apasat si rotit cu mana de el, brida lui de fixare ne fiind in urechile de prindere.Astfel se poate roti la 360 grade fara probleme doar sa nu se innoade mainile Very Happy
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
ai gasit carcasa de termostat cu inel de alama sau o faci artizanal?
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,214
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Vreau sa gasesc o carcasa si pe aceea sa o mai frezez in interior si sa ii pun un inel de alama cu aceeasi conicitate.
Sau ma mai gandesc sa pun pe termostat un oring special din cauciuc siliconic care are degajare in el si intra la fix pe conturul termostatului.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Parerea mea Adriane este ca te complici incercand sa faci o modificare a carcasei, astfel incat sa iti permita insertia unui inel de alama. Si cum fixezi mai apoi inelul in corpul termostatului? Prin presare? Prin lipire? Aluminiul este fragil, daca mai si alezezi din el ii slabesti rezistenta. Raman la parerea mea, ce ai facut tu acum va tine pe putin 4-5ani. La mine termostatul era original nu mai fusese inlocuit. Eu am facut operatiunea anul trecut, asta insemnand ca el si-a dacut treaba 9 ani de zile. Oricum multumesc si la mai bine!
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,214
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Eu zic ca macar pot incerca.
Termostatul acesta in decembrie a avut 1 an, anteriorul a tinut din 06.01.2011 pana in decembrie 2011 (schimbat pe garantie),iar in 2009 am mai schimbat eu unul care a tinut tot un an si am zis sa merg la servis sa il schimbe ca macar imi dau garantie.
Eu zic ca asa cum l-am facut nu tine mai mult de un an, deoarece buza termostatului va intra iar in aluminiu.

Cat despre inel, nu voi freza mai mult de 5 zecimi, iar inelul il voi lupi cu un lipici foarte rezistent din 2 componente (Uplus) cu care se lipeau ferodourile pe discurile de ambreaj si pe sabotii de frana.


Ultima modificare făcută de adrian terinte la Vin 11 Jan, 2013 7:44 pm
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
sa ne tii la curent cu ideea asta.
  • ifrimg

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Am incercat si eu metoda dumneavoastra dmn Adrian pe un termostat corsa c 1.2 gm insa partea de contact "pe care se pune sminghelul" cred ca e "ondulata" are un mic joculet stanga dreapta am pus-o si pe un termostat febi si sufla desi acela e bun cu corpul lui. Suflu si trece aerul.Pacat era gm si era garantat.Mai are vr-o sansa?
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
eu am incercat treaba asta mai de mult,dar am folosit pasta de rectificat chiuloasa(are mana 1 si mana2)si o bormasina cu care am invartit termostatul pana ce nu a mai dat apa deloc.Asa am putut face un sant destul de bun,si fara nici un chin.stima!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Si cum ai reusit sa prinzi termostatul in mandrina?
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
cu un spiral(de 8 cred)bagat in mandrina,apoi il bagi cu varful in gaura aceea de sus de la termsota,iar el isi va face locasul lui si il poti invarti mult si bine fara a afecta nimic.te chinui pana cand iese,asta daca mai ai ce scoate din carcasa,daca nu,iti iei adio!
  • baur

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2005 2000tdi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2012

  • Mesaj Privat
eu am facut o garnitura din clingherit acum sa vad cat rezista
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
salutare!
am facut si eu operatiunea cu slefuirea dar fara rezultate prea satisfacatoare...tot trece apa , nu la fel ca inainte dar trece. Este posibil sa fie din cauza ca am folosit un smirgel prea aspru? (de 210 parca). sau nu se mai poate face nimic cu carcasa? este compromisa total?
oare mai are rost sa incerc sa o mai fac inca o data dar cu un smirgel mai fin?
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,581
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
De 1 an folosesc un termostat wahler (cost 140 lei) si nu sunt probleme pina acum . Din ce am mai auzit si eu ca problema lor ar fi , antigelul nu atinge 90 gr si nu apuca sa si faca treaba corect si neschimbarea la timp a antigelului.Pina acum sunt multumit de wahler si chiar l am tinut sub supraveghere daca deschide mai devreme .Am vazut ca cel original GM pt y20dth costa 280 lei nu ar fi mult nici acesta daca ar tine macar 5 ani.
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
stiu cum zici gabi, dar problema este ca nu este vorba de masina mea ci a parintilor mei, iar tatal meu este genul care zice ca daca porneste motorul si se misca masina lasa ca ii bine...nu conteaza ca troncane toate pe ea... tot ce schimba pe la masina schimba deoarece il oblig eu Very Happy
cu termostatul vreau sa incerc sa il repar prima data...daca nu tine cumpar unul nou .
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR