Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Va salut!
Am un Astra J achizitionat in 2014.
Masina am folosit-o 95% numai in oras, pe distante foarte scurte(majoritatea de 2-3 km), motiv pentru care cred ca bateria n-a stat niciodata full, ba din contra, cred ca pe la minimum.
Acum, o data cu venirea frigului, m-am gandit sa o iau in casa si s-o pun pe redresor.

Ce ar trebui sa stiu inainte sa fac operatiunea asta? De ce sa ma feresc si la ce sa fiu atent? N-am mai demontat niciodata o baterie de pe masina.
In afara de faptul ca mi se vor reseta CB-ul, radio-ul si ceasul, ce inconveniente ar mai fi?

O zi placuta!
Skip ads

  • PALLL

  • Mesaje scrise: 482
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Sa verifici lichidul din acumulator (sa fie cu 1cm peste placute) .La Ah setezi in functie de cat are cumulatorul (cam la jumatate)Ex: la o baterie de 70 AH pui aparatul la 3,5Ah.
  • manghel

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Acumulatori auto este recomandat sa fie incarcati cu un curent egal cu 10% din curentul nominal. Deci pentru o baterie de 70 Ah trebuie setat aparatul la un curent maxim de 7 A.
  • mihaidarie

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Si tinut aprox.10 ore cu verificari la 2-3 ore a lichidului si completare daca e cazul. Am citit candva prin manualul pdf. Bafta!
L.E. completare la ce a zis manghel...
Nu ma refer la lichid de frana sau spalare parbriz... Se stie despre ce se discuta aici. Depinde ce acumulator are colegul, nu ne-a zis, o fi secret Smile


Ultima modificare făcută de mihaidarie la Lun 04 Jan, 2016 11:42 pm, modificat de 2 ori în total
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
completare lichid la ce?
la damigeana?
sticla?
pahar?
eprubeta?

PS
ce lichid?
Antibioticul se din 6, 8 sau 12 ore.


Ultima modificare făcută de liberlamare la Lun 04 Jan, 2016 11:38 pm
  • manghel

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2014

  • Mesaj Privat
La bateriile auto la care este posibila mentenanta se poate adauga lichid.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Acumulatorii nedescarcati NU SE MAI INCARCA in 10 ore pe redresor daca este bun va fierbe de-l iau dracii ,dupa prima ora incep sa degaje gaze (hidrogen) dupa care incepe sa se deterioreze electrolitul ,o sa aveti un acumulator numai bun de aruncat la gunoi .Demontatul si bagatu' in casa era pe vremea lu' Pusca cand se mergea cu aia facuti la Acumulatorul cu electrolit vai mama lui,cele moderne pe langa alta calitate,alte tehnologii,mai sunt si fara intretinere nu ai ce masura ce completa...daca este la densitatea prescrisa sta in ger fara probleme ,mai rau ii faci incarcandu-l fara motiv decat sa fie lasat la locu' lui.
Si lasat in ger si bagat sub plapuma tot 5 ani de serviciu are .
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
manghel a scris:La bateriile auto la care este posibila mentenanta se poate adauga lichid.

aha, astra J sigur are din aia.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Asta facea parte din sectiunea...'Cand nu avem probleme cum sa ne facem?'
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
😂😂😂 hai ca mai trebuie si topicuri de-astea sa te mai relaxezi.buna vorba mecaNIK
  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@alex2014, Faci foarte bine ca te gandesti la soarta bietei baterii (a se intelege acumulator auto), si nu gresesti absolut deloc astfel ca vei recompensat cu putere maxima si viata lunga a bateriei auto. Avand in vedere ca acumulatorul este realmente descarcat data fiind balanta energetica negativa a exploatarii lui datorata conjuncturii anterior expusa, este foarte bine venita initiativa reancarcarii.Presupunanad ca nu detii un redresor performant care poate modifica curentul de incarcare,tensiunea de incarcare sau alti parametrii problema se rezolva relativ usor.
--Astfel timpul de incarcare nu este standard si vei lasa la incarcare bateria pana cand incepe sa fiarba.Fiindca presupun ca este o baterie fara intretinere nu vei avea acces la elementi astfel incat sa vezi /masori electrolitul.Pentru a stabili momentul fierberii este indeajuns sa aproprii usor urechea de partea laterala a bacului in dreptul elementului + sau - si vei auzi zgomotul specific unui lichid care fierbe energic (cand este aproape incarcata).Din acest moment mai las-o putin ( cam 15-30 min) si apoi deconecteaz-o .Totusi in momente diferite asculta din cand in cand zgomotul fierberii, pentru ca pe masura apropierii de incarcare aceasta fierbere este tot mai energica , iar daca antrenezi putin urechea vei deosebi usor diferentele, respectiv stadiile incarcarii.
--Curentul de incarcare daca se poate regla( daca nu ramane asa) ,alege-l la o valoare cat mai mica posibil, recomandat 1/20---1/30 din capacitate bateriei in Ah , adevarat ca timpul de incarcare va creste dar incarcarea va fi mult mai calitativa ,nu va forta iesirea acidului brutala din placi, iar electrolitul se va egaliza ca densitate in toata masa lui mai bine daca din cand in cand misti usor de baterie 2-3 sec in timpul incarcarii fara a o ridica de pe sol, suficient sa faci acest lucru de 2-3 ori pe durata ciclului de incarcare.
--pentru linistea ta vezi ca exista niste redresoare automate mici ca si constructie (investitia o recomand ) ,relativ ieftine 80-180 ron( functie de magazin) care regleaza automat curentul de incarcare in functie de baterie, opresc incarcarea cand este completa, detecteaza anomalii ale bateriei si stabilesc automat si tensiunea de incarcare necesara .
un exemplu : http://www.lidl-service.com...4174/52513_ES.pdf
cam asa arata si au si manualul, daca vrei sa vezi ce setari si functii pot asigura pe parcursul incarcarii.

* Daca dispui de un asemenea redresor cele scrise mai sus uita-le , fiindca stie el singur ce trebuie facut.

* Pentru o viata lunga a bateriei efectueaza o incarcare de 2-3 ore lunara daca conform celor afirmate circuli numai in oras,altfel la 2-4 luni un ciclu complet de incarcare (pana la fierbere - pentru redresor clasic) daca circuli mixt.

Succes.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
bun si adevarat post
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
din practica reiese ca nu-ti treb redresor mai puternic de 7-8 A. lasi bateria la incarcat pana vezi ca scade curentul de incarcare pe indicator aproape de 0. sunt redresoare destule pe piata eu am unul de vreo 200 lei foarte simplu si eficient.(sunt si unele ieftine dar nu te sfatuiesc).
p.s. de cite ori dai redresorul vecinului verifica scula ca precis gasesti unul sa puna firele invers . si de aici incepe o alta discutie.
  • ovicsb

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2013 A16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
"Frunza verde de da-i NA-I, ia NU da sa vezi cum Ai."
Foarte actuala si adevarata remarca de sfarsit a lui @iulius cu imprumutul redresorului.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
pentru colegul care a deschis discutia am o intrebare .din ce an este masina? ai achzitionat-o in 2014 de noua? atunci chiar iti gasesti de lucru cu demontarea bateriei.
o baterie buna se vede la frig la -15,- 20 grade.
iar chestia cu verificatul acidului chiar ca este de "manual utilizare Dacia 1300"
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
tradu, ce legatura are bateria noua cu regimul de functionare?
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
din ce spune omul a utilizat masina normal deci o masina aproape noua 2014 nu are nevoie de redresor. deobicei prima baterie a masinii tine mult mai mult decit celelalte.. asa ca daca nu descarca bateria accidental nu are nevoie de redresor inca.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
nu cred ca 2-3 km pe zi e utilizare normala, eventual pentru role, trotineta, pasodoble sa fie normala, dar si pentru ele e prea putin.
Daca ne mai spune ca e si diesel e clar ca mai bine o impinge decat o porneste.
  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Sau daca stai la casa pur si simplu o lasi pornita o ora in curte o data la saptamana dupa ce ajungi acasa.poti si la bloc da acum e frig sa-ti faci de lucru o ora pe langa ea
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 225
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
E pe benzina, motor A14XER. Am luat-o noua in 2014. Cum spuneam, o folosesc numai in oras(am facut doar 2 drumuri mai lungi in toata aceasta perioada, de 300, respectiv 600 km).
Am un redresor de 15V care odata conectat la baterie, incarca constant cu 14.2V.

Cat timp trebuie sa ruleze o masina ca sa-si recupereze consumul de energie electrica de la pornire? 5-10 minute? Era bine daca in meniu aveam acces la voltajul bateriei, sa stiu daca "o duce bine" sau e chinuita..

Pana la urma sunt in dubiu, unii mi-ati scris sa nu ma complic cu incarcatul pe redresor, altii ati spus ca e o idee buna...
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR