- potorac ionut daniel
- OP
- 163 mesaje
- din 30 Dec 2007
- Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Brasov
potorac ionut daniel
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2007
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- potorac ionut daniel
- OP
- 163 mesaje
- din 30 Dec 2007
- Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Brasov
potorac ionut daniel
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2007
- Mesaj Privat
- darius 15
- ***
- 634 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2001 y1.7dti
- Hunedoara
darius 15
- Mesaje scrise: 634
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 y1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Cangri, care este argumentul logic pentru care odata cu marirea puterii trebuie marita si capacitarea de franare? L-as putea accepta doar pe acela ca prin remapare se castiga ceva in plus si la viteza maxima atinsa de vehicul (cu conditia sa se scoata limitarea RPM) si atunci, la o viteza maxima mai mare decat cea prescrisa de producator, e posibil ca distanta de franare sa creasca. Intre noi fie vorba, cam de cate ori ai curaj sa te incumeti sa atingi viteza maxima a unei masini?
- Lovrin
- **
- 364 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Lovrin
- **
- 364 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Lovrin
- **
- 364 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Astra 2001 Z14XE
- Iasi
Lovrin
- Mesaje scrise: 364
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,767 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,767
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cangri, care este argumentul logic pentru care odata cu marirea puterii trebuie marita si capacitarea de franare? L-as putea accepta doar pe acela ca prin remapare se castiga ceva in plus si la viteza maxima atinsa de vehicul (cu conditia sa se scoata limitarea RPM) si atunci, la o viteza maxima mai mare decat cea prescrisa de producator, e posibil ca distanta de franare sa creasca [...]?
Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, nicio pompa de injectie nu are puterea maxima la turatia maxima.
In general turatia maxima in gol la o pompa de injectie este 5.100-5.300rpm insa in sarcina nu-ti trece de 4.400rpm la turbodiesel sau 4.800rpm la diesel, deci indiferent ca umbli la surubul pompei de injectie ca sa se tureze mai mult intervine totusi o limitare constructiva care vine de la guvernatorul pompei de injectie (parca asa se traduce) si care taie abrupt debitul inaintea atingerii turatiei maxime.
Ma refer aici la pompele de injectie prezente pe motoarele turbodiesel/diesel nonEURO, EURO2, EURO3.
La un remap nu-ti creste viteza maxima, nici distanta de franare. Pentru ca se modifica mapele de amestec aer/motorina injectata doar in plaja de turatii care este cel mai des folosita de un sofer obisnuit. La o crestere de debit pe toata plaja de turatii (cum este cazul meu), iti creste doar cu putin turatia maxima la care ai putere maxima (injectoarele iti raman mai mult timp deschise la marirea de debit si asta creste unpic turatia), dar si asta e insuficient sa-ti creasca distanta de franare.
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,767 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,767
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am gresit aici : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, nicio pompa de injectie nu are puterea maxima la turatia maxima.
Defapt am vrut sa spun : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, niciun motor diesel/turbodiesel nu are puterea maxima la turatia maxima.
Filmuletul e clasic, nimic nou.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Nu faci remapare pentru viteza maxima si nu faci upgrade de frane pentru franare de la viteza maxima.
Un singur exemplu: accelerarea intre 2 semafoare. Dupa remapare ajungi la o viteza mai mare... dupa care trebuie sa te opresti.
Nu incercati sa va legati de mine, nu fac liniute intre 2 semafoare. Doar de la 4 in sus 😛
Imi editez mesajul pentru a nu continua off-topicul:
Cand extragi din context si mai si interpretezi, iese un rahat.
Eu ma refeream la accelerarea intre doua semafoare, mai pe intelesul publicului - pe o distanta DETERMINATA accelerezi de la zero la o viteza V1, apoi franezi iar pana la 0. Dupa remapare, V2 > V1. E nevoie sa fac vreo schema?
"Aceeasi viteza mare se obtine si fara remap..." - NU in unitatea de timp sau de distanta!
"...acceleratia este 0 in momentul franarii" - ia mai deschide cartea de fizica din care "stim" si zi-ne ca totusi e negativa...
"exemplul cu semafoarele nu e realist" - faptul ca nu e legal nu-l face irealist 😊
Ultima modificare făcută de maiandrei la Dum 12 Feb, 2012 12:48 am
- djtaotao
- ****
- 1,677 mesaje
- din 18 Jul 2007
- Sibiu
djtaotao
- Mesaje scrise: 1,677
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Interpretez putin si mai introduc putina teorie...
Aceeasi viteza mare se obtine si fara remap si pentru asta nu recomanda nimeni imbunatatirea franarii. Diferenta dupa remap e ca acea viteza mare se obtine intr-o perioada mai mica de timp, adica ai acceleratie imbunatatita. De la fizica stim ca acceleratia este variatia vitezei intr-o perioada de timp. Si pentru ca nimeni nu accelereaza in timp ce franeaza rezulta ca acceleratia este 0 in momentul franarii, carevasazica ea, acceleratia, nu afecteaza "formula" franarii.
As putea sa-ti dau dreptate dar exemplul cu semafoarele nu e realist. Intre doua semafoare viteza maxima legala este mica si de obicei e aglomerat. La dracu iti mai faci remap daca vrei sa profiti de el mergand bara la bara. 😂
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Am gresit aici : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, nicio pompa de injectie nu are puterea maxima la turatia maxima.
Defapt am vrut sa spun : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, niciun motor diesel/turbodiesel nu are puterea maxima la turatia maxima.
Filmuletul e clasic, nimic nou.
Partial gresit ... in unele cazuri are rost in altele nu.
Iti pot da o gramada de exemple de masini unde limitarea RPM este setata la 4200RPM pentru ultima treapta de viteza. La mai mult de atat nu ai putere maxima e adevarat dar te tine pe loc daca vrei sa mergi de exemplu peste 200km/h. Teoria cu franarea este adevarata desi nu se gandeste nimeni la ea.
- ahappyuser
- *******
- 6,767 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,767
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- potorac ionut daniel
- OP
- 163 mesaje
- din 30 Dec 2007
- Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Brasov
potorac ionut daniel
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2007
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat