Problema este una destul de intalnita la Astra H si consta in aparitia unei crapaturi in tubul clapetei ceea ce face ca tija care o actioneaza sa se miste in gol si astfel clapeta nu se mai deschide/inchide corespunzator.
Piese si scule necesare:
- corp clapeta recirculare - 18 02 742. Eu l-am comandat la un dealer si a costat 168 Ron.
- surubelnita torx T20
- cheie fixa/inelara de 16
- cheie inelara de 5,5 (eu am folosit cap tubular)
- patent
- rabdare, indemanare si putina dexteritate 😃
Pentru inceput, se demonteaza stergatoarele. Se scot capacele de plastic si apoi piulitele (cu cheie de 16). Stergatoarele ies destul de greu, eu am folosit WD40 si am tras usor de ele pana au iesit.

Se scoate chederul si masca de plastic. Masca e prinsa in 5 cleme de plastic - eu am tras usor, dar ferm, si a iesit din fiecare clema.


Se scoate apoi grila de aer care e prinsa in 4 suruburi T20. Dupa ce se scoate grila, mai trebuie scos un surub T20.

Acum se poate vedea ventilatorul aerotermei deasupra caruia este clapeta de recirculare a aerului.

Acum se trece la interior si si se scoate torpedoul care e prins in 4 suruburi T20 (n-am mai pus poza pentru ca cine nu stie sa scoata torpedoul mai bine nu se apuca de toata operatiunea).
Odata scos, se poate vedea compartimentul aerotermei deasupra careia este corpul clapetei. Se deconecteaza mufa de alimentare a motorasului clapetei, se scot cele 5 suruburi incercuite cu rosu si clema metalica incercuita cu alb. Pentru suruburi e nevoie de o cheie mica inelara sau cap tubular de 5,5mm. Doua din suruburi se scot mai greu datorita pozitiei dificile in care sunt puse.

In momentul asta corpul clapetei nu mai este prins in niciun surub. Se scoate tot corpul -- aici intervine rabdarea, dexteritatea si indemanarea fiecaruia, pentru ca e o procedura cam greoaie.
Se demonteaza motorasul de pe clapeta veche si se monteaza pe clapeta noua. Mi-a fost greu sa fac poze la aceasta operatiune avand in vedere ca am lucrat singur 😃. Se pune tija noua de plastic in motoras respectand pozitia vechii tije.



Se pune inapoi noua piesa, deasupra motorului aerotermei. Mie mi-au trebuit cam 25-30 min s-o pun acolo, pentru ca nu intra sub nicio forma. Dupa multe incercari, am reusit! 😲
Se conecteaza mufa de alimentare, se pun suruburile inapoi si clema metalica.
Se verifica functionalitatea clapetei: se porneste motorul, se porneste aeroterma si se incearca de mai multe ori modul recirculare.
La mine nu a fost nevoie sa resetez/calibrez pozitia clapetei (operatiune pentru care ar fi trebuit sa apelez la Tech2) - clapeta se inchide/deschide perfect.
Se monteaza totul inapoi, in ordine inversa (grila de aer, masca de plastic, stergatoarele).
Toata operatiunea a durat cam 3 ore.
Ca ideea, asa arata clapeta sparta, care face ca tija sa aiba joc si sa nu actioneze clapeta pana la capat pe inchidere/deschidere.

Pentru alte detalii, va stau la dispozitie.