Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • katabxp

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
Am si eu un vectra B: 1.8l/ 16v, motor:Z18XE si de un timp am urmatoarea problema:
Dupa ce merg ceva timp cu ea si se incinge motorul, devine foarte zgomotos si parca nici nu mai trage asa bine. Mentionez ca am facut motorul de curand: segmentare, simeringuri supape, garnturi, etc. Aceeasi problema o aveam si inainte de a-i face segmentare. Are cineva idee de la ce ar putea fi? Am fost la un drum mai lung cu ea, pe Dealul Negru la Valcea si cand urcam parca nu tragea asa cum trebuie si zgomotul era f suparator. Parca as avea toba sparta sau lipsa. M-am uitat la evacuare si totul pare a fi in regula, nu sunt tobele gaurite, catalizatorul pare ok, cel putin pe exterior. Astept pareri si opinii.
Sa aveti drumuri bune.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Catalizatorul pare Ok pe exterior, dar ala de obicei in interior are probleme (se sparge ceramica).
De asemenea, tobele pot sa arate OK pe exterior, insa sa fie prabusite sitele in ele.
Ambele tematici ar putea genera siomptomele descrise de tine (zgomot marit, obturarea partiala a evacuarii, ceea ce duce la cresterea presiunii pe evacuare si etc...)
  • katabxp

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
M-am gandit si eu sa le schimb, dar daca ar fi din ele nu ar face de cand pornesc motorul? Nu ma pricep de aceea intreb. Mi-a mai spus un asa zis mecanic mai batran ca poate nu e pusa distributia la punct. Se poate?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Verifica-le inainte de a le schimba
E posibil si treaba cu distributia, dar daca ar fi aia, ar trebui sa iti faca figuratie si la rece...
  • katabxp

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu cred ca e din distributie din cauza ca motorul merge rotund, nu ticaie, nu bate, are doar la pornire cand pleaca in 1200-1300 ture, mai are momente cand nu merge foarte rotund, dar asta pana revine la turatia normala de lucru (700 - 800rpm) in relanti. Si alta chestie care ma face sa cred ca nu e de la distributie e si faptul ca distributia asta a fost pusa de 2 mecanici (adica de doua ori). Mi-am schimbat-o prima data cand am luat masina si nefacand prea multi km cu ea si trebuind sa fac segmentarea am decis sa raman cu aceeasi distributie. De la vreun senzor poate fi? Am observat intr-o zi ca aveam si mufa de la debitmetrul de aer scoasa. Asta cum afecteaza mersul motorului?
  • katabxp

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu o intrebare: daca ii pun catalizator universal e ok? Adica nu ma intereseaza neaparat noxele cat ma intereseaza consumul. Daca pun universal va creste consumul de combustibil?
  • cimpianadryan

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2009

  • Mesaj Privat
da nu are nimic am eu presonal am vandut cateva zeci
  • katabxp

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Daca zici ca nu are impact asupra consumului da-mi si mie un pret. Aaaa si mai e o problema, nu stiu daca al meu e cu tot cu racordul ala de pe evacuare (alea 4 tevi) sau e separat. Poti sa-mi spui de care e? Motor Z18XE 16v, benzina, 92kw, 125cp, euro 4, cu 2 sonde lambda, una inainte si una dupa catalizator.
Mersi
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
De curiozitate, de ce "a trebuit" sa faci segmentarea? Cat era compresia inainte si dupa segmentare?
  • katabxp

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
In afara de faptul ca mi s-a rupt o supapa in mers (spre norocul meu s-a dus pe evacuare) mai aveam si segmenti blocati pe doua din pistoane. Ulei imi lua cam 1l la 150km Sad . Ar mai trebui si alte motive? Acum on topic: merita sa pun catalizator universal? Imi creste consumul de benzina sau e ok?
Multumesc
PS Test de compresie nu am facut, eram cu masina pe autostrada cand mi-a sarit supapa si automat trebuia desfacut motorul. Nici macar nu am facut-o acasa in Targoviste, am facut-o direct in Pitesti la cine am nimerit acolo. Din intamplare sau nu tipul zicea ca a lucrat si pe la reprezentanta Opel.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Ideea este asa: daca distributia nu este la punct, nu rau, cativa dinti fenomenul poate sa se manifeste cum l-ai prezentat tu cu adaugirea ca masina ar trebui sa se incalzeasca mai tare in sarcina. Nu este obligatoriu sa fi fost montata gresit distributia, eu am patit-o in sensul ca pinionul de la vilbrochen a "scapat" (i s-a rupt pana care il blocheaza in pozitie) si s-a invartit putin in gol.
In alta ordine de idei, la motorul ala s-au mai manifestat fenomenele descrise de tine in urma unor bug-uri din softul original al masinii-necesita update (la vremea ei a fost o campanie dar probabil nu la noi), precum si schimbarea bujiilor cu un Bosch ceva model special FGR8KQE0.
O alta problema intalnita la motorul asta a fost cu presiunea scazuta in rampa de injectie, fie datorita pompei in sine fie datorita regulatorului de presiune defect (ar trebui facut un test de presiune in rampa la cald)
Te-am intrebat de compresie pt. ca nu puteam sa cred ca uzura putea fi asa de mare la motor incat sa necesite segmentare. Fenomenele alea descrise de tine (supapa rupta etc.) au si ele o cauza care am senzatia ca nu a fost investigata.
As pune pe ultimul plan catalizatorul-din cate stiu la modelul asta este din inox din fabrica, in afara de situatia in care sa-l fi lovit mai tare nu prea are motive sa se infunde.
  • katabxp

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Daca as veni intr-o zi in Bucuresti m-ai putea ajuta cu testele repective, eventual sa-mi spui ce trebuie schimbat sau reparat? Lasa-mi te rog un id de messenger pt a putea vorbi diseara sau maine. Un pret estimativ pt testare, diagnosticare, etc?
  • katabxp

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
Am facut testul cu agrafa (parca asa ii spune), astea sunt codurile:

0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) control circ
0135 Heater performance bank 1 sensor1
0304 cilinder 4 misfire detected
0170 Fuel trim bank 1
0100 MAF sensor Ckt insuficient Activity
0612 Computer & Auxiliary Output
0020 Comshaft POS Actuator Circ Bank 2

Imi poti spune si mie despre ce e vorba si ce tre sa fac in continuare? Arunc masina sau?
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Daca astea sunt erorile stocate, mi-e teama ca ECU a luat-o razna (ar trebui sa se pronunte Dan Cuciureanu aici) pt. ca de ex. P0020 nu are ce cauta la tine ca doar nu ai motor in V (cu 2 bancuri de cilindri). Presupunand ca restul sunt raportate corect, P0100 e normala (ai zis ca ai mufa de la debitmetru scoasa), P0135 este legata de circuitul de incalzire al sondei lambda nr.1-probabil e intrerupt, tb. schimbata sonda-, aia cu fuel trim ma face sa ma gandesc la ce spuneam mai sus cu presiunea in rampa-ar trebui facuta o testare. P0650 ar explica de ce nu ai check engine-ul aprins (ori e ars becul ori e deconectat).
Cel mai bine ar fi sa iei legatura cu cei de pe forum care au service (pt. mine e pasiune, nu castig din asa ceva) in speta eduard33 sau maiandrei.
  • katabxp

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu codurile notate corect. Am luat un coleg cu mine si m-a ajutat ca nu aveam timp sa si notez si sa si numar. Asadar am:
0650 - malfunction indicator lamp (MIL) control circuit
0135 - HO2S Heater Performance Bank1 sensor1
0304 - Cilinder 4 Misfire detected
0160 - HO2S Circuit insufficient activity bank2 sensor2
0100 - MAF Sensor Ckt. Insufficient activity
0110 - Pump motor circuit mallfunction
sau Intake Air Temperature (IAT) Sensor Circuit
codul asta l-am gasit in 2 locuri in lista
0612 - Fuel Injector Ctrl Mod Ctrl Circ
0613 - TCM Processor
0030 - Passenger Side Deployment Loop Short to Ground/ Voltage out of range
Astea sunt codurile care imi apar.

PS Imi cer scuze daca v-am suparat trimitand codurile aiurea prima data. Va rog sa ma ajutati daca puteti, sa mi le interpretati, aventual sa-mi spuneti ce pot schimba.
Multumesc
  • katabxp

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Inca ceva. E posibil ca erorile astea sa le am dinainte de segmentare si sa fi ramas in computer? Daca o pun pe tester e posibil sa dispara?
Multumesc
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
De sters erorile nu se pot sterge decat daca nu mai sunt prezente. De aceea ar fi bine de pus un tester ca sa vezi care mai sunt prezente si care nu. Bineinteles ca pot data dinnainte de segmentare pt. ca oricum MIL-ul (sau check engine cum vrei sa-i spui) are o problema. Asa ca singura solutie ar fi sa-i faci diagnoza ca lumea si dupa aia sa te apuci sa schimbi.
  • katabxp

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am luat si eu un OP COM si "l-am folosit". Am scris asa ca nu stiu daca l-am folosit cum trebuie. Daca ma puteti ajuta si pe mine cu problemele pe care le am v-as fi recunoscator.

  • katabxp

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
De ce imi apare mereu: Stare test: Nu este activ si eroare de comunicare cu ECU, etc. Sa fie din cauza ca eu am Windows 7 si op com-ul vrea XP? Am vazut ca daca selectez manual fiecare test imi arata functionarea. Erorile care erau inainte se pare ca nu mai sunt, or fi ramas dinainte de segmentare, ca nu am mai pus-o pe tester?
Vreau sa spun ca nu mai sunt pt ca in prima faza mi le-a aratat, dar dupa stergere nu au mai aparut decat cele pe care le vedeeti.
Multumesc
  • katabxp

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Poate ma juta si pe mine eduard33 sau maiandrei daca vad acest topic. Fac cinste! Macar sa-mi spuneti ce ar trebui sa fac, ce sa schimb?
Orice as face tot raman erorile astea doua:

OP-COM 100219a Program de diagnozã bazat pe PC

hkj

OP-COM-Fereastra de comunicare -KW2000> 2001|Vectra-B|Motor|Z 18 XE

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Setare timpi de parametri normali

systemSupplierSpecific: L  
Numãr ºasiu VIN: W0L0JBF6817090850
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09158689
systemSupplierECUHardwareNumber: SIE 0116004300
systemSupplierECUSoftwareNumber: 6586055132
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0500
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: S01002
NumeSistemSauTipMotor: Z18XE
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF

Identificare: 1603

Data de fabricatie: O108401C
Numar aparat de calibrare: o2c8400a
Data initializare ECU: 6586055204
Specific marcii: 3200


Numãrul codurilor: 2

P0650 - Circuit pentru martor de defecte (MI) - întrerupt
(04) - Nu este prezent

P0135 - Circuit încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor1) - întrerupt
(04) - Nu este prezent

Din ce am inteles eu ar fi vorba de: sonda lambda si de indicatorul de motor cu cheita care nu se aprinde, desi ar trebui. Daca rezolv P0135 o sa dispara si mesajul legat de MIL? Sonda lambda imi poate raporta eroarea asta daca am catalizatorul cam infundat?
Multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR