- sebage
- ****
- 2,642 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,642
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Unele din cauzele decuplarii ritmice a compresorului, pot fi cam asa:
- blocaj al celulelor radiatorului de clima, astfel creste prea mult temperatura, implicit si presiunea si se comanda decuplarea compresorului (sau poate un carton pus la radiatoare?);
- contacte imperfecte pe circuitul electroventilatorului de racire a radiatoarelor - cand nu functioneaza, automat este comandata decuplarea compresorului;
- temperatura la iesirea din evaporator ajunge la pragul stabilit, nefiind necesara functionarea compresorului, este decuplat;
- temperatura exterioara masurata, sub pragul stabilit (poate fi doar senzor defect);
- poate chiar un contact imperfect pe circuitul de comanda al ambreajului compresorului (siguranta, releu, mufe).
Personal, as exclude lipsa agentului frigorific, pentru ca atunci nu ar fi comandata cuplarea compresorului cand instalatia este rece (fiind presiunea cea mai mica), odata cu cresterea temperaturii in instalatie, creste si presiunea. Dar nu trebuie sa te iei dupa ce gandesc eu, faci verificarile asa cum consideri.
ziva
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2014
- Mesaj Privat
ziva
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2014
- Mesaj Privat
Nu am intervenit cu nimic se pare ca a trecut de la sine sau asa este ea 😊
In schimb observ un zgomot in zona curelei de accesorii si o sa o schimb cat de curand insa imi pare a fi un rulment( este un huruit care pare a fi tot mai intens ) .
Ca o curiozitate , a schimbat cineva singur bucsele la stabilizatoare fata ? eu am incercat dar este o pozitie f dificila , service a cerut manopera 70 ron pt schimbare 2 bucse cauciuc.
Multumesc
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Obligat ,pornirea compresorului fiind comandata de ECU va face si corectiile la alimentarea motorului pentru sarcina mai mare ,toate reparatiile la ac se incep cu verificarea cantitatii de freon din instaaltie,nu confundati cu masurarea presiunii aia este suficienta sa porneasca instalatia dar nu merge cum trebuie de aici tot felul de probleme.Si cantitatea prea mica si cantitatea prea mare de freon in instalatie da tot felul de anomalii ,de genul cuplari decuplari cand porneste compresorul creste presiunea prea mult aproape instant decupleaza ajunge la normal cupleaza iar creste si tot asa,la intervale de 5-30 secunde sa zicem.
ziva
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2014
- Mesaj Privat
Nu am reusit inca sa bag freon dar sper sa rezolv pana vin caldurile.
multumesc pt informatii tuturor.!
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
din cite stiu compresorul nu este actionat de catre senzorul de presiune freon (nu este actionat direct, ma refer).
senzorul de presiune freon transmite "informatia" citita in ECU, iar acesta (ECU) pe baza ei comanda sau nu pornirea compresorului daca i se cere (adica daca apesi butonul de ac (sau pornesti clima). Din cite am citit comunicarea dintre modulul de clima si ECU se face prin date la modelul asta de masina.
Uite mai jos schema

- ahappyuser
- *******
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Multumesc
Am schimbat eu amortizoarele pe fata in urma cu doua zile la Astra H a mea si aveam inclusiv bucsile pregatite, cumparate pe original. Insa m-a prins 11 seara si cum erau +3grade C afara... am renuntat.
Am vazut si eu ca e o pozitie dificila, totusi cred ca se pot schimba cu roata demontata, pe langa pasajul rotii folosind o cheie pentru suruburi stelate. Neaparat WD40 din belsug inainte de a incerca scoaterea surubului, apoi sa ai o cheie franceza sau mox cu care sa tii stransa clema peste bucsa noua pâna ce intra in actiune surubul de strangere al bridei (brida ce tine strânsa bucsa pe bara).
Pe weeekend-ul asta mi-am propus sa le schimb daca se incalzeste vremea afara, totusi daca le schimbi tu la a ta pâna atunci poate ne scrii aici cum ai procedat.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Cand nu pot presa brida folosesc alte suruburi mai lungi,strang pun presa pe brida si schimb suruburile cu cele originale,din cand in cand mai gasesc si din astea,spor la treaba si daca tot ati scos roata,degresati putin discurile cu etrier/placute ,adica spalat simplu ,cand franati dupa aia sa observati cum se comporta ,faptul ca reactioneaza mult mai repede poate face diferenta dintre.......
ziva
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2014
- Mesaj Privat
Dupa ne mutam cu treaba pe spate si acolo este galagie mare la denivelari.
Revin cu feedback dupa ziua de maine.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
ziva
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2014
- Mesaj Privat
ziva
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2014
- Mesaj Privat
Nu cred ca sunt fluctuatii din bobina deoarece ar fi trebuit sa fie rotatii conform cu fulia antrenata de curea de accesorii .
Pe modul compresor cuplat bobina lucreaza si trage ambreiajul pe discul fuliei .
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Se zice ca cel mai bun mecanic este....canicula,cand ajunge temperatura la 60 de grade la nivelul asfaltului si tu stai la Pasajul Lujerului doua ore sa treci de un semafor sa vezi cozi la atelierele de AC,atunci si preturile vor fi pe masura.
ziva
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2014
- Mesaj Privat
multumesc frumos
gzoli
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2021
- Mesaj Privat