- moromete84
- OP
- 26 mesaje
- din 14 Sep 2013
- Insignia 2010
- Bucuresti
moromete84
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2013
- Mesaj Privat
Salut,
am un ST 2.0 CDTI, A20DTH 160 cai, fabricat in decembrie 2009, cum spune romanul "full fara piele" ...
Printre altele, suspensie reglabila, buton sport/tour cu posibilitate de selctare a parametrilor.
Ce mi se intampla: desi, teoretic nu are nicio legatura una cu alta, in caz ca pornesc AC-ul, dupa 2-3KM primesc eroare "service suspension system", iar suspensia se intareste automat, trecand pe modul sport (chiar daca in acel moment este selectat modul normal sau tour). Concomitent, complet aleator, se aprinde martor pentru unul din senzorii de presiune din pneul stanga fata.
In caz ca opresc si repornesc motorul dupa doua-trei minute, suspensia revine la normal, martorul de presiune roata ramane acolo sau dispare, cu totul aleator...
Daca pornesc la drum, posibil sa am norocul sa nu reapara sau sa fiu nevoit sa merg cu suspensia sport activata, lucru foarte enervant de altfel...
Am tras concluzia ca ar fi ceva electric, pentru ca daca merg fara AC pornit, masina se comporta exemplar, functiile de sport/tour functioneaza corespunzator, nu apare niciun martor indiferent de numarul de KM pe care ii fac. Deci suspensia/amortozoarele functioneaza corect.
Eroarea de suspensie apare cu totul aleator... Am facut 2500km Viena, dus-intors, fara probleme...iar cand am ajuns in Bucuresti, am luat o linie de tramvai si s-a activat eroarea.
In general am observat ca se activeaza la cate o denivelare, groapa, etc...
Ce sa fie? aveti idee? ce sa incerc?
Am mai citit comentarii de prin 2010.... unii au schimbat niste cabluri dar nu a spus nimeni ce anume a schimbat si de ce.
P.S. ori de cate ori am avut ocazia, am pus OPCOM-ul si nu a detectat nimic suspect (ce-i drept am facut-o nu la reprezentata... daca ar avea vreo importanta, probabil difera versiunea de software).
multam anticipat!
am un ST 2.0 CDTI, A20DTH 160 cai, fabricat in decembrie 2009, cum spune romanul "full fara piele" ...
Printre altele, suspensie reglabila, buton sport/tour cu posibilitate de selctare a parametrilor.
Ce mi se intampla: desi, teoretic nu are nicio legatura una cu alta, in caz ca pornesc AC-ul, dupa 2-3KM primesc eroare "service suspension system", iar suspensia se intareste automat, trecand pe modul sport (chiar daca in acel moment este selectat modul normal sau tour). Concomitent, complet aleator, se aprinde martor pentru unul din senzorii de presiune din pneul stanga fata.
In caz ca opresc si repornesc motorul dupa doua-trei minute, suspensia revine la normal, martorul de presiune roata ramane acolo sau dispare, cu totul aleator...
Daca pornesc la drum, posibil sa am norocul sa nu reapara sau sa fiu nevoit sa merg cu suspensia sport activata, lucru foarte enervant de altfel...
Am tras concluzia ca ar fi ceva electric, pentru ca daca merg fara AC pornit, masina se comporta exemplar, functiile de sport/tour functioneaza corespunzator, nu apare niciun martor indiferent de numarul de KM pe care ii fac. Deci suspensia/amortozoarele functioneaza corect.
Eroarea de suspensie apare cu totul aleator... Am facut 2500km Viena, dus-intors, fara probleme...iar cand am ajuns in Bucuresti, am luat o linie de tramvai si s-a activat eroarea.
In general am observat ca se activeaza la cate o denivelare, groapa, etc...
Ce sa fie? aveti idee? ce sa incerc?
Am mai citit comentarii de prin 2010.... unii au schimbat niste cabluri dar nu a spus nimeni ce anume a schimbat si de ce.
P.S. ori de cate ori am avut ocazia, am pus OPCOM-ul si nu a detectat nimic suspect (ce-i drept am facut-o nu la reprezentata... daca ar avea vreo importanta, probabil difera versiunea de software).
multam anticipat!
C.Romeo
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2015
- Mesaj Privat
O problema similara am avut si eu pe parte de suspensie.
Imi aparea eroarea si imi intrau suspensiile in modul sport, acestea fiind extrem de simtitoare la drumurile noastre mai ales ca am jante pe 20".
Rezolvare: Schimbare cablaj stanga fata ( contact imperfect ). Am facut operatiunea la Radacini Braila, electricianul a sters eroarea dupa care a inceput sa ia cablajul din aproape in aproape, pana cand pe tester a reaparut eroarea, depistand exact locul unde era cablajul intrerupt.
Este posibil sa ai aceasi problema daca iti face doar la denivelari sau gropi, dar nu te poate ajuta nimeni doar din spuse, trebuie sa faci o diagnosticare si sa afli codul de eroare stocat ( cauzele pot fi multe ), daca ti-a aparut "Service Suspension System" eroarea acea ramane stocata indiferent de ce anume faci, nu se sterge singura ( mergi totusi la reprezentanta ).
Acesta este cablajul : GM 13356764 piesa costa undeva la 250 - 300 Ron, prin comanda in 5 zile lucratoare ( am sa caut factura sa iti comunic pretul exact cu manopera daca te ajuta cu ceva )
Vezi si aici postul lui Clau70
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1809249
Spor.
Imi aparea eroarea si imi intrau suspensiile in modul sport, acestea fiind extrem de simtitoare la drumurile noastre mai ales ca am jante pe 20".
Rezolvare: Schimbare cablaj stanga fata ( contact imperfect ). Am facut operatiunea la Radacini Braila, electricianul a sters eroarea dupa care a inceput sa ia cablajul din aproape in aproape, pana cand pe tester a reaparut eroarea, depistand exact locul unde era cablajul intrerupt.
Este posibil sa ai aceasi problema daca iti face doar la denivelari sau gropi, dar nu te poate ajuta nimeni doar din spuse, trebuie sa faci o diagnosticare si sa afli codul de eroare stocat ( cauzele pot fi multe ), daca ti-a aparut "Service Suspension System" eroarea acea ramane stocata indiferent de ce anume faci, nu se sterge singura ( mergi totusi la reprezentanta ).
Acesta este cablajul : GM 13356764 piesa costa undeva la 250 - 300 Ron, prin comanda in 5 zile lucratoare ( am sa caut factura sa iti comunic pretul exact cu manopera daca te ajuta cu ceva )
Vezi si aici postul lui Clau70
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1809249
Spor.
- moromete84
- OP
- 26 mesaje
- din 14 Sep 2013
- Insignia 2010
- Bucuresti
moromete84
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2013
- Mesaj Privat
intr-adevar, m-am enervat teribil cand mi-a aparut eroarea prin Bulgaria si m-au lasat nervii, aveam senzatia ca merg cu caruta. Ce-i drept am jante de 18" dar tot cu talon mic, 245/45.
Tind sa cred ca ala este motivul pentru care masina este "posedata". Oricum este un bun punct de plecare. Cei de la reprezentanta se iau mereu dupa istoricul evenimentelor de service, deci vor incerca acelasi lucru, cu siguranta.
Intr-adevar, traseul acelui cablu este anevoios, mecanicul meu l-a scos si i-a refacut traseul, acum fiind mai simplu. Inainte exista posibilitatea sa fie contact imperfect, cablul fiind foarte intins si lovindu-se de diverse articulatii.
Voi face un drum la reprezentanta si revin cu update (in caz ca va mai avea cineva nevoie).
dupa cum am spus, multumesc pentru indiciu!
Tind sa cred ca ala este motivul pentru care masina este "posedata". Oricum este un bun punct de plecare. Cei de la reprezentanta se iau mereu dupa istoricul evenimentelor de service, deci vor incerca acelasi lucru, cu siguranta.
Intr-adevar, traseul acelui cablu este anevoios, mecanicul meu l-a scos si i-a refacut traseul, acum fiind mai simplu. Inainte exista posibilitatea sa fie contact imperfect, cablul fiind foarte intins si lovindu-se de diverse articulatii.
Voi face un drum la reprezentanta si revin cu update (in caz ca va mai avea cineva nevoie).
dupa cum am spus, multumesc pentru indiciu!
- Florin Insignia
- **
- 392 mesaje
- din 16 Mar 2013
- Insignia 2009 A20DTH
- Maramures
Florin Insignia
- Mesaje scrise: 392
- Locatie: Maramures
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2013
- Mesaj Privat
Salutare, am si eu aceasi problema, ieri venind de la tara mi-a aparut pe bord mesajul "service suspension system" , si am ramas cu suspensia pe modul sport, lucru foarte deranjant pe drumuri mai rele cum a fost cel de ieri.
Am incercat sa verific cu op-com dar nu am gasit nici un cod de eroare, oare sa merg la reprezentanta pentru un test sau sa comand direct acel cablu pe care l-ati schimbat si voi si sa il inlocuiesc doar....
Multumesc!
Am incercat sa verific cu op-com dar nu am gasit nici un cod de eroare, oare sa merg la reprezentanta pentru un test sau sa comand direct acel cablu pe care l-ati schimbat si voi si sa il inlocuiesc doar....
Multumesc!
BlackMan
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Suceava
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2017
- Mesaj Privat
Irynel
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2017
- Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu.Apare, aproape la fiecare pornire mesajul "service suspension system".Am fost atat la un electrician auto, cat si la reprezentanta iar dupa verificari raspunsul a fost acelasi: problema este de la amortizorul spate dreapta si nu de la cablaj.Cel putin la reprezentanta am stat langa baiatul care a verificat.Mi s-a parut foarte migalos.A masurat la ambele amortizoare, a comparat, cu motor oprit, cu motor pornit, pe sport, pe normal, pe tour, nu stiu la ce valori pe tester, in fine.A verificat timp de cel putin o ora.Simt ca masina este foarte rigida, mai ales pe drumurile noastre si in ambele locuri mi s-a zis ca suspensia intra in mod de avarie in astfel de situatii.
Vreau sa schimb amortizorul, insa unul nou am vazut ca e peste 1500 de lei si mi se pare ft mult.Credeti ca se merita unul din dezmembrari?Se poate verifica in vreo modalitate functionalitatea acestuia si in ce parametrii se prezinta?Din toate punctele de vedere.
Vreau sa schimb amortizorul, insa unul nou am vazut ca e peste 1500 de lei si mi se pare ft mult.Credeti ca se merita unul din dezmembrari?Se poate verifica in vreo modalitate functionalitatea acestuia si in ce parametrii se prezinta?Din toate punctele de vedere.
Irynel
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2017
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,866 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,866
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Irynel
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2017
- Mesaj Privat
Sigur nu poti fi 100%, tocmai de aceea am intrebat daca se poate verifica in vreun mod anume?Ma gandesc ca pot sa il probez dpdv electric/electronic conectandu-l la cablajul masinii fara a-l demonta pe cel de pe masina si cu o diagnoza sa verific daca mai da vreo eroare.Dar restul?Daca lucreaza asa cum trebuie sa o faca un amortizor se poate verifica?Cei de la dezmembrari spun ca vine cu garantie 3 luni si drept de retur.
- Loghin Reny
- **
- 132 mesaje
- din 15 Feb 2007
- Insignia 2011 A20DTH
- Iasi
Loghin Reny
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Iasi
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2007
- Mesaj Privat
Irynel
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2017
- Mesaj Privat
Irynel
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2017
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Irynel
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2017
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Eroarea va ramane stocata in istoric pentru o perioada, nu va mai aparea ca mesaj in bord odata rezolvata problema... eroarea se va sterge singura din istoric dupa 41 cicluri de pornire/oprire (punere contact). Din cate stiu eu, nu e necesara "invatarea" amortizorului pe masina. Pur si simplu, modulul de control al suspensiei modifica raspunsul amortizorului prin intermediul unui actuator care comanda niste valve care permit trecerea mai rapida sau mai lenta a lichidului din amortizor.
- urs.ar
- **
- 158 mesaje
- din 19 Nov 2015
- Insignia 2012
- Arad
urs.ar
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2015
- Mesaj Privat
Irynel
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2017
- Mesaj Privat
Irynel
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2017
- Mesaj Privat
BlackMan
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Suceava
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2017
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,866 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,866
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Irynel a scris:Revin si eu cu intrebarea daca amortizoarele flexride de pe breack se pot pune pe berlina.Nu gasesc, second, doar de pe breack-uri, iar unul nou e prea scump.Aveti idee daca se potrivesc?
Da, am verificat pe spate (fie cã e vorba de suspensia tip 4link sau braț-H), sunt la fel ptr același pachet de dotãri și tip de suspensie ( ex. dacã e pachet ”drum greu” e recomandat sã pui tot așa), între șasiu normal și sport/coborât nefiind diferențe.
Pe fațã e cam același lucru, cu specificația cã sunt diferite între 4x4 și 4x2.