- alex2014
- OP
- 225 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
Va salut!
Am un Astra J achizitionat in 2014.
Masina am folosit-o 95% numai in oras, pe distante foarte scurte(majoritatea de 2-3 km), motiv pentru care cred ca bateria n-a stat niciodata full, ba din contra, cred ca pe la minimum.
Acum, o data cu venirea frigului, m-am gandit sa o iau in casa si s-o pun pe redresor.
Ce ar trebui sa stiu inainte sa fac operatiunea asta? De ce sa ma feresc si la ce sa fiu atent? N-am mai demontat niciodata o baterie de pe masina.
In afara de faptul ca mi se vor reseta CB-ul, radio-ul si ceasul, ce inconveniente ar mai fi?
O zi placuta!
Am un Astra J achizitionat in 2014.
Masina am folosit-o 95% numai in oras, pe distante foarte scurte(majoritatea de 2-3 km), motiv pentru care cred ca bateria n-a stat niciodata full, ba din contra, cred ca pe la minimum.
Acum, o data cu venirea frigului, m-am gandit sa o iau in casa si s-o pun pe redresor.
Ce ar trebui sa stiu inainte sa fac operatiunea asta? De ce sa ma feresc si la ce sa fiu atent? N-am mai demontat niciodata o baterie de pe masina.
In afara de faptul ca mi se vor reseta CB-ul, radio-ul si ceasul, ce inconveniente ar mai fi?
O zi placuta!
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
manghel
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
- mihaidarie
- ***
- 525 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia Sports Tourer 2012 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
Si tinut aprox.10 ore cu verificari la 2-3 ore a lichidului si completare daca e cazul. Am citit candva prin manualul pdf. Bafta!
L.E. completare la ce a zis manghel...
Nu ma refer la lichid de frana sau spalare parbriz... Se stie despre ce se discuta aici. Depinde ce acumulator are colegul, nu ne-a zis, o fi secret
Ultima modificare făcută de mihaidarie la Lun 04 Jan, 2016 11:42 pm, modificat de 2 ori în total
L.E. completare la ce a zis manghel...
Nu ma refer la lichid de frana sau spalare parbriz... Se stie despre ce se discuta aici. Depinde ce acumulator are colegul, nu ne-a zis, o fi secret
Ultima modificare făcută de mihaidarie la Lun 04 Jan, 2016 11:42 pm, modificat de 2 ori în total
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
manghel
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Acumulatorii nedescarcati NU SE MAI INCARCA in 10 ore pe redresor daca este bun va fierbe de-l iau dracii ,dupa prima ora incep sa degaje gaze (hidrogen) dupa care incepe sa se deterioreze electrolitul ,o sa aveti un acumulator numai bun de aruncat la gunoi .Demontatul si bagatu' in casa era pe vremea lu' Pusca cand se mergea cu aia facuti la Acumulatorul cu electrolit vai mama lui,cele moderne pe langa alta calitate,alte tehnologii,mai sunt si fara intretinere nu ai ce masura ce completa...daca este la densitatea prescrisa sta in ger fara probleme ,mai rau ii faci incarcandu-l fara motiv decat sa fie lasat la locu' lui.
Si lasat in ger si bagat sub plapuma tot 5 ani de serviciu are .
Si lasat in ger si bagat sub plapuma tot 5 ani de serviciu are .
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
@alex2014, Faci foarte bine ca te gandesti la soarta bietei baterii (a se intelege acumulator auto), si nu gresesti absolut deloc astfel ca vei recompensat cu putere maxima si viata lunga a bateriei auto. Avand in vedere ca acumulatorul este realmente descarcat data fiind balanta energetica negativa a exploatarii lui datorata conjuncturii anterior expusa, este foarte bine venita initiativa reancarcarii.Presupunanad ca nu detii un redresor performant care poate modifica curentul de incarcare,tensiunea de incarcare sau alti parametrii problema se rezolva relativ usor.
--Astfel timpul de incarcare nu este standard si vei lasa la incarcare bateria pana cand incepe sa fiarba.Fiindca presupun ca este o baterie fara intretinere nu vei avea acces la elementi astfel incat sa vezi /masori electrolitul.Pentru a stabili momentul fierberii este indeajuns sa aproprii usor urechea de partea laterala a bacului in dreptul elementului + sau - si vei auzi zgomotul specific unui lichid care fierbe energic (cand este aproape incarcata).Din acest moment mai las-o putin ( cam 15-30 min) si apoi deconecteaz-o .Totusi in momente diferite asculta din cand in cand zgomotul fierberii, pentru ca pe masura apropierii de incarcare aceasta fierbere este tot mai energica , iar daca antrenezi putin urechea vei deosebi usor diferentele, respectiv stadiile incarcarii.
--Curentul de incarcare daca se poate regla( daca nu ramane asa) ,alege-l la o valoare cat mai mica posibil, recomandat 1/20---1/30 din capacitate bateriei in Ah , adevarat ca timpul de incarcare va creste dar incarcarea va fi mult mai calitativa ,nu va forta iesirea acidului brutala din placi, iar electrolitul se va egaliza ca densitate in toata masa lui mai bine daca din cand in cand misti usor de baterie 2-3 sec in timpul incarcarii fara a o ridica de pe sol, suficient sa faci acest lucru de 2-3 ori pe durata ciclului de incarcare.
--pentru linistea ta vezi ca exista niste redresoare automate mici ca si constructie (investitia o recomand ) ,relativ ieftine 80-180 ron( functie de magazin) care regleaza automat curentul de incarcare in functie de baterie, opresc incarcarea cand este completa, detecteaza anomalii ale bateriei si stabilesc automat si tensiunea de incarcare necesara .
un exemplu : http://www.lidl-service.com...4174/52513_ES.pdf
cam asa arata si au si manualul, daca vrei sa vezi ce setari si functii pot asigura pe parcursul incarcarii.
* Daca dispui de un asemenea redresor cele scrise mai sus uita-le , fiindca stie el singur ce trebuie facut.
* Pentru o viata lunga a bateriei efectueaza o incarcare de 2-3 ore lunara daca conform celor afirmate circuli numai in oras,altfel la 2-4 luni un ciclu complet de incarcare (pana la fierbere - pentru redresor clasic) daca circuli mixt.
Succes.
--Astfel timpul de incarcare nu este standard si vei lasa la incarcare bateria pana cand incepe sa fiarba.Fiindca presupun ca este o baterie fara intretinere nu vei avea acces la elementi astfel incat sa vezi /masori electrolitul.Pentru a stabili momentul fierberii este indeajuns sa aproprii usor urechea de partea laterala a bacului in dreptul elementului + sau - si vei auzi zgomotul specific unui lichid care fierbe energic (cand este aproape incarcata).Din acest moment mai las-o putin ( cam 15-30 min) si apoi deconecteaz-o .Totusi in momente diferite asculta din cand in cand zgomotul fierberii, pentru ca pe masura apropierii de incarcare aceasta fierbere este tot mai energica , iar daca antrenezi putin urechea vei deosebi usor diferentele, respectiv stadiile incarcarii.
--Curentul de incarcare daca se poate regla( daca nu ramane asa) ,alege-l la o valoare cat mai mica posibil, recomandat 1/20---1/30 din capacitate bateriei in Ah , adevarat ca timpul de incarcare va creste dar incarcarea va fi mult mai calitativa ,nu va forta iesirea acidului brutala din placi, iar electrolitul se va egaliza ca densitate in toata masa lui mai bine daca din cand in cand misti usor de baterie 2-3 sec in timpul incarcarii fara a o ridica de pe sol, suficient sa faci acest lucru de 2-3 ori pe durata ciclului de incarcare.
--pentru linistea ta vezi ca exista niste redresoare automate mici ca si constructie (investitia o recomand ) ,relativ ieftine 80-180 ron( functie de magazin) care regleaza automat curentul de incarcare in functie de baterie, opresc incarcarea cand este completa, detecteaza anomalii ale bateriei si stabilesc automat si tensiunea de incarcare necesara .
un exemplu : http://www.lidl-service.com...4174/52513_ES.pdf
cam asa arata si au si manualul, daca vrei sa vezi ce setari si functii pot asigura pe parcursul incarcarii.
* Daca dispui de un asemenea redresor cele scrise mai sus uita-le , fiindca stie el singur ce trebuie facut.
* Pentru o viata lunga a bateriei efectueaza o incarcare de 2-3 ore lunara daca conform celor afirmate circuli numai in oras,altfel la 2-4 luni un ciclu complet de incarcare (pana la fierbere - pentru redresor clasic) daca circuli mixt.
Succes.
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
din practica reiese ca nu-ti treb redresor mai puternic de 7-8 A. lasi bateria la incarcat pana vezi ca scade curentul de incarcare pe indicator aproape de 0. sunt redresoare destule pe piata eu am unul de vreo 200 lei foarte simplu si eficient.(sunt si unele ieftine dar nu te sfatuiesc).
p.s. de cite ori dai redresorul vecinului verifica scula ca precis gasesti unul sa puna firele invers . si de aici incepe o alta discutie.
p.s. de cite ori dai redresorul vecinului verifica scula ca precis gasesti unul sa puna firele invers . si de aici incepe o alta discutie.
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
pentru colegul care a deschis discutia am o intrebare .din ce an este masina? ai achzitionat-o in 2014 de noua? atunci chiar iti gasesti de lucru cu demontarea bateriei.
o baterie buna se vede la frig la -15,- 20 grade.
iar chestia cu verificatul acidului chiar ca este de "manual utilizare Dacia 1300"
o baterie buna se vede la frig la -15,- 20 grade.
iar chestia cu verificatul acidului chiar ca este de "manual utilizare Dacia 1300"
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- gyenes
- **
- 296 mesaje
- din 20 Jan 2012
- Zafira z1.8xe
- Timis
gyenes
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Timis
- Masina: Zafira z1.8xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2012
- Mesaj Privat
- alex2014
- OP
- 225 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 225
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
E pe benzina, motor A14XER. Am luat-o noua in 2014. Cum spuneam, o folosesc numai in oras(am facut doar 2 drumuri mai lungi in toata aceasta perioada, de 300, respectiv 600 km).
Am un redresor de 15V care odata conectat la baterie, incarca constant cu 14.2V.
Cat timp trebuie sa ruleze o masina ca sa-si recupereze consumul de energie electrica de la pornire? 5-10 minute? Era bine daca in meniu aveam acces la voltajul bateriei, sa stiu daca "o duce bine" sau e chinuita..
Pana la urma sunt in dubiu, unii mi-ati scris sa nu ma complic cu incarcatul pe redresor, altii ati spus ca e o idee buna...
Am un redresor de 15V care odata conectat la baterie, incarca constant cu 14.2V.
Cat timp trebuie sa ruleze o masina ca sa-si recupereze consumul de energie electrica de la pornire? 5-10 minute? Era bine daca in meniu aveam acces la voltajul bateriei, sa stiu daca "o duce bine" sau e chinuita..
Pana la urma sunt in dubiu, unii mi-ati scris sa nu ma complic cu incarcatul pe redresor, altii ati spus ca e o idee buna...