- adrian terinte
- ****
- 1,214 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,214
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut
Daca am timp in week-end o sa dau jos termostatul sa ii refac scaunul.
De mult am in cap sa pun pe furtun un termostat de la batrana dacie dar nu stiu daca intra.
In trei ai sunt la al 3-lea termostat, unul l-am schimbat eu, al doilea la opel sibiu, dupa un an pe garantie tot la opel iar asta de acum e deja dus si mai are garantie pana in 6.01.13 dar cei de la opel refuza sa il mai schimbe.
Acum am aplicat varianta din poza in a doua incercare deoarece am incercat cu o fasie cat jumatate de radiator dar acum este pe tot.
Daca am timp in week-end o sa dau jos termostatul sa ii refac scaunul.
De mult am in cap sa pun pe furtun un termostat de la batrana dacie dar nu stiu daca intra.
In trei ai sunt la al 3-lea termostat, unul l-am schimbat eu, al doilea la opel sibiu, dupa un an pe garantie tot la opel iar asta de acum e deja dus si mai are garantie pana in 6.01.13 dar cei de la opel refuza sa il mai schimbe.
Acum am aplicat varianta din poza in a doua incercare deoarece am incercat cu o fasie cat jumatate de radiator dar acum este pe tot.
- mariusapostol87
- ***
- 970 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
nu intra termostatul pe furtunul original. trebuie sa cumperi si furtun, dar e mai greu sa gasesti unul asemanator. la mine merge brici cu dasta de dacie, doar ca nu intra tot varful acela de alama in gatul carcasei de termostoata, dar daca gasesc o carcasa second ieftina sau gratis o modific astfel incat sa anulez termostatul original si sa ramana decat cel de dacie, care este nemuritor ca si masina. apropo, daca ai schimbat 3 termostate, nu i-mi arunci si mie o carcasa prin posta?
- motanel_cristi
- **
- 331 mesaje
- din 19 Mar 2009
- Astra 2000 Y20DTH
- Bucuresti
motanel_cristi
- Mesaje scrise: 331
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2009
- Mesaj Privat
adrian terinte a scris:Salut
Daca am timp in week-end o sa dau jos termostatul sa ii refac scaunul.
De mult am in cap sa pun pe furtun un termostat de la batrana dacie dar nu stiu daca intra.
In trei ai sunt la al 3-lea termostat, unul l-am schimbat eu, al doilea la opel sibiu, dupa un an pe garantie tot la opel iar asta de acum e deja dus si mai are garantie pana in 6.01.13 dar cei de la opel refuza sa il mai schimbe.
Acum am aplicat varianta din poza in a doua incercare deoarece am incercat cu o fasie cat jumatate de radiator dar acum este pe tot.
Daca am timp in week-end o sa dau jos termostatul sa ii refac scaunul.
De mult am in cap sa pun pe furtun un termostat de la batrana dacie dar nu stiu daca intra.
In trei ai sunt la al 3-lea termostat, unul l-am schimbat eu, al doilea la opel sibiu, dupa un an pe garantie tot la opel iar asta de acum e deja dus si mai are garantie pana in 6.01.13 dar cei de la opel refuza sa il mai schimbe.
Acum am aplicat varianta din poza in a doua incercare deoarece am incercat cu o fasie cat jumatate de radiator dar acum este pe tot.
Scuze de OFF-Topic......lucrezi in tipografie sau ai prieteni tipografi?.....=))))
- adrian terinte
- ****
- 1,214 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,214
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,214 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,214
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut
Azi fiindca a fost mai cald am dat termostatul jos sa ii fac operatiunea prezentata de @mariano.
Dupa ce l-am demontat am pus apa in el si curgea un firicel subtire.
L-am scos din carcasa si am observat ca termostatul facuse un sant in aluminiul carcasei.O proiectare destul de urata,carcasa din aluminiu fara macar sa aiba un scaun metalic sau din alama,termostatul metalic si cu buza dreapta direct stantata fara macxar sa fie rotunjita ca sa nu intre in aluminiu.
Am pus smirghel pe termostat si am inceput sa il slefuiesc,operatie care a durat maxim 15 minute.
Aici se vede clar santul format in carcasa
Termostatul cu diferite duritati de smirghel pe el lipit cu banda bublu adeziva
Dupa slefuire a mai ramas o urma a santuletului dar fff mica
Am montat termostatul la loc in carcasa, am pus apa in el si doar dupa 12 minute cronometrat a inceput sa apara o picatura de apa scursa prin etansare, iar dupa 45 minute erau cateva picaturi dar nu ca inaite de demontare cand curgea apa.
Am montat totul la loc,mi-am schimbat si vasul de la servo ca era fisurat si mustea,am pornit motorul si am plecat la drum ca sa se incalzeasca.
Cand a ajuns apa la 80 m-am intors acasa,am pus mana pe furtun chiar la 3 cm de termostat si spre bucuria mea era rece rece,cand s-a ridicat acul aici inca era rece furtunul semn ca termostatul este inchis bine
Iar cand a ajuns apa la 88 pe bord si probabil in motor 93-95 s-a deschis termostatul, vizibil a scazut apa in vas ca era umplut pana in gura si furtunul de la radiator in maxim un minut era fierbinte tot.
In concluzie merita facuta operatiunea care sigur va tine pana la anul, cand o sa fiu pregatit cu o carcasa cu un inel din alama in locul unde calca termostatul.
Am renuntat si la tabla de la radiator si acum sper sa se simta si mai bine incalzitorul cu bujii ca inainte cand era acul pe liniutele albastre deja furtunul de la radiator era cald.
Multumim @mariano
Ultima modificare făcută de adrian terinte la Vin 11 Jan, 2013 3:44 pm
Azi fiindca a fost mai cald am dat termostatul jos sa ii fac operatiunea prezentata de @mariano.
Dupa ce l-am demontat am pus apa in el si curgea un firicel subtire.
L-am scos din carcasa si am observat ca termostatul facuse un sant in aluminiul carcasei.O proiectare destul de urata,carcasa din aluminiu fara macar sa aiba un scaun metalic sau din alama,termostatul metalic si cu buza dreapta direct stantata fara macxar sa fie rotunjita ca sa nu intre in aluminiu.
Am pus smirghel pe termostat si am inceput sa il slefuiesc,operatie care a durat maxim 15 minute.
Aici se vede clar santul format in carcasa
Termostatul cu diferite duritati de smirghel pe el lipit cu banda bublu adeziva
Dupa slefuire a mai ramas o urma a santuletului dar fff mica
Am montat termostatul la loc in carcasa, am pus apa in el si doar dupa 12 minute cronometrat a inceput sa apara o picatura de apa scursa prin etansare, iar dupa 45 minute erau cateva picaturi dar nu ca inaite de demontare cand curgea apa.
Am montat totul la loc,mi-am schimbat si vasul de la servo ca era fisurat si mustea,am pornit motorul si am plecat la drum ca sa se incalzeasca.
Cand a ajuns apa la 80 m-am intors acasa,am pus mana pe furtun chiar la 3 cm de termostat si spre bucuria mea era rece rece,cand s-a ridicat acul aici inca era rece furtunul semn ca termostatul este inchis bine
Iar cand a ajuns apa la 88 pe bord si probabil in motor 93-95 s-a deschis termostatul, vizibil a scazut apa in vas ca era umplut pana in gura si furtunul de la radiator in maxim un minut era fierbinte tot.
In concluzie merita facuta operatiunea care sigur va tine pana la anul, cand o sa fiu pregatit cu o carcasa cu un inel din alama in locul unde calca termostatul.
Am renuntat si la tabla de la radiator si acum sper sa se simta si mai bine incalzitorul cu bujii ca inainte cand era acul pe liniutele albastre deja furtunul de la radiator era cald.
Multumim @mariano
Ultima modificare făcută de adrian terinte la Vin 11 Jan, 2013 3:44 pm
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,214 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,214
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- mariusapostol87
- ***
- 970 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,214 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,214
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Parerea mea Adriane este ca te complici incercand sa faci o modificare a carcasei, astfel incat sa iti permita insertia unui inel de alama. Si cum fixezi mai apoi inelul in corpul termostatului? Prin presare? Prin lipire? Aluminiul este fragil, daca mai si alezezi din el ii slabesti rezistenta. Raman la parerea mea, ce ai facut tu acum va tine pe putin 4-5ani. La mine termostatul era original nu mai fusese inlocuit. Eu am facut operatiunea anul trecut, asta insemnand ca el si-a dacut treaba 9 ani de zile. Oricum multumesc si la mai bine!
- adrian terinte
- ****
- 1,214 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,214
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Eu zic ca macar pot incerca.
Termostatul acesta in decembrie a avut 1 an, anteriorul a tinut din 06.01.2011 pana in decembrie 2011 (schimbat pe garantie),iar in 2009 am mai schimbat eu unul care a tinut tot un an si am zis sa merg la servis sa il schimbe ca macar imi dau garantie.
Eu zic ca asa cum l-am facut nu tine mai mult de un an, deoarece buza termostatului va intra iar in aluminiu.
Cat despre inel, nu voi freza mai mult de 5 zecimi, iar inelul il voi lupi cu un lipici foarte rezistent din 2 componente (Uplus) cu care se lipeau ferodourile pe discurile de ambreaj si pe sabotii de frana.
Ultima modificare făcută de adrian terinte la Vin 11 Jan, 2013 7:44 pm
Termostatul acesta in decembrie a avut 1 an, anteriorul a tinut din 06.01.2011 pana in decembrie 2011 (schimbat pe garantie),iar in 2009 am mai schimbat eu unul care a tinut tot un an si am zis sa merg la servis sa il schimbe ca macar imi dau garantie.
Eu zic ca asa cum l-am facut nu tine mai mult de un an, deoarece buza termostatului va intra iar in aluminiu.
Cat despre inel, nu voi freza mai mult de 5 zecimi, iar inelul il voi lupi cu un lipici foarte rezistent din 2 componente (Uplus) cu care se lipeau ferodourile pe discurile de ambreaj si pe sabotii de frana.
Ultima modificare făcută de adrian terinte la Vin 11 Jan, 2013 7:44 pm
- mariusapostol87
- ***
- 970 mesaje
- din 02 Nov 2010
- Astra 2002 y20dth
- Bucuresti
mariusapostol87
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2010
- Mesaj Privat
- ifrimg
- **
- 123 mesaje
- din 13 Jun 2011
- Corsa 2003 z12xe
- Bacau
ifrimg
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2011
- Mesaj Privat
Am incercat si eu metoda dumneavoastra dmn Adrian pe un termostat corsa c 1.2 gm insa partea de contact "pe care se pune sminghelul" cred ca e "ondulata" are un mic joculet stanga dreapta am pus-o si pe un termostat febi si sufla desi acela e bun cu corpul lui. Suflu si trece aerul.Pacat era gm si era garantat.Mai are vr-o sansa?
Geo89- Suspendat
- 620 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
- mariano
- OP
- 940 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Geo89- Suspendat
- 620 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
baur
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2005 2000tdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2012
- Mesaj Privat
- Alex001
- **
- 233 mesaje
- din 04 Dec 2011
- Astra 2000 Y20DTH
- Bistrita-Nasaud
Alex001
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2011
- Mesaj Privat
salutare!
am facut si eu operatiunea cu slefuirea dar fara rezultate prea satisfacatoare...tot trece apa , nu la fel ca inainte dar trece. Este posibil sa fie din cauza ca am folosit un smirgel prea aspru? (de 210 parca). sau nu se mai poate face nimic cu carcasa? este compromisa total?
oare mai are rost sa incerc sa o mai fac inca o data dar cu un smirgel mai fin?
am facut si eu operatiunea cu slefuirea dar fara rezultate prea satisfacatoare...tot trece apa , nu la fel ca inainte dar trece. Este posibil sa fie din cauza ca am folosit un smirgel prea aspru? (de 210 parca). sau nu se mai poate face nimic cu carcasa? este compromisa total?
oare mai are rost sa incerc sa o mai fac inca o data dar cu un smirgel mai fin?
- gabiopel
- *******
- 5,581 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,581
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
De 1 an folosesc un termostat wahler (cost 140 lei) si nu sunt probleme pina acum . Din ce am mai auzit si eu ca problema lor ar fi , antigelul nu atinge 90 gr si nu apuca sa si faca treaba corect si neschimbarea la timp a antigelului.Pina acum sunt multumit de wahler si chiar l am tinut sub supraveghere daca deschide mai devreme .Am vazut ca cel original GM pt y20dth costa 280 lei nu ar fi mult nici acesta daca ar tine macar 5 ani.
- Alex001
- **
- 233 mesaje
- din 04 Dec 2011
- Astra 2000 Y20DTH
- Bistrita-Nasaud
Alex001
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2011
- Mesaj Privat
stiu cum zici gabi, dar problema este ca nu este vorba de masina mea ci a parintilor mei, iar tatal meu este genul care zice ca daca porneste motorul si se misca masina lasa ca ii bine...nu conteaza ca troncane toate pe ea... tot ce schimba pe la masina schimba deoarece il oblig eu
cu termostatul vreau sa incerc sa il repar prima data...daca nu tine cumpar unul nou .
cu termostatul vreau sa incerc sa il repar prima data...daca nu tine cumpar unul nou .