Salutare,
Vreau sa va sun si eu patania mea in legatura cu distributia care s-a rupt in mers.
Detin un Opel Meriva 2004, motor 1.7 cdti DTH 101CP, curea luata de la Contitech.
Mergand eu linistit cu vreo 100km/h in treapta a 5-a aud dintr-o data o frecare de vreo 3-5 secunde, nu prea tare pentru ca aveam si radio-ul oprit, ca si cand ai da cu piciorul intr-o sticla de plastic aplatisata pe sosea. Cred ca din instinct am apasat ambreiajul(nu mai tin minte) si cand ma uit pe bord motorul se oprise cu martorii aferenti aprinsi: bateria, uleiul etc. Trag de volan mai tare pentru ca servodirectia electrica murise si ea si opresc intr-o parcare pe dreapta (parca stia ca urmeaza parcarea cand s-a oprit).
Stiam ca se intamplase ceva nasol pentru ca in cei 75k km de cand o aveam nu mai patisem ceva de genu cu ea. Ma dau jos deschid capota, toate la locul lor, uleiul era la nivel, apa intradevar era putin sub minim pentru ca se mai evapora pe undeva (gen 150-200ml la 5-10k km, avusesem ceva probleme si o pierdusem odata cand s-a slabit un surb de la termostat cand am curatat egr-ul in urma cu vreo 2 ani) dar in bord nu depasise 90 de grade. Cureaua de accesorii era la locul ei, cureaua de distributie nu o puteam vedea. Bag in viteza 1 si imping sa vad daca opune rezistenta, se pare ca da, bag si a 5-a, si ea opune rezistenta. Sun un prieten, zice pai dai o cheie si vezi ce se intampla, poate o porni. N-aveam decat sa incerc, eram la aprox. 200km de casa. Ii dau dau cheie, TANC si atat... suna platforma = 700lei, cam cat costa si schimbul distributiei cu tot cu manopera.
Imi continui drumul cu Matizul socrului care venise sa mi-l aduca pentru ca trebuia sa ajung la serviciu a doua zi; mai aveam de parcurs inca vreo 150km, deci am facut vreo 350km in vreo 8h.
Ma suna mecanicul, vreo 25 de dinti rupti de pe curea, mentionez ca de cand schimbasem cureaua trecusera 3 ani si vreo 4 luni si 73.500km. Zice:
Pasul 1: hai sa luam o curea noua, o punem la punct si vedem ce se intampla. Curea pusa dat la cheie scurt pentru ca motorul incepuse deja sa bata(si eu care speram sa scap doar cu distributia).
Pasul 2: desfacem motor si vedem ce este acolo...desface capacul motorului, ce sa vezi, toate cele 16 supape strambe...
Pasul 3: urmeaza sa dea chiuloasa jos sa vedem cum stau si pistoanele
Acum as vrea si eu un sfat din partea celor cunoscatori, ce este de facut si cum ar fii mai usor si mai ieftin:
1. Sa rectific chiuloasa mea (nu stiu sigur cat costa toata operatia+supapele care trebuie cumparate, probabil vreo 1000lei)?
2. Sa iau alta de la dezmembrari de pe un motor care merge (700lei)?
3. Sa iau una gata rectificata cu tot ce trebuie pe ea (1100lei)?
3 Sa schimb motorul (1200lei, fara accesorii, dar nu-mi trebuie pentru ca le pun de pe motorul meu) ?
Mentionez ca motorul mergea bine inainte, tragea bine si nu consuma ulei de la schimb la schimb (schimbul il faceam la 10000 maxim 1100km, liqui molly 5w30) si parca as pastra motorul. Mai avea unele momente cand la relanti se incalzea parca mergea in 3 dar asta am simtit cam de cand am luat-o sau de cand am schimbat eu distibutia (facusem cu ea 1500km si dupa am schimbat-o), deci asa am mers cu ea peste 70000 km si nu cred ca a fost asta o cauza pentru ruperea distributiei 😕
Acum stiu ca trebuia sa o schimb dar vroiam pe la 75k, dar nu a mai vrut ea, stiu cazuri care au 80k si mai vor sa o mai tina... Majoritatea km (cam 50k km), au fost facuti la drum lung (350km fara oprire de cele mai multe ori) restul prin oras si pe la tara. Am mers destul de sportiv cu ea zic eu, depasiri la greu dar nu o fortam prea rau in turatie si pe autostrada (pe o portiune doar de 60km) de cele mai multe ori mers regulamentar 130 maxim 140km/h...cand eram pe graba depaseam putin limita din carte. Ma mai potolisem in ultimul timp si mergeam regulamentar (exact cum spuneam si la inceput, mergeam cu 100km maxim) in urma unei amenzi pentru ca depasisem limita in exterior cu 46km.
Oricum ma gandesc ca a fost destul de solicitata cureaua plus ca o mai fii stat si prin magazin 1-2 ani aia e asa a fost sa fie, ideea e ca nu stiu de unde s-o apuc, de aceea daca m-ati ajuta cu ceva sfaturi v-as multumi....
O seara placuta!