Varianta lunga:
In ianuarie 2010 am cumparat un Opel Omega Caravan 2.2 dti (Y22DTH) la pretul de 3.500 euro. De atunci am bagat incontinuu bani in ea, non-stop picind cite ceva, estimind cheltuielile la cel putin inca o data valoarea initiala a masinii, iar asta in conditiile in care am mers in medie 10.000 km/an. Daca la inceput (un an, hai sa zicem doi) mi s-a parut normal sa bag bani in ceva second hand, faptul ca nu se mai opreste (lunar aparind cite o problema) m-a adus pe punctul de a renunta la ea.
Concret, evenimente si semne aparute in ultima perioada:
1. Pe la inceputul verii (in timp ce ma indreptam catre Basarab pentru a reconditiona radiatorul - parca vreo 600 RON) m-a lasat rulmentul de presiune. La inlocuirea acestuia au fost schimbate placile pe disc si s-a rectificat volanta. Dupa primele citeva sute de kilometri, in care ambreiajul era la podea, punctul de cuplare s-a mai ridicat (revenind de fapt unde era inainte de interventie), concomitent aparind o trepidatie la plecarea de pe loc, care se manifesta numai la cald si care se amplifica daca turezi. Concluzia mecanicului a fost ca e de la volanta. Ce nu inteleg este cum de volanta a inceput sa genereze acele trepidatii, inexistente inainte de rectificare, inexistente 300-400 km dupa rectificare.
2. De aproximativ o luna la rece se aude un "ciripit", care dispare odata ce motorul se incalzeste. Banuiala mea ca ar fi ceva la distributie a fost confirmata si la service.
3. De vreo doua saptamini nu mai pot retrograda decit daca ajung la viteza redusa (de exemplu: pentru a fi sigur ca intra dintr-a III-a intr-a II-a trebuie sa am 20 km/h sau 70 km/h dintr-a V-a intr-a IV-a). Initial am sperat ca o trebui completat cu ulei, dar nu a fost cazul. Verdict: frina sincron, problema care nu se poate remedia prin inlocuirea de piese, ci doar prin inlocuirea cutiei (?!). Si aici am o nedumerire, in sensul ca nu inteleg cum de s-au dus toate deodata.
4. Pe fondul problemelor descrise la precedentele puncte, acum doua zile, in timp ce mergeam m-am trezit fara turbo. M-am dus direct la service, variantele fiind: turbosuflanta noua (ceva spre 1.000 euro), reconditionare (in jur de 1.500 RON), second hand (n-am vazut decit una la 300 euro). In drum spre casa si-a revenit, insa nu cred ca e motiv de bucurie, fiind oricum pe duca (nu cred ca merita nici macar sa incerc sa o mai duc la curatat). De mers s-ar putea merge cu ea si aspirat (prin oras) pina crapa altceva, insa mai intra si in limp mode, iar atunci deja incurci circulatia.
Avind in vedere toate cele de mai sus si luind in considerare ca vinzarea este exclusa (e inmatriculata, dar n-are taxa platita, care e vreo 3.300 euro, depasind practic valoarea masinii si daca ar fi functionat impecabil), iar de tichete nu prea te apropii (de 2-3 ani am doua Dacii si n-am reusit sa scap de ele), mi-a mai ramas doar varianta de a o duce la dezmembrari. Cit credeti ca pot obtine? Si daca aveti sugestii pentru parcuri de dezmembrari in Bucuresti si imprejurimi.
Multumesc.
Andrei
P.S. Nu am cine stie ce cunostinte in domeniu, prin urmare este foarte posibil ca anumite deductii (logice - am incercat eu) sa nu aiba legatura cu realitatea.

