Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • dexo

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Buna tuturor!
Am tot citit despre fumul negru la asta g si nu am vazut pe nimeni sa fi rezolvat problema. Am testat si eu tot felul de soluții tot fara succes pînã acum si cred ca voi continua cu riscul de a cheltui f mult. Am tras concluzia ca cei de la reprezentantele Opel sunt cu pluta si mai si decît multi dintre mecanicii obișnuiți. Mai toata lumea se uita la display ca la desene animate atunci cind pun testerul pe masina. Se misca acolo niște valori si in cea mai mare parte nu se stie ce reprezintã ele. La Opelul meu din 2004 care a fost întreținut arata f bine dar scoate f mult fum negru, am scos mufa de la egr si masina merge mult mai bine si fara pic de fum dar e limitatã la 3200 turatii deci cam 140km/ora . Am convingerea cã turbina si injectoarele sunt f bune în condițiile astea , furtunele sunt perfecte si nu scapã presiune pe nicãieri, tubulaturile au fost curãțate inclusiv egr , galeria de admisie a fost înlocuitã si cu toate astea masina scoate fum de mori cu motorina extra. Trag concluzia ca ori softul a luat o razna, ori unul sau mai mulți senzori determina egr sa functioneze incorect fara sa fie depistați de testere si nu-mi dau seama care si cum. Nu-mi rãmîne decît sã schimb pe rînd fiecare senzor si sa descopar care e senzorul sau senzorii defecti fiindca prin citi mecanici am umblat si i-am plãtit, rezultatul a fost nul iar ei au ridicat din umeri.
Dacã e cineva care a rezolvat problema asta în vreun fel la modul în care masina scotea fum negru intens apoi nu a mai scos deloc, va rog sa-mi ziceți. Cei care ati rezolvat problema mulțumitor în sensul cã scoate fum dar mai putin decît înainte, nu cred ca pot spune cã au descoperit defectul. Mașinile astea, nu trebuie sa scoatã fum la 250 mii km daca au fost întreținute corect fiindca " asa scot fum mașinile astea" dupã cum s-a exprimat cineva.


MODEL: Astra g
MOTOR: Z17dtl
Skip ads

  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Eliminã EGR vezi unde poți sã-i faci o garniturã plinã sa nu mai bage gaze în admisie mai poate fi și debitmetru sa nu citeascã bine cantitatea de aer și un face bine amestecul aer motorinã fumul negru înseamnã cã arderea nu este completa vezi și presiune de motorinã înainte de injectoarele și apoi injectoarele pe rind dar ar trebui date jos
  • dexo

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Problema se prezintã asa:
Nu sunt eu prea legist dar chestia cu garnitura plinã inteleg ca e penala fiindca mãrește emisiile de oxid de azot care sunt f nocive si pt cei ce se aflã în masina personala care niciodatã nu e super etansa. În plus, daca o duci la inspecție, cred ca nu trece pt acele emisii si sa-l mitui pe ãla sa te treaca nu zic ca nu e posibil dar nu e normal. Pe mine ma roade ca nu pot sa aflu care e problema ca sa fie totul ok si nu pot arunca o masina care aratã f bine pt un senzor sau un furtun ori o valva pe care nu o descoperã nimeni. Problema e mult prea evidentã si pare totusi la îndemînã sa o rezolvi dar daca nu stii cu ce se mãnîncã întreaga masina, e clar ca o iei pe bijbiitelea. Mașinile astea nu pot avea motoarele duse la 250 mii km.
În legãturã cu injectoarele si presiunea de motorina,
nu prea vad cum sa aiba probleme atît timp cît fara egr functional, masina merge f bine, trage mult mai bine si nu scoate pic de fum dar e limitatã la 3200 ture. Si cu si fara egr functional, injectoarel si presiunea de motorina ar trebui sã fie aceleași. Parerea mea, poate gresesc!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut


  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu prea cred ca injectia mai lucreaza in parametri , atata timp cand egr-ul
are scoasa mufa si ecu fiind in limp mode cu martor aprins in bord , functionand cu niste valori de mijloc ca sa zic asa , parerea mea , dar ai verificat cu testerul parametri cu egr inactiv ?....debitmetrul l-ai schimbat vreodata , ai verificat presiunea in rampa , scv-ul , senzorul map , supapa de presiune de pe rampa de injectie , toate cu testerul ,distributia este bine pusa la punct , injectoarele pe retur cu testerul si cu eprubetele , sau date jos si verificate pe stand de testare , pt. ca dupa cate stiu sunt vreo cateva etape de verificare a injectoarelor pe stand , vrro 7 teste daca nu ma insel , iar dupa aceea poti spune ca injectoarele sunt ok .....
  • dexo

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Am fost la reprezentanta Opel Bacãu si Focsani. S-au uitat ca viteii. La Bacãu nu ai facut trist pe retur fiindca zic ei ca nu e relevant dar au considerat cã ar fi relevant sa ciocaneasca toba de eșapament. Nu stiu daca au pus vreun tester , eu nu am vazut sa fi pus si au decretat ca trebuie verificatã turbina si injectoarele. Mi-au luat 200 lei în cel mult juma de ceas si asta a fost. La Focșani au facut teste pe retur si au zis ca e in regula. Au zis sa blindez egr cu O tabla cu O gaurã micã.🤦‍♂️ Reprezentante!
Multumesc pt orice sfaturi!
  • dexo

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
RADU FLORIAN a scris:Nu prea cred ca injectia mai lucreaza in parametri , atata timp cand egr-ul
are scoasa mufa si ecu fiind in limp mode cu martor aprins in bord , functionand cu niste valori de mijloc ca sa zic asa , parerea mea , dar ai verificat cu testerul parametri cu egr inactiv ?....debitmetrul l-ai schimbat vreodata , ai verificat presiunea in rampa , scv-ul , senzorul map , supapa de presiune de pe rampa de injectie , toate cu testerul ,distributia este bine pusa la punct , injectoarele pe retur cu testerul si cu eprubetele , sau date jos si verificate pe stand de testare , pt. ca dupa cate stiu sunt vreo cateva etape de verificare a injectoarelor pe stand , vrro 7 teste daca nu ma insel , iar dupa aceea poti spune ca injectoarele sunt ok .....

Nu am verificat pe tester ca nu stiu ce valori sunt normale pt fiecare si mai ales in ce conditii. Cel mai comod e la ralanti dar nu stiu daca e suficient. Oricum multumesc pt sfaturi. Le iau pe rînd în mãsura în care le descopãr si gasesc sa schimb sau sa investighez. Dacã ai niste valori de referințã pt tot ce ai descris, multumesc mult.


Ultima modificare făcută de dexo la Joi 09 Sep, 2021 6:07 pm
  • dexo

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:Salut



😗👍🙏
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu am momentan valori , dar sigur gasesti ceva aici , dai o cautare cu ce te intereseaza pe rand si te documentezi . Incearca prima data sa schimbi debitmetru cu unul bun sau unul nou ,dar pe origine , nu alte avioane.
Senzorul Map il poti scoate si curata cu spray dedicat , restul ar cam trebui un tester sa vezi parametrii fiecaruia.
Cauta pe club si sigur gasesti destule discutii pt. orice problema.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Sint in autodata niste valori pe care le pori masura cu ohmetrul (valori la rece, masurate pe senzori, daca vrei) dar sint pentru z17dth si nu stiu daca e motorul la fel (poate sint senzori diferiti), nu ma pricep la mecanica.
Spuneti daca vreti valorile alea si le postez, sa aveti pe ce discuta.

vedeti mai jos un exemplu


  • dexo

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Trimite te rog si vad eu
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
uite



si injectoarele (pun doar de la 1 caci celelalte au aceeasi valoare)



si de la senzorul de temperatura


  • dexo

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc mult!
Am avut f multa treaba în perioada asta si sper sa termin în cîteva zile si sa ma ocup de masina. Cred ca voi cumpara un alt motor, second, sper sa gasesc unul cu probã si asa o sa incerc sa inlocuesc pe rînd cîte o piesã. Între timp am inlocuit senzorul de presiune de pe galeria de admisie fara nici un rezultat pozitiv.. Sunt în tentativa de a cumpara și alta masina, cred ca un Peugeot , cu speranța cã nu voi avea parte de alta belea. Nu ma pricep la a evalua o astfel de situație fiindca sunt f multe de luat in calcul si cred ca tine si de noroc.
  • dexo

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Am discutat cu cineva prin mîna cãruia au trecut f multe masini cu probleme de senzori si soft. Concluzia a fost ca fumul negru e suma decalibrarii mai multor senzori care determina ca ECU sa nu mai poatã comanda corect EGR. Senzorii nu se defecteazã total ci își ies din parametri într-o oarecare mãsurã si asta in timp. Dacã e sã fie adevãrat, ar trebui schimbați cel puțin toți senzorii care pot influenta EGR si nu numai, cu unii noi si nu second. Dificil, dar daca asta ar fi o certitudine, poate merita! Probabil din acest motiv se zice ca asa scot fum mașinile astea cu Z17DTL Ecotec, fiindca nu schimba nimeni în timp, absolut toți senzorii si de aceea nici nu a reușit nimeni sa rezolve scurt si total problema asta. Se pare ca nemtii stiu problemele astea dar nu au nici un interes sa schimbe ceva.
  • dexo

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Cu cît timp am avut, am schimbat senzorul de presiune de pe galeria de admisie fara nici un rezultat , apoi am blindat EGR si tocmai ma întorc de la București cu martorul aprins în bord si cu turatia motorului ce nu trece de 3200. pînã la București si înapoi am facut 500km cu consum 4,7. Masina a mers perfect fara intreruperi sau mers neregulat, trage bine si nu a scos pic de fum iar temperatura la antigel nu a depãșit 80 grade. Zici ca merge cu alcool. In conditiile astea, se poate pune problema sa aiba ceva injectoarele sau turbina ?
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu cred ca e de la injectie sau turbina , vezi sa nu fie evacuarea infundata..
Zici ca ai martor aprins , despre ce eroare e vorba ?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Despre consecinta faptului ca a mers cu ,,blind EGR,, montat pe masina.
  • deleted-30842

  • Mesaje scrise: 1,416
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
La asta ma asteptam si eu , de aceea am intrebat , dar poate are si o alta , sau alte erori care pot elucida problema ...
  • dexo

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Nu e nici o eroare decît cea de la egr fiindca e blindat. Am uitat sa spun faptul cã am schimbat si componenta EGR ( solenodidul daca spun corect, aceea bobina la care se conecteazã mufa electrica) cu alte douã bucãți provenite de la masini identice si nu s-a schimbat nimic în funcționarea motorului. Ca s-ar putea ca si acelea sa fie la fel de defecte, poate fi adevarat, dar e putin probabil. Ansamblul EGR mie mi se pare extrem de simplu de curãțat si verificat sa functioneze bine. În principiu e o supapã cu arc care nu poate sa fie decît defectã sau bunã. Dacã e curata si torni benzina sau altceva pe o parte si nu curge deloc pe partea cealaltã, e in regula. Nu vad nici un motiv sa cauti o altã supapã nouã daca cea existenta functioneaza in modul asta. Singura problema poate fi acel solenoid care inteleg ca are si un potentiometru ce trimite spre ECU informați asupra poziției supapei care sper ca nu se limiteazã la închidere si deschidere completarea ci si la poziții intermediare. Nu stiu daca concluzia mea din momentul ãsta e corecta, dar asa cum functioneaza motorul acum cu EGR blindat, cred ca as putea exclude probleme cu injectoarele , presiunea in rampa, si chiar turbina. Motorul nu consuma ulei, si daca vreuna din componentele amintite ar fi defectã, ar trebui sã aparã ceva fum alb , negru sau între.
  • dexo

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Cel mai simplu, am rezolvat problema în sfîrșit cu egr off din soft. Acum totul merge bine, nu mai scoate pic de fum desi metoda nu mi se pare tocmai corecta. Asta e, daca nu avem specialiști care sa identifice cu precizie defectul care de cele mai multe ori nu vine de la injectoare sau turbina .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR