DAN POPS
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2007
- Mesaj Privat
- corsa1.2tw
- **
- 138 mesaje
- din 01 Apr 2006
- Corsa 2005 Z12XEP
- Bucuresti
corsa1.2tw
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2006
- Mesaj Privat
acolo am constatat, pe langa treaba cu axul o chestie destul de ciudata: suruburile de prindere a cuzinetilor aproape ca nu erau stranse iar ultimul cuzinet (acolo unde s-a rupt axul) era slabit surubul cam jumatate din cursa si bucata rupta din ax statea stramba intr-o parte...
nu erau urme de fortare pe filetul surubului era pur si simplu desurubat, iar pe alezaj nici urma de uzuri; ungerea de asemenea in regula...
motorul nu a mai avut nici o problema pana acum in afara de niste coduri 0300 0304 misfire la cil. 4 care au reaparut acum bineinteles
masina a rulat pana in prezent 43 000
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Am mai intilnit la came surub care nu era strins suficient si asta din intimplare, faceam o distributie si fumam o tigara, cum aveam cheia in mina am inceput sa ma joc aiurea la suruburi si am gasit unul care a mers strins suspect de usor, dupa ce am verificat pe toate am mai gasit unul. De atunci le verific obligatoriu, care este slabit il scot, curat filet, pun pasta blocare si il string. Surub desfiletat si chiar cazut am gasit la tabla antival din baie ulei, aici si altii au avut asa surpriza, la admisie dar macar aici nu era o problema chiar daca era desfiletat 1cm, la pompa de apa, la capac distributie, la baie ulei...zone in care nu a umblat nimeni de cind a iesit masina pe poarta fabricii. Orice surub care are inceput de desfiletare se simte la mina, cind intervii la el nu "pocneste" ci se desfileteaza usor.
Suruburi strinse in disperare, filete terminate, strinse insuficient am mai gasit dar se vedea clar ca acolo s-a intervenit de un "mecanic".
Bine ca ai scapat cu supape/piston intregi. Pe linga ax care nu e chiar ieftin iti mai trebuie si suruburi, garnituri, ulei, antigel, solutii de curatare...mai discut eu cu M ca sa nu uite ceva.
Nu te ieftini la suruburi ca treaba cu ele nu e chiar simpla cum crede tot romanul :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5070
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=27040
Atita timp cit ei spun (TIS) replace/renew asa sa faci !
Multi ar spune ca este inadmisibil sa se intimple asa ceva dar sa nu uitam ieftineala mondiala in domeniu, la motoarele diesel de la Fiat (Z13DTx) se intimpla curent rupere axe came, sarit lant etc.
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
- corsa1.2tw
- **
- 138 mesaje
- din 01 Apr 2006
- Corsa 2005 Z12XEP
- Bucuresti
corsa1.2tw
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Acum cu montarea axului, se poate si fara demontarea distributiei, prin gaurile din pinion se trec 2 tije ca el sa nu fie tras in jos de lant, doi oameni inventivi o rezolva lejer. Se pune surub nou la pinion, degresat si pasta blocare, se pune la semn distributia si treaba nu dureaza mai mult de 1 ora.
Mai este varianta demontarii distributiei care costa semnificativ ca manopera si piese, singurul avantaj e ca poti verifica daca restul suruburilor sunt strinse bine si sa intinzi putin arcul din intinzator lant.
Am gasit o poza si am marcat pe ea cu rosu zona in care s-a rupt axul si cu galben cuzinetul si suruburile desfiletate (asa cred ca s-a gasit) :

Acum atentie ca respectivii cuzineti nu par identici, ce scrie pe ei difera asa ca grija sa fie pusi la fel. Ultimul cuzinet a scapat intreg ? Filetul posibil sa fie putin afectat de la bataie dar cu pasta de blocare se rezolva lejer.
- corsa1.2tw
- **
- 138 mesaje
- din 01 Apr 2006
- Corsa 2005 Z12XEP
- Bucuresti
corsa1.2tw
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
In rest e chestiunea clasica, se curata de span cit se poate, se unge axul nou si cuzinetii, s curata filete si se pune pasta blocare, se schimba ulei si filtru dupa pornire motor si lasat sa mearga 30min.
Ai scapat "ieftin", se putea si mai rau daca indoia supape...
- Merlucius
- **
- 106 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
acolo aveam si viteza (autostrada) si 3 copii in masina
acum nu mai am mari probleme si au trecut de atunci 14k km rulati
- corsa1.2tw
- **
- 138 mesaje
- din 01 Apr 2006
- Corsa 2005 Z12XEP
- Bucuresti
corsa1.2tw
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2006
- Mesaj Privat
ti-au dat sau ti-au aratat piesa rupta? ma intereseaza locul de unde s-a rupt si care dintre axe (evac. sau adm.)
cauza care a fost la tine (la mine se pare ca suruburi stranse insuficient... ce rasol au dat la fabricatie, mama lor..)
- Merlucius
- **
- 106 mesaje
- din 04 Mar 2008
- Astra 2004 Z16XEP
- Bucuresti
Merlucius
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2008
- Mesaj Privat
S-a rupt cel de evacuare, ca si la tine, pe undeva pe la mijloc - defect de fabricatie a fost parerea unanima. Treaba e ca inca nu imi place cum suna motorul si nu stiu pe nimeni in Bucuresti care sa stie motoare Opel profesional si sa ma linisteasca, desi masina merge bine de aproape un an . Am luat-o cu credit pe 10 ani si vreau sa stiu ca ma tine cat mai aproape de data achitarii imprumutului, ca tot omul...
- f1specialfx
- ***
- 610 mesaje
- din 24 Nov 2006
- Corsa 1.4 90HP
- Bucuresti
f1specialfx
- Mesaje scrise: 610
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1.4 90HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2006
- Mesaj Privat
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
- f1specialfx
- ***
- 610 mesaje
- din 24 Nov 2006
- Corsa 1.4 90HP
- Bucuresti
f1specialfx
- Mesaje scrise: 610
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1.4 90HP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2006
- Mesaj Privat
- corsa1.2tw
- **
- 138 mesaje
- din 01 Apr 2006
- Corsa 2005 Z12XEP
- Bucuresti
corsa1.2tw
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ovidiu.SB
- **
- 462 mesaje
- din 03 Nov 2007
- Corsa 2007 Z12XEP
- Sibiu
ovidiu.SB
- Mesaje scrise: 462
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2007 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Parerea mea ca nu trebuie sa ne panicam, nu cred ca e "boala cronica" . Sper sa am dreptate 😃
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
sconckss
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Astazi dupa 4 ani fara probleme ma lasat motorul un z12xep.
Pe drum la intoarcerea catre casa la viteza de 120 km/h am pierdut putere la motor.
Am tras pe dreapta sa vad ce se imtampla motorul sa oprit.Am pus sotia sa-l porneasca si am constatat ca se aude un tacanit metalic undeva sub capacul de la axele cu came pe partea cu debimetru.Mentionez ca de 2 luni se auzeau tachetii numai dimineata cand porneam vreo 3-4 secunde.
Am incercat sa plec cu ea dar motorul se oprea nu avea forta plus trepideaza
Poate imi da cineva o ideede unde sa incep catatul problemei.
- Shiva
- ****
- 1,978 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,978
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Al 2-lea ar fi sa-l contactezi pe maiandrei pentru o diagnoza.