Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
  • ktgorik

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salut,
De ceva timp incoace am constatat ca acul de teperatura de la motor nu se mai ridica nici un pic kiar si dupa juma de ora de mers prin oras. Mi-am zis ca e prea frig afara si asta o fi motivul. Ieri insa am deskis capota si am vazut ca pe returul de la vasul de expansiune curge lichid de racire inapoi in vas. Daca accelerez debitul creste considerabil. E posibil sa fie blocat termostatul pe deskis? Sau e normal sa curga in permanenta lichid de racire inapoi in vas kiar si la motor rece?
THX.
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Da, e una din "bolile cronice" la Opel... cum pretul piesei este rezonabil, eu zic sa il schimbi... pretul ti-l vei amortiza repede din diferenta de consum (consumul e mai mic cu motorul "cald")
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
pompa de apa functioneaza tot timpul, deci lichidul de racire e in continua miscare.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:pompa de apa functioneaza tot timpul, deci lichidul de racire e in continua miscare.

*
Ce are una cu alta Question Razz
  • ktgorik

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ok! Sencs pt raspunsuri....sa inteleg ca s-a bushit termostatul si trebuie inlocuit. Unde se afla situat termostatul asta? Tot in pompa de apa ca la Astra F? Il pot schimba singur (desi pe cancerul asta de afara....) sau trebuie mers la un service?
  • solver

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Bistrita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2004

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:
chiciuc a scris:pompa de apa functioneaza tot timpul, deci lichidul de racire e in continua miscare.

*
Ce are una cu alta Question Razz


Pai TREBUIE sa curga apa pe returul vasului de expansiune. Altfel cum se face circuitul de racire, STATIC?
Oricum asta nu are nici o legatura cu termostatul. Termostatul opreste apa sa curga prin radiator nu sa stationeze. Pune mina pe radiator dupa 3-5 min dupa ce ai pornit motorul (cind e frig) si daca e caldut atunci e dus termostatul. Ideea e ca trebuie (cind e rece motorul) sa ai o diferenta de temperatura intre radiator si restul circuitului de racire.
  • ktgorik

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Neata,
Intr-adevar dupa 5 min radiatorul e deja caldut. Am pus un carton in fata radiatorului dar efectul pare a fi nul, basca ca am acoperit si celelalte 2 radiatoare mai mici din fata lui...risc sa stric ceva? Oricum nu am drumuri mai lungi de 20-30 de min prin oras in perioada asta.
Am sunat la diverse magazine si pretul variaza intre 1,7 si 2,4 mil....cam sumput pt un termostat ... nu? Aveti cumva idee daca se monteaza simplu sau e nevoie de mers in service?
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cîîîîîîîîîîît??????
pentru un termostat????
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
daca motorul are codul x20dtl confirm preturile Confused
solutie ce m-am gandit (n-am pus-o in practica din cauza gerului) https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=72
pana una alta iti recomand calduros Very Happy un carton la radiator
  • ktgorik

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2004

  • Mesaj Privat
@Chiciuc
Cod motor este Y20DTH. Raman la carton pe moment... Smile.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
din cate stiu pt dth era mai ieftin (varianta fara housing). pe la 400k
  • ktgorik

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2004

  • Mesaj Privat
@Chiciuc
Din link-ul dat de tine am vazut ca ai demontat deja termostatul. Spune-mi si mie unde se afla montat si poate 2-3 cuvinte cum il dau jos...pls.
Am sunat la Augsburg Int., Autonet, MobilCom 95...astea sunt preturile de aici din Bucuresti Sad.
Inca o chestie la Autonet m-au intrebat si seria motor ca cica sunt 3 tipuri de termostate la Y20DTH!!!...ceilalti 2 nu m-au intrebat de seria motor...ce sa mai cred?
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
incearca si la karma si gut. uneori au preturi mai mici.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
E mare pacat sa dat banii pe termostate after-market. Pentru motorul meu, la reprezentanta OPEL costa 1,8 mil
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Demontezi termostatul, montezi motorul la loc, urci in masina (care va merge acceptabil si fara termostat, dar nu e indicat sa o faci pe o perioada lunga de timp), te duci la Opel, nu acolo unde se dau piese facute pe vapor, cumperi unul, vii acasa, il montezi si problema e rezolvata...
  • ktgorik

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2004

  • Mesaj Privat
@sorin666
ok destul de simplu:), dar unde se afla termostatul asta montat pe motor? cumva in partea stanga sub un capac fixat cu 3 suruburi torx?...nu stiu ce dimensiune Sad. E numai o banuiala, stii cumva sigur? sa nu fac vreo tampenie...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
ktgorik a scris:@sorin666
ok destul de simplu:), dar unde se afla termostatul asta montat pe motor? cumva in partea stanga sub un capac fixat cu 3 suruburi torx?...nu stiu ce dimensiune Sad. E numai o banuiala, stii cumva sigur? sa nu fac vreo tampenie...

*
Nu vreau sa-ti spun prostii, asa ca o sa-ti raspund din nou da acasa (unde am documentatia), acum sunt la job...)
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
vezi ca in stanga cum privesti spre motor. prins cu 3 suruburi torx.
e cam incomod sa le desfaci / faci din 2 motive:
- dupa ce desfaci pierzi cam 3 l de antigel (deci trebuie completezi de 2 ori)
- suruburile mie mi-au facut probleme se potrivesc exact unde au fost (la mine a mai fost schimbat si poate ala nu a strins cum trebuie).

Problema e ca iti vand tot jucaria (cutia+termostat). ceea ce mareste pretul aiurea.
  • ktgorik

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2004

  • Mesaj Privat
@Chiciuc
THX for the tip. Am identificat acum locul. Am vazut ca sub capacul ala este o ganitura sau cam asa ceva...Stii cumva se strica cand desfac capacul, sau o mai pot folosi? Trebuie cand pun capacul la loc sa folosesc ceva solutie de etansare?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
eu am folosit niste silicon ...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR