Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • andreiursan

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salut.Azi am schimbat cu Opcom in UEC "check control" din active in inactive si mi-a aparut mesajul cu coolant level.Am deconectat tripla de pe spate si la fel au aparut mesaje in bord corespunzatoare. Aveti idee ce index code sa setez la BID-ul meu - 002 sau 007 ? Cum aflu daca displayul meu are Bright Leds sau Standard Leds? Multumesc.
Skip ads

  • BRANCAZ

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am astra H 1.4 cu CD30 ºi am avut o problemã de curând.S-a retezat un ºtuț de plastic la pompa apã ºi am pierdut lichidul din vas.Nici o semnalizare/avertizare!Am intrat în alertã deoarece pornise ventilatorul ºi nu s-a oprit la oprirea maºinii!
Am gãsit ºtuț de alamã ºi am rezolvat problema cu lichidul,dar rãmâne semnalizarea.
La voi cum ṣi unde apare semnalizarea de nivel?
Ce recomandați,schimbare vas cu unul second hand sau demontare ºi verificare/curãțare senzor?
Ce tensiune apare la conector senzor?7V?
  • BRANCAZ

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ªi încã o întrebare.Am vãzut tot pe forum cã cineva zicea cã în fapt senzorul e un banal contact reed.Aº bãnui cã lucreazã cu plutitorul magnetic.
Pentru poziția de nivel minim n-ar trebui ca contactul reed sã fie fãcut?Nu s-ar putea verifica simplu cu multimetru?Asta ar spune ºi dacã contactul e bun ºi dacã plutitorul nu e blocat undeva sus.
Încã nu demontez vasul,deoarece va trebui sã ajung la un service,pentru spãlare circuite apã.
E ceva deosebit la demontare vas expansiune?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
1. Pentru semnalizare pe display, trebuie activata functia "Check Control" atat pentru Display, cat si pentru UEC.
Activarea functiei "Check Control" doar pentru Display, duce la avertizari doar pentru becuri arse.
Activarea functiei "Check Control" si pentru UEC, daca nu sunt montati senzorii pentru nivel lichid racire si lichid spalare parbriz, duce la primirea de avertizari false, continuu.

2. Da, senzorul este un simplu contact reed (contact normal deschis). Atat timp cat contactul reed nu are in apropierea lui un camp magnetic suficient de puternic, (contactul) ramane deschis si UEC va declara "nivel scazut lichid racire".
Contactul fiind foarte mic (cam 12x2mm), tind sa cred ca plutitorul (magnetic) este ridicat de lichid, apoi este limitat in ridicare de un opritor, pentru a-l tine in dreptul contactului reed. (doar cred, nu am vazut exact cum este)

3. Posibilitati pe care le vad eu:
- nu ai senzor si deci nu ai functia activata in UEC;
- plutitor blocat in dreptul contactului reed;
- senzor defect in trecut si cineva l-a "anulat" prin scurtcircuitarea firelor.

4. Trebuie dat jos acumulatorul (bateria), apoi se scoate siguranta (de plastic) care tine vasul pe suport (se trage spre fața masinii si apoi se trage vasul tot spre fașa masinii.
  • BRANCAZ

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
sebage.Mersi de rãspuns!Maºina a fost luatã de nouã,deci totul e original pe ea.M-aº mira sã nu aibã senzor,dar mai ºtii?
Sigur nu am activatâ funcția check control,cã am avut bec ars pe faza scurtã ºi nu a semnalizat.
Interesant cã a pornit ventilatorul la motor dar nici temperatura mare motor nu a semnalizat!
Bine cã am rãmas fãrã lichid acasã,cã altfel blocam motorul!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca functia nu este activata (din fabrica), sunt aproape sigur ca nu ai senzor montat. Nu s-ar justifica economic, montarea unui senzor pe care sa nu il folosesti. Am vazut/auzit destule Astra H, fara acest senzor.
Ventilatorul/ventilatoarele sunt comandate sa porneasca la anumite praguri de temperatura iar martorul de "temperatura mare" este comandat/aprins la atingerea unui prag de temperatura, mai mare. Este posibil ca la tine sa nu fi ajuns la acel prag, tocmai pentru ca ventilatorul/ventilatoarele au pornit si si-au facut treaba si in sistem ai mai avut lichid de racire suficient pentru a face transferul de caldura.
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Eu am rezolvat problema in felul următor . Daca nivelul la antigel este la nivel și tot vă arată eroarea este plutitorul blocat. Trebuie dat jos vasul și spălat bine până se aude plutitorul mișcând. De ce se blochează? Se depune cu timpul ( anilor) mizerie pe tija de la plutitor și îl blochează. Și atunci clar apare eroarea. Majoritatea dau vina pe senzor. Schimbi senzorul și tot eroarea. Atunci treci la vas: Alt vas că e simplu sa îl schimbi decât să îl speli nu ! Decizia îi aparține fiecăruia ! Eu am descris aici cum se poate rezolva problema.
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Ca sa nu mai deschid alt topic zic problema mea. "Dispare" în mod miraculos lichidul de răcire. În 500km am pierdut 5l apa distilata și 1l antigel. Fum alb nu dă, în vas nu am ulei, în ulei nu am spume sau apa. Am văzut cum picură pe sub mașină - pe la mijlocul blindajului, dar când am dus-o la mecanic, nu a curs pe nicăieri, nu vad urme etc...
I-am rugat sa bage presiune pe instalație ca să audă sau sa vadă pe unde curge. Pe la pompa de apa nu le-am zis sa verifice, o sa le zic mâine. Alte idei ?
Am sa ii rog sa verifice și compresia. Poate sa fie dusa garnitura de chiulasa? Și sa ardă apa ?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Stai să înțelegem! Tu zici ce să facă "mecanicului"? E mecanic auto?
Verifică toate furtunurile. Tu sau "mecanicul"...
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
romeo77 a scris:Ca sa nu mai deschid alt topic zic problema mea. "Dispare" în mod miraculos lichidul de răcire. În 500km am pierdut 5l apa distilata și 1l antigel. Fum alb nu dă, în vas nu am ulei, în ulei nu am spume sau apa. Am văzut cum picură pe sub mașină - pe la mijlocul blindajului, dar când am dus-o la mecanic, nu a curs pe nicăieri, nu vad urme etc...
I-am rugat sa bage presiune pe instalație ca să audă sau sa vadă pe unde curge. Pe la pompa de apa nu le-am zis sa verifice, o sa le zic mâine. Alte idei ?
Am sa ii rog sa verifice și compresia. Poate sa fie dusa garnitura de chiulasa? Și sa ardă apa ?

Dacă despre Vectra C din semnătură e vorba, printre alte cauze , mai pot fi O-ring-urile dela cuplele rapide ale caloriferului...dar cantitățile pierdute pe-acolo sunt relativ mici, dar sesizabile în timp...
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
După 2 zile în care au făcut teste și nu au descoperit nmk, m-au sunat sa merg după ea ca nu curge nmk. Am zis ca merg a doua zi dimineața după ea, o iau și merg la alt mecanic. Ei, după câteva ore, ma suna sa îmi zică, "Nu mai veni după ea, că am descoperit în sfârșit pe unde curge." Garniturile de la racitorul de ulei sunt duse și acolo e problema. Are ceva a face racitorul de ulei cu sistemul de răcire?
Ca la asta nu ma pricep. Drept urmare o sa înlocuiască garniturile.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Răcitorul de ulei are 2 trasee, combină traseul uleiului cu cel al antigelului. Antigelul preia căldura uleiului.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cele doua trasee (din comentariul anterior) ,,se autosustin,, reciproc. Cand motorul e pornit de la rece uleiul fiind incalzit mai repede de catre motor ajuta la cresterea mai rapida a temperaturii apei, reciproc cand uleiul trece de 90grade C apa motor incepe sa-l raceasca, micsorandu-i temperatura in jos, inspre 90grade C.
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Deci au dreptate. Am crezut ca o da ma creada dus putin cu capu. Dar pentru mine e ok, ca în sfârșit au găsit problema.
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Trebuie schimbat vasul de expansiune pt. ca plutitorul nu mai pluteste cum trebuie ,am avut aceiasi problema ,antigelul fiind la nivel corect.
Senzorul nu are nimic
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Lui chiar îi dispare lichidul, nu-i dă semnale false...
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Update: După ce mi-au zis ca e racitorul de ulei baiul, au comandat unul nou, l-au pus sus și mare a fost surpriza când iar a început sa curgă apa. Acuma, trebuie sa facă "săpături" mai adânci. Sa desfăca partea de sus, sa dea jos alternatorul etc. Nu e baiul racitorul. De unde poate sa curga apa si sa se prelinga pe la racitor ?
O sa se uite si la pompa de apa - desi nu cred ca e de acolo etc ...
Mi-au promis ca săptămâna viitoare, iau motorul la puricat. E un atelier destul de ok, dar ca toți mecanicii, ar vrea treburi ușoare.
Și da, este motorul din semnătură. Tocmai am trecu de 300km.
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Helpppp. E a 4 săptămâna de când nu am mașina. Au dat jos distribuție, alternator, galerie admisie, suport alternator, răcitor ulei, pompa apa. Inițial, era vorba de răcitor ulei, apoi pe deasupra lui, pe lq galerie admisie. Au eliminat problemele pe rand dar lichid răcire tot pierd. Dar nu tot timpul. Ce metode sunt prin care sa îți dai seama de unde curge apa ?
I-am rugat sa bage colorant sau presiune în instalație ca poate se aude și vede.
Dacă nu, în ultima instanta, o dezmembrez. Asta e singura problema majora pe care o întâmpin de când am mașina.
Ideea e ca nu curge tot timpul.
Ceva idei ? Mulțumesc
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Scoți termostatul să nu ai "piedici" și bagi presiune în instalația de răcire. Peste 1,5 maxim 1,7 bari sigur se va face lumină ( posibil și inundație)...
  • romeo77

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2005 Y19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Update. Au curățat blocu motor cu o perie de sârmă sa vadă urmele de la lichidul de răcire mai bine. Au dat peste dopurile antiinghet din greșeală și a început sa curgă mai tare. Unul dintre dopuri era corodat din interior. Sa speram ca doar asta e problema. Bănuiesc ca se pot înlocui toate. Nubstiu câte sunt: 2- 4 -6 ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR