- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
Buna seara la toti !
In primul rand, vreau sa imi cer scuze fata de colegii de forum, pentru ca i-am uitat(Romanu' doar la greu se intoarce). Nu am mai dat pe aici de ~1 an, pentru ca buburuza mea nu mi-a facut probleme de cand o am, pana asta seara.
Am petrecut sarbatorile de iarna alaturi de ai mei, dar maine e timpul de intors acasa. Mi-am luat tot ce trebuie si am plecat. Dupa primii 5km, au aparut problemele. Merg linistit din cauza drumului rau, si vad pe bord martorul de ulei. Speriat ca mai multi prieteni au patit-o cu motor gripat, trag repede pe dreapta, avarii, motor oprit, capota sus. Ma uit la ulei, 2-3/5 linii... Stau si ma gandesc si iau hotararea sa ma intorc inapoi. Fac cei 5km back, trag in fata casei, las motorul pornit(martor stins). Iau un flacon de ulei Mobil de 1L, neinceput si il bag pe tot. Opresc motor 10 minute, 5/5 uleiul.
Ma urc si plec iarasi de acasa. Fac 10-15km, cu frica in spate, iar dupa aia, zic in gand..."Ok, am scapat". Mai fac inca vreo 10km si constat ca martorul clipeste. Ma dau jos, ma uit la joja(5/5), ma uit la antigel, ma uit la diverse furtune si fitting-uri, ma uit dupa scurgeri de ulei... si cam atat. Trag o gura de aer si ma urc iarasi sa plec. Ma duc 2-3km, si constat cu stupoare iarasi ca martorul de ulei este aprins impreuna cu cel de motor si cel de immobiliser. Trag pe dreapta cat pot de repede, dar nu opresc motorul iar cand ma dau jos... Din motor de 1.4 benzina, am ajuns sa am un motor infundat de tractor. Opresc rapid motorul, si imi trece prin cap sa fac un test de motor (pedala frana+acceleratie), 0 erori. Stau si ma gandesc si iau decizia sa ma intorc inapoi, si sa iau cealalta masina...
Cam asta a fost aventura... M-am intors acasa(pe drum a mers masina destul ok, dar cu zgomot infernal), iar cand am ajuns in fata casei, las motorul pornit cu gandul ca... daca tot are sa crape, sa-i fie de bine... Scot cealalta masina, si cand ma intorc la mica buburuza, SHOCK. 0 martori, zgomotul era disparut si motorul mergea perfect rotund.
Va cer parerea... Ce sa fi fost? Masina in cauza e un Opel Corsa C din 2004, 150.000km, cu consumabilele(toate) schimbate acum o luna, de cand am facut ~300km.
Eu am suspectat pompa de ulei. E posibil sa fie arsa? Nu apare eroare permanenta? De ce si-a revenit cand a stat pe loc?
Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi romanul meu si orice parere e bine venita.
In primul rand, vreau sa imi cer scuze fata de colegii de forum, pentru ca i-am uitat(Romanu' doar la greu se intoarce). Nu am mai dat pe aici de ~1 an, pentru ca buburuza mea nu mi-a facut probleme de cand o am, pana asta seara.
Am petrecut sarbatorile de iarna alaturi de ai mei, dar maine e timpul de intors acasa. Mi-am luat tot ce trebuie si am plecat. Dupa primii 5km, au aparut problemele. Merg linistit din cauza drumului rau, si vad pe bord martorul de ulei. Speriat ca mai multi prieteni au patit-o cu motor gripat, trag repede pe dreapta, avarii, motor oprit, capota sus. Ma uit la ulei, 2-3/5 linii... Stau si ma gandesc si iau hotararea sa ma intorc inapoi. Fac cei 5km back, trag in fata casei, las motorul pornit(martor stins). Iau un flacon de ulei Mobil de 1L, neinceput si il bag pe tot. Opresc motor 10 minute, 5/5 uleiul.
Ma urc si plec iarasi de acasa. Fac 10-15km, cu frica in spate, iar dupa aia, zic in gand..."Ok, am scapat". Mai fac inca vreo 10km si constat ca martorul clipeste. Ma dau jos, ma uit la joja(5/5), ma uit la antigel, ma uit la diverse furtune si fitting-uri, ma uit dupa scurgeri de ulei... si cam atat. Trag o gura de aer si ma urc iarasi sa plec. Ma duc 2-3km, si constat cu stupoare iarasi ca martorul de ulei este aprins impreuna cu cel de motor si cel de immobiliser. Trag pe dreapta cat pot de repede, dar nu opresc motorul iar cand ma dau jos... Din motor de 1.4 benzina, am ajuns sa am un motor infundat de tractor. Opresc rapid motorul, si imi trece prin cap sa fac un test de motor (pedala frana+acceleratie), 0 erori. Stau si ma gandesc si iau decizia sa ma intorc inapoi, si sa iau cealalta masina...
Cam asta a fost aventura... M-am intors acasa(pe drum a mers masina destul ok, dar cu zgomot infernal), iar cand am ajuns in fata casei, las motorul pornit cu gandul ca... daca tot are sa crape, sa-i fie de bine... Scot cealalta masina, si cand ma intorc la mica buburuza, SHOCK. 0 martori, zgomotul era disparut si motorul mergea perfect rotund.
Va cer parerea... Ce sa fi fost? Masina in cauza e un Opel Corsa C din 2004, 150.000km, cu consumabilele(toate) schimbate acum o luna, de cand am facut ~300km.
Eu am suspectat pompa de ulei. E posibil sa fie arsa? Nu apare eroare permanenta? De ce si-a revenit cand a stat pe loc?
Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi romanul meu si orice parere e bine venita.
- corsanu_deva
- **
- 145 mesaje
- din 08 Apr 2011
- Corsa 2001 Z10XE
- Hunedoara
corsanu_deva
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2011
- Mesaj Privat
- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
- corsanu_deva
- **
- 145 mesaje
- din 08 Apr 2011
- Corsa 2001 Z10XE
- Hunedoara
corsanu_deva
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2011
- Mesaj Privat
Khrysty@n a scris:In primul rand tin sa multumesc pentru raspuns...
De fiecare data nu a fost chiar pe loc, am stat aprox 10 minute de fiecare data. Stiu ca uleiul nu se verifica pe cald, dar 10 minute, pe o suprafata dreapta e suficient sa se duca tot jos.
De fiecare data nu a fost chiar pe loc, am stat aprox 10 minute de fiecare data. Stiu ca uleiul nu se verifica pe cald, dar 10 minute, pe o suprafata dreapta e suficient sa se duca tot jos.
Atunci e ok, daca ai lasat-o sa stea! Sfatul meu e sa incerci sa faci o mica plimbare sa vezi daca mai patesti asa ceva, si daca da, du-o la un tester, eventual chiar un mecanic bun!
- corsanu_deva
- **
- 145 mesaje
- din 08 Apr 2011
- Corsa 2001 Z10XE
- Hunedoara
corsanu_deva
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2011
- Mesaj Privat
- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
Am lasat-o la tara, acum...
Maine daca e vremea OK, chem pe cineva sa ma tracteze... Totusi drumul e ~80km. Singur nu i mai fac cu masina in starea asta...
Curios era ca, atunci cand m-am intors a doua oara acasa, si am lasat-o 15-20 minute, mergea absolut perfect motorul. Eu inainte sa plec ma uit intotdeauna dupa pete de benzina, ulei, antigel. Totul era OK...
Maine daca e vremea OK, chem pe cineva sa ma tracteze... Totusi drumul e ~80km. Singur nu i mai fac cu masina in starea asta...
Curios era ca, atunci cand m-am intors a doua oara acasa, si am lasat-o 15-20 minute, mergea absolut perfect motorul. Eu inainte sa plec ma uit intotdeauna dupa pete de benzina, ulei, antigel. Totul era OK...
- goldeye3002
- **
- 448 mesaje
- din 20 Jan 2008
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
goldeye3002
- Mesaje scrise: 448
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2008
- Mesaj Privat
Pompa de ulei, filtrul de ulei, eu as verifica filtrul prima data(nu stiu sigur daca ai cartus filtrant sau filtru classic) pentru ca eu am observat o oarecare strangulare a filtrului de ulei, in special la Champion.
Se stie ca z14xe are distributia pe curea deci nu pot sa imi dau seama ce fel de zgomot sau de unde provine acesta....
Se stie ca z14xe are distributia pe curea deci nu pot sa imi dau seama ce fel de zgomot sau de unde provine acesta....
- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
Multumesc frumos de raspuns tuturor !
Zgomotele nu proveneau de la distributie, erau 100% de la tacheti. De ramas fara ulei, stiu sigur ca am ramas, in acele momente ca altfel nu se aprindea martorul de ulei + zgomotul.
Daca era un simplu martor, Eh... e o chestie electronica, se mai defecteaza...
Dar cand am auzit cum face motorul, cu masina puteai sa mergi la furat, ca nu te auzea nimeni, am ramas...
O sa incerc filtru... L-am "mutat" pe asta in primul plan la probleme posibile, pentru ca e ieftinatura de la Selgros(din ala am pus de 5 ani). E cel mai plauzibil, dupa ce am mai citit pe alte forumuri. Oricum eu cu ulei+filtru ma prinde maxim 5.000km, mai mult nu ma duc, stiind ce uleiuri avem, si cat de originale sunt ... ca nu ma uit la bani cand e vorba de viata motorului.
Revin cu info in zilele ce urmeaza.
Zgomotele nu proveneau de la distributie, erau 100% de la tacheti. De ramas fara ulei, stiu sigur ca am ramas, in acele momente ca altfel nu se aprindea martorul de ulei + zgomotul.
Daca era un simplu martor, Eh... e o chestie electronica, se mai defecteaza...
Dar cand am auzit cum face motorul, cu masina puteai sa mergi la furat, ca nu te auzea nimeni, am ramas...
O sa incerc filtru... L-am "mutat" pe asta in primul plan la probleme posibile, pentru ca e ieftinatura de la Selgros(din ala am pus de 5 ani). E cel mai plauzibil, dupa ce am mai citit pe alte forumuri. Oricum eu cu ulei+filtru ma prinde maxim 5.000km, mai mult nu ma duc, stiind ce uleiuri avem, si cat de originale sunt ... ca nu ma uit la bani cand e vorba de viata motorului.
Revin cu info in zilele ce urmeaza.
- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
Masina fantoma...
Am considerat ca mai e necesar sa mai schimb inca o data filtrul de ulei... (in total l-am schimbat de 2 ori de cand face figuri) si ghiciti... ?
~150km fara nicio problema + un drum prin oras unde "s-au efectat niste liniute"...
Teoria mea a fost ca foarte multe impuritati s-au depozitat de-a lungul timpului in motor (5 ani/ 150.000km) si o "masa" mare de mizerie s-a depus jos in filtru si a fost necesar aceste 2 schimburi de ulei ca sa se elimine toata.
Credeti ca este necesar o curatare de motor? Acuma 1 an cand am schimbat filtrul de ulei, mecanicul m-a intrebat daca o fac( aveam cam 120.000km). A zis ca e doar 70 ron curatarea, si se face cu o solutie speciala, care e 100% safe.
Se merita? Implica riscuri? A mai facut cineva?
Am considerat ca mai e necesar sa mai schimb inca o data filtrul de ulei... (in total l-am schimbat de 2 ori de cand face figuri) si ghiciti... ?
~150km fara nicio problema + un drum prin oras unde "s-au efectat niste liniute"...
Teoria mea a fost ca foarte multe impuritati s-au depozitat de-a lungul timpului in motor (5 ani/ 150.000km) si o "masa" mare de mizerie s-a depus jos in filtru si a fost necesar aceste 2 schimburi de ulei ca sa se elimine toata.
Credeti ca este necesar o curatare de motor? Acuma 1 an cand am schimbat filtrul de ulei, mecanicul m-a intrebat daca o fac( aveam cam 120.000km). A zis ca e doar 70 ron curatarea, si se face cu o solutie speciala, care e 100% safe.
Se merita? Implica riscuri? A mai facut cineva?
- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- Khrysty@n
- OP
- 106 mesaje
- din 16 Jan 2010
- Corsa 2003 Z14XE
- Arad
Khrysty@n
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2003 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2010
- Mesaj Privat
G.Adrian
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2013
- Mesaj Privat
Salutare tuturor. De curand mi-am cumparat si eu o Corsa din 2002. Totul bine si frumos pana cand mia aparut martorul de la ulei in bord. Dupa cateva pareri si sfaturi de la "mecanici" am hotarat sa schimb sonda de ulei. L-am schimbat, cei drept nu am avut treaba vreo 100 de km, apoi iar mia aparut in bord defectiunea. Am observat ca de cand mi-am schimbat sonda, parca motorul face un zgomot diferit, este mai galacios. Va multumesc frumos.
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
G.Adrian
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2013
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
martorul de ulei se mai aprinde si de la filtru de ulei imbacsit. Schimba-l, vezi ca sunt 2 tipuri cauta pe forum ca daca il alegi gresit ai fix probleme cu amorsarea. Si schimba si uleiul obigatoriuuuu cat de repede. citeste si despre asta pe forum sa bagi ceva minuni mai ales daca ai probleme cu presiunea, poate ca a fost neamt din ala cu schimburi la peste 15 000 si atunci e sorbu ca rigola drumului
G.Adrian
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2013
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
eu zic ca zgomotul nu are nici o treaba cu sonda, este doar o coincidenta. Pot baga mana in foc ca si sonda veche era buna. poti sa o pui inpoi sa te convingi ca va face la fel. zgomotul a aparut din cauza aprinderii martorului. Daca zgomotul mai face si dupa schimbarea uleiului ai probleme cu ungerea. DAr pune un film cu sunetul sa isi dea cu parerea lumea de pe aici.