Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • adiz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Va salut !
Am cumparat un kit ambreiaj si volanta SACHS XTEND cod 2290 601 072 in ideea de al monta eu pe masina ( Vectra C 1.9 cdti 120 CP, cutie viteze M32 din 2008 ) .
Am garaj, stau la curte, am si scule ,,,ma si pricep... si vreau sa il montez eu .
Toate bune si frumoase pana cand am vazut ca placa de presiune, fiind cu autoreglare, are un surub prins pe o placuta cu 2 nituri mobile ( am adaugat poza ) .
M-am informat in mediul online si procedura de montare este urmatoarea : placa de presiune se strange la cuplu pe volanta apoi se face ceva cu surubul respectiv ( ori se strange ori se desface ? ) sau nu se face nimic cu el ? Aici nu am inteles .
Stiu sigur ca placa se monteaza normal ca la orice ambreiaj iar apoi eventual se umbla la surub ( sau nu ?) .
Asta ar fi intrebarea mea pentru voi .
Trebuie facut ceva la surubul respectiv sau se lasa asa cum este ? Grea intrebare. Stiu .
Poate cineva care este mecanic ar sti raspunsul .
Ar fi de mare ajutor .
Va multumesc anticipat .
Drumuri bune !





MODEL: Vectra 2008
MOTOR: z19dt
Skip ads

  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut , la montare sa folosesti un dispozitiv de centrare sa nu ai dupa aceea surprize neplacute . Despre surub nu stiu .
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Din cate stiu tine autoreglajul pe loc pana la montare si dupa se da jos de tot
  • adiz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
DRosiuoru a scris:Salut , la montare sa folosesti un dispozitiv de centrare sa nu ai dupa aceea surprize neplacute . Despre surub nu stiu .

Salut :
Te referi la centrarea discului pe centrul axului cutiei de viteze banuiesc .
Sigur, este f important .
Alfel nu intra axul cutiei in lagarul arborelui cotit .
Multumesc pentru sfat.
Oricum nu ma apuc de treaba pana nu aflu cu siguranta ce e cu surubul de care am zis .
  • adiz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salut .
Interesanta parere . Nu m-as fi gandit . Dar esti sigur 100 % ?
Nu de alta dar daca il dau jos si nu trebuie...... Mad e jale .
O sa incerc si eu sa ma mai interesez si eu zilele astea..poate mai aflu ceva .
O sa tin cont de parerea ta .
Multumesc ptr. interes si ajutor .
Ne auzim in continuare .
  • adiz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salutare !
Mai adaug 4 poze ca sa fie ceva mai clar
Ideea este urmatoarea : surubul sta pe placa triunghiulara iar placa cu niturile si surubul ( deci toate solidar culiseaza sus-jos pe lungimea niturilor ( vezi poza 1 si 3 ) .
Trebuie spus ca pe spatele placii capatul surubului pare a fi sudat ( poza 2) .
Tot pe spatele placii niturile sunt fixate de placa .
Limba aceea neagra de deasupra capului surubului este fixa .
Acum...in continuare....Dumnezeu cu biciul... Embarassed


  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Nu are o foaie de montaj sau arata pe cutie?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Șurubul ãla nu se (mai) poate regla...acum. Probabil a fost reglat în fabricã și sigilat definitiv...cu sudurã.
  • adiz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
ney a scris:Nu are o foaie de montaj sau arata pe cutie?

Nu are .
In mod normal trebuia sa aiba si sa scrie si la ce cuplu se strang suruburile etc .
  • adiz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
bibu16v a scris:Șurubul ãla nu se (mai) poate regla...acum. Probabil a fost reglat în fabricã și sigilat definitiv...cu sudurã.

Interesanta opinie .
Adica..nu s-ar mai regla nimic si se monteaza asa cum este .
Da..e o idee foarte buna..si ar rezolva tot misterul si ar fi foarte simplu .
Si probabil cand se monteaza nu o sa mai culiseze nici placuta aceea . Poate ca incepe sa apese surubul pe limba aceea neagra .
O sa mai fac cercetari si eu si sper sa lamurim problema .
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Eu cred ca acea piesa trebuie sa dispara de acolo dupa montaj, prin ruperea niturilor care sunt capsate la misto.
Surubul ala nu are ce cauta acolo dupa montaj.
Montezi o piesa de centrare si presare placa si atunci se scoate din nituri tabla cu surub
  • adiz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
ney a scris:Nu are o foaie de montaj sau arata pe cutie?

deci acum situatia este mai limpede putin..adica :
surubul nu se regleaza fiindca e sudat .
Deci ori se scoate placuta dupa montaj ori ramane .
Cam asta ar fi dilema . Ideea ar fi ca nu se regleaza nimic fiindca surubul este sudat in capat de placuta .
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Numai ideea de dezechilibru al placii ma face sa cred asta
Am montat asa ceva mai demult si stiu ca am scos ceva dupa montaj. Ceva de genul asta
  • adiz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
S-ar putea sa ai dreptate .
E logic ce ai zis .
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
E posibil ca @ney sã aibã dreptate...adicã o mare probabilitate.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pare un fel de opritor anti-rotire, din ce pot eu sa inteleg din pozele de mai sus.
Volanta inca nu am demontat, nici n-am cumparat vreuna ca sa stiu cum arata una de noua.

Ca si ,,side note,,... nu inteleg de ce nu exista in paginile de pe site un fel de "auto-zoom dupa rezolutia dispalay-ului" celui ce se uita pe poze. Am ecran cu aspectratie 4:3 si tot baleiez stanga-dreapta si sus-jos de cursoarele din pagina ca sa pot sa inteleg ceva din poze, insa intotdeauna pozele sunt mai mari decat ecranul meu (21", rezolutie 1600x1200).
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut , dupa logica mea si dupa poze , ma gandesc cam asa : tot ansamblu cu surubul si niturile ( de fapt nu sunt nituri ci ghidaje de culisare ) sa fie sistemul de autoreglare .
Tablita sau limba aceea are o fanta ca un semicerc la capatul ei . Ma gandesc caci ar trebui pusa sub capul surubului si cu tesitura aceea in axul surubului .
Daca poti incearca o simulare la rece sa vezi daca e asa , posibil sa gresesc .
Se poate observa in aceste doua poze modul de culisare cu capetele de cursa la asazisele nituri .
ahappyuser , poti sa vezi pozele de dimesiunile astea doar daca le descarci la tine pe comp. si le deschizi dupa acea cu ce ai pentru vizuzlizat poze .
  • adiz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Corect .
Acelea nu sunt nituri propriu-zise ci niste dispozitive de ghidare su - jos ale tablei triunghiulare pe care este sudat surubul .
Mare mister.. dar trebuie sa il elucidam..
  • adiz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
DRosiuoru a scris:Salut , dupa logica mea si dupa poze , ma gandesc cam asa : tot ansamblu cu surubul si niturile ( de fapt nu sunt nituri ci ghidaje de culisare ) sa fie sistemul de autoreglare .
Tablita sau limba aceea are o fanta ca un semicerc la capatul ei . Ma gandesc caci ar trebui pusa sub capul surubului si cu tesitura aceea in axul surubului .
Daca poti incearca o simulare la rece sa vezi daca e asa , posibil sa gresesc .
Se poate observa in aceste doua poze modul de culisare cu capetele de cursa la asazisele nituri .
ahappyuser , poti sa vezi pozele de dimesiunile astea doar daca le descarci la tine pe comp. si le deschizi dupa acea cu ce ai pentru vizuzlizat poze .


Din cate am incercat nu merge pus capul surubului sub limba aceea .
E fixa limba . E posibil sa se mai miste ceva pe acolo cand se strange placa pe volanta . Nu stiu . Dar asa cum e acum nu merge scos capul surubului pe deasupra .
  • adiz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Va salut din nou .
http://www.youtube.com/watch?v=Omf--Q1LvgA
Am pus aici o animatie despre principiul de functionare al acestei placi de presine cu autocompensare a uzurii discului .
Poate ne mai lamurim nitel .
O sa ma mai uit si eu si o sa revin cu ceva noutati ..sper sa am
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR