macandrew
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Pitesti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
Pentru ca am avut o zi lejera si a fost cald, m-am hotarat sa schimb clapeta de recirculare a aerului.
Problema este una destul de intalnita la Astra H si consta in aparitia unei crapaturi in tubul clapetei ceea ce face ca tija care o actioneaza sa se miste in gol si astfel clapeta nu se mai deschide/inchide corespunzator.
Piese si scule necesare:
- corp clapeta recirculare - 18 02 742. Eu l-am comandat la un dealer si a costat 168 Ron.
- surubelnita torx T20
- cheie fixa/inelara de 16
- cheie inelara de 5,5 (eu am folosit cap tubular)
- patent
- rabdare, indemanare si putina dexteritate
Pentru inceput, se demonteaza stergatoarele. Se scot capacele de plastic si apoi piulitele (cu cheie de 16). Stergatoarele ies destul de greu, eu am folosit WD40 si am tras usor de ele pana au iesit.
Se scoate chederul si masca de plastic. Masca e prinsa in 5 cleme de plastic - eu am tras usor, dar ferm, si a iesit din fiecare clema.
Se scoate apoi grila de aer care e prinsa in 4 suruburi T20. Dupa ce se scoate grila, mai trebuie scos un surub T20.
Acum se poate vedea ventilatorul aerotermei deasupra caruia este clapeta de recirculare a aerului.
Acum se trece la interior si si se scoate torpedoul care e prins in 4 suruburi T20 (n-am mai pus poza pentru ca cine nu stie sa scoata torpedoul mai bine nu se apuca de toata operatiunea).
Odata scos, se poate vedea compartimentul aerotermei deasupra careia este corpul clapetei. Se deconecteaza mufa de alimentare a motorasului clapetei, se scot cele 5 suruburi incercuite cu rosu si clema metalica incercuita cu alb. Pentru suruburi e nevoie de o cheie mica inelara sau cap tubular de 5,5mm. Doua din suruburi se scot mai greu datorita pozitiei dificile in care sunt puse.
In momentul asta corpul clapetei nu mai este prins in niciun surub. Se scoate tot corpul -- aici intervine rabdarea, dexteritatea si indemanarea fiecaruia, pentru ca e o procedura cam greoaie.
Se demonteaza motorasul de pe clapeta veche si se monteaza pe clapeta noua. Mi-a fost greu sa fac poze la aceasta operatiune avand in vedere ca am lucrat singur . Se pune tija noua de plastic in motoras respectand pozitia vechii tije.
Se pune inapoi noua piesa, deasupra motorului aerotermei. Mie mi-au trebuit cam 25-30 min s-o pun acolo, pentru ca nu intra sub nicio forma. Dupa multe incercari, am reusit!
Se conecteaza mufa de alimentare, se pun suruburile inapoi si clema metalica.
Se verifica functionalitatea clapetei: se porneste motorul, se porneste aeroterma si se incearca de mai multe ori modul recirculare.
La mine nu a fost nevoie sa resetez/calibrez pozitia clapetei (operatiune pentru care ar fi trebuit sa apelez la Tech2) - clapeta se inchide/deschide perfect.
Se monteaza totul inapoi, in ordine inversa (grila de aer, masca de plastic, stergatoarele).
Toata operatiunea a durat cam 3 ore.
Ca ideea, asa arata clapeta sparta, care face ca tija sa aiba joc si sa nu actioneze clapeta pana la capat pe inchidere/deschidere.
Pentru alte detalii, va stau la dispozitie.
Problema este una destul de intalnita la Astra H si consta in aparitia unei crapaturi in tubul clapetei ceea ce face ca tija care o actioneaza sa se miste in gol si astfel clapeta nu se mai deschide/inchide corespunzator.
Piese si scule necesare:
- corp clapeta recirculare - 18 02 742. Eu l-am comandat la un dealer si a costat 168 Ron.
- surubelnita torx T20
- cheie fixa/inelara de 16
- cheie inelara de 5,5 (eu am folosit cap tubular)
- patent
- rabdare, indemanare si putina dexteritate
Pentru inceput, se demonteaza stergatoarele. Se scot capacele de plastic si apoi piulitele (cu cheie de 16). Stergatoarele ies destul de greu, eu am folosit WD40 si am tras usor de ele pana au iesit.
Se scoate chederul si masca de plastic. Masca e prinsa in 5 cleme de plastic - eu am tras usor, dar ferm, si a iesit din fiecare clema.
Se scoate apoi grila de aer care e prinsa in 4 suruburi T20. Dupa ce se scoate grila, mai trebuie scos un surub T20.
Acum se poate vedea ventilatorul aerotermei deasupra caruia este clapeta de recirculare a aerului.
Acum se trece la interior si si se scoate torpedoul care e prins in 4 suruburi T20 (n-am mai pus poza pentru ca cine nu stie sa scoata torpedoul mai bine nu se apuca de toata operatiunea).
Odata scos, se poate vedea compartimentul aerotermei deasupra careia este corpul clapetei. Se deconecteaza mufa de alimentare a motorasului clapetei, se scot cele 5 suruburi incercuite cu rosu si clema metalica incercuita cu alb. Pentru suruburi e nevoie de o cheie mica inelara sau cap tubular de 5,5mm. Doua din suruburi se scot mai greu datorita pozitiei dificile in care sunt puse.
In momentul asta corpul clapetei nu mai este prins in niciun surub. Se scoate tot corpul -- aici intervine rabdarea, dexteritatea si indemanarea fiecaruia, pentru ca e o procedura cam greoaie.
Se demonteaza motorasul de pe clapeta veche si se monteaza pe clapeta noua. Mi-a fost greu sa fac poze la aceasta operatiune avand in vedere ca am lucrat singur . Se pune tija noua de plastic in motoras respectand pozitia vechii tije.
Se pune inapoi noua piesa, deasupra motorului aerotermei. Mie mi-au trebuit cam 25-30 min s-o pun acolo, pentru ca nu intra sub nicio forma. Dupa multe incercari, am reusit!
Se conecteaza mufa de alimentare, se pun suruburile inapoi si clema metalica.
Se verifica functionalitatea clapetei: se porneste motorul, se porneste aeroterma si se incearca de mai multe ori modul recirculare.
La mine nu a fost nevoie sa resetez/calibrez pozitia clapetei (operatiune pentru care ar fi trebuit sa apelez la Tech2) - clapeta se inchide/deschide perfect.
Se monteaza totul inapoi, in ordine inversa (grila de aer, masca de plastic, stergatoarele).
Toata operatiunea a durat cam 3 ore.
Ca ideea, asa arata clapeta sparta, care face ca tija sa aiba joc si sa nu actioneze clapeta pana la capat pe inchidere/deschidere.
Pentru alte detalii, va stau la dispozitie.
- respected
- ***
- 542 mesaje
- din 13 Mai 2009
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
respected
- Mesaje scrise: 542
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2009
- Mesaj Privat
- respected
- ***
- 542 mesaje
- din 13 Mai 2009
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
respected
- Mesaje scrise: 542
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2009
- Mesaj Privat
macandrew
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Pitesti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
Poti schimba doar clapeta, doar daca o gasesti separat la dezmembrari. La dealer nu se poate comanda separat pentru ca vine cu intregul corp.
Si daca faci rost de clapeta, tot trebuie sa dai afara ansamblul cu totul.
Eu cred ca o sa reconditionez clapeta veche (urmand un tutorial de pe un site de profil rusesc), mai ales ca am avut solicitari pentru clapeta.
Iti trimit pe privat adresa de email ca baiatului de care am luat eu corpul clapetei.
Si daca faci rost de clapeta, tot trebuie sa dai afara ansamblul cu totul.
Eu cred ca o sa reconditionez clapeta veche (urmand un tutorial de pe un site de profil rusesc), mai ales ca am avut solicitari pentru clapeta.
Iti trimit pe privat adresa de email ca baiatului de care am luat eu corpul clapetei.
- respected
- ***
- 542 mesaje
- din 13 Mai 2009
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
respected
- Mesaje scrise: 542
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2009
- Mesaj Privat
- respected
- ***
- 542 mesaje
- din 13 Mai 2009
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
respected
- Mesaje scrise: 542
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2009
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
c.andrei
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salut,
Poate a mai fost discutata problema dar cred ca merita sa fie adusa in atentie. Dupa ce am demontat torpedoul pt a dezinfecta instalatia de aer conditionat am constatat ca am rupta clapeta pt recirculare aer a aerotermei. Probabil era rupta de mult deoarece am citit pe mai multe forumuri ca asta e boala la Opel (interiorul bordului e plin de praf apropo pt cei interesati sa verifice asta - mare parte din aer in cazul asta se duce direct in habitaclu, nu mai trece prin filtrul de polen). Motorasul care angreneaza clapeta asta nu detecteaza capul de cursa si forteaza in clapeta pana se rupe. Multi probabil o au rupta ca si mine dar nu stiu inca. Incerc momentan sa comand o clapeta noua si sa pun un dispozitiv de detectare a capului de cursa pe motoras sa nu mai am probleme. Problema este ca nu stiu (mai exact nu stiu precis - o idee am) ce fel de aeroterma este. Am inteles ca sunt doua modele: Behr si Delphi. Am vazut niste poze pt aeroterma Behr. Asta are clapeta sub forma de semi-sfera. Eu am cealalta varianta: Clapeta e in interiorul unei masti de plastic si e plata, de forma unei jumatati de disc. As avea nevoie de o confirmare ca acest model este chiar modelul Delphi sa nu comand degeaba la un magazin aceasta clapeta. Pt cei interesati dupa ce testez montajul cu detectarea capului de cursa pot sa pun la dispozitie schema.
La mine aeroterma arata exact ca aici:
http://translate.google.com...nslate.google.com
Merci anticipat,
- Andrei
Mutat aici noul dumneavostra topic,se pare ca functia cauta nu este prea bine cunoscuta de dumneavostra.
Recomandari pentru evitarea problemelor pe viitor.
Edit by StefanTolos
Poate a mai fost discutata problema dar cred ca merita sa fie adusa in atentie. Dupa ce am demontat torpedoul pt a dezinfecta instalatia de aer conditionat am constatat ca am rupta clapeta pt recirculare aer a aerotermei. Probabil era rupta de mult deoarece am citit pe mai multe forumuri ca asta e boala la Opel (interiorul bordului e plin de praf apropo pt cei interesati sa verifice asta - mare parte din aer in cazul asta se duce direct in habitaclu, nu mai trece prin filtrul de polen). Motorasul care angreneaza clapeta asta nu detecteaza capul de cursa si forteaza in clapeta pana se rupe. Multi probabil o au rupta ca si mine dar nu stiu inca. Incerc momentan sa comand o clapeta noua si sa pun un dispozitiv de detectare a capului de cursa pe motoras sa nu mai am probleme. Problema este ca nu stiu (mai exact nu stiu precis - o idee am) ce fel de aeroterma este. Am inteles ca sunt doua modele: Behr si Delphi. Am vazut niste poze pt aeroterma Behr. Asta are clapeta sub forma de semi-sfera. Eu am cealalta varianta: Clapeta e in interiorul unei masti de plastic si e plata, de forma unei jumatati de disc. As avea nevoie de o confirmare ca acest model este chiar modelul Delphi sa nu comand degeaba la un magazin aceasta clapeta. Pt cei interesati dupa ce testez montajul cu detectarea capului de cursa pot sa pun la dispozitie schema.
La mine aeroterma arata exact ca aici:
http://translate.google.com...nslate.google.com
Merci anticipat,
- Andrei
Mutat aici noul dumneavostra topic,se pare ca functia cauta nu este prea bine cunoscuta de dumneavostra.
Recomandari pentru evitarea problemelor pe viitor.
Edit by StefanTolos
- respected
- ***
- 542 mesaje
- din 13 Mai 2009
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
respected
- Mesaje scrise: 542
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2009
- Mesaj Privat
Salutare. Revin cu detalii dupa ce am schimbat si eu clapeta
Tot ceea ce a spus macandrew e suficient, pozele sunt perfecte, m-am ajutat de tutoriat in totalitate.
Totusi, vin cu niste completari/detalii :
1 - Nu ai cheie de 5.5 nu te apuca... Eu am confectionat din una de 6, lovind cu ciocanul. M-am cam chinuit dar alta varianta nu aveam.
2 - Poate nu aveam experienta, dar mie si prietenului care m-a ajutat ne-a luat 3 ore si un pic sa schimbam clapeta. Parerea mea, mai putin de 2 ore 30 - 3 ore nu poate sa dureze. (depinde cat de repede montati inapoi piesele : dupa cum zicea si mai sus macandew, depinde de dexteritatea si indemanarea fiecaruia + completare : manutele fine ajuta )
3 - Daca va apucati seara, luati-va o lanterna, poate va prinde noaptea
4 - Am dat jos motorasul si am schimbat numai clapeta (cea cu burete) si am pastrat piesa alba veche (vezi poza de mai jos, foto 2) deoarece cea noua era mai lunga/diferita. Nu am vrut sa risc si am pus-o inapoi pe cea veche care era in perfecta stare.
5 - In prima fotografie am aratat unde sunt prinse clemele. Eu le-am apasat de jos in sus, bagand mana pe sub masca de plastic.
Sper sa fie de folos...
Concluzii : Piesa schimbata, de inchis se inchide, nu a mai trebuit calibrata, totusi...inca intra niste aer pe la picioare, chiar daca eu dau sa vina doar in fata si sus. Trebuie vazut pe unde si de ce, daca, clapeta e vinovata sau nu. Revin si cu acest detaliu dupa ce o sa dau jos torpedoul intr-o zi.
Numai bine,
Adi
Tot ceea ce a spus macandrew e suficient, pozele sunt perfecte, m-am ajutat de tutoriat in totalitate.
Totusi, vin cu niste completari/detalii :
1 - Nu ai cheie de 5.5 nu te apuca... Eu am confectionat din una de 6, lovind cu ciocanul. M-am cam chinuit dar alta varianta nu aveam.
2 - Poate nu aveam experienta, dar mie si prietenului care m-a ajutat ne-a luat 3 ore si un pic sa schimbam clapeta. Parerea mea, mai putin de 2 ore 30 - 3 ore nu poate sa dureze. (depinde cat de repede montati inapoi piesele : dupa cum zicea si mai sus macandew, depinde de dexteritatea si indemanarea fiecaruia + completare : manutele fine ajuta )
3 - Daca va apucati seara, luati-va o lanterna, poate va prinde noaptea
4 - Am dat jos motorasul si am schimbat numai clapeta (cea cu burete) si am pastrat piesa alba veche (vezi poza de mai jos, foto 2) deoarece cea noua era mai lunga/diferita. Nu am vrut sa risc si am pus-o inapoi pe cea veche care era in perfecta stare.
5 - In prima fotografie am aratat unde sunt prinse clemele. Eu le-am apasat de jos in sus, bagand mana pe sub masca de plastic.
Sper sa fie de folos...
Concluzii : Piesa schimbata, de inchis se inchide, nu a mai trebuit calibrata, totusi...inca intra niste aer pe la picioare, chiar daca eu dau sa vina doar in fata si sus. Trebuie vazut pe unde si de ce, daca, clapeta e vinovata sau nu. Revin si cu acest detaliu dupa ce o sa dau jos torpedoul intr-o zi.
Numai bine,
Adi
- cristicojo
- **
- 81 mesaje
- din 24 Sep 2008
- Astra 2005 Z19DTJ
- Vrancea
cristicojo
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2008
- Mesaj Privat
macandrew a scris:Poti schimba doar clapeta, doar daca o gasesti separat la dezmembrari. La dealer nu se poate comanda separat pentru ca vine cu intregul corp.
Si daca faci rost de clapeta, tot trebuie sa dai afara ansamblul cu totul.
Eu cred ca o sa reconditionez clapeta veche (urmand un tutorial de pe un site de profil rusesc), mai ales ca am avut solicitari pentru clapeta.
Iti trimit pe privat adresa de email ca baiatului de care am luat eu corpul clapetei.
Si daca faci rost de clapeta, tot trebuie sa dai afara ansamblul cu totul.
Eu cred ca o sa reconditionez clapeta veche (urmand un tutorial de pe un site de profil rusesc), mai ales ca am avut solicitari pentru clapeta.
Iti trimit pe privat adresa de email ca baiatului de care am luat eu corpul clapetei.
Vreau si eu mail-ul.
08sycran
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2011
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Am niste amendamente la tutorial:
1. E inutil kitt-ul elaborat de "specialistii p**li" de la Opel, pt ca in stilul in care au facut replace kitt-ul se va duce instant reductorul motorului clapetei(care e din plastic si ala). Solutia e sa reduca tensiunea la bornele motorului. Solutie care e simpla si costa 10 ron nu 350 ron cat e kitul de inlocuire.
2. Pt a scoate o clapeta, nu se demonteaza toata masina, asa cum fac aia in service si cum face si colegul in tutorial. Se da jos torpedoul si sa demonteaza suruburile de 5,5 + clema de la colivia motorului aerotermei. Dupa aia se desface usor clapeta si se strecoara afara prin deschiderea rezultata in urma demontarii.
Avantaj: timp de lucru redus, nu necesita inlocuirea corpului clapetei(cu conditia sa instalezi stabilizator de tensiune la bornele motorasului, altfel strici clapeta noua in cel mai scurt timp) si nu mai umbli sa dereglezi pozitia stergatoarelor.
Daca tineti la masina si la timpul vostru nu faceti operatia in felul in care e descrisa in tutorial. Si nu dati banii aiurea pe kitul de inlocuire. Tot ce va trebuie e o clapeta noua sau una reparata si 10 lei pt achizitia a 3 piese electronice, si merge perfect. La Astra mea merge de aproape 2 ani.
P.S, ...cenzurat
Aici nu ai voie cu anunturi. Multumec pentru intelegere ( Edwin )
1. E inutil kitt-ul elaborat de "specialistii p**li" de la Opel, pt ca in stilul in care au facut replace kitt-ul se va duce instant reductorul motorului clapetei(care e din plastic si ala). Solutia e sa reduca tensiunea la bornele motorului. Solutie care e simpla si costa 10 ron nu 350 ron cat e kitul de inlocuire.
2. Pt a scoate o clapeta, nu se demonteaza toata masina, asa cum fac aia in service si cum face si colegul in tutorial. Se da jos torpedoul si sa demonteaza suruburile de 5,5 + clema de la colivia motorului aerotermei. Dupa aia se desface usor clapeta si se strecoara afara prin deschiderea rezultata in urma demontarii.
Avantaj: timp de lucru redus, nu necesita inlocuirea corpului clapetei(cu conditia sa instalezi stabilizator de tensiune la bornele motorasului, altfel strici clapeta noua in cel mai scurt timp) si nu mai umbli sa dereglezi pozitia stergatoarelor.
Daca tineti la masina si la timpul vostru nu faceti operatia in felul in care e descrisa in tutorial. Si nu dati banii aiurea pe kitul de inlocuire. Tot ce va trebuie e o clapeta noua sau una reparata si 10 lei pt achizitia a 3 piese electronice, si merge perfect. La Astra mea merge de aproape 2 ani.
P.S, ...cenzurat
Aici nu ai voie cu anunturi. Multumec pentru intelegere ( Edwin )
macandrew
- Mesaje scrise: 56
- Locatie: Pitesti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
george_slz a scris:
Si nu dati banii aiurea pe kitul de inlocuire. Tot ce va trebuie e o clapeta noua sau una reparata si 10 lei pt achizitia a 3 piese electronice, si merge perfect. La Astra mea merge de aproape 2 ani.
Si nu dati banii aiurea pe kitul de inlocuire. Tot ce va trebuie e o clapeta noua sau una reparata si 10 lei pt achizitia a 3 piese electronice, si merge perfect. La Astra mea merge de aproape 2 ani.
Poate ne spui si de unde se poate cumpara clapeta noua FARA intregul kit cu care se comercializeaza. Si nu era mai bine sa faci tu un tutorial frumos, decat sa scrii 3 paragrafe? E retorica...
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salutare,
Nu cred ca are rost sa da-ti atat de multi bani pe o piesa care oricum se v-a defecta in viitorul apropiat. Eu urmand instructiunile de pe site-ul rusesc am reparat-o, desi la prima vedere era stricata rau(rupta in mai multe locuri).
Am lipit-o cu o solutie epoxi speciala pentru plastic dupa care dintr-o cutie de aluminiu(timisoreana ) mi-am confectionat un manson cu care am badijonat-o in zona unde era plesnita pe tota suprafata(ca si latime). Am dat gauri cu un spiral de 3 si in mai multe locuri(4) si am fixat mansonul cu pop-nituri. Reparatia a iesit super, estetica cei drept lasa de dorit dar nu se baga nimeni sub torpedou sa vada cei pe acolo.
Nu cred ca are rost sa da-ti atat de multi bani pe o piesa care oricum se v-a defecta in viitorul apropiat. Eu urmand instructiunile de pe site-ul rusesc am reparat-o, desi la prima vedere era stricata rau(rupta in mai multe locuri).
Am lipit-o cu o solutie epoxi speciala pentru plastic dupa care dintr-o cutie de aluminiu(timisoreana ) mi-am confectionat un manson cu care am badijonat-o in zona unde era plesnita pe tota suprafata(ca si latime). Am dat gauri cu un spiral de 3 si in mai multe locuri(4) si am fixat mansonul cu pop-nituri. Reparatia a iesit super, estetica cei drept lasa de dorit dar nu se baga nimeni sub torpedou sa vada cei pe acolo.
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
ric
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2007
- Mesaj Privat
george_slz a scris:O clapeta reparata....editat
Pentru anunturi avem sectiunea comerciala. Multumesc pentru intelegere ( Edwin )
Pentru anunturi avem sectiunea comerciala. Multumesc pentru intelegere ( Edwin )
Poti sa explici cum ai reconditionat-o de fapt? La mine bucata dinspre motoras a axului clapetei era rupta si separata complet de clapeta, ceea ce nu mi-a mai permis sa o pun la loc. In aceasta situatie am facut un manson din tabla cu care am invelit axul clapetei, punand si niste adeziv (ceva similar solutiei de pe site-ul rusesc). Din pacate, asa cum ma si asteptam, puterea motorului a invins mica rezistenta data de acel adeziv si acum sunt in aceeasi situatie, de la inceput. Acum ma gandesc sa desfac din nou, dar trebuie sa gasesc alta solutie de reconditionare si totodata sa incerc sa opresc acel motoras, atunci cand ajunge la capat de cursa. Uitandu-ma la pozele tale, as spune ca ai fost cam in aceeasi situatie, respectiv capatul dinspre motoras, al axului clapetei, era rupt si desprins total de clapeta. De aceea te rog sa ne explici cum ai reparat clapeta si sa ne dai si acea schema electrica care spui ca face minuni (inclusiv modul de montare). Scaderea tensiunii este suficienta? De ce nu reducere la zero?
In alta ordine de idei, cum se scoate mufa de la motorasul clapetei? Am tras de el dar nu vrea sa iasa. Are vreo clema ceva pe care trebuie apasat?
Tiaz- Suspendat
- 1,053 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,053
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salut @ric,
1.Daca clapeta e rupta in totalitate si nu o mai poti reconditiona, desurubeaza motorasul de pe suport si vezi ca pe interiorul lui se afla siguranta de la mufa care se deblocheaza prin apasare.
2.Cu o bormasina si un spiral de preferat 3,4 mm da cel putin 2 gauri in clapeta.
3.Prin orificiile facute introduci o ata sau sarma si fixezi(tesi) clapeta de carcasa. In acest fel anulezi motorasul si nu-ti v-a mai merge recircularea fiind blocata pe aerul din exterior.
Bafta
1.Daca clapeta e rupta in totalitate si nu o mai poti reconditiona, desurubeaza motorasul de pe suport si vezi ca pe interiorul lui se afla siguranta de la mufa care se deblocheaza prin apasare.
2.Cu o bormasina si un spiral de preferat 3,4 mm da cel putin 2 gauri in clapeta.
3.Prin orificiile facute introduci o ata sau sarma si fixezi(tesi) clapeta de carcasa. In acest fel anulezi motorasul si nu-ti v-a mai merge recircularea fiind blocata pe aerul din exterior.
Bafta
ric
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2007
- Mesaj Privat
Tiaz a scris:Salut @ric,
1.Daca clapeta e rupta in totalitate si nu o mai poti reconditiona, desurubeaza motorasul de pe suport si vezi ca pe interiorul lui se afla siguranta de la mufa care se deblocheaza prin apasare.
2.Cu o bormasina si un spiral de preferat 3,4 mm da cel putin 2 gauri in clapeta.
3.Prin orificiile facute introduci o ata sau sarma si fixezi(tesi) clapeta de carcasa. In acest fel anulezi motorasul si nu-ti v-a mai merge recircularea fiind blocata pe aerul din exterior.
Bafta
1.Daca clapeta e rupta in totalitate si nu o mai poti reconditiona, desurubeaza motorasul de pe suport si vezi ca pe interiorul lui se afla siguranta de la mufa care se deblocheaza prin apasare.
2.Cu o bormasina si un spiral de preferat 3,4 mm da cel putin 2 gauri in clapeta.
3.Prin orificiile facute introduci o ata sau sarma si fixezi(tesi) clapeta de carcasa. In acest fel anulezi motorasul si nu-ti v-a mai merge recircularea fiind blocata pe aerul din exterior.
Bafta
Multumesc pentru raspuns. Eu nu vreau sa renunt la acest mecanism. Poate voi cumpara o alta clapeta, desi la mana a doua nu prea se gasesc, iar una noua costa cam mult pentru ce reprezinta. Oricum, trebuie sa aplic si o solutie de oprire a motorasului la capat de cursa, altfel tot efortul este in zadar.
Siguranta de la mufa motorasului poate fi actionata si fara sa demontez motorasul?
sorindf2000- Suspendat
- 1,051 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Brasov
sorindf2000- Mesaje scrise: 1,051
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
Am vazut ca s-au dat diverse metode de reparare a clapetei, pentru cei care au probleme cu clapeta, si inca nu au reusit sa le rezolve prin cumpararea uneia noi sau alta metoda, va dau si eu o metoda de reparare testata pe clapeta mea, care, binenteles, era rupta.... Modelul clapetei este Delphi, sau cel putin asa scrie pe motoras, aici nu stiu daca m-am exprimat corect. Clapeta am incercat sa o repar o data anul trecut cu niste rasina, din aceea de care se gaseste de cumparat, 2 seringi, era foarte rupta, practic era distrusa in zona in care intra cuplajul motorasului. Rasina nu a tinut, s-a defectat din nou prin iarna si nu am avut unde sa o desfac. Acum vreo luna, am desfacut-o din nou, ca idee pentru cei care vor sa repare singuri, adaug la tutorialul facut de colegul @macandrew, foarte complet dealtfel, eu am rasucit corpul clapetei dupa ce binentels am desfacut toate cele trei suruburi care o tin prinsa de aeroterma, spre dreapta in modul in care am putut desface motorasul de pe clapeta ( 2 suruburi) prin gaura care se vede din exterior ( dinspre motor, pe unde masina trage aer de afara), dupa ce am desfacut motorasul, clapeta iese mai usor rasucita prin partea dinspre filtrul de polen ( altfel este destul de greu de scos, spatiul este putin si pare misiune imposibila). Odata scos corpul clapetei, motorasul era demontat, am scos afara si cuplajul( piesa de culoare alba din tutorial), clapeta mea era cazuta pe aeroterma, atat era de distrusa in partea cu motorasul, dupa care pentru a repara am intors clapeta cu 180 de grade. Clapeta este oarecum identica la cele doua capete cu mentiunea ca, in parte in care vine prinsa de motoras este taiata la nivel iar in partea cealalta este mai lunga cu cativa mm. Pentru a intoarce clapeta cu 180 de grade, trebuie taiata la nivel si refacut un decupaj, care fixeaza cuplajul motorasului de clapeta, aici trebuie putina atentie pentru ca, acel decupaj trebuie refacut in asa fel incat motorasul cu cuplajul montat pe el sa tina clapeta pe pozitia in care intra aer din exteriorul masinii, deci nu pe pozitia recirculare, o sa va dati seama cum trebuie sa stea odata ce demontati, daca nu va dati seama, faceti probe cu pozitia motoras+cuplaj+clapeta cu partea in care venea original, chiar daca clapeta este rupta si inca un lucru, cuplajul trebuie sa intre in clapeta la maxim, pentru asta trebuie sa gauriti clapeta cu o surubelnita lata introdusa in clapeta pe gaura pe care intra cuplajul in clapeta. Acum, pentru a fixa clapeta de corpul ei, eu am incalzit la aragaz un holsurub mai lung ( nu merge prin infiletare ca rupe plasticul din care este facuta clapeta) si l-am infipt atat cat a intrat in clapeta, dupa care l-am taiat mai lung dect clapeta cam cu 1cm, dupa care, am montat clapeta in corp, ca sa stea cat de cat fix acel holsurub care este mult mai subtire decat ce era inainte, am facut un fel de bucsa de plastic dintr-un diblu mai mare pe care l-am taiat cat sa stea bine in gaura din corpul clapetei si sa nu atinga de clapeta cand aceasta este actionata,asta am avut eu prin casa, holsurub si diblu, puteti folosi si altceva, apoi am montat cuplajul si motorasul si am refacut pasii din tutorial pentru remontare cu mentiunea ca eu am montat motorasul in acelas fel in care l-am demontat, adica intai am pus corpul clapetei pe aeroterma, am rasucit-o si am montat motorasul de afara dupa care am asezat clapeta in pozitia ei si am fixat cele 3 suruburi. restul este simplu si este descris in tutorial.Daca nu am fost inteles, va rog sa ma intrebati, si pentru cei care vor sa verifice daca mai au clapeta intreaga, demontati torpedoul si va uitati sub bord deasupra aerotermei si veti vedea clapeta, actionati recircularea si daca se misca aiurea clapeta sau nu se misca deloc sau este cazuta pe acolo,este clar sau, daca auziti zgomote pe sub bord, motorasul clapetei functioneaza non-stop atata timp cat clapeta este rupta, deci verificati clapeta, nu este greu.