Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am sunat la Buzau la cele doua cunoscute service-uri ce repara injectoare si pompe, insa BOSCH CP3 nu repara nimeni acolo la ei. La Endor macar m-au intrebat ce problema am cu pompa si i-am spus ca am joc axial, domnul de acolo a zis ca sincer inca nu a intalnit acest defect. Am fost indemnat de ei sa sun la Bucuresti, am sunat la Total DIesel si la Rune, la Total Diesel le trimiti pompa si ti-o pun la verificari pentru 240lei, apoi in functie de defect o demonteaza si iti propun o varianta cu piese de schimbat + pret manopera si pret transport. La Rune verificarea e 180lei, aceiasi procedura cu testare, identificare componente defecte, varianta de reparatie + pret manopera + pret transport. Mi s-au parut foarte amabili cei de la Rune, i-am rugat sa-mi faca un pret pentru bucsa ce trebuie schimbata + pret o-ring etansare, în total 97lei+pret_transport si dureaza ceva zile pentru ca bucsa aia chiar nu o au pe stoc. Mentionez ca am fost intrebat politicos ce probleme am cu pompa si le-am spus ca am joc axial, mi-au zis ca nu prea au auzit de acest tip de defect si ca cel mai intalnit defect e ca la un moment dat pompa asta BOSCH CP3 incepe sa curga, sa piarda motorina. Nu si in cazul meu. Asadar, la Rune un pret orientativ af fi 180lei+97lei+pret_manopera+pret_transport(dus-intors). Reparatia la Bucuresti e doar cu piese originale, nici nu ma gandeam ca ar putea fi altfel ambele firme fiind autorizate BOSCH.
Am sunat la cineva care dezmembreaza Astra G/H diesel in Sibiu si mi-a spus ca are o pompa buna de pe un motor de Anglia, cost 250lei. Daca vreau imi vinde doar pinionul cu 50lei (cred ca o sa fac si chestia asta, sa schimb mai intai pinionul apoi eventual si pompa de inalte... am testat pâna acum cu doua pinioane de abore cotit, doua pinioane de pompa de ulei, doua intinzatoare si doua role de ghidare de firme diferite, asadar o sa testez si cu un al doilea pinion de pompa de inalte doar sa fiu impacat ca am incercat ,,absolut tot ce puteam incerca,,). Apropo, sa nu uit... la Rune m-au intrebat daca masina a avut accident de suspectez pompa sau pinionul pompei, stiu ca a avut o lovitura in fata stanga pe Germania despre care eu nu am date suplimentare, se vede ca a fost reparata. Daca cu pinionul al doilea nu aduce nicio imbunatatire si tot fuleaza cureaua de distributie (acum cam 1,5mm), urmatoarea varianta e sa schimb pompa cu totul, m-am uitat pe manualul de reparatii si nu e vre-o mare scofala operatiunea asta de schimbare pompa inalte daca respecti cu atentie pasii din manualul de reparatii.

L.E:
Asa statea pe pinioane cureaua de distributie cu care am luat eu masina din Germania, nici prin cap nu mi-a trecut sa ma uit daca fuleaza cureaua inainte sau dupa prima inlocuire de distributie, dar opinia mea e ca bataia asta laterala a curelei vine de la pompa de înalte si o aveam înca de cand am luat eu masina din DE (uitati-va in poza #3 cum intra cureaua pe marginea pinionului pompei de inalte si uitati-va apoi cum iese ea de pe pinion, deja defazata inspre motor):

Nu-mi place nici cum arata capacul superior al distributiei, are o curbura exact in zona de fixare pe bracket-ul metalic de pe lateralul motorului, la marginea din dreapta a pinionului pompei de inalte.
Skip ads

  • FlorentinPavel

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut.
Eu am un 1.8 16v, cod Z18XER.
Am schimbat kit-ul de distributie, masina merge bine.
Doar ca tot uitandu-ma eu sa vad cum lucreaza distributia, am observat o mica oscilatie sus-jos la pinionul ax came evacuare (tip defazor, circula ulei prin el), care cred ca e usor ovalizat.
Pinionul inca nu bate si nu oscileaza stanga-dreapta.
In consecinta, rola intinzatoare are si ea o mica vibratie.
3 mecanici (unul de reprezentanta) au zis ca orice rola intizatoare suporta vibratii, ca nu e nicio problema.
Se mai poate rula asa cu masina sau trebuie inlocuit pinionul urgent?
Multumesc mult.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am revenit din concediu si tot fiind eu cu gandul la masina... mi-am zis sa schimb ultimul lucru care a mai ramas de schimbat, anume pinionul pompei de inalte CP3 sau chiar pompa cu totul. Zis si facut, asa ca m-am dus la cineva care aduce motoare din Anglia, povestea era ca ei englezii pe insula lor nu prea au unde sa se duca... doar sa se invarta prin jurul ei, si cica motorul asta de Anglia din 2006 avea 120 de mii de mile, dar am avut o surpriza... era deja cu distributia originala schimbata (avea un semn pe bloc+pe pinionul pompei de inalte, evident inutil... doar ca semnul era prezent pe bloc facut cu o vopsea argintie ieftina care la momentul respectv s-a scurs peste tot, cureaua era una Continental nu ISUZU iar rolele... o pereche banala de INA/NTN). Pe fondul povestii de vânzare, cum ca motorul avea 120 de mii de mile engleze, ce sa vezi... pompa de inalte BOSCH CP3 fabricata in 2006 avea deja joc axial exact la fel ca a mea din 2004, cu 230.000km in bord. In fine... intelegerea a fost ca-i iau pinionul lui de pe pompa de inalte, pun la loc pinionul meu, trag distribuitia lui la punct si-i platesc 50lei. Asa am si facut, ca la mine vorba-i vorba. Va scriu aici doar ce am constatat :
- pinionul pompei de inalta presiune de pe Astra G model 2003-2004 este unul ,,masiv si greu,, undeva la 40% mai greu decat pinionul pompei de inalte de Astra H 2006. Si minusul acestui pinion de Astra G e ca nu poti sa bagi o inelara pe piulita lui sa-l desfaci, doar o tubulara si trebuie sa tii contra cu o cheie speciala care o au service-urile Opel. Dar chiar si asa, mi-am zis eu ca daca bag in viteza 1-a, tin frana si folosind cureaua de distributie ca si rezistenta la rotirea inapoi voi putea desfileta piulita pinionului de pe pompa de inalte. La motorul de Anglia a fost exact asa, s-a desfacut usor... ar fi trebuit sa fie strans la 68Nm si exact asa a fost, insa la masina mea... când am tras de cheie s-a extins cureaua de distributie si a sarit peste dintii pinionului pompei de inalte, de cate ori am incercat de exact atatea ori s-a extins cureaua si nu am putut demonta nicicum piulita. Singura sansa... ,,o cheie inbus robusta,, la 90grade, pusa in una din gaurile pinionului de la pompa de inalte si celalalt capat proptit in piesa bloc de strangere a suportului motor. Asa a mers din prima, a facut ,,poc!,, si asta a fost. Doar ca deja nu mai puteam sa folosesc cureaua de distributie cumparata de noua luna trecuta, ca daca am tensionat-o si apoi la rotire i-au sarit dintii, eu unul nu mai puteam avea incredere in ea. In fine... hai macar sa vad daca cu noul pinion pentru pompa de inalta presiune BOSCH CP3 mai am joc la cureaua de distributie la iesirea ei de pe pompa de inalte. Pinionul pompei de inalta presiune e unul cu strangere pe con cu pana de fixare, asa ca degeaba l-am schimbat eu cu unul mai nou si cu 40% mai usor ca greutate, pentru ca jocul stanga-dreapta al curelei de distributie nu s-a redus deloc. Am castigat poate la greutatea masinii folosind noul pinion care e mai usor si probabil ca o sa castig pe termen lung la uzura axului pompei de inalte la turatii mari, cand pinionul pompei fiind mai usor se invarte punand o presiune inertiala mai mica pe ax. Doar ca am cheltuit 50lei pretul swap-ului de pinioane si fara sa vreau eu... va trebui sa platesc si pretul pentru o curea de distributie Continental noua.

Ei bine, astazi mi-a venit cureaua noua de distributie Continental de la Autokarma, 125lei cu transport, o iau si ma apuc de montat. Si apoi vine surpriza... ce sa vezi... dupa montare cureaua de distributie aproape ca nu mai fuleaza deloc stanga-dreapta pe pompa de inalte si la fel de putin pe pinionul de la vibrochen. Deci hai sa recapitulam... caci eu am schimbat :
- 2buc pinioane pe pompa de ulei
- 2buc pinioane pe pompa de inalte
- 2buc pinioane pe pinionul de antrenare al axei cu came al admisiilor
- 2buc role de intindere a curelei de distributie, de firme diferite
- 2buc role de ghidare a curelei de distributie, de firme diferite
- 2buc curele de distributie Continental, ,,acelasi model, dar loturi diferite,,
A ramas neschimbat doar pinionul de pe vibrochen...

Totusi, acum ca e ca si rezolvata problema cu cureaua de distributie ce avea o deplasare stanga-dreapta de 1,5mm pe pinionul pompei de inalte dar si pe pinionul axei cu came al admisiilor, as crede ca e una din urmatoarele doua variante :
1. Am cumparat o curea de distributie Continental ,,FAKE,, in ambalaj original de curea de distributie Continental cu cod de bara de verificare, care pe site-ul Continental mi-a aparut ca ar fi o curea LEGIT ?!
2. Am cumparat o curea de distributie Continental LEGIT care ,,a fost taiata cumva eronat in forma de S?,, pentru ca aceasta curea isi pastreaza latimea pe toata lungimea ei!

In fine... chiar daca nu stiu ce sa mai cred intr-un final, consider acum ca am rezolvat-o daca cureaua de distributie nu mai fuleaza decat foarte putin (maxim 0,5mm). Sper doar sa fie totul ok de aici inainte.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris: - 13.08.2018 -

Astazi am pornit motorul si constat ca se aude continuu un fel de zgomot gen țî-țî-țî-țî-țî-țî-țî-țî-țî... care mie imi pare a fi de la injectie. Se aude la pistonul 4, daca pui surubelnita la ureche si capatul metalic pe injector acesta se aude altfel decat celelalte trei, are un fel de tzacanit interior al lui. Injectorul este reconditionat la Buzau, status-ul acestuia fiind ,,recalibrat,, Banuiesc ca l-au dezmembrat, l-au curatat si i-au schimbat saiba de retur, apoi l-au testat si in testele de pe bank pe care le-am primit pare a fi in parametri. Este posibil sa tzacane un injector reconditionat ? Se mai lasa dupa ceva rodaj, sau ? A mai patit cineva ? Sau e posibil sa nu-l fi strans destul si sa scape compresie? (de mentionat ca saiba de cupru e noua, pe original). Cheia dyno pe care o am eu e 6Nm-30Nm, am pus-o la 30Nm si cand a ajuns acolo am mai strans cu 30grade, sa zicem ca acum injectoarele sunt stranse toate cam cu 32Nm. Manualul de reparatii spune ca se strang la 40Nm, se slabesc si se restrang la 32Nm. Doar ca eu nu am posibilitatea asta cu cheia dyno pe care o am. Cum se manifesta un injector insuficient strans ? Face pu-pu-pu-pu-pu... pe furtunul de la epurator, sau ?
Si mai am un usor zgomot ram-ram-ram care se aude discret atunci cand sunt in habitaclu cu geamurile inchise si pe care-l banuiesc a fi de la cureaua de accesorii Contitech 6PK1605 care este noua. Se mai lasa cureaua asta, sau trebuie sa o iau pe cea 6PK1623 care mai lunga fiind e automat si mai putin tensionata ? Astra G cu motor 1.7DTL 2004 si aer contitionat. Ambele role (cea fixa si cea de intindere) schimbate, prima e noua si cealalta are doar 20.000km, pe SKF achizitionate ambele.

Astazi, într-un final... am rezolvat-o si cu zgomotul care parca-mi statea pe creier, citez... ,,un zgomot gen țî-țî-țî-țî-țî-țî-țî-țî-țî... care mie imi pare a fi de la injectie,, DA... era de la injectie... si era zgomot de injector incorect etansat... Conducta de motorina de la injectorul 4 era un pic mai sus decat alimentarea injectorului, initial am aplecat-o si am strans-o... insa aveam impresia ca totodata imi tragea si injectorul un pic in sus... si uite s-a dovedit ca chiar mi-l tragea in sus suficient cat sa nu etanseze corect pe saiba de cupru de dedesupt... La demontare, am gasit oring-ul de etansare tasat... Initial injectorul nr.4 l-am strans la 30Nm pentru ca atat imi permite cheia dyno pe care o am (6Nm-30Nm), iar apoi am mai strans un pic. Sa zicem ca strangerea finala a injectorului a fost de 32Nm pe atunci. In Manualul de Reparatii spune ca injectorul se strage la 40Nm, apoi se slabeste si se restrange la 32Nm, inteleg ,,ideea,, cum ca injectorul strans la 40Nm trebuie sa-si faca initial amprenta in saiba, apoi se slabeste si stragerea finala se face la 32Nm, dar ,,fir-ar-sa-fie de treaba,, puteau sa dea si o solutie alternativa pentru cei ce nu se grabesc... cum ca se slefuieste pe smirghel fin, apoi pe ultra fin, suprafata de etansare a injectorului si la fel si saiba de cupru, apoi cu o stragere ,,din prima,, la 32Nm este suficient ca injectorul sa etanseze. In fne... sunt alte probleme nerezolvate mai grele pe lumea asta... asadar prefer sa cred ca e bine si-asa.

In ceea ce priveste zgomotul... citez ,,,ram-ram-ram care apare dupa un timp de la pornire,, dar mai ales la cald (atunci cand toate componentele de pe distributie se dilata odata cu motorul) zgomotul acesta este de la cureaua de distributie prea intinsa. La unii, dupa un timp... zgomotul dispare odata cu intinderea curelei. Nu stau acum sa detaliez cum se pune distributia la Z17DTL, dar exista o scapare in manual... si deoarece oricine, absolut oricine care citeste manualul de reparatii poate schimba o distributie de Z17DTL/Z17DTH se poate face greseala sa intinzi cureaua de distributie un pic prea tare. Cureaua originala ISUZU made in Japan a fost ,,o curea de calitate care a fost montata corect,, si a dus fara nicio problema acest motor 150.000km-180.000km, ei bine... surpriza.. multora dupa schimbarea curelei originale de distribuite cu altele afermarket urmarea a fost ca au ramas cu zgomote de curea prea intinsa. Laughing Laughing Laughing
Se rezolva usor slabind un pic cureaua, stie orice mecanic ce are de facut daca vrea sa rezolve chestiunea asta.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Zis si facut, asa ca m-am dus la cineva care aduce motoare din Anglia, povestea era ca ei englezii pe insula lor nu prea au unde sa se duca... doar sa se invarta prin jurul ei.

Laughing Laughing Laughing
Am murit de ras cand am citit.
  • CGrama

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2019

  • Mesaj Privat
sa rupt cureaua la distributie la relanti am schimbato porneste usor dar uda 3 buji
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si daca tu nu stii ce motor ai sa apelam la Mama Omida ?


Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Vin 08 Nov, 2019 3:44 pm
  • CGrama

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2019

  • Mesaj Privat
16 16 valve benzina opel vectra b
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Macar anul.
  • CGrama

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2019

  • Mesaj Privat
1996
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Probabil un XEL, cand se opreste ? Cand apesi ambreiajul ?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Lipsa de compresie ,se verifica in 10 min cu un compresmetru,daca e in regula abia atunci incep problemele
  • JamalOpel

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Meriva 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Salutare,
Vreau sa va sun si eu patania mea in legatura cu distributia care s-a rupt in mers.
Detin un Opel Meriva 2004, motor 1.7 cdti DTH 101CP, curea luata de la Contitech.
Mergand eu linistit cu vreo 100km/h in treapta a 5-a aud dintr-o data o frecare de vreo 3-5 secunde, nu prea tare pentru ca aveam si radio-ul oprit, ca si cand ai da cu piciorul intr-o sticla de plastic aplatisata pe sosea. Cred ca din instinct am apasat ambreiajul(nu mai tin minte) si cand ma uit pe bord motorul se oprise cu martorii aferenti aprinsi: bateria, uleiul etc. Trag de volan mai tare pentru ca servodirectia electrica murise si ea si opresc intr-o parcare pe dreapta (parca stia ca urmeaza parcarea cand s-a oprit).
Stiam ca se intamplase ceva nasol pentru ca in cei 75k km de cand o aveam nu mai patisem ceva de genu cu ea. Ma dau jos deschid capota, toate la locul lor, uleiul era la nivel, apa intradevar era putin sub minim pentru ca se mai evapora pe undeva (gen 150-200ml la 5-10k km, avusesem ceva probleme si o pierdusem odata cand s-a slabit un surb de la termostat cand am curatat egr-ul in urma cu vreo 2 ani) dar in bord nu depasise 90 de grade. Cureaua de accesorii era la locul ei, cureaua de distributie nu o puteam vedea. Bag in viteza 1 si imping sa vad daca opune rezistenta, se pare ca da, bag si a 5-a, si ea opune rezistenta. Sun un prieten, zice pai dai o cheie si vezi ce se intampla, poate o porni. N-aveam decat sa incerc, eram la aprox. 200km de casa. Ii dau dau cheie, TANC si atat... suna platforma = 700lei, cam cat costa si schimbul distributiei cu tot cu manopera.
Imi continui drumul cu Matizul socrului care venise sa mi-l aduca pentru ca trebuia sa ajung la serviciu a doua zi; mai aveam de parcurs inca vreo 150km, deci am facut vreo 350km in vreo 8h.
Ma suna mecanicul, vreo 25 de dinti rupti de pe curea, mentionez ca de cand schimbasem cureaua trecusera 3 ani si vreo 4 luni si 73.500km. Zice:
Pasul 1: hai sa luam o curea noua, o punem la punct si vedem ce se intampla. Curea pusa dat la cheie scurt pentru ca motorul incepuse deja sa bata(si eu care speram sa scap doar cu distributia).
Pasul 2: desfacem motor si vedem ce este acolo...desface capacul motorului, ce sa vezi, toate cele 16 supape strambe...
Pasul 3: urmeaza sa dea chiuloasa jos sa vedem cum stau si pistoanele
Acum as vrea si eu un sfat din partea celor cunoscatori, ce este de facut si cum ar fii mai usor si mai ieftin:
1. Sa rectific chiuloasa mea (nu stiu sigur cat costa toata operatia+supapele care trebuie cumparate, probabil vreo 1000lei)?
2. Sa iau alta de la dezmembrari de pe un motor care merge (700lei)?
3. Sa iau una gata rectificata cu tot ce trebuie pe ea (1100lei)?
3 Sa schimb motorul (1200lei, fara accesorii, dar nu-mi trebuie pentru ca le pun de pe motorul meu) ?
Mentionez ca motorul mergea bine inainte, tragea bine si nu consuma ulei de la schimb la schimb (schimbul il faceam la 10000 maxim 1100km, liqui molly 5w30) si parca as pastra motorul. Mai avea unele momente cand la relanti se incalzea parca mergea in 3 dar asta am simtit cam de cand am luat-o sau de cand am schimbat eu distibutia (facusem cu ea 1500km si dupa am schimbat-o), deci asa am mers cu ea peste 70000 km si nu cred ca a fost asta o cauza pentru ruperea distributiei Confused
Acum stiu ca trebuia sa o schimb dar vroiam pe la 75k, dar nu a mai vrut ea, stiu cazuri care au 80k si mai vor sa o mai tina... Majoritatea km (cam 50k km), au fost facuti la drum lung (350km fara oprire de cele mai multe ori) restul prin oras si pe la tara. Am mers destul de sportiv cu ea zic eu, depasiri la greu dar nu o fortam prea rau in turatie si pe autostrada (pe o portiune doar de 60km) de cele mai multe ori mers regulamentar 130 maxim 140km/h...cand eram pe graba depaseam putin limita din carte. Ma mai potolisem in ultimul timp si mergeam regulamentar (exact cum spuneam si la inceput, mergeam cu 100km maxim) in urma unei amenzi pentru ca depasisem limita in exterior cu 46km.
Oricum ma gandesc ca a fost destul de solicitata cureaua plus ca o mai fii stat si prin magazin 1-2 ani aia e asa a fost sa fie, ideea e ca nu stiu de unde s-o apuc, de aceea daca m-ati ajuta cu ceva sfaturi v-as multumi....
O seara placuta!

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Sigur nu s-a blocat ceva pe acolo? Dinții curelei nu se rup fãrã motiv.
  • JamalOpel

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Meriva 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Scuze de intarziere ca scriu asa tarziu...
Am rezolvat problema cu un alt motor SH care a costat 1400 lei cu egr-ul, clapeta de acceleratie si pompa de inalte pe el...merge chiar mai bine fata de celalat, e mai putin zgomotos si trage o idee mai bine... appropo de costuri, m-a ajuns undeva la 3000 lei cu tot cu manopera.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR