- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salutare!
Problema la Vectra B Y20DTH - lipsa putere.
Cand pun contactul nu mai bazaie elecrovalvele de la turbina, egr (cele din pozele de mai jos).
Turbina nu baga aer (se simte pe furtunul care merge la intercooler). Daca trag de tija cu mana atunci baga.
Furtunele de vacuum nu par ciupite ca le-am tot verificat.
Stie careva care poate fi problema? Sa fie vreo siguranta arsa sau vreun releu care comanda aceste valve? Am tot cautat in manual dar nu am gasit nimic despre astea.
Multumesc!
Problema la Vectra B Y20DTH - lipsa putere.
Cand pun contactul nu mai bazaie elecrovalvele de la turbina, egr (cele din pozele de mai jos).
Turbina nu baga aer (se simte pe furtunul care merge la intercooler). Daca trag de tija cu mana atunci baga.
Furtunele de vacuum nu par ciupite ca le-am tot verificat.
Stie careva care poate fi problema? Sa fie vreo siguranta arsa sau vreun releu care comanda aceste valve? Am tot cautat in manual dar nu am gasit nimic despre astea.
Multumesc!
- Xperiment
- **
- 218 mesaje
- din 10 Oct 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Brasov
Xperiment
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2006
- Mesaj Privat
- ririnel
- ****
- 2,078 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,078
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
ai idee daca ai vreun cod de eroare stocat?posibil sa ai o problema pe circuitul electric sau sa ai bobinele din electrovalve arse(ceea ce e surprinzator sa se arda amindoua in acelasi timp)verifica dc vine curent la mufe,cu un bec de pozitie legi 2 fire si le bagi in mufa scoasa de la electrovalva.dc se aprinde becul inseamna ca se primeste comanda de la ECU dar e bobina arsa.dc nu se aprinde inseamna ca e o problema electrica.sa nu folosesti un bec mai mare decit cel de pozitie (5-10w).daca folosesti mai mare risti sa arzi ECU.
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
- CATA26BCN
- ***
- 680 mesaje
- din 25 Sep 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Constanta
CATA26BCN
- Mesaje scrise: 680
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2007
- Mesaj Privat
trebuie sa cauti pe cineva care sa iti puna masina pe tester.fara ceva concret nimeni nu iti poate spune ce si unde sa cauti.ce poti face fara tester am scris mai sus.TIS-ul te ajuta dc ai un cod de defect sa iti spuna ce si unde sa cauti.si eventual cu schema electrica.
+12V pentru elecrovalve vine din acelasi releu care alimenteaa ECU,deci daca era o siguranta sau releul nu iti pornea deloc masina,iar -12V pentru fiecare electrovalva in parte vine direct din ECU.mai poti verifica continuitatea bobinelor cu un aparat de masura,daca ai +12V la punerea contactului.
+12V pentru elecrovalve vine din acelasi releu care alimenteaa ECU,deci daca era o siguranta sau releul nu iti pornea deloc masina,iar -12V pentru fiecare electrovalva in parte vine direct din ECU.mai poti verifica continuitatea bobinelor cu un aparat de masura,daca ai +12V la punerea contactului.
- varza
- **
- 202 mesaje
- din 15 Jun 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Bucuresti
varza
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2006
- Mesaj Privat
probelma ta este la circuitul de vacum. de aici rezulta mai multe posibilitati:
- pompa de vacum (se afla in capatul chiuleasei - aceasta problema este foarte rara - defapt rarisima)
- furtunele de vacum (cu astea zic sa incepi) - verificarea e simpla - le scoti unul cate unul si bagi aer cu presiune pe ele si vezi daca scapa sau uita-te foarte atent la imbinarile lor de la capat (cauciucurile alea) sa nu fie imbatranite si crapate
- electrovalvele de vacum (membrana sparta sau bobina electrica dusa) - se verifica usor in sensul ca le dai jos si le alimentezi direct la 12 volti - daca fac o scanteie mica sunt ok din punct de vedere electric - nu e obligatoriu sa bazaie
- egr (blocat - gripat sau membrana fisurata) - se poate ferifica foarte usor
- solenoid pompa de vacum de pe adisie (este ca o pompita mica care actioneaza valvele de recirculare - poate sa aiba membrana sparta sau din cauza faptului ca ai admisia plina cu pamant sa nu le mai poata inchide si deschide - din cauza motorinei foarte proaste de la noi)
LE: recomand in primul rand sa mergi sa faci o diagnoza ca sa stii de unde pleci
LE2:uite si o schema a circuitului de vacum
url https://www.postimage.org/image.php?v Pq24L_60 img https://www.postimage.org/Pq24L_60.jpg /img /url
- pompa de vacum (se afla in capatul chiuleasei - aceasta problema este foarte rara - defapt rarisima)
- furtunele de vacum (cu astea zic sa incepi) - verificarea e simpla - le scoti unul cate unul si bagi aer cu presiune pe ele si vezi daca scapa sau uita-te foarte atent la imbinarile lor de la capat (cauciucurile alea) sa nu fie imbatranite si crapate
- electrovalvele de vacum (membrana sparta sau bobina electrica dusa) - se verifica usor in sensul ca le dai jos si le alimentezi direct la 12 volti - daca fac o scanteie mica sunt ok din punct de vedere electric - nu e obligatoriu sa bazaie
- egr (blocat - gripat sau membrana fisurata) - se poate ferifica foarte usor
- solenoid pompa de vacum de pe adisie (este ca o pompita mica care actioneaza valvele de recirculare - poate sa aiba membrana sparta sau din cauza faptului ca ai admisia plina cu pamant sa nu le mai poata inchide si deschide - din cauza motorinei foarte proaste de la noi)
LE: recomand in primul rand sa mergi sa faci o diagnoza ca sa stii de unde pleci
LE2:uite si o schema a circuitului de vacum
url https://www.postimage.org/image.php?v Pq24L_60 img https://www.postimage.org/Pq24L_60.jpg /img /url
- roadrunner79
- OP
- 225 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
- costelsava
- *
- 8 mesaje
- din 20 Nov 2007
- Vectra 2001 Y20DTH
- Ialomita
costelsava
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am avut si eu aceeasi problema. Nu mai mergea turbo. Am depistat electrovalva de vacuum cod 09128022 defecta. Am desfacut-o si pistonasul mergea saracu' chiar daca era cam murdar. L-am curatat si degeaba, cred ca era bobina aia arsa. Am fost pe la service si am innebunit ce preturi au astia in cap ( asta fara manopera 60ron/h si fara 3 h nu se repara nik), pe la magazine sub 800 ron nu am gasit-o asa ca am dat comanda pe net de la dezmembrari si am platit 300 ron + 46 ron drumul. Am schimbat-o singur in fata blocului in 3 min cu o cheie de 10 si acum masina merge super. Am verificat furtunul de aspiratie si se umfla de nu poti sa il strangi cu mana. Asa vezi daca functioneaza turbina ( asta la o turatie de vreo 3000). Sper sa ajute pe cineva experienta asta neplacuta a mea
manai_nfs
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y20dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2008
- Mesaj Privat
fratilor ajutati-ma si pe mine!la mine bazaie toate,furtunele le-am verificat pe toate si sunt intregi,egr l-am curatat,furtunul care duce la interculer sa umfla de nu poti sa tii mana pe el,iar la tester nu mi-a gasit nici un cod de eroare.ce poate sa fie ca am inebunit de cand incerc sa-i dau de cap!merci mult.
- slickest
- **
- 389 mesaje
- din 31 Mar 2008
- Astra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
slickest
- Mesaje scrise: 389
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2008
- Mesaj Privat
care sunt simptomele? daca ai pierdere de putere si zici ca ai curatat EGR-ul atunci problema ar putea fi electrovalva de langa turbina iar cea mai buna metoda de a verifica aceasta piesa este sa scotzi acele 2 furtunase care intra in ea si sa le mufezi unu cu altu' ; asta inseamna ca anulezi electrovalva iar atunci da o tura cu masina sa vezi daca e vreo diferenta intre faptul ca sunt furtunele bagate in electrovalva si/sau cu ele bagate unu in altu'.
manai_nfs
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y20dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2008
- Mesaj Privat
manai_nfs
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y20dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2008
- Mesaj Privat
- costelsava
- *
- 8 mesaje
- din 20 Nov 2007
- Vectra 2001 Y20DTH
- Ialomita
costelsava
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2007
- Mesaj Privat
manai_nfs
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y20dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2008
- Mesaj Privat
- slickest
- **
- 389 mesaje
- din 31 Mar 2008
- Astra 2005 Y20DTH
- Bucuresti
slickest
- Mesaje scrise: 389
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2008
- Mesaj Privat
manai_nfs
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 y20dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2008
- Mesaj Privat
- Alin-Smith
- ***
- 715 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Insignia 2010 A18xer
- Arges
Alin-Smith
- Mesaje scrise: 715
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2010 A18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
salut. aceasta problema o am si eu. am fost la tester a dat eroare cod P0400 si mi s-a spus ca este o electrovalva defecta una din cele 2 de pe partea stg fata mai exact cea cu cap gri cod 09128022, nr.5 in poza aceasta electrovalva actioneaza valva cu nr. 6 din poza, a mufat furtunasele care intra in electrovalva intre ele si se vede cum actioneaza valva nr 6. , deci mi s-a spus sa schimb electrovalva cu nr 5. Am ajuns acasa si am incercat cu o electrovalva de pe alta masina si tot degeaba nu functioneaza , care sa fie problema? va rog sa ma ajutati cu un raspuns. multumesc anticipat.
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- Alin-Smith
- ***
- 715 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Insignia 2010 A18xer
- Arges
Alin-Smith
- Mesaje scrise: 715
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2010 A18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat