Demontare :
Se baga cheia de la masina sau o surubelnita plata pe mijlocul unei laterale a burdufului de cauciuc si se scoate burduful. Cu surubelnita plata sau cu mina se scoate ornamentul negru din jurul schimbatorului. Cel gri de la frina de mina se scoate si el ca altfel nu putem scoate toata aparatoarea. Pe laterale avem 4 suruburi cap cruce si in mijloc inca unul. Minerul de la schimbator si burduful ramin pe maneta, restul zboara.
Mai avem 3 suruburi care tin capacul superior de la nuca si gata, avem ce curata. Eu am gasit resturi de vaselina cam uscata, deci bine ca am desfacut. Aveti sageti cu toate clipsurile ca sa stiti pe unde sunt si sa nu le rupeti, oricum se desface f. usor.






Indicat este sa scoateti tot ansamblul, sunt 4 piulite pe colturi si fixarea cablurilor.
Pentru extragere se apasa limbile albe si se imping, in acelasi timp se trage de nuca. Pentru a se demonta cablurile de pe suportul schimbator se trage de tispiricul negru si se ridica in sus.
Curatare :


Se baga pe dedesupt cirpe si pulverizam celebrul WD40. Cu pensonul si o periuta de dinti curatam resturile de veselina uscata. Toata mizeria va curge pe cirpe asa ca nu se murdareste podeaua. Care constata ca sunt probleme la cele 2 cabluri ar fi bine sa desfaca tot si sa curete/greseze. Eu am constat ca la mine este bine si nu am mai desfacut, oricum seara trebuia sa plec cu masina.
La cutia de viteze se procedeaza la fel, cu mica diferenta ca inainte de a scoate nucile vom curata bine. Astfel vom reusi sa le scoatem mai usor. Se pulverizeaza pe tija degripant sau WD40 si se schimba vitezele (nuci montate sau retine viteza in care era), toata zeama neagra se sterge si se repeta operatiunea, vaselina aici nu se pune deoarece aduna praful.
Gresarea :
Personal am folosit o vaselina speciala pentru plastic, este foarte subtire. Se mai poate folosi cu succes cred si cea silikon+teflon care este pentru filmele de cuptor la imprimantele laser. Cea "normala" mi se pare prea cleioasa si nu stiu cum reactioneaza la temperaturi scazute.
Se unge bine tot, si dupa ce stringem cele 3 suruburi mai punem si deasupra, asa ca sa aiba de unde.

Reglarea :


Se pune schimbatorul pe liber, frina de mina trasa. Se masoara din bord sa avem 215mm si el sa fie exact pe mijloc, pentru asta masuram din portiera pina la el. Daca nu este corect umblam la reglaj, vezi in poza.
Important este sa nu avem joc, cu alte cuvinte bila de pe schimbator sa fie fest intre cele doua jumatati care o cuprind. Eu nu am pic de joc asa ca sunt fericit. La altii am remarcat in schimb un joc imens, e drept in loc de vaselina aveau o pilitura de plastic ! Remedieri nu vad cum se pot face, doar de spart bila si facuta alta din doua bucati care sa le lipiti sau ceva cu suruburi....
Intretinere :
O data pe an sau cind este timp se pulverizeaza spray degripant pe tije la cutie si dupa o zi de utilizare se sterge negreala, se repeta pina cind tija ramine curata zile in sir. In zona schimbator nu trebuie umblat decit la 3-5ani si se curata/greseaza. In zona cutie se curata macar anual si nu se pune vaselina.
Dupa operatiune parca merge mai usor schimbatorul, mi se pare normal cu vaselina aia uscata si putina nu avea alta sansa. Curatat si gresat din cind in cind cred ca nu va aparea repede joc la schimbator si problemele inerente cu bagatul in viteza. Daca la cineva i se pare ca ar merge greu se desface de la cutia de viteze si se face o proba fara ea. Macar sa stiti de unde este bubita.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Lun 04 Jan, 2010 2:45 pm, modificat de 13 ori în total