- bx3m
- OP
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Salutare, am si eu o intrebare : am un Astra G 1,7 DTi din 2001, si cateodata mai gasesc pata de ulei sub masina. Am fost la mecanic si a zis ca trebuie schimbate simeringurile de la volanta si de la arborele cotit (cel de pe partea cu distributia) - de asta stiam, si cand am schimbat distributia nu l-a schimbat ca a incercat sa desfaca surubul de la roata aia si nu mergea, a zis ca daca il forteaza nush ce se duc pistoanele si sparg supapele. Acum, intrebarea mea e urmatoarea (si accept numai pareri avizate si nu de genul "am auzit ca", "un prieten al unui prieten al unui var") : ce inseamna din punct de vedere tehnic schimbarea acestor 2 simeringuri ? cat ar costa ? si ce mai stiti voi despre treaba asta ... Multumesc !
- ZRM
- **
- 320 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1996 x20xev
- Bucuresti
ZRM
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
sal,
surubul care tine pinionul de distributie pe arborele cotit se desface cu pistololul pneumatic foarte usor, dupa care dai cu spray degripant pt a curata de eventuala rugina sau mizerie de acolo si folosesti o presa pt extractie, iar pt cel de linga volanta se da cutia de viteze jos, ambreajul, volanta si se ajunge la el.
surubul care tine pinionul de distributie pe arborele cotit se desface cu pistololul pneumatic foarte usor, dupa care dai cu spray degripant pt a curata de eventuala rugina sau mizerie de acolo si folosesti o presa pt extractie, iar pt cel de linga volanta se da cutia de viteze jos, ambreajul, volanta si se ajunge la el.
- bx3m
- OP
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- Eduard_tigra
- **
- 154 mesaje
- din 08 Mar 2010
- Tigra 1998 x16xe
- Prahova
Eduard_tigra
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Prahova
- Masina: Tigra 1998 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2010
- Mesaj Privat
Salut supapele se strica numai daca misti arborele fara sa ai distributia montata (prin faptul ca pistonul cand ajunge sus loveste in ea ),Dar daca desfaci surubul cu pistolul pneumatic arborele nu se misca de loc (datorita fortei de bataie /nu ca un om pui cheia si apesi pe ea:)))
Si cu semeringurile mai intai vezi pe unde curge ulei ori pe la arbore unde e distributia ori din interior :aici e mai greu ca trebuie sa dai cutia jos si e acolo de regula prins cu 2 suruburi Eu tot asa am patit la tigra mea cand mergeam cu ea si se incalzea motorul pierdea ulei pe pe la semeringul de la aarbore din interior L-am schimbat si totul e ok PRET Semering 35roni Bafta
Si cu semeringurile mai intai vezi pe unde curge ulei ori pe la arbore unde e distributia ori din interior :aici e mai greu ca trebuie sa dai cutia jos si e acolo de regula prins cu 2 suruburi Eu tot asa am patit la tigra mea cand mergeam cu ea si se incalzea motorul pierdea ulei pe pe la semeringul de la aarbore din interior L-am schimbat si totul e ok PRET Semering 35roni Bafta
- bx3m
- OP
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Se pare ca la mine curge pe la amandoua simeringurile, dar as vrea si parerea altui mecanic, si mai ales si alte preturi, de data asta nu ma mai arunc la primul mecanic iesit in cale. Si da, stiu pretul la simering, dar pentru manopera mi s-au cerut 1000 de lei (desfacut motorul cu totul, inclusiv chiulasa si tot) - ce ziceti, e mult ?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Mai sa fie 1000lei? Ce are chiulasa cu simeringul...?
Simeringul de la distributie se schimba destul de usor, se da jos distributia si se blocheaza volanta ca sa desfaci piulita, blocarea ei se face pe la electromotor sau se da o gaura sub ea (unele chiar au asa gaura) pui o spranga si e blocata
Mergi la Victor in Buzau ca sigur e muuuult mai ieftin
Simeringul de la distributie se schimba destul de usor, se da jos distributia si se blocheaza volanta ca sa desfaci piulita, blocarea ei se face pe la electromotor sau se da o gaura sub ea (unele chiar au asa gaura) pui o spranga si e blocata
Mergi la Victor in Buzau ca sigur e muuuult mai ieftin
- Eduard_tigra
- **
- 154 mesaje
- din 08 Mar 2010
- Tigra 1998 x16xe
- Prahova
Eduard_tigra
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Prahova
- Masina: Tigra 1998 x16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2010
- Mesaj Privat
- bx3m
- OP
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Asa ma gandeam si eu, bine, ideea era ca la mine se pare ca anul trecut cine mi-a desfacut motorul si l-a facut la loc nu l-a facut cum trebe si pe langa garnitura de chiulasa a pus maclavais din ala negru care surprinzator, acum e umed de ... ulei deja m-am saturat de atatia meseriasi, care nu cauta decat sa te jecmaneasca, ba ca are una, ba alta ... offf, nici nu mai stiu dupa cine sa ma iau si in cine sa ma incred
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- bx3m
- OP
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- iulex80
- **
- 304 mesaje
- din 03 Mai 2006
- Astra 2000 Y17DT
- Mures
iulex80
- Mesaje scrise: 304
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2006
- Mesaj Privat
O chestiune patita de mine la astra G Y17DT din 2000, scurgeri ulei nedepistate, in cele din urma dupa ce s-a schimbat turbosuflanta care a cedat am constatat ca pierderile erau din cauza turbo, arunca uleiul in evacuare si picura prin tubul flexibil de la inceputul esapamentului.
Te sfatuiesc sa verifici si acest aspect pentru ca si eu am fost informat ca pierderile de ulei sunt din cauza simering vibrochen sau axe cu came.
Te sfatuiesc sa verifici si acest aspect pentru ca si eu am fost informat ca pierderile de ulei sunt din cauza simering vibrochen sau axe cu came.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Hai ca nu te cred, cum sa pui silicon pe garnitura chiulasa Aia e o tabla subtire ...
La injectoare pica garniturile la 2 si 3, se cumpara si se inlocuiesc
La capac culbutori se cumpara garnitura de cauciuc, se degreseaza bine si se pune uscat sau cu un strat foarte subtire de silicon bun (adica scump).
Cand se umbla la turbina la fel garnituri noi
Cand se umbla la o garnitura regula de baza e alta noua, in putine cazuri se pot refolosi si exclus uns cu silicon a la Nea Vasile.
La injectoare pica garniturile la 2 si 3, se cumpara si se inlocuiesc
La capac culbutori se cumpara garnitura de cauciuc, se degreseaza bine si se pune uscat sau cu un strat foarte subtire de silicon bun (adica scump).
Cand se umbla la turbina la fel garnituri noi
Cand se umbla la o garnitura regula de baza e alta noua, in putine cazuri se pot refolosi si exclus uns cu silicon a la Nea Vasile.
- bx3m
- OP
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Dupa cum ziceam, am silicon la garnitura de chiulasa ce ma surprinde e ca omul ala e mecanic de 35 de ani, bun prieten cu tatal meu si mare meserias, adica greu gaseai unul ca el in Ploiesti acu ceva vreme ... s-o fii tacanit ... altfel nu-mi explic cum a pus garniturile invers la injectoare ... da stiu regula cu garniturile, dar cea de chiulasa, la 1,7 nu prea se schimba tocmai pentru ca e din metal, si asa mai scutesc vreo 200 si ceva de lei ... pe care oricum nu-i am ... asa ca va anunt de pe acum ca o sa merg cu ea pana o crapa in drum pentru ca nu am posibilitate sa mai bag bani in ea, dupa ce anul trecut am bagat in reparatii vreo 5000 de lei ... astsa-i viata, te bazezi ca iei ceva de la un prieten, si cand ii zici ca nu mai merge masina, atunci incepe si el sa zica pai da, dar sa stii ca a avut aia si aia, cum nu ti-am zis ? ....
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Am vazut la un Renault Megane cu "60000 km reali" garnitura de chiulasa lipita cu silicon. A bagat atat de mult incat i-a astupat in proportie de 80% gaurile prin care urca uleiul spre chiulasa.
Acum sa revenim la simeringuri... pe partea din fata este POMPA DE ULEI. Ca sa se schimbe simeringul trebuie data pompa jos (si cum pompa nu iese fara sa dai si baia de ulei jos...).
In partea volantei trebuie sa dai cutia de viteze jos (bine, cutia nu poti sa o scoti de pe cadru, dar dupa ce o desfaci din suruburi ai acces la ambreiaj), apoi placa de presiune + disc ambreiaj si in final volanta.
Este ceva de munca pentru aceasta operatiune.
Acum sa revenim la simeringuri... pe partea din fata este POMPA DE ULEI. Ca sa se schimbe simeringul trebuie data pompa jos (si cum pompa nu iese fara sa dai si baia de ulei jos...).
In partea volantei trebuie sa dai cutia de viteze jos (bine, cutia nu poti sa o scoti de pe cadru, dar dupa ce o desfaci din suruburi ai acces la ambreiaj), apoi placa de presiune + disc ambreiaj si in final volanta.
Este ceva de munca pentru aceasta operatiune.
- bx3m
- OP
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- exxtasy_bebe
- *
- 20 mesaje
- din 19 Jan 2010
- Corsa 2004 Z13DT
- Dolj
exxtasy_bebe
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2010
- Mesaj Privat
- bx3m
- OP
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat