- mariuseek
- OP
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Salutare,
Corsa D 2008, 107.000 km, motor Z12XEP
De ceva vreme, in special dupa ce masina stationeaza peste noapte, uneori experimentez niste fluctuatii la relanti doar putin dupa pornire.
Acestea incep sa se simta mai tare de la 20 grade celsius in jos (temperatura exterioara). De la 20 grade in sus se simt din ce in ce mai putin (deja la 30 grade cam dispar).
Toata treaba asta incepe sa se manifeste doar dupa primele 10 secunde de la pornire si tine cam 10-20 secunde, dupa care totul e perfect, sta impecabil la relanti. Si iarna e acelasi lucru, singura diferenta e ca amplitudinea fluctuatiilor e mai mare uneori. La pornirea cu motorul cald nu am nici o problema. In mers nu am probleme, trage bine, nu ezita deloc, e responsiva la accelerare, nu face figuri cand sta la relanti.
Precizez ca am EGR Pierburg nou, sonde lambda Bosch noi, bujii GM cu un electrod noi, clapeta de acceleratie curatata. Masina a trecut ITP-ul pe bune facut la sange recent, fara probleme. Benzina bag de cateva luni numai Efix 98 de la Rompetrol. Pompa de bezina se aude ok, are presiune in rampa, porneste la sfert si dupa 3-4 zile de stationare.
Nu am erori, pe tester nu vad nimic ce sa imi atraga atentia.
E clar ca temperatura de afara influenteaza problema si asta ma face sa cred ca e ceva legat de aer. Dar nu vad nimic anormal, presiunea data de MAP si temperatura raportata de IAT sunt normale pe durata manifestarii.
Daca ar trage aer fals oricat de fin, ar trebuie sa se manifeste mai mult timp la relanti, doar nu se etanseaza singur dupa cateva secunde.
As mai suspecta ceva si pe alimentare, dar e ciudat ca tine doar cateva secunde. Daca aveau ceva injectoarele sau pompa, trebuia sa se mai manifeste de cateva ori pe parcursul zilei.
Cam lunga povestea, dar chiar asa dori sa o rezolv.
Nu e deranjant, daca pornesc si plec aproape imediat in 100 m, totul e ok. Stiu ca sunt maniac, toti imi spun ca masina merge bine, dar piticii de pe creier imi spun ca trebuie sa mearga perfect inclusiv in primele secunde de la pornire.
Orice parere, sugestie e binevenita.
Corsa D 2008, 107.000 km, motor Z12XEP
De ceva vreme, in special dupa ce masina stationeaza peste noapte, uneori experimentez niste fluctuatii la relanti doar putin dupa pornire.
Acestea incep sa se simta mai tare de la 20 grade celsius in jos (temperatura exterioara). De la 20 grade in sus se simt din ce in ce mai putin (deja la 30 grade cam dispar).
Toata treaba asta incepe sa se manifeste doar dupa primele 10 secunde de la pornire si tine cam 10-20 secunde, dupa care totul e perfect, sta impecabil la relanti. Si iarna e acelasi lucru, singura diferenta e ca amplitudinea fluctuatiilor e mai mare uneori. La pornirea cu motorul cald nu am nici o problema. In mers nu am probleme, trage bine, nu ezita deloc, e responsiva la accelerare, nu face figuri cand sta la relanti.
Precizez ca am EGR Pierburg nou, sonde lambda Bosch noi, bujii GM cu un electrod noi, clapeta de acceleratie curatata. Masina a trecut ITP-ul pe bune facut la sange recent, fara probleme. Benzina bag de cateva luni numai Efix 98 de la Rompetrol. Pompa de bezina se aude ok, are presiune in rampa, porneste la sfert si dupa 3-4 zile de stationare.
Nu am erori, pe tester nu vad nimic ce sa imi atraga atentia.
E clar ca temperatura de afara influenteaza problema si asta ma face sa cred ca e ceva legat de aer. Dar nu vad nimic anormal, presiunea data de MAP si temperatura raportata de IAT sunt normale pe durata manifestarii.
Daca ar trage aer fals oricat de fin, ar trebuie sa se manifeste mai mult timp la relanti, doar nu se etanseaza singur dupa cateva secunde.
As mai suspecta ceva si pe alimentare, dar e ciudat ca tine doar cateva secunde. Daca aveau ceva injectoarele sau pompa, trebuia sa se mai manifeste de cateva ori pe parcursul zilei.
Cam lunga povestea, dar chiar asa dori sa o rezolv.
Nu e deranjant, daca pornesc si plec aproape imediat in 100 m, totul e ok. Stiu ca sunt maniac, toti imi spun ca masina merge bine, dar piticii de pe creier imi spun ca trebuie sa mearga perfect inclusiv in primele secunde de la pornire.
Orice parere, sugestie e binevenita.
soringlp
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2014 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2018
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,846 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,846
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
O suspiciune asupra ECT, senzor temperaturã lichid rãcire(motor), ptr decalibrare...nu știu dacã și cum se poate verifica...la modele mai vechi e un termistor care se poate mãsura la anumite temperaturi...în aceeași notã se poate suspecta și senzorul temperaturã aer admisie, dacã nu cumva are debitmetru...și atunci ãsta poate deveni suspect de serviciu...
- mariuseek
- OP
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
M-am gandit si eu la asta, dar problema apare fix dupa 10 secunde dupa pornire si se stabilizeaza destul de repede. Intervalul de timp in care senzorul ar da rateu e prea mic. In cateva secunde temperatura aerului tras nu creste, doar a motorului mai urca vreo 5-10 grade. Iarna aceiasi problema se manifesta in aceleasi intervale de timp, doar ca la temperaturi mult mai scazute. Am urmarit temperaturile la pornire, atat a senzorului de pe admisie cat si a celui de pe pompa de apa si sunt normale in comparatie cu temperatura ambientala. Voi studia mai amanuntit aceste temperaturi, poate imi scapa ceva.
Motorul asta nu are MAF.
O sa incerc sa ii dau un pic de talpa exact dupa pornire sa vad cum accelereaza in intervalul de timp cu probleme.
Motorul asta nu are MAF.
O sa incerc sa ii dau un pic de talpa exact dupa pornire sa vad cum accelereaza in intervalul de timp cu probleme.
- mariuseek
- OP
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Cam dupa 10 secunde controlul amestecului este preluat de sondele lambda. Timpul cam coincide cu problema. In timpul asta practic ECU jongleaza cu clapeta de acceleratie si cu injectoarele sa mentina relantiul propus.
Ar putea fi uzura la pinioanele clapetei sau la axul ei, iar ajustarea sa nu se mai faca cu precizie, sa scape mai mult sau mai putin clapeta, rezultand astfel fluctuatiile? Pare putin aberant, dar ma leg de orice ca nu stiu unde sa mai caut
Ar putea fi uzura la pinioanele clapetei sau la axul ei, iar ajustarea sa nu se mai faca cu precizie, sa scape mai mult sau mai putin clapeta, rezultand astfel fluctuatiile? Pare putin aberant, dar ma leg de orice ca nu stiu unde sa mai caut
- mariuseek
- OP
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Ieri la 28 grade afara am pornit, si al plecat din prima, fara sa astept la relanti, totul ok, fara ezitari.
Azi dimineata, 17 grade afara, am pornit, am lasat fara sa ating acceleratia 10, 20 si ceva de secunde si stupoare, relanti perfect stabil. Dracu mai intelege
Ma dau batut, cred ca sunt mult prea pretentios.
Azi dimineata, 17 grade afara, am pornit, am lasat fara sa ating acceleratia 10, 20 si ceva de secunde si stupoare, relanti perfect stabil. Dracu mai intelege
Ma dau batut, cred ca sunt mult prea pretentios.
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Am aceeasi problema la Corsa E 1.4 benzina B14XEL.
10 secunde dupa pornire are acele oscilatii, apoi tine relantiul perfect.
Sunt si cazuri, foarte rare, in care porneste perfect. Cam de 2-3 ori pe an.
Am schimbat bujii, am curatat clapeta, am verificat debitmetru, senzor depresiune galerie admisie, senzor temperatura lichid racire, supapa electrica de la sistemul de recuperare vapori benzina, sonde lambda. Clapetele acelea pe galeria de admisie nu le are.
Am bagat in benzina aditivi curatare supape si injectoare...
Tot la fel.
Acum vad insa ca folosim acelasi tip de benzina - Efix 98.
Si ma intreb; nu cumva o fi de la benzina?
Esti dispus sa incerci alt tip de benzina? As face eu asta, insa am card la ei.
10 secunde dupa pornire are acele oscilatii, apoi tine relantiul perfect.
Sunt si cazuri, foarte rare, in care porneste perfect. Cam de 2-3 ori pe an.
Am schimbat bujii, am curatat clapeta, am verificat debitmetru, senzor depresiune galerie admisie, senzor temperatura lichid racire, supapa electrica de la sistemul de recuperare vapori benzina, sonde lambda. Clapetele acelea pe galeria de admisie nu le are.
Am bagat in benzina aditivi curatare supape si injectoare...
Tot la fel.
Acum vad insa ca folosim acelasi tip de benzina - Efix 98.
Si ma intreb; nu cumva o fi de la benzina?
Esti dispus sa incerci alt tip de benzina? As face eu asta, insa am card la ei.
- mariuseek
- OP
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Am am mers si cu alta benzina inainte, Petrom 95 si 98, Rompetrol 95, la fel face, am ales Efix 98 poate mai curata ceva, dar degeaba.
Posibil sa fie si de la benzina, cea de 95 daca e mai slaba sigur afecteaza mersul. La raportul de compresie al acestor motoare se recomanda benzina minim 95.
Am ales sa bag de 98, ca oricat ar fi de "diluata" nu ar trebui sa scada sub nivelul celei de 95.
In mers parca e mai responsiva cu 98.
Acum de vreo 2 zile nu s-a mai manifestat, totul a fost ok, chiar daca a fost mai frig, sa vedem pana cand tine minunea.
La mine as mai intelege, are 10 ani masina, dar a ta e chiar noua.
Posibil sa fie si de la benzina, cea de 95 daca e mai slaba sigur afecteaza mersul. La raportul de compresie al acestor motoare se recomanda benzina minim 95.
Am ales sa bag de 98, ca oricat ar fi de "diluata" nu ar trebui sa scada sub nivelul celei de 95.
In mers parca e mai responsiva cu 98.
Acum de vreo 2 zile nu s-a mai manifestat, totul a fost ok, chiar daca a fost mai frig, sa vedem pana cand tine minunea.
La mine as mai intelege, are 10 ani masina, dar a ta e chiar noua.
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Masina mea a fost o bijuterie cand era noua.
Din pacate a fost imprumutata de altcineva fara voia sau stirea mea unor persoane vreo 3 zile, si am impresia ca si-au batut joc de ea, ca de atunci masina nu mai functioneaza cum trebuie.
Asta s-a intamplat la un an si ceva de la achizitie.
Acum masina are aproape 3 ani.
Din pacate a fost imprumutata de altcineva fara voia sau stirea mea unor persoane vreo 3 zile, si am impresia ca si-au batut joc de ea, ca de atunci masina nu mai functioneaza cum trebuie.
Asta s-a intamplat la un an si ceva de la achizitie.
Acum masina are aproape 3 ani.
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
gxgathos
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2011
- Mesaj Privat
Salutare. Sper sã vã liniștesc
Mașina mea (z12xep) a fost luatã de nouã de la reprezentanțã, așa a fãcut de nouã. La pornire, primele 8-10 secunde fluctuații ale turației, aproape ca o dacie veche. Am dus-o de douã ori la ei și am lãsat-o de seara, pentru pornire la rece dimineața. culmea este cã la ei nu mai fãcea așa de rãu ca acasã. Nu au gãsit nimic. Acum, mașina are 10 ani și nu am avut probleme cu ea. Probabil cã așa sunt ele la pornire, mai "ciudate"
Mașina mea (z12xep) a fost luatã de nouã de la reprezentanțã, așa a fãcut de nouã. La pornire, primele 8-10 secunde fluctuații ale turației, aproape ca o dacie veche. Am dus-o de douã ori la ei și am lãsat-o de seara, pentru pornire la rece dimineața. culmea este cã la ei nu mai fãcea așa de rãu ca acasã. Nu au gãsit nimic. Acum, mașina are 10 ani și nu am avut probleme cu ea. Probabil cã așa sunt ele la pornire, mai "ciudate"
- mariuseek
- OP
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Acum dupa cateva drumuri mai lungi parca nu mai face figuri. O fi coincidenta sau o fi in perioada aia a lunii cand nu face .
@gxgathos e posibil sa fie cum zici tu, dar tot are ceva in momentul cand fluctueaza, ceva cauzeaza asta. Nu e deranjant aproape deloc, caci dupa alea 10 secunde totul merge perfect, dar curiozitatea ma impinge sa caut o rezolvare .
@gxgathos e posibil sa fie cum zici tu, dar tot are ceva in momentul cand fluctueaza, ceva cauzeaza asta. Nu e deranjant aproape deloc, caci dupa alea 10 secunde totul merge perfect, dar curiozitatea ma impinge sa caut o rezolvare .
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Haideti sa va spun ce am descoperit: este incredibil, dar nu am scris pana acum pentru ca as fi vrut sa am si o concluzie.
Dar daca tot a revenit in atentie topicul, voi mentiona ce am descoperit pana acum.
Pe scurt: E DE LA BENZINA!
Dupa ani de zile de cand am card la Rompetrol, si am alimentat de la ei si cu benzina si cu diesel, am ajuns la conluzia ca, in prezent, cel putin benzina de la ei este de calitate foarte proasta.
Am avut acum multi ani masina pe benzina, si alimentam cu Alto 101, de care am fost foarte multumit. Apoi am avut pe motorina, si am fost foarte multumit de Efix 55. Insa de la preluarea Rompetrolului de actualul proprietar, cred ca s-a stricat treaba cel putin in ceea ce priveste benzina. Au renuntat la Alto 101, si, de atunci, am auzit mai multe persoane care se plangeau de benzina de la ei.
Dar pana acum nu i-am crezut ...
Din pura intamplare, am alimentat de la benzinaria MOL Busteni, cu carburant Evo 100.
Va rog sa ma crdeti ca, cu aceasta benzina, masina a mers PERFECT. Imi pare rau ca nu am filmat, insa pornirea la rece atat dupa o noapte de stat cat si dupa 12 ore de munca, era exact ca la carte: pornea pe la 1100 rpm, apoi scadea constant si lin pana la turatia normala de relanti, atat de lin incat nu se putea observa pe turometru, momentul cand scade cate putin. Nici vorba de variatii, de balbaieli sau de tremurat.
Insa dupa consumarea acelui plin, am alimentat de la un MOL din Bucuresti, cel de langa Liberty Center, si ce sa vezi, masina a inceput iar sa mearga prost.
Stiind ca MOL-ul nu are rafinarie in Romania, incerc sa aflu de unde provenea benzina pe care am luat-o de la Busteni.
Am incercat sa ii intreb pe cei de la MOL, dar mi-au dat un raspuns la misto, nu au vrut sa spuna.
Asa ca acum nu am altceva de facut decat sa incerc de la diverse benzinarii, in speranta ca voi gasi acea benzinarie care sa ia benzina de la aceeasi rafinarie de la care ia si MOL Busteni.
Partea nasoala ar putea fi ca MOL aduce uneori benzina si din Ungaria, si e clar ca va fi foarte greu sa mai gasesc a doua oara asa ceva.
Daca cineva e din zona Sinaia, Busteni, etc., si ar putea sa afle informatia aceasta de la benzinaria MOL, i-as fi recunoscator.
Prima incercare o voi face de la Petrom, cu 99+.
Apoi urmeaza OMV 100, Lukoil 98, chiar si MOL 100, de la alta benzinarie.
Va tin la curent daca gasesc benzina minune .
P.S. Ca sa evit discutiile inutile, eu folosesc si voi folosi benzina cu cifra octanica cat mai mare in masinile mele. Masina merge mult mai bine, subiectiv, iar obiectiv se observa diferenta pe tester, la avansul aprinderii. Sunt aproximativ 2 grade diferenta la relanti intre benzina de 98 si cea de 100. Nu stiu acum valorile exacte, insa le voi reproduce aici, pe masura ce voi incerca diverse tipuri de benzina. De 95 nu voi pune niciodata.
Asta inseamna asa: golesc rezervorul aproape complet, fac plinul cu noua benzina, merg o zi, apoi resetez ECU, si astept o saptamana sa fiu sigur ca adaptarea la noul tip de benzina e complet.
Apoi voi verifica avansul la relanti cu toti consumatorii opriti, cat si consumul in litri pe ora. Bineinteles cu motorul cald la temperatura de regim.
Dar daca tot a revenit in atentie topicul, voi mentiona ce am descoperit pana acum.
Pe scurt: E DE LA BENZINA!
Dupa ani de zile de cand am card la Rompetrol, si am alimentat de la ei si cu benzina si cu diesel, am ajuns la conluzia ca, in prezent, cel putin benzina de la ei este de calitate foarte proasta.
Am avut acum multi ani masina pe benzina, si alimentam cu Alto 101, de care am fost foarte multumit. Apoi am avut pe motorina, si am fost foarte multumit de Efix 55. Insa de la preluarea Rompetrolului de actualul proprietar, cred ca s-a stricat treaba cel putin in ceea ce priveste benzina. Au renuntat la Alto 101, si, de atunci, am auzit mai multe persoane care se plangeau de benzina de la ei.
Dar pana acum nu i-am crezut ...
Din pura intamplare, am alimentat de la benzinaria MOL Busteni, cu carburant Evo 100.
Va rog sa ma crdeti ca, cu aceasta benzina, masina a mers PERFECT. Imi pare rau ca nu am filmat, insa pornirea la rece atat dupa o noapte de stat cat si dupa 12 ore de munca, era exact ca la carte: pornea pe la 1100 rpm, apoi scadea constant si lin pana la turatia normala de relanti, atat de lin incat nu se putea observa pe turometru, momentul cand scade cate putin. Nici vorba de variatii, de balbaieli sau de tremurat.
Insa dupa consumarea acelui plin, am alimentat de la un MOL din Bucuresti, cel de langa Liberty Center, si ce sa vezi, masina a inceput iar sa mearga prost.
Stiind ca MOL-ul nu are rafinarie in Romania, incerc sa aflu de unde provenea benzina pe care am luat-o de la Busteni.
Am incercat sa ii intreb pe cei de la MOL, dar mi-au dat un raspuns la misto, nu au vrut sa spuna.
Asa ca acum nu am altceva de facut decat sa incerc de la diverse benzinarii, in speranta ca voi gasi acea benzinarie care sa ia benzina de la aceeasi rafinarie de la care ia si MOL Busteni.
Partea nasoala ar putea fi ca MOL aduce uneori benzina si din Ungaria, si e clar ca va fi foarte greu sa mai gasesc a doua oara asa ceva.
Daca cineva e din zona Sinaia, Busteni, etc., si ar putea sa afle informatia aceasta de la benzinaria MOL, i-as fi recunoscator.
Prima incercare o voi face de la Petrom, cu 99+.
Apoi urmeaza OMV 100, Lukoil 98, chiar si MOL 100, de la alta benzinarie.
Va tin la curent daca gasesc benzina minune .
P.S. Ca sa evit discutiile inutile, eu folosesc si voi folosi benzina cu cifra octanica cat mai mare in masinile mele. Masina merge mult mai bine, subiectiv, iar obiectiv se observa diferenta pe tester, la avansul aprinderii. Sunt aproximativ 2 grade diferenta la relanti intre benzina de 98 si cea de 100. Nu stiu acum valorile exacte, insa le voi reproduce aici, pe masura ce voi incerca diverse tipuri de benzina. De 95 nu voi pune niciodata.
Asta inseamna asa: golesc rezervorul aproape complet, fac plinul cu noua benzina, merg o zi, apoi resetez ECU, si astept o saptamana sa fiu sigur ca adaptarea la noul tip de benzina e complet.
Apoi voi verifica avansul la relanti cu toti consumatorii opriti, cat si consumul in litri pe ora. Bineinteles cu motorul cald la temperatura de regim.
- mariuseek
- OP
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Momentan merg cu un amestec de 10 litri de Efix98 peste care an turnat vreo 25 litiri de Efix95. Partea buna e ca acum nu a mai facut figuri. Am avut si in trecut problema asta si am schimbat Petromul cu Rompetrol, fara rezultat. Voi incerca sa renunt la Rompetrol si sa alimentez de la MOL. As vrea sa cred ca e numai de la benzina, dar inca ma indoiesc.
Am remarcat in schimb, ca de fiecare data dupa ce am avut bateria deconectata a pornit fara probleme indiferent de temperatura de afara (iarna sau vara), dar dupa vreo 3-4 zile problema a reaparut.
Am remarcat in schimb, ca de fiecare data dupa ce am avut bateria deconectata a pornit fara probleme indiferent de temperatura de afara (iarna sau vara), dar dupa vreo 3-4 zile problema a reaparut.
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Corecta observatia, exact asa se intmpla si la mine dupa ce resetez ECU, porneste bine de cateva ori.
Insa e clar ca e ceva in calitatea benzinei, care nu ii convine.
Si nu e de la aditivi, ci de la procesul de rafinare.
Din moment ce merge prost si cu benzina Petromidia de la Rompetrol, si ceea ce banuiesc eu ca la Mol-ul din Bucuresti la care am facut referire, ca ar fi tot benzina Petromidia.
Oricum, in benzina luata de la Rompetrol am tot pus si eu aditivi, crezand ca simtomele ar fi de la supape ancrasate sau injectoare infundate, si chiar am pus si un aditiv de marire a cifrei octanice. Toate fara rezutat. Am avut de la Liqui Moly, DuraLube, Sonax, STP, etc.
In seara asta am facut plinul cu Petrom 99+, 40 din 45 litri. Am intrebat la statie si au spus ca e de provenienta Petrobrazi carburantul.
Vestea buna este ca statia de carburanti este din reteaua OMV/ Petrom, nu e in fransiza.
Va tin la curent cu rezultatele.
Insa e clar ca e ceva in calitatea benzinei, care nu ii convine.
Si nu e de la aditivi, ci de la procesul de rafinare.
Din moment ce merge prost si cu benzina Petromidia de la Rompetrol, si ceea ce banuiesc eu ca la Mol-ul din Bucuresti la care am facut referire, ca ar fi tot benzina Petromidia.
Oricum, in benzina luata de la Rompetrol am tot pus si eu aditivi, crezand ca simtomele ar fi de la supape ancrasate sau injectoare infundate, si chiar am pus si un aditiv de marire a cifrei octanice. Toate fara rezutat. Am avut de la Liqui Moly, DuraLube, Sonax, STP, etc.
In seara asta am facut plinul cu Petrom 99+, 40 din 45 litri. Am intrebat la statie si au spus ca e de provenienta Petrobrazi carburantul.
Vestea buna este ca statia de carburanti este din reteaua OMV/ Petrom, nu e in fransiza.
Va tin la curent cu rezultatele.
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Masina “reparata” cu benzina Petrom 99.
https://vimeo.com/285069370
Revin asa cum am promis cu info privind avansul la aprindere si consumul la relanti.
Sincer nu credeam ca in anul 2018 se mai pot gasi la noi in tara carburanti de asa proasta calitate ca cei de la Petromidia.
Un an jumatate m-am chinuit sa imi dau seama ce e defect la masina, am consumat timp si bani, cand de fapt problema era de la benzina ...
Impresii subiective:
- motorul merge mai lin la relanti (se simte daca pun mana pe capacul acestuia);
- zgomotul motorului este schimbat, nu se aude mai tare sau mai incet, este doar alt ton;
- performantele sunt la fel cu celelalte benzine cu cifra octanica 100 (reamintesc ca am incercat de la 2 Mol din regiuni diferite, cu una a pornit bine la rece, cu cealalta prost, insa nu sunt diferente in ceea ce priveste performantele maxime la redline, ceea ce ma face sa cred ca cifra octanica e corecta, problema e in alta parte, cel mai probabil in procesul de rafinare);
- progresia motorului e mult mai buna la rece, inainte avea tendinta sa mearga un pic sacadat in primii 50-100 m, iar schimburile de trepte sunt line acum la rece, inainte se simteau pana se incalzea motorul, iar acum sunt la fel si la rece si la cald.
https://vimeo.com/285069370
Revin asa cum am promis cu info privind avansul la aprindere si consumul la relanti.
Sincer nu credeam ca in anul 2018 se mai pot gasi la noi in tara carburanti de asa proasta calitate ca cei de la Petromidia.
Un an jumatate m-am chinuit sa imi dau seama ce e defect la masina, am consumat timp si bani, cand de fapt problema era de la benzina ...
Impresii subiective:
- motorul merge mai lin la relanti (se simte daca pun mana pe capacul acestuia);
- zgomotul motorului este schimbat, nu se aude mai tare sau mai incet, este doar alt ton;
- performantele sunt la fel cu celelalte benzine cu cifra octanica 100 (reamintesc ca am incercat de la 2 Mol din regiuni diferite, cu una a pornit bine la rece, cu cealalta prost, insa nu sunt diferente in ceea ce priveste performantele maxime la redline, ceea ce ma face sa cred ca cifra octanica e corecta, problema e in alta parte, cel mai probabil in procesul de rafinare);
- progresia motorului e mult mai buna la rece, inainte avea tendinta sa mearga un pic sacadat in primii 50-100 m, iar schimburile de trepte sunt line acum la rece, inainte se simteau pana se incalzea motorul, iar acum sunt la fel si la rece si la cald.
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Dupa cum am promis, revin cu info referitoare la consum si avans.
Dupa o saptamana de mers cu masina, in care a avut suficient timp de adaptare la noua benzina, avem asa:
- avansul la relanti, motor cald, toti consumatorii opriti, oscileaza in jurul valorii de aprox. 9 grade;
- consumul la relanti, in aceleasi conditii, aprox. 0.5 l/h.
Voi mai reveni peste cel putin o luna, cu date despre consumul mediu, sa vedem daca va fi vreo diferenta semnificativa.
L-am resetat vineri, si arata aprox. 7.5 l/%.
Dupa o saptamana de mers cu masina, in care a avut suficient timp de adaptare la noua benzina, avem asa:
- avansul la relanti, motor cald, toti consumatorii opriti, oscileaza in jurul valorii de aprox. 9 grade;
- consumul la relanti, in aceleasi conditii, aprox. 0.5 l/h.
Voi mai reveni peste cel putin o luna, cu date despre consumul mediu, sa vedem daca va fi vreo diferenta semnificativa.
L-am resetat vineri, si arata aprox. 7.5 l/%.
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
Ziceam ca o sa revin cu consumul mediu, dar pana atunci sa va mai povestesc ceva.
Data trecuta cand am facut plinul, benzinaria Petrom era inchisa, asa ca am alimentat de la OMV, cu cea de 100.
Parerea mea subiectiva a fost ca motorul nu mai raspunde atat de rapid la acceleratie, nu mai are senzatia aia ca porneste “ca uns” la rece si nici nu merge la fel de lin la relanti la rece.
Insa nu are nici un fel de oscilatii la relanti dupa pornire, deci din punctul asta de vedere e ok.
In schimb, in accelerare maxima, scoate un sunet “sport”. Acest lucru e de netagaduit, gen se uita lumea in trafic sa vada ce “bolid” vine.
Azi am zis sa vad si obiectiv, pe tester ce situatie e.
Impresiile mi-au fost confirmate: singurul avantaj al acestei benzine e impresia artistica cu sunetul. In rest, consumul la relanti nu scade sub 0.6 l/ora, iar avansul se invarte, cu indulgenta, in jur de 8 grade. Mai curand undeva la 7.5.
Concluzia mea este ca ma lipsesc de impresia artistica, si prefer performanta reala, care culmea vine la un pret mai mic.
De acum inainte, Petrom 99 va fi benzina pe care o voi pune in masina.
Data trecuta cand am facut plinul, benzinaria Petrom era inchisa, asa ca am alimentat de la OMV, cu cea de 100.
Parerea mea subiectiva a fost ca motorul nu mai raspunde atat de rapid la acceleratie, nu mai are senzatia aia ca porneste “ca uns” la rece si nici nu merge la fel de lin la relanti la rece.
Insa nu are nici un fel de oscilatii la relanti dupa pornire, deci din punctul asta de vedere e ok.
In schimb, in accelerare maxima, scoate un sunet “sport”. Acest lucru e de netagaduit, gen se uita lumea in trafic sa vada ce “bolid” vine.
Azi am zis sa vad si obiectiv, pe tester ce situatie e.
Impresiile mi-au fost confirmate: singurul avantaj al acestei benzine e impresia artistica cu sunetul. In rest, consumul la relanti nu scade sub 0.6 l/ora, iar avansul se invarte, cu indulgenta, in jur de 8 grade. Mai curand undeva la 7.5.
Concluzia mea este ca ma lipsesc de impresia artistica, si prefer performanta reala, care culmea vine la un pret mai mic.
De acum inainte, Petrom 99 va fi benzina pe care o voi pune in masina.
- bibu16v
- *******
- 6,846 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,846
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- mariuseek
- OP
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Nu cred ca e de la benzina.
Treaba e ca in aproximativ primele 10 secunde de la pornire totul e ok, dupa cele 10 secunde incepe sa fluctueze.
Dupa 10 secunde nu incep sa ajunga in temperatura sondele lambda si motorul va merge in bucla inchisa?
Eu nu am observat sa se balbaie mai devreme, ci exact dupa acele secunde.
Ciudat e ca am ambele sonde Bosch noi, nu alte porcarii. Pe Opcom nu vad nimic anormal in functionarea lor, am avut probleme in trecut cu ele, dar de asta le-am inlocuit.
Cand e cald afara, pe la 30 de grade nu se mai manifesta problema.
Vedem cand o da frigul, daca e mai bine sau mai rau ca anul trecut.
Treaba e ca in aproximativ primele 10 secunde de la pornire totul e ok, dupa cele 10 secunde incepe sa fluctueze.
Dupa 10 secunde nu incep sa ajunga in temperatura sondele lambda si motorul va merge in bucla inchisa?
Eu nu am observat sa se balbaie mai devreme, ci exact dupa acele secunde.
Ciudat e ca am ambele sonde Bosch noi, nu alte porcarii. Pe Opcom nu vad nimic anormal in functionarea lor, am avut probleme in trecut cu ele, dar de asta le-am inlocuit.
Cand e cald afara, pe la 30 de grade nu se mai manifesta problema.
Vedem cand o da frigul, daca e mai bine sau mai rau ca anul trecut.