- love4cars
- OP
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
o sa ai consum marit...poate ai termostatul bulit sau senzorul (sonda) de la apa, sau traseul(firul) intrerupt, vreun papuc sarit, martorul din bord defect etc...ia-le pe rand...vezi dak se incalzeste furtunul prin care intra apa in radiator in primele minute de la pornirea motorului...dak da...foarte posibil sa fie termostatul de vina...pana dai de timp si bani pt inlocuire...baga un carton in fata radiatorului
- love4cars
- OP
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Asa sta temperatura la Vectra A. Personal, am mers cu 6 Vectra A (exclusiv a mea, dar si la a mea sta la fel) si aceeasi chestie. Vezi ca mai e o discutie despre asta aici:
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Eu am fost sa-mi verifice termostatul la service-ul unde ma duc de obicei, apoi ca sa fiu sigur am fost si la Radacini (cunosteam pe cineva si a fost gratis) si la Di-Bas dupa o discutie cu un posesor de vectra A care sustinea ca lui ii urca foarte repede. Am mai dat si 500.000 degeaba. Raspunsul a fost: "e normal pt. ca se ventileaza bine pe dedesupt daca nu are scut".
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Eu am fost sa-mi verifice termostatul la service-ul unde ma duc de obicei, apoi ca sa fiu sigur am fost si la Radacini (cunosteam pe cineva si a fost gratis) si la Di-Bas dupa o discutie cu un posesor de vectra A care sustinea ca lui ii urca foarte repede. Am mai dat si 500.000 degeaba. Raspunsul a fost: "e normal pt. ca se ventileaza bine pe dedesupt daca nu are scut".
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
dak termostatul e undeva pe blocul motor (la mine cel putin asa e-treba sa desfaci ambele curele ca sa ajungi la el)...unde se mai raceste apa? termostatul ar trebui sa stea inchis panala 90 si ceva de grade iar apa ar trebui sa circule pe circuitul secundar recte radiatorul de incalzire habitaclu....am mai descoperit o chestie ieri cand am demontat consola...radiatorul de inaclzire habitaclu functioneaza tot timpul...adik se incalzeste tot timpul...robinetul de caldura de fapt nu e robinet ci o maneta care actioneaza un deflector de aer...jetul de aer care il raceste e orientat ori in habitaclu cu ajutorul manetei ori undeva pe sub masina..poate asta e explicatia....eu eram obisnuit ca la Dacie...robinetul de aer cald era un robinet care obtura sau nu circuitul secundar din radiatorul de inacalzire....cre ca acolo ar trebui actionat...obturat jetul de aer care raceste radiatorul de incalzire habitaclu..poate nu interpretez eu bine..rog si pe altii sa o faca pornind de la aceleasi date...robinetul de aer nu obtureaza circuitul de apa al caloriferului interior ci este un deflector care orienteaza acest jet in habitaclu sau undeva pe sub masina...o sa ma urc pe o rampa sa studiez problema mai in amanunt...va tin la curent...eventual astept corectii
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Atx2005
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Arad
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2005
- Mesaj Privat
Eu am avut 4 ani un vectra A 1,6i si iarna acul de la temperatura apei nu trecea de prima linie dar masina baga caldura insa nu foarte tare.termostatul era bun asa ca in fiecare iarna pt a avea caldura repede in masina ii puneam in fata radiatorului un carton cu care acopeream jumatate din suprafata radiatorului si totul era ok.eu zic sa incerci si tu sa acoperi jumatate din radiator cu un carton si totul o sa se rezolve.
- octav_bz
- ****
- 1,047 mesaje
- din 17 Jun 2005
- Astra 2009 A17DTR
- Buzau
octav_bz
- Mesaje scrise: 1,047
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2009 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2005
- Mesaj Privat
Am acelasi motor ca si tine,eu,si la mine baga caldura imediat,in 2-3 min dupa ce pornesc motorul.Acul cu temperatura apei nu depaseste decat cu f putin 90 grade,si atunci intra ventilatorul de racire.La fel se intampla si in oras si daca urc pe Transfagarasan.In schimb,la drum intins (ex Buza-Buc) aacul nu urca peste 30 grade.Dar caldura baga la greu.Sunt ff multumit de asta,iarna pot sta in tricou in masina.
- maddan
- **
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
La mine pe vremea asta baga caldura dupa circa 4-5 minute de la pornirea la rece.
Dar de urcat, nu urca... Acul sta pe la "30" de grade iar ventilatorul porneste pe la 75-80 de grade, daca e sa ma iau dupa gradatiile de pe bord. Asa ca am impresia ca temperatura ramane constant in jurul a 40 de grade, luand in calcul un decalaj intre ce arata acul si ce temperatura are apa in sine...
Sa inteleg ca daca ii montez un scut motorul se va incalzi oarecum mai usor?
Dar de urcat, nu urca... Acul sta pe la "30" de grade iar ventilatorul porneste pe la 75-80 de grade, daca e sa ma iau dupa gradatiile de pe bord. Asa ca am impresia ca temperatura ramane constant in jurul a 40 de grade, luand in calcul un decalaj intre ce arata acul si ce temperatura are apa in sine...
Sa inteleg ca daca ii montez un scut motorul se va incalzi oarecum mai usor?
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- wwwcvro
- **
- 196 mesaje
- din 11 Jan 2005
- Vectra 1991 C20NE
- Galati
wwwcvro
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1991 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Luciani67
- **
- 299 mesaje
- din 10 Aug 2005
- Astra 2001
- Bihor
Luciani67
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
@octav_bz si maddan:
Nu stiu daca nu zic vreo prostie dar nu cred ca e bine pentru motor sa fie fortat sa se incalzeasca. Asta e regimul lui de functionare si consumul nu cred ca urca mai mult decat scrie in carte, iar cu uzura motorului nu cred ca sunt probleme daca asa e facut motorul sa functioneze.
Totusi un scut ar fi tentant avand in vedere drumurile din Romania
Nu stiu daca nu zic vreo prostie dar nu cred ca e bine pentru motor sa fie fortat sa se incalzeasca. Asta e regimul lui de functionare si consumul nu cred ca urca mai mult decat scrie in carte, iar cu uzura motorului nu cred ca sunt probleme daca asa e facut motorul sa functioneze.
Totusi un scut ar fi tentant avand in vedere drumurile din Romania
- cristian_wushu
- *
- 27 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Vectra 1995 x16sz
- Bucuresti
cristian_wushu
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
cum adik 30 si 40 grade ?????? temperatura normala a motorului este intre 80 si 100 grade, termostatul deschide pe la 75-80, iar termocupla porneste electroventilatorul la 90-95 de grade...
in cartea de vectra (etzold aia) am citit ca termostatul incepe sa se deschida la 92 si se deschide complet la 107 grade.
asa ca ce e sub 80 de grade se considera motor rece!
in cartea de vectra (etzold aia) am citit ca termostatul incepe sa se deschida la 92 si se deschide complet la 107 grade.
asa ca ce e sub 80 de grade se considera motor rece!
- love4cars
- OP
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
cristian_wushu a scris:cum adik 30 si 40 grade ?????? temperatura normala a motorului este intre 80 si 100 grade, termostatul deschide pe la 75-80, iar termocupla porneste electroventilatorul la 90-95 de grade...
in cartea de vectra (etzold aia) am citit ca termostatul incepe sa se deschida la 92 si se deschide complet la 107 grade.
asa ca ce e sub 80 de grade se considera motor rece!
in cartea de vectra (etzold aia) am citit ca termostatul incepe sa se deschida la 92 si se deschide complet la 107 grade.
asa ca ce e sub 80 de grade se considera motor rece!
tu vb serios??? pai eu chiar ma ingrijoram ca aseara am mers mult in trafic d'ala de cacao si s-a ridicat acul rau de tot!!! si la un momentdat am auzit electroventilatorul ceea ce nu s-a intamplat decat o data de cand am masina, cei drept nu o am decat de vreo doua luni.