- burzumescu
- OP
- 8 mesaje
- din 09 Jan 2010
- Bucuresti
burzumescu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2010
- Mesaj Privat
Varinta scurta: cit se poate lua la dezmembrari pe un Opel Omega B din 2001 functional (inca)?
Varianta lunga:
In ianuarie 2010 am cumparat un Opel Omega Caravan 2.2 dti (Y22DTH) la pretul de 3.500 euro. De atunci am bagat incontinuu bani in ea, non-stop picind cite ceva, estimind cheltuielile la cel putin inca o data valoarea initiala a masinii, iar asta in conditiile in care am mers in medie 10.000 km/an. Daca la inceput (un an, hai sa zicem doi) mi s-a parut normal sa bag bani in ceva second hand, faptul ca nu se mai opreste (lunar aparind cite o problema) m-a adus pe punctul de a renunta la ea.
Concret, evenimente si semne aparute in ultima perioada:
1. Pe la inceputul verii (in timp ce ma indreptam catre Basarab pentru a reconditiona radiatorul - parca vreo 600 RON) m-a lasat rulmentul de presiune. La inlocuirea acestuia au fost schimbate placile pe disc si s-a rectificat volanta. Dupa primele citeva sute de kilometri, in care ambreiajul era la podea, punctul de cuplare s-a mai ridicat (revenind de fapt unde era inainte de interventie), concomitent aparind o trepidatie la plecarea de pe loc, care se manifesta numai la cald si care se amplifica daca turezi. Concluzia mecanicului a fost ca e de la volanta. Ce nu inteleg este cum de volanta a inceput sa genereze acele trepidatii, inexistente inainte de rectificare, inexistente 300-400 km dupa rectificare.
2. De aproximativ o luna la rece se aude un "ciripit", care dispare odata ce motorul se incalzeste. Banuiala mea ca ar fi ceva la distributie a fost confirmata si la service.
3. De vreo doua saptamini nu mai pot retrograda decit daca ajung la viteza redusa (de exemplu: pentru a fi sigur ca intra dintr-a III-a intr-a II-a trebuie sa am 20 km/h sau 70 km/h dintr-a V-a intr-a IV-a). Initial am sperat ca o trebui completat cu ulei, dar nu a fost cazul. Verdict: frina sincron, problema care nu se poate remedia prin inlocuirea de piese, ci doar prin inlocuirea cutiei (?!). Si aici am o nedumerire, in sensul ca nu inteleg cum de s-au dus toate deodata.
4. Pe fondul problemelor descrise la precedentele puncte, acum doua zile, in timp ce mergeam m-am trezit fara turbo. M-am dus direct la service, variantele fiind: turbosuflanta noua (ceva spre 1.000 euro), reconditionare (in jur de 1.500 RON), second hand (n-am vazut decit una la 300 euro). In drum spre casa si-a revenit, insa nu cred ca e motiv de bucurie, fiind oricum pe duca (nu cred ca merita nici macar sa incerc sa o mai duc la curatat). De mers s-ar putea merge cu ea si aspirat (prin oras) pina crapa altceva, insa mai intra si in limp mode, iar atunci deja incurci circulatia.
Avind in vedere toate cele de mai sus si luind in considerare ca vinzarea este exclusa (e inmatriculata, dar n-are taxa platita, care e vreo 3.300 euro, depasind practic valoarea masinii si daca ar fi functionat impecabil), iar de tichete nu prea te apropii (de 2-3 ani am doua Dacii si n-am reusit sa scap de ele), mi-a mai ramas doar varianta de a o duce la dezmembrari. Cit credeti ca pot obtine? Si daca aveti sugestii pentru parcuri de dezmembrari in Bucuresti si imprejurimi.
Multumesc.
Andrei
P.S. Nu am cine stie ce cunostinte in domeniu, prin urmare este foarte posibil ca anumite deductii (logice - am incercat eu) sa nu aiba legatura cu realitatea.
Varianta lunga:
In ianuarie 2010 am cumparat un Opel Omega Caravan 2.2 dti (Y22DTH) la pretul de 3.500 euro. De atunci am bagat incontinuu bani in ea, non-stop picind cite ceva, estimind cheltuielile la cel putin inca o data valoarea initiala a masinii, iar asta in conditiile in care am mers in medie 10.000 km/an. Daca la inceput (un an, hai sa zicem doi) mi s-a parut normal sa bag bani in ceva second hand, faptul ca nu se mai opreste (lunar aparind cite o problema) m-a adus pe punctul de a renunta la ea.
Concret, evenimente si semne aparute in ultima perioada:
1. Pe la inceputul verii (in timp ce ma indreptam catre Basarab pentru a reconditiona radiatorul - parca vreo 600 RON) m-a lasat rulmentul de presiune. La inlocuirea acestuia au fost schimbate placile pe disc si s-a rectificat volanta. Dupa primele citeva sute de kilometri, in care ambreiajul era la podea, punctul de cuplare s-a mai ridicat (revenind de fapt unde era inainte de interventie), concomitent aparind o trepidatie la plecarea de pe loc, care se manifesta numai la cald si care se amplifica daca turezi. Concluzia mecanicului a fost ca e de la volanta. Ce nu inteleg este cum de volanta a inceput sa genereze acele trepidatii, inexistente inainte de rectificare, inexistente 300-400 km dupa rectificare.
2. De aproximativ o luna la rece se aude un "ciripit", care dispare odata ce motorul se incalzeste. Banuiala mea ca ar fi ceva la distributie a fost confirmata si la service.
3. De vreo doua saptamini nu mai pot retrograda decit daca ajung la viteza redusa (de exemplu: pentru a fi sigur ca intra dintr-a III-a intr-a II-a trebuie sa am 20 km/h sau 70 km/h dintr-a V-a intr-a IV-a). Initial am sperat ca o trebui completat cu ulei, dar nu a fost cazul. Verdict: frina sincron, problema care nu se poate remedia prin inlocuirea de piese, ci doar prin inlocuirea cutiei (?!). Si aici am o nedumerire, in sensul ca nu inteleg cum de s-au dus toate deodata.
4. Pe fondul problemelor descrise la precedentele puncte, acum doua zile, in timp ce mergeam m-am trezit fara turbo. M-am dus direct la service, variantele fiind: turbosuflanta noua (ceva spre 1.000 euro), reconditionare (in jur de 1.500 RON), second hand (n-am vazut decit una la 300 euro). In drum spre casa si-a revenit, insa nu cred ca e motiv de bucurie, fiind oricum pe duca (nu cred ca merita nici macar sa incerc sa o mai duc la curatat). De mers s-ar putea merge cu ea si aspirat (prin oras) pina crapa altceva, insa mai intra si in limp mode, iar atunci deja incurci circulatia.
Avind in vedere toate cele de mai sus si luind in considerare ca vinzarea este exclusa (e inmatriculata, dar n-are taxa platita, care e vreo 3.300 euro, depasind practic valoarea masinii si daca ar fi functionat impecabil), iar de tichete nu prea te apropii (de 2-3 ani am doua Dacii si n-am reusit sa scap de ele), mi-a mai ramas doar varianta de a o duce la dezmembrari. Cit credeti ca pot obtine? Si daca aveti sugestii pentru parcuri de dezmembrari in Bucuresti si imprejurimi.
Multumesc.
Andrei
P.S. Nu am cine stie ce cunostinte in domeniu, prin urmare este foarte posibil ca anumite deductii (logice - am incercat eu) sa nu aiba legatura cu realitatea.
- deleted-50226
- **
- 161 mesaje
- din 21 Jun 2010
deleted-50226
- Mesaje scrise: 161
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2010
- Mesaj Privat
Salut, nu stiu ce sa zic..imi pare rau pt tine si pt ce ai patit , nu ai gasit o englezoaica cu cateva sute sa muti tot ce ai nevoie pe masina ta? sa iti mai faci treaba cu ea? parcuri de dezmembrari sunt, dar nu te astepta la cinestie ce bani....daca nu mai vrei sa bagi bani in ea, cel mai indicat ar fi sa o dezmembrezi tu, asa poate mai reusesti sa amortizezi din bani. Pacat, e o masina frumoasa. Bafta.
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- burzumescu
- OP
- 8 mesaje
- din 09 Jan 2010
- Bucuresti
burzumescu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2010
- Mesaj Privat
@KEDDY: Nu prea cred in treburi de genul norocosi/ghinionisti, dar nu vreau sa-mi ofer ocazia de a continua cu eventuale surprize neplacute, batai de cap, nervi, posibil sa apara chiar si daca as gasi o dublura identica. Masina are niste probleme in prezent, sint semne clare de probleme viitoare (acestea pesemne asteapta sa fie rezolvate cele prezente pentru ca imediat sa devina si ele actuale), in cel mai negru scenariu necesitind multi bani, chiar si in fericitul caz in care poti reconditiona acolo unde se poate, respectiv poti gasi piese second hand acolo unde e musai sa se inlocuieasca. In plus eu mi-am pierdut speranta, poate chiar prea greu, dar pina la urma s-a intimplat. Pe linga suparare am si o oarecare usurare, ca in sfirsit m-am oprit din a-mi macina banii in ceva ce-mi aducea constant multe neplaceri, prea putina bucurie. Cit priveste dezmembratul propriu, nu se intrunesc conditiile necesare pentru asa ceva.
@DB77AAA: Din cite stiu la sectiunea de vinzari pot pune anunturi doar cei care au un numar de postari, ori ale mele acestea sint primele. Astazi, din intimplare, am vazut una aproape identica (an, culoare, motor, doar ca era sedan) la 2500 euro - pret parca prea mic pentru a avea taxa, prea mare pentru a nu o avea. Eu la 1500 as friza fericirea; nu stiu insa daca e si rezonabil.
Multumesc amindurora.
@DB77AAA: Din cite stiu la sectiunea de vinzari pot pune anunturi doar cei care au un numar de postari, ori ale mele acestea sint primele. Astazi, din intimplare, am vazut una aproape identica (an, culoare, motor, doar ca era sedan) la 2500 euro - pret parca prea mic pentru a avea taxa, prea mare pentru a nu o avea. Eu la 1500 as friza fericirea; nu stiu insa daca e si rezonabil.
Multumesc amindurora.
- AIin
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2003 z16se
- Dolj
AIin
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
- burzumescu
- OP
- 8 mesaje
- din 09 Jan 2010
- Bucuresti
burzumescu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2010
- Mesaj Privat
Astfel arata masina incepind de ieri. A fost pierdut controlul unui utilaj de decopertare a asfaltului, acesta impingindu-ma din lateral cu cealalta parte in masina unui vecin. Prin urmare subiectul poate fi inchis. Multumesc pentru sfaturile si compasiunea celor de mai sus, precum si celor care au avut rabdarea sa citeasca lungu-mi mesaj initial.
Toate cele bune!
Andrei
Toate cele bune!
Andrei
- Negreanu
- ***
- 942 mesaje
- din 07 Mai 2010
- Vectra 2004 Z19DT
- Olt
Negreanu
- Mesaje scrise: 942
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2010
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- burzumescu
- OP
- 8 mesaje
- din 09 Jan 2010
- Bucuresti
burzumescu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2010
- Mesaj Privat
- inspectoratul
- ***
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
@burzumescu .
Am avut rabdare sa-ti citesc istoricul.
Mai inainte de toate,ai achizitionat Omega in 2010.Primul tau post pe acest forum ,apare abea in 2013,odata cu pomelnicul de probleme.Pana acum,de la prima problema,ai cerut cuiva ajutorul pe forum? Ce sfat sa-ti dam acum,cand pana acum ai facut cum te-a taiat capul?Ai cheltuit inca o data suma pe care ai dat-o la achizitie.Pai si eu am cheltuit,cam tot 3000 euro in ultimii 3 ani,tot Omega,dar asta nu ma face nemultumit,ci din contra.
Problemele aparute la tine sunt inerente.Radiatoarele mai crapa,se mai fisureaza dupa 10 ani (minim in cazul tau,doar nu e mai noua de 2003 ) Un radiator,daca apelai la forum,gaseai nereparat,pe la 200 lei.Turbina din cate inteleg,nu are nimic.Doar ca mai trebuie si ea din cand in cand ...ciufulita,ca sa nu-i spun altfel.La cei 10000/an,nu cred ca faci parte din categoria "Shumy".Ambreiajul/rulment presiune,placute frana,curele... Astea sunt consumabile,si in functie de stilul conducerii,pica mai devreme sau mai tarziu.Scartz-ul ala vine de la cureaua agregate/accesorii.Se mai schimba si aia,dar nu e cine stie ce scumpete.Trepidatiile dupa schimbarea discului/rulment presiune nu cred ca sunt de la volanta.Poate doar de la inchiderea discului sub placa,poate nu au pus-o in pozitia initiala.
Cutia de viteze,manuala,se vinde pe la 200 euro SH(iti pot da sursa) ,din simplul motiv ca ...nu prea se strica.Cutia mea este din 1995 fara interventii in afara consumabilelor.
Piese SH pentru Omega sunt garla,daca dai o cautare,iar preturile sunt mult mai mici decat la alte modele.
Nashpa ultimele "decoratiuni exterioare",dar nu dispera.Sincer,prima data cand am vazut pozele,am crezut ca te-ai "descarcat" pe ea.O aripa se invarte sub 100 lei,poate chiar la culoare(stiu pe cineva care are exact culoarea asta la dezmembrari,doar ca are alta motorizare,V6)
La dezmembrari,...nu vei obtine un pret mai mare de 1000 euro,si ala cu mari eforturi.Cel mai indicat s-o dezmembrezi tu,dar asta necesita spatiu si evident,timp.
Trebuia deci sa ceri pareri / solutii de acum 3 ani.Sunt sigur ca altul ti-ar fi fost istoricul si opinia asupra modelului.
Respecte!
Am avut rabdare sa-ti citesc istoricul.
Mai inainte de toate,ai achizitionat Omega in 2010.Primul tau post pe acest forum ,apare abea in 2013,odata cu pomelnicul de probleme.Pana acum,de la prima problema,ai cerut cuiva ajutorul pe forum? Ce sfat sa-ti dam acum,cand pana acum ai facut cum te-a taiat capul?Ai cheltuit inca o data suma pe care ai dat-o la achizitie.Pai si eu am cheltuit,cam tot 3000 euro in ultimii 3 ani,tot Omega,dar asta nu ma face nemultumit,ci din contra.
Problemele aparute la tine sunt inerente.Radiatoarele mai crapa,se mai fisureaza dupa 10 ani (minim in cazul tau,doar nu e mai noua de 2003 ) Un radiator,daca apelai la forum,gaseai nereparat,pe la 200 lei.Turbina din cate inteleg,nu are nimic.Doar ca mai trebuie si ea din cand in cand ...ciufulita,ca sa nu-i spun altfel.La cei 10000/an,nu cred ca faci parte din categoria "Shumy".Ambreiajul/rulment presiune,placute frana,curele... Astea sunt consumabile,si in functie de stilul conducerii,pica mai devreme sau mai tarziu.Scartz-ul ala vine de la cureaua agregate/accesorii.Se mai schimba si aia,dar nu e cine stie ce scumpete.Trepidatiile dupa schimbarea discului/rulment presiune nu cred ca sunt de la volanta.Poate doar de la inchiderea discului sub placa,poate nu au pus-o in pozitia initiala.
Cutia de viteze,manuala,se vinde pe la 200 euro SH(iti pot da sursa) ,din simplul motiv ca ...nu prea se strica.Cutia mea este din 1995 fara interventii in afara consumabilelor.
Piese SH pentru Omega sunt garla,daca dai o cautare,iar preturile sunt mult mai mici decat la alte modele.
Nashpa ultimele "decoratiuni exterioare",dar nu dispera.Sincer,prima data cand am vazut pozele,am crezut ca te-ai "descarcat" pe ea.O aripa se invarte sub 100 lei,poate chiar la culoare(stiu pe cineva care are exact culoarea asta la dezmembrari,doar ca are alta motorizare,V6)
La dezmembrari,...nu vei obtine un pret mai mare de 1000 euro,si ala cu mari eforturi.Cel mai indicat s-o dezmembrezi tu,dar asta necesita spatiu si evident,timp.
Trebuia deci sa ceri pareri / solutii de acum 3 ani.Sunt sigur ca altul ti-ar fi fost istoricul si opinia asupra modelului.
Respecte!
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
burzumescu a scris:Astfel arata masina incepind de ieri. A fost pierdut controlul unui utilaj de decopertare a asfaltului, acesta impingindu-ma din lateral cu cealalta parte in masina unui vecin....
La prima "vedere" ai de schimbat 2 aripi, volanta care e cu masa dubla si trebuia schimbata de prima data, discul de ambreiaj si probabil de curatat turbina. Nu trebuie sa "arunci" asemenea masina pentru atata lucru.
- burzumescu
- OP
- 8 mesaje
- din 09 Jan 2010
- Bucuresti
burzumescu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2010
- Mesaj Privat
@inspectoratul: Si daca as fi avut unde, nu stiu daca as fi avut suficienta rabdare. In plus, si pentru a demonta cred ca iti trebuie o oarecare indeminare (daca vrei s-o faci cum trebuie, nu sa te apuci sa rupi, sa smulgi sau sa folosesti "metoda Jiji")
@micky001: Intr-adevar, poate as fi evitat anumite probleme sau le-as fi rezolvat cu bani mai putini daca as fi apelat la forum mai din timp. Nu stiu insa in ce masura a apela la service este echivalent chiar cu a face ce te taie capul. Ca se putea dovedi util sa apelez la ajutorul/experienta celor de aici, sint de acord... si sint convins ca uneori pot diagnostica mai bine o problema decit cei de la service si pot oferi solutii mai bune.
Problemele enumerate de mine sint doar cele aparute in ultimele 2-3 luni. Stiu ca lucrurile se mai si strica si nu e nimic anormal in asta, insa a o tine langa... de la un anumit punct incolo ti se ia, chiar si daca le repari cu costuri mici. Sau poate ca problema e la mine, poate ca sint eu comod si nu ma straduiesc sa gasesc cele mai fericite solutii. Sau poate ca exista masini destinate cunoscatorilor, iar atunci deja e limpede care-i cauza situatiei in care am ajuns. In fine, de invatat si mers mai departe.
Tot referitor la problemele enumerate, atit parerile tale in privinta cauzelor care le-ar putea genera, cit si solutiile, in mod normal ar fi fost incurajatoare. Acum insa, dupa cum spuneam si in postul anterior, astept sa ma lamuresc in privinta unor lucruri. Am sa revin cind voi avea noutati.
Multumesc.
Seara buna!
@micky001: Intr-adevar, poate as fi evitat anumite probleme sau le-as fi rezolvat cu bani mai putini daca as fi apelat la forum mai din timp. Nu stiu insa in ce masura a apela la service este echivalent chiar cu a face ce te taie capul. Ca se putea dovedi util sa apelez la ajutorul/experienta celor de aici, sint de acord... si sint convins ca uneori pot diagnostica mai bine o problema decit cei de la service si pot oferi solutii mai bune.
Problemele enumerate de mine sint doar cele aparute in ultimele 2-3 luni. Stiu ca lucrurile se mai si strica si nu e nimic anormal in asta, insa a o tine langa... de la un anumit punct incolo ti se ia, chiar si daca le repari cu costuri mici. Sau poate ca problema e la mine, poate ca sint eu comod si nu ma straduiesc sa gasesc cele mai fericite solutii. Sau poate ca exista masini destinate cunoscatorilor, iar atunci deja e limpede care-i cauza situatiei in care am ajuns. In fine, de invatat si mers mai departe.
Tot referitor la problemele enumerate, atit parerile tale in privinta cauzelor care le-ar putea genera, cit si solutiile, in mod normal ar fi fost incurajatoare. Acum insa, dupa cum spuneam si in postul anterior, astept sa ma lamuresc in privinta unor lucruri. Am sa revin cind voi avea noutati.
Multumesc.
Seara buna!
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Chestia cu "capul.." priveste-o metaforic.Discutand despre service,toti de pe aici stim ca sunt niste snapani,chiar daca-ti rezolva problema,tot victima pleci de acolo.Saptamana trecuta am scos Vectra unui prieten dintr-un service unde cereau 2000euro(faza initiala) la o reparatie care a costat pana la urma 1500(faza finala) si a iesit totul impecabil.Sunt sigur ca la aia 2000 se mai adaugau vre-o 200 pana la sfarsit...
Bineainteles,masinile noastre nu mai sunt nici pe departe "fete mari",sunt acum doamne cu pretentii,cer din ce in ce mai mult.Dar nici alea pana-n 5 ani sa nu crezi ca nu fac mofturi...
Pentru mine,modelul asta este ca o amanta...Investesc uneori pe blat,fara sa afle sotia!Pacat ar fi ,ca este o masina robusta,linia inca se mentine,nu este chiar veche,consumul la un 2.2 nu este chiar de speriat,piesele inca se gasesc ,cum spuneam ,la preturi bune,SH sau noi.Sa mai amintesc dotarile ?Banuiesc le stii foarte bine.Tot asa cum banuiesc ca te-ai saturat sa te tot lovesti ba de una,ba de alta.Gandeste-te totusi ca nu ai sa obtii mare lucru daca vrei s-o vinzi spre dezmembrare.Cei care achizitioneaza asa ceva,incerca evident un pret cat mai mic pentru un profit cat mai mare.Daca o dezmembrezi tu,ai sa scapi rapid de accesorii,gen turbina,pompe,alternator,compresor AC.Apoi te contacteaza unul care vrea motorul,dar vrea sa-l si auda functionand...Capotele motor se dau pe la 200-250,aripile pana-n 100,grupul nu se cauta,cutia zici ca-i cu problema.Plansa de bord foarte rar,ca are airbag-ul pasager separat.Volanul in jur de 150,maxim 200 lei cu airbag,dar foarte rar,modulul comanda clima 100-150,modulul distributie aer,foarte rar,radiatoarele in jur de 200.Nu stiu ce interior ai,dar setul de piele se invarte la 250,maxim 300 euro,(functie de stare)cu fete usi.Butoane comenzi etc.,mai aduni in total 200 lei.Spatele rar cautat.Cine este lovit in spate,are el clientul lui.Caroseria,ce mai ramane,la fier mai scoti vre-o 700 lei.Mai exact,este un model destul de invechit ca sa mai investeasca cineva in el,ori nu cred sa scoti mai mult de 1500 euro,hai sa zicem 2000,jante,bascule,ventilatoare,faruri,etc...,la care se mai adauga si faptul ca ai nevoie de spatiu,scule,indemanare,cunostinte asupra demontarii,plus fler de vanzator.Cel mai nasol este timpul.Vei lua banii in timp,cu tzaraita cum se spune ,si tot asa se vor duce banii,de n-ai sa intelegi nimic din ei,daca nu-i aduni intr-o annume "punga".
Parerea mea,ori mai faci un efort si o repari,apoi ori o tii,ori o vinzi intreaga,in aceeasi varianta cum ai cumparat-o.Dar si daca o vinzi,vei lua maxim 3000(spor,dar nu prea cred) din care vei scadea ultimele cheltuieli de reparatie (vre-o 500 e,maxim:cutie-200e plus manopera=maxim 300,aripi 200 lei+vopsea,500 lei=700) si mai ramai cu 2500.Ce-ti iei cu banii astia? Mai pui 1000 sa zicem,iar cu 3500 o s-o iei de la cap,alta veche de 10 ani,alte probleme,alte discutii,poate alt forum...
Alegerea-ti apartine! Spor si-ti doresc succes,indiferent care va fi ea!
Bineainteles,masinile noastre nu mai sunt nici pe departe "fete mari",sunt acum doamne cu pretentii,cer din ce in ce mai mult.Dar nici alea pana-n 5 ani sa nu crezi ca nu fac mofturi...
Pentru mine,modelul asta este ca o amanta...Investesc uneori pe blat,fara sa afle sotia!Pacat ar fi ,ca este o masina robusta,linia inca se mentine,nu este chiar veche,consumul la un 2.2 nu este chiar de speriat,piesele inca se gasesc ,cum spuneam ,la preturi bune,SH sau noi.Sa mai amintesc dotarile ?Banuiesc le stii foarte bine.Tot asa cum banuiesc ca te-ai saturat sa te tot lovesti ba de una,ba de alta.Gandeste-te totusi ca nu ai sa obtii mare lucru daca vrei s-o vinzi spre dezmembrare.Cei care achizitioneaza asa ceva,incerca evident un pret cat mai mic pentru un profit cat mai mare.Daca o dezmembrezi tu,ai sa scapi rapid de accesorii,gen turbina,pompe,alternator,compresor AC.Apoi te contacteaza unul care vrea motorul,dar vrea sa-l si auda functionand...Capotele motor se dau pe la 200-250,aripile pana-n 100,grupul nu se cauta,cutia zici ca-i cu problema.Plansa de bord foarte rar,ca are airbag-ul pasager separat.Volanul in jur de 150,maxim 200 lei cu airbag,dar foarte rar,modulul comanda clima 100-150,modulul distributie aer,foarte rar,radiatoarele in jur de 200.Nu stiu ce interior ai,dar setul de piele se invarte la 250,maxim 300 euro,(functie de stare)cu fete usi.Butoane comenzi etc.,mai aduni in total 200 lei.Spatele rar cautat.Cine este lovit in spate,are el clientul lui.Caroseria,ce mai ramane,la fier mai scoti vre-o 700 lei.Mai exact,este un model destul de invechit ca sa mai investeasca cineva in el,ori nu cred sa scoti mai mult de 1500 euro,hai sa zicem 2000,jante,bascule,ventilatoare,faruri,etc...,la care se mai adauga si faptul ca ai nevoie de spatiu,scule,indemanare,cunostinte asupra demontarii,plus fler de vanzator.Cel mai nasol este timpul.Vei lua banii in timp,cu tzaraita cum se spune ,si tot asa se vor duce banii,de n-ai sa intelegi nimic din ei,daca nu-i aduni intr-o annume "punga".
Parerea mea,ori mai faci un efort si o repari,apoi ori o tii,ori o vinzi intreaga,in aceeasi varianta cum ai cumparat-o.Dar si daca o vinzi,vei lua maxim 3000(spor,dar nu prea cred) din care vei scadea ultimele cheltuieli de reparatie (vre-o 500 e,maxim:cutie-200e plus manopera=maxim 300,aripi 200 lei+vopsea,500 lei=700) si mai ramai cu 2500.Ce-ti iei cu banii astia? Mai pui 1000 sa zicem,iar cu 3500 o s-o iei de la cap,alta veche de 10 ani,alte probleme,alte discutii,poate alt forum...
Alegerea-ti apartine! Spor si-ti doresc succes,indiferent care va fi ea!
- inspectoratul
- ***
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
Daca te incurejeaza cu ceva, am vectra b, 2001. Mecanic totul frumos, din pct de vedera al comoditatii un cosmar. Tot timpul trancanea ceva, batea ceva, etc. Pe rand am luat-o cu indreptat jenti, schimbat arcuri, telescoape, etc, recent am terminat si cu bucsele. A durat in jur de 2 ani toata manevra dar nici nu m-am intins la bani. Azi 200lei, peste 3 luni 400lei, etc. Intr-un final costurile nu au fost imense, multe operatiuni o sa le poti face tu, am vazut amic ce segmenta un polo in fata blocului dupa un tutorial.
Idea este ca acuma am o masina in stare foarte bun si la care ii cunosc fiecare surub, scartaitura, etc, si care acusi se apropie ziua sa o vand, dar iti jur ca mi se rupe sufletul. Nu cred ca din cauza marci si nici nu este prima masina, dar e prima masina in care mi-am bagat mainile si nu regret nici un minut.
Scuze ca am fost off topic, dar idea generala este ca ori vinzi masina la bani de nimic, ori te decizi sa o pastrezi si investesti ... o sa vezi foarte multe topicuri cu tutoriale pentru aproape orice.
de ex, prietena mea are un Volvo din 2005, net superior Opel si acuma imi fac curaj sa impachetez caseta de directie sa o trimit la rectificat ca azi mi-a trantit-o mecanicul in brate. Una noua 7000lei, rectificat 1000lei. La opel, rectificatul e intre 400-500lei Cu cat masina e mai finuta cu atat te va costa mai mult.
Idea este ca acuma am o masina in stare foarte bun si la care ii cunosc fiecare surub, scartaitura, etc, si care acusi se apropie ziua sa o vand, dar iti jur ca mi se rupe sufletul. Nu cred ca din cauza marci si nici nu este prima masina, dar e prima masina in care mi-am bagat mainile si nu regret nici un minut.
Scuze ca am fost off topic, dar idea generala este ca ori vinzi masina la bani de nimic, ori te decizi sa o pastrezi si investesti ... o sa vezi foarte multe topicuri cu tutoriale pentru aproape orice.
de ex, prietena mea are un Volvo din 2005, net superior Opel si acuma imi fac curaj sa impachetez caseta de directie sa o trimit la rectificat ca azi mi-a trantit-o mecanicul in brate. Una noua 7000lei, rectificat 1000lei. La opel, rectificatul e intre 400-500lei Cu cat masina e mai finuta cu atat te va costa mai mult.
- burzumescu
- OP
- 8 mesaje
- din 09 Jan 2010
- Bucuresti
burzumescu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2010
- Mesaj Privat
Ieri povestea s-a incheiat... aproape. In timp ce scriam aici, am realizat ca am uitat sa iau placutele cu numerele de inmatriculare, prostie care mi-a taiat orice chef de a mai face ceva la sfirsitul zilei de ieri, desi, din ce-am citit, s-ar parea ca poate fi radiata si fara ele.
@micky001: Varianta cu vinzarea era exclusa din start din cauza taxei... autoritatile ii spun "de mediu" (3300 euro). A o repara pentru a relua o relatie nefericita cu risc mare de a fi continuata in acelasi mod (poate un pic indulcit de sfaturile primite aici), din nou nu mai constituia o varianta (pentru mine, cel putin) - repet: mai bine de 3 ani am reparat/schimbat (nici nu mai vorbesc de bani, ci ma refer la faptul ca o faceam continuu) in speranta ca la un moment dat se va mai potoli, ceea ce nu s-a intimplat, probabil nici nu ar fi urmat sa se intimple, asadar m-am potolit eu.
@inspectoratul: Poate acesta este pretul pe care trebuie sa-l platesc pentru lipsa de interes in a citi astfel de tutoriale si a le pune ulterior in practica (in primul rind din cauza comoditatii). Frustrarea imi vine din faptul ca multa lume nu numai ca nu este interesata de intretinerea masinii (iar aici nu vorbesc de a si le repara singuri, ci de a se duce macar la service atunci cind se aude/se vede/se simte ca ceva nu e in regula), dar nu sint nici macar preocupati de a o exploata cit de cit cu grija si nu ajung totusi sa o arunce efectiv la gunoi, pe nimic si ca pe un nimic.
Revenind la deznodamint (toate sumele in lei):
- 1300 recuperare dauna lovitura spate de la socitetate de asigurari. Acum 1 an, mi-a intrat unul beat in spate, indoind putin hayon-ul si bara. Din fericire inca nu facusem reparatia;
- 4500 dauna in urma incidentului de curind intimplat (am mai pus o poza, in precedentele doua neputind fi observate parbrizul si stilpul, asta din urma nevazindu-se oricum);
- 2000 la dezmembrari. In prima faza ne intelesesem pentru 3000, dar dupa ce au iesit la iveala problemele cu volanta si turbosuflanta, asta a fost oferta finala. Eram acolo (la vreo 20 km de Bucuresti, 40 de casa, singurul centru din zona care a acceptat sa se uite la ea), miine se termina cele 30 de zile ale autorizatiei de circulatie, vine iarna, incepe un alt an (impozit si asigurare), deci ar fi urmat sa zaca in parcare pina cind as fi gasit pe cineva dispus sa o cumpere cu mai mult, iar atunci n-ar mai fi plecat decit cu platforma. La toate astea se adauga dorinta de a scapa odata de ea, plus multumirea ca oricum am luat deja mai mult decit ma asteptam, astfel ca pina la urma am renuntat la a mai incerca si la Ploiesti si am facut ceea ce la inceput nu credeam ca voi face: am acceptat ridicola suma.
Dupa cum lesne se poate vedea si asa cum am banuit de atunci, lovitura din parcare, in conditiile date, a fost un mare noroc.
Daca se poate fara numere, miine sper sa termin si cu radierea, iar o perioada (posibil nu tocmai scurta) sa ramin in postura de pieton sau pasager (din primavara poate chiar biciclist).
P.S. @iulian1971: Scuze, acum am vazut ca mai era un mesaj fara raspuns (pesemne l-ai scris in timp ce eu scriam raspunsul de sub al tau). La prima vedere ar fi fost ce enumeri tu, la a doua vedere ar mai fi urmat parbriz, la a treia dedesubturi mai greu vizibile, poate o cutie de viteze, apoi recurenta de care nu mai scapam. Acum nu mai conteaza, iar faptul ca rasuflu usurat face mai mult decit tristetea inereta pierderii unei masini, tristete care insa cu siguranta va trece.
Ultima modificare făcută de burzumescu la Dum 17 Nov, 2013 2:58 pm
@micky001: Varianta cu vinzarea era exclusa din start din cauza taxei... autoritatile ii spun "de mediu" (3300 euro). A o repara pentru a relua o relatie nefericita cu risc mare de a fi continuata in acelasi mod (poate un pic indulcit de sfaturile primite aici), din nou nu mai constituia o varianta (pentru mine, cel putin) - repet: mai bine de 3 ani am reparat/schimbat (nici nu mai vorbesc de bani, ci ma refer la faptul ca o faceam continuu) in speranta ca la un moment dat se va mai potoli, ceea ce nu s-a intimplat, probabil nici nu ar fi urmat sa se intimple, asadar m-am potolit eu.
@inspectoratul: Poate acesta este pretul pe care trebuie sa-l platesc pentru lipsa de interes in a citi astfel de tutoriale si a le pune ulterior in practica (in primul rind din cauza comoditatii). Frustrarea imi vine din faptul ca multa lume nu numai ca nu este interesata de intretinerea masinii (iar aici nu vorbesc de a si le repara singuri, ci de a se duce macar la service atunci cind se aude/se vede/se simte ca ceva nu e in regula), dar nu sint nici macar preocupati de a o exploata cit de cit cu grija si nu ajung totusi sa o arunce efectiv la gunoi, pe nimic si ca pe un nimic.
Revenind la deznodamint (toate sumele in lei):
- 1300 recuperare dauna lovitura spate de la socitetate de asigurari. Acum 1 an, mi-a intrat unul beat in spate, indoind putin hayon-ul si bara. Din fericire inca nu facusem reparatia;
- 4500 dauna in urma incidentului de curind intimplat (am mai pus o poza, in precedentele doua neputind fi observate parbrizul si stilpul, asta din urma nevazindu-se oricum);
- 2000 la dezmembrari. In prima faza ne intelesesem pentru 3000, dar dupa ce au iesit la iveala problemele cu volanta si turbosuflanta, asta a fost oferta finala. Eram acolo (la vreo 20 km de Bucuresti, 40 de casa, singurul centru din zona care a acceptat sa se uite la ea), miine se termina cele 30 de zile ale autorizatiei de circulatie, vine iarna, incepe un alt an (impozit si asigurare), deci ar fi urmat sa zaca in parcare pina cind as fi gasit pe cineva dispus sa o cumpere cu mai mult, iar atunci n-ar mai fi plecat decit cu platforma. La toate astea se adauga dorinta de a scapa odata de ea, plus multumirea ca oricum am luat deja mai mult decit ma asteptam, astfel ca pina la urma am renuntat la a mai incerca si la Ploiesti si am facut ceea ce la inceput nu credeam ca voi face: am acceptat ridicola suma.
Dupa cum lesne se poate vedea si asa cum am banuit de atunci, lovitura din parcare, in conditiile date, a fost un mare noroc.
Daca se poate fara numere, miine sper sa termin si cu radierea, iar o perioada (posibil nu tocmai scurta) sa ramin in postura de pieton sau pasager (din primavara poate chiar biciclist).
P.S. @iulian1971: Scuze, acum am vazut ca mai era un mesaj fara raspuns (pesemne l-ai scris in timp ce eu scriam raspunsul de sub al tau). La prima vedere ar fi fost ce enumeri tu, la a doua vedere ar mai fi urmat parbriz, la a treia dedesubturi mai greu vizibile, poate o cutie de viteze, apoi recurenta de care nu mai scapam. Acum nu mai conteaza, iar faptul ca rasuflu usurat face mai mult decit tristetea inereta pierderii unei masini, tristete care insa cu siguranta va trece.
Ultima modificare făcută de burzumescu la Dum 17 Nov, 2013 2:58 pm
- inspectoratul
- ***
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- burzumescu
- OP
- 8 mesaje
- din 09 Jan 2010
- Bucuresti
burzumescu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2010
- Mesaj Privat
Haha! Nici n-am apucat de modificat ca au si aparut doua mesaje.
@ inspectoratul: La anul mai degraba cu o bicicleta mai de soi. Bani de masina noua n-am momentan (la banca nu-mi place sa ma imprumut), iar de second-hand sint putin speriat... deocamdata; poate va trece.
@iulian1971: La fisc stiu ca n-ai nevoie, dar vreau sa o scot si de la politie.
@ inspectoratul: La anul mai degraba cu o bicicleta mai de soi. Bani de masina noua n-am momentan (la banca nu-mi place sa ma imprumut), iar de second-hand sint putin speriat... deocamdata; poate va trece.
@iulian1971: La fisc stiu ca n-ai nevoie, dar vreau sa o scot si de la politie.
- inspectoratul
- ***
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
Eu i-am tot cautat la frate-miu o masina in vara la vreo 500e. Pana la urma, am gasit vw polo 2001 care trebuia segmentat motorul la 800e. L-am luat, segmentat motorul si investit inca vreo 100e si arata ca nou, merge bine, nu bate, trancane, etc.
Eu zic ca cu banii ca i-ai primit poti gasi ceva decent
Eu zic ca cu banii ca i-ai primit poti gasi ceva decent