dsorescu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2013
- Mesaj Privat
Salut! Am cateva intrebari, in legatura cu un accident pe care l-am avut, poate colegul kosfunny ma poate ajuta. Pe data de 19 iulie am fost lovit in spate de catre un domn cu un Ford Focus in momentul in care oprisem sa acord prioritate de traversare pietonilor, pe blvd Camil Ressu. Accidentul a fost destul de naspa, atat prin faptul ca au fost lovit 2 pietoni care, slava Domnului nu au patit nimic grav cat si prin faptul ca masina mi-a fost avariata destul de grav. Cel care m-a lovit si-a recunoscut vina si la politie. Vinovatul este asigurat RCA la Groupama si mi-a dat o copie dupa asigurarea lui ca sa pot repara masina. Am dus masina la un service, mi s-a facut constatarea de catre un inspector Groupama, urmand ca service-ul sa trimita un deviz estimativ. Bineinteles ca cei de la service au intrat in concediu saptamana asta si nu au trimis nici un deviz. Inspectorul de la Groupama mi-a spus ca cel mai probabil o sa se considere dauna totala, avand in vedere multitudinea de avarii. Masina mea este un Opel Corsa C Confort Z12XE din 2001. Intrebarea este la cat s-ar ridica despagubirea in caz de dauna totala? Eu am facut un calcul estimativ pe baza coeficietilor CSA si mi-a iesit in jur de 3000 de euro minus epava. Rog pe colegul kosfunny sa ma corecteze daca am luat-o pe campii. O sa atasez si imagini cu masina si rog colegii sa-mi spuna daca pot atasa si procesul verbal de constatare a daunelor.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Imi pare rau de ce ti s-a intamplat
Subscriu, dauna totala cu certitudine. Punte spate, hayon, aripi, traversa, podea.... mult prea multe.
"Norocul" tau e ca fata a cam scapat (si acolo sunt piesele mai vandabile, gen motor, cutie de viteze, bord, etc), deci vei putea sa recuperezi o buna parte din paguba vanzand piesele.
Acuma, de vazut ce coeficient de depreciere vor aplica cei de la Grupama la valoarea de nou. De asta depinde suma cu care te vor despagubi.
Doamne ajuta sa iesi cat de cat decent!
Subscriu, dauna totala cu certitudine. Punte spate, hayon, aripi, traversa, podea.... mult prea multe.
"Norocul" tau e ca fata a cam scapat (si acolo sunt piesele mai vandabile, gen motor, cutie de viteze, bord, etc), deci vei putea sa recuperezi o buna parte din paguba vanzand piesele.
Acuma, de vazut ce coeficient de depreciere vor aplica cei de la Grupama la valoarea de nou. De asta depinde suma cu care te vor despagubi.
Doamne ajuta sa iesi cat de cat decent!
dsorescu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2013
- Mesaj Privat
Masina are aproximativ 85000 de km, stiu ca toata lumea o sa zica "nu are cum, e din 2001, nu e posibil", dar eu atat am in bord. Masina era in stare foarte buna si mergea foarte bine, fara troncanituri, fara mai stiu eu ce probleme, la interior la fel, . Probabil ca va conta si asta in evaluarea celor de la groupama, atunci cand vor aplica coeficientul de depreciere...
- kosfunny
- **
- 270 mesaje
- din 02 Aug 2007
- Sintra 1996
- Bucuresti
kosfunny
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Sintra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2007
- Mesaj Privat
Masina va fi in mod cert dauna totala.
Pretul de nou este undeva pe la 12500 euro. Avand in vedere ca este mai veche de 10 ani mai mult ca sigur gradul de uzura va fi cel de 85 % . Astfel ar reiesi faptul ca masina s-ar putea repara cu acte pana la 1875 euro sau ai primi 1406 euro ca dauna totala daca nu duci epava la un centru autorizat de dezmembrari .
Daca ar fi sa luam in calcul nr de km gradul de uzura ar fi de 63 % , rezultand o valoare reala de 4625 euro iar daca reparatia ar depasi aceasta suma ai primi 3468 euro .
E cam greu de obtinut asta, poate doar in instanta .
Am avut totusi caz similar care s-a terminat cu bine, dar a fost nevoie de multa bataie de cap , rabdare si alergatura !
http://www.bmwclubarad.ro/s...msg12732#msg12732
Pretul de nou este undeva pe la 12500 euro. Avand in vedere ca este mai veche de 10 ani mai mult ca sigur gradul de uzura va fi cel de 85 % . Astfel ar reiesi faptul ca masina s-ar putea repara cu acte pana la 1875 euro sau ai primi 1406 euro ca dauna totala daca nu duci epava la un centru autorizat de dezmembrari .
Daca ar fi sa luam in calcul nr de km gradul de uzura ar fi de 63 % , rezultand o valoare reala de 4625 euro iar daca reparatia ar depasi aceasta suma ai primi 3468 euro .
E cam greu de obtinut asta, poate doar in instanta .
Am avut totusi caz similar care s-a terminat cu bine, dar a fost nevoie de multa bataie de cap , rabdare si alergatura !
http://www.bmwclubarad.ro/s...msg12732#msg12732
dsorescu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2013
- Mesaj Privat
Mai am vreo 2 intrebari . Cei de la Groupama pot considera dauna totala fara sa primeasca deviz estimativ in prealabil de la service?
Celalalt aspect care nu imi este clar este legat de corelarea sumei necesare reparatiei cu suma de despagubire; adica daca reparatia nu depaseste suma de 4625 de euro, cum se calculeaza suma de despagubire sau cum se procedeaza? Multumesc!
Celalalt aspect care nu imi este clar este legat de corelarea sumei necesare reparatiei cu suma de despagubire; adica daca reparatia nu depaseste suma de 4625 de euro, cum se calculeaza suma de despagubire sau cum se procedeaza? Multumesc!
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
sorescule, un inspector de daune cu ochiul format isi cam da seama. Pentru formalizare vor avea nevoie de deviz estimativ, insa omul probabil ti-a zis de la inceput ca intr-acolo mergeti, ca sa te obisnuiesti cu ideea si el probabil a cam pregatit hartiile, ca sa se miste nitel mai repede (eu zic ca e frumos din partea lui, altfel te mai amana)
In 2009, cand a vazut inspectorul masina mea lovita, mi-a zis din start "99% asta e dauna totala, reparatia sare de 3000 EUR". Intr-adevar asa a fost (cf audatex reparatia iesea la ~16.000 RON, confirmat de doua calcule separate, Allianz si un amic care lucra la dealer Opel)
Pentru dauna totala se calculeaza astfel:
- se ia valoarea de catalog a masinii (cat a costat de noua, sunt niste cataloage cu treburile astea)
- se aplica un coeficient de depreciere, functie de vechime si uzura (aici te pot lucra, sa iti bage un coeficient mai mare decat se justifica)
- rezulta o valoare X. Valoarea o poti valida daca e corecta sau nu verificand cat costa o masina inmatriculata, acelasi model, aceeasi motorizare, aceleasi optiuni, aceeashi vechime, etc. La cum arata piata auto acum, X ar trebui sa fie nitel mai mare decat valoarea din piata.
- cel mai probabil ti se va propune sa ti se plateasca X-(X*Y), si sa ti se lase epava. Y e o valoare procentuala, care poate ajunge pana la 25% (din ce tin minte, kosfunny poti sa confirmi?), si se considera ca reprezentand valoarea epavei. De exemplu, daca masina a ars complet (ai o caroserie pe care o poti duce la fier vechi) Y poate fi 5% (adica valoarea de fier vechi). In cazul tau Y va fi maxim, pentru ca poti recupera o gramada de piese de pe masina (motor+cutie~500 EUR, plansa bord+airbag-uri+cablaj+calculator~400 EUR, rotile sunt de iarna, anvelopele arata bine, deci 4 roti~80 EUR, si tot asa)
In 2009, cand a vazut inspectorul masina mea lovita, mi-a zis din start "99% asta e dauna totala, reparatia sare de 3000 EUR". Intr-adevar asa a fost (cf audatex reparatia iesea la ~16.000 RON, confirmat de doua calcule separate, Allianz si un amic care lucra la dealer Opel)
Pentru dauna totala se calculeaza astfel:
- se ia valoarea de catalog a masinii (cat a costat de noua, sunt niste cataloage cu treburile astea)
- se aplica un coeficient de depreciere, functie de vechime si uzura (aici te pot lucra, sa iti bage un coeficient mai mare decat se justifica)
- rezulta o valoare X. Valoarea o poti valida daca e corecta sau nu verificand cat costa o masina inmatriculata, acelasi model, aceeasi motorizare, aceleasi optiuni, aceeashi vechime, etc. La cum arata piata auto acum, X ar trebui sa fie nitel mai mare decat valoarea din piata.
- cel mai probabil ti se va propune sa ti se plateasca X-(X*Y), si sa ti se lase epava. Y e o valoare procentuala, care poate ajunge pana la 25% (din ce tin minte, kosfunny poti sa confirmi?), si se considera ca reprezentand valoarea epavei. De exemplu, daca masina a ars complet (ai o caroserie pe care o poti duce la fier vechi) Y poate fi 5% (adica valoarea de fier vechi). In cazul tau Y va fi maxim, pentru ca poti recupera o gramada de piese de pe masina (motor+cutie~500 EUR, plansa bord+airbag-uri+cablaj+calculator~400 EUR, rotile sunt de iarna, anvelopele arata bine, deci 4 roti~80 EUR, si tot asa)
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Miky, aici depinde de cum privesti lucrurile.
Modalitatea de calcul a despagubirii e cea din lege. Acuma, modalitatea aia te poate avantaja, sau nu. Daca nu te faulteaza foarte tare cu coeficientul de depreciere, s-ar putea sa iei mai multi bani decat valoreaza masina, tinand cont de cum arata piata auto acuma. La o adica, iei una neinmatriculata, cu acelasi motor ca al tau, si faci recarosare...
Modalitatea de calcul a despagubirii e cea din lege. Acuma, modalitatea aia te poate avantaja, sau nu. Daca nu te faulteaza foarte tare cu coeficientul de depreciere, s-ar putea sa iei mai multi bani decat valoreaza masina, tinand cont de cum arata piata auto acuma. La o adica, iei una neinmatriculata, cu acelasi motor ca al tau, si faci recarosare...
dsorescu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2013
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
sorescule, ai inteles corect. Sunt niste cataloage din care se iau valorile.
Asta iti zic, e posibil ca suma, dupa catalog si depreciere, sa te acopere sa iti iei ceva chiar mai bun (mai nou, mai multe dotari...) intrucat preturile la auto SH in momentuld e fata sunt destul de doborate (piata slaba, etc)
Asta iti zic, e posibil ca suma, dupa catalog si depreciere, sa te acopere sa iti iei ceva chiar mai bun (mai nou, mai multe dotari...) intrucat preturile la auto SH in momentuld e fata sunt destul de doborate (piata slaba, etc)
dsorescu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2013
- Mesaj Privat
@jE Daca nu face Groupama figuri, ar trebui sa iau banuti frumosi. Oricum, ei sunt obligati sa respecte ordinul CSA si coeficientii de depreciere, luand in calcul si kilometri masini. O alta chestiune ar fi: daca societatea de asigurari suspecteaza ca numarul de km al masinii nu e cel real, pot cere o verificare autorizata RAR?
- kosfunny
- **
- 270 mesaje
- din 02 Aug 2007
- Sintra 1996
- Bucuresti
kosfunny
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Sintra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2007
- Mesaj Privat
Realitatea nr de kilometrii nu poate fi atestata de RAR !
Daca ai masina de noua , cu nr de km putini, trecuti in carte la fiecare revizie iar masina arata impecabil vei primi cel mai mic grad de uzura aferent vechimii . Altfel e cam greu sa primesti la o masina veche de peste 10 ani un grad de uzura mai mic de 85 %, mai ales daca se observa o discrepanta mare intre valoarea despagubirii si pretul real de pe piata.
Daca ai masina de noua , cu nr de km putini, trecuti in carte la fiecare revizie iar masina arata impecabil vei primi cel mai mic grad de uzura aferent vechimii . Altfel e cam greu sa primesti la o masina veche de peste 10 ani un grad de uzura mai mic de 85 %, mai ales daca se observa o discrepanta mare intre valoarea despagubirii si pretul real de pe piata.
dsorescu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2013
- Mesaj Privat
- kosfunny
- **
- 270 mesaje
- din 02 Aug 2007
- Sintra 1996
- Bucuresti
kosfunny
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Sintra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2007
- Mesaj Privat
dsorescu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2013
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
adica ~9000 EUR
O va considera dauna totala, iti va propune o suma de despagubire, solicita-le sa justifice suma, adica cum s-a facut calculul
- ce valoare au luat de noua (il rogi apoi pe kosfunny sa valideze suma, ca sa nu iti ia asiguratorul valoarea unei masini cu mai putine dotari)
- ce coeficienti au aplicat
O va considera dauna totala, iti va propune o suma de despagubire, solicita-le sa justifice suma, adica cum s-a facut calculul
- ce valoare au luat de noua (il rogi apoi pe kosfunny sa valideze suma, ca sa nu iti ia asiguratorul valoarea unei masini cu mai putine dotari)
- ce coeficienti au aplicat
dsorescu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2013
- Mesaj Privat
- kosfunny
- **
- 270 mesaje
- din 02 Aug 2007
- Sintra 1996
- Bucuresti
kosfunny
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Sintra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2007
- Mesaj Privat
dsorescu a scris:Salut domnilor! Am primit devizul estimativ de la service, care a fost trimis si la societatea de asigurari. Este in valoare de 36 601.79 RON. Cum credeti ca va proceda asiguratorul acum, la ce pot sa ma astept? Astept raspunsuri si multumesc anticipat!
Masina ta se repara fara probleme cu 10.000 roni . Vezi intai ce raspuns da asiguratorul la deviz si apoi vei vedea singur ce varianta e mai buna. Asiguratorul este obligat sa iti comunice valoarea maxima de despagubire si modul de calcul al acesteia !
dsorescu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2013
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea!
Vreau sa va anunt ca s-a rezolvat toata tarasenia. Am primit despagubire in valoare de 15400 RON + epava. . Dupa ce imi oferisera ca despagubire 6230 RON + epava, incadrandu-mi masina la cel mai ridicat grad de uzura, m-am certat un pic cu unul din inspectorii lor la sediu si am facut si reclamatie la CSA saptamana trecuta. Tin sa ii multumesc foarte, foarte mult lui Kosfunny pentru sprijin si implicare si tuturor celor care au postat in acest topic
Vreau sa va anunt ca s-a rezolvat toata tarasenia. Am primit despagubire in valoare de 15400 RON + epava. . Dupa ce imi oferisera ca despagubire 6230 RON + epava, incadrandu-mi masina la cel mai ridicat grad de uzura, m-am certat un pic cu unul din inspectorii lor la sediu si am facut si reclamatie la CSA saptamana trecuta. Tin sa ii multumesc foarte, foarte mult lui Kosfunny pentru sprijin si implicare si tuturor celor care au postat in acest topic