cata90R
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2006 1.3 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
buna seara,
posesor de opel astra h 1.3 cdti 2006 am urmatoarea problema care din pacate a aparut azi :
circuland prin oras mi se aprinde martorul cu masina si cheita, trag pe dreapta, opresc motorul si dupa aprox 30 de secunde pornesc iar si martorul se stinge. cand ajung la destinatie fac testul cu pedalele si imi apare urmatoarea eroare ECN 04061 care dupa ce am cautat pe forum am aflat ca inseamna asta : ""P0406 Circuitul senzorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal peste limita maximã "". Venind spre casa martorul s-a mai aprins 1 data si am procedat la fel(tras pe dreapta, repornit motorul si martorul se stinge) insa la aprox. 500-700 m de casa mi s-a aprins martorul de ulei care nu se mai stinge dupa repornire. Codul erorii indica ceva in legatura cu EGR-ul dupa putinele mele cunostinte si dupa ce am citit pe forum, martorul de ulei ar putea avea vreo legatura cu el ?
*nivelul uleiului este bun, acesta trebuie schimbat abia peste aprox 5000km, iar ultimul schimb a fost facut la OPEL Baia Mare(daca are vreo importanta, dar nu cred)
astept pareri, dar ar fi de preferat nu in genul "du-te la service" sau "pune testerul pe ea" pt. ca asta o sa urmeze sa fac, dar poate cineva a mai patit asa ceva sau poate ca unii dintre voi banuiti care ar putea fi problema si un sfat ar fi bun.
multumesc
posesor de opel astra h 1.3 cdti 2006 am urmatoarea problema care din pacate a aparut azi :
circuland prin oras mi se aprinde martorul cu masina si cheita, trag pe dreapta, opresc motorul si dupa aprox 30 de secunde pornesc iar si martorul se stinge. cand ajung la destinatie fac testul cu pedalele si imi apare urmatoarea eroare ECN 04061 care dupa ce am cautat pe forum am aflat ca inseamna asta : ""P0406 Circuitul senzorului 'A' al sistemului de recirculare a gazelor de evacuare – semnal peste limita maximã "". Venind spre casa martorul s-a mai aprins 1 data si am procedat la fel(tras pe dreapta, repornit motorul si martorul se stinge) insa la aprox. 500-700 m de casa mi s-a aprins martorul de ulei care nu se mai stinge dupa repornire. Codul erorii indica ceva in legatura cu EGR-ul dupa putinele mele cunostinte si dupa ce am citit pe forum, martorul de ulei ar putea avea vreo legatura cu el ?
*nivelul uleiului este bun, acesta trebuie schimbat abia peste aprox 5000km, iar ultimul schimb a fost facut la OPEL Baia Mare(daca are vreo importanta, dar nu cred)
astept pareri, dar ar fi de preferat nu in genul "du-te la service" sau "pune testerul pe ea" pt. ca asta o sa urmeze sa fac, dar poate cineva a mai patit asa ceva sau poate ca unii dintre voi banuiti care ar putea fi problema si un sfat ar fi bun.
multumesc
l3go
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2011
- Mesaj Privat
Salut , eu in locul tau nu as mai merge mult cu becul aprins la ulei si as verifica sonda de ulei ,mai ales as face diagnoza, Iarna asta am avut un motor care s-a stricat din cauza ca nu si-a luat ulei cand era foarte frig, asa ca tu verifica problema , in primul rand scoate firul de la mufa sondei de ulei si vezi daca mai sta becul aprins .
cata90R
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2006 1.3 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,983 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,983
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
@cata, hai sa clarificam 2 lucruri.
1. Eroarea este de tipul ECN + 6 cifre. Tu ai postat o eroare incorecta care se poate interpreta in 2 feluri.
a. ECN 04061+ un 0 la final pe care l-ai omis...astfel eroarea este P0406
b.ECN 0 ( in fata ) 04061..astfel eroarea este P0040, cea ce este cu totul altceva.
Asadar care este eroarea corecta?
2. La masina ta exista 2 martori de ulei:
a. unul de culoare galbena ( se numeste martor nivel ulei ) si se aprinde cand nivelul uleiului scade la nivelul "min" de pe joja
b. unul de culoare rosie ( se numeste martor presiune ulei ) si se aprinde cand pui contactul iar dupa pornirea motorului se stinge in cca. 3 secunde. Acel martor nu are voie sa se aprinda in timpul functionarii motorului.
Intrebare: care din cei 2 martori s-a aprins?
Dupa cum vezi sunt 2 probleme diferite cu rezolvari diferite si daca nu esti destul de clar se poate interpreta gresit problema iar rezultatul este un sfat gresit.
Pe viitor - si e valabil pentru toata lumea - te rog sa explici clar despre ce este vorba, astfel evitam "neintelegeri" de acest fel. Mersi pentru intelegere
1. Eroarea este de tipul ECN + 6 cifre. Tu ai postat o eroare incorecta care se poate interpreta in 2 feluri.
a. ECN 04061+ un 0 la final pe care l-ai omis...astfel eroarea este P0406
b.ECN 0 ( in fata ) 04061..astfel eroarea este P0040, cea ce este cu totul altceva.
Asadar care este eroarea corecta?
2. La masina ta exista 2 martori de ulei:
a. unul de culoare galbena ( se numeste martor nivel ulei ) si se aprinde cand nivelul uleiului scade la nivelul "min" de pe joja
b. unul de culoare rosie ( se numeste martor presiune ulei ) si se aprinde cand pui contactul iar dupa pornirea motorului se stinge in cca. 3 secunde. Acel martor nu are voie sa se aprinda in timpul functionarii motorului.
Intrebare: care din cei 2 martori s-a aprins?
Dupa cum vezi sunt 2 probleme diferite cu rezolvari diferite si daca nu esti destul de clar se poate interpreta gresit problema iar rezultatul este un sfat gresit.
Pe viitor - si e valabil pentru toata lumea - te rog sa explici clar despre ce este vorba, astfel evitam "neintelegeri" de acest fel. Mersi pentru intelegere
cata90R
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2006 1.3 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
- deleted-51389
- **
- 53 mesaje
- din 23 Jul 2010
deleted-51389
- Mesaje scrise: 53
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
Vezi mai jos ce inseamna codul corect !
P0400 EGR Flow Failure (outside the minimum or maximum limits) The EEGR system is monitored once per drive cycle during steady state conditions above 48 mph . The test will fail when a malfunction is detected by PCM calculations indicating the EGR flow is less or greater than expected. EEGR valve stuck open or closed
P0400 EGR Flow Failure (outside the minimum or maximum limits) The EEGR system is monitored once per drive cycle during steady state conditions above 48 mph . The test will fail when a malfunction is detected by PCM calculations indicating the EGR flow is less or greater than expected. EEGR valve stuck open or closed
cata90R
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2006 1.3 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
cata90R
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2006 1.3 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
- deleted-51389
- **
- 53 mesaje
- din 23 Jul 2010
deleted-51389
- Mesaje scrise: 53
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2010
- Mesaj Privat
cata90R
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2006 1.3 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
cata90R
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2006 1.3 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Andrei Constantin
- **
- 202 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salut cata,
Nu stiu daca ai ajuns sau nu sa schimbi/cureti EGR-ul, cert este un lucru, testat pe pielea mea, anul trecut am avut si eu GER-ul ramas blocat! Dupa cum poate bine sti aceasta piesa este compusa din doua parti, una mecanica si una electronica, DACA EGR-ul TAU SUFERA DOAR DIN MOTIVE MECANICE (din cauza depunerilor) ATUNCI NU AI PENTRU CE SA IL SCHIMBI. Dupa curatare totul va fi perfect (LA MINE A TRECUT 1 AN SI NU AM NICI O PROBLEMA). Un EGR nou este cel putin 600-700 lei pentru modelul nostru + manopera destul de scumpa deoarece iti demonteaza aproape 1/2 din motor sa il scoata. Mai mult, daca pui unul nou si nu faci curatarea galeriei de admisie....nu ai facut nimik. Decizia iti apartine si daca imi permiti te-as sfatui sa mergi MAI TURAT PE VIITOR, NU MAI SCHIMBA VITEZA SUB 2800-3000 TURE SAU LA MERSUL DE CROAZIERA SA NU MERGI SUB 2200 TURE! Nu o sa mai ai probelme de genul.
salut
Nu stiu daca ai ajuns sau nu sa schimbi/cureti EGR-ul, cert este un lucru, testat pe pielea mea, anul trecut am avut si eu GER-ul ramas blocat! Dupa cum poate bine sti aceasta piesa este compusa din doua parti, una mecanica si una electronica, DACA EGR-ul TAU SUFERA DOAR DIN MOTIVE MECANICE (din cauza depunerilor) ATUNCI NU AI PENTRU CE SA IL SCHIMBI. Dupa curatare totul va fi perfect (LA MINE A TRECUT 1 AN SI NU AM NICI O PROBLEMA). Un EGR nou este cel putin 600-700 lei pentru modelul nostru + manopera destul de scumpa deoarece iti demonteaza aproape 1/2 din motor sa il scoata. Mai mult, daca pui unul nou si nu faci curatarea galeriei de admisie....nu ai facut nimik. Decizia iti apartine si daca imi permiti te-as sfatui sa mergi MAI TURAT PE VIITOR, NU MAI SCHIMBA VITEZA SUB 2800-3000 TURE SAU LA MERSUL DE CROAZIERA SA NU MERGI SUB 2200 TURE! Nu o sa mai ai probelme de genul.
salut
cata90R
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2006 1.3 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
salut Andrei,
inca n-am fost sunat de cei de la opel pt. ca nu aveau piesa pe stoc si nu gaseau codul nou al piesei (cam ciudat pt. o reprezentanta dar totusi....).
de mers subturat nu merg, adica schimb in 3000 cam tot timpu.
intr-adevar, mi-au zis ca daca se schimba egr o sa fie curatat tot ce apartine de el, pt. a nu se bloca iar, ce putin nu in viitorul apropiat. acum chiar stau pe ganduri, pt. ca total cu egr nou m-ar costa undeva la 1000 de lei, iar o curatare la ei mi-au zis ca m-ar ajunge la vreo 350 de lei cu galerie de admisie.
poate imi recomanda cineva un service bun in zona asta MM-SM-CJ-BH-BN unde sa merg si sa fac o curatare. de preferat sa cunoasteti service-ul si sa mai fi lucrat cu opeluri.
inca n-am fost sunat de cei de la opel pt. ca nu aveau piesa pe stoc si nu gaseau codul nou al piesei (cam ciudat pt. o reprezentanta dar totusi....).
de mers subturat nu merg, adica schimb in 3000 cam tot timpu.
intr-adevar, mi-au zis ca daca se schimba egr o sa fie curatat tot ce apartine de el, pt. a nu se bloca iar, ce putin nu in viitorul apropiat. acum chiar stau pe ganduri, pt. ca total cu egr nou m-ar costa undeva la 1000 de lei, iar o curatare la ei mi-au zis ca m-ar ajunge la vreo 350 de lei cu galerie de admisie.
poate imi recomanda cineva un service bun in zona asta MM-SM-CJ-BH-BN unde sa merg si sa fac o curatare. de preferat sa cunoasteti service-ul si sa mai fi lucrat cu opeluri.
- Andrei Constantin
- **
- 202 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
Daca erai in Bucuresti, cu drag iti recomandam, dar in zona ta.....Cat despre oferta facuta de cei de la Opel, este una corecta, parerea mea. Eu tot cam 350 lei am dat pt curatat. E bine ca mergi mai turat, ERG-ul este "buba" modelului nostru din cate m-am mai documentat si eu pe forum si chiar daca mergand turat cerste un pic consumul nu este nici o problema, parerea mea, ma doare mai tare BUZUNARUL cand ajung la SERVICE decat atunci cand ajung la PECO.
Bafta.
Bafta.
- Andrei Constantin
- **
- 202 mesaje
- din 28 Dec 2011
- Astra 2006 Z13CDTI
- Bucuresti
Andrei Constantin
- Mesaje scrise: 202
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z13CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salut baieti,
Am postat acum cateva saptamani un mesaj legat de 2 erori ce mi-au aparut in bord, acestea fiind (ECN 161450 si ECN 040061)!Stiu ce inseamna fiecare, dar pe lanaga asata, din cand in cand mi se mai aprinde si martorul MASINUTA+CHEIE (daca opresc si repornesc se stinge pt o vreme dar apoi se reaprinde...in ultima perioada din ce in ce mai des se aprinde ); stiu, ar trebui sa ajung cat mai repede la service, dar, azi, spre surprinderea mea, in bord s-a aprins si celalalt martor, din ceasul kilometrajului, adica cel ce reprezinta "MOTORUL", iar acesta din urma nu se mai stinge. Am facut iar testul erorilor si sunt aceleasi....CE POATE FI? S-A INTAMPLAT CEVA MAI RAU? IMI PUTETI SPUNE O CAUZA?
Multumesc anticipat,
PS: Masina este cea din semnatura.
Am postat acum cateva saptamani un mesaj legat de 2 erori ce mi-au aparut in bord, acestea fiind (ECN 161450 si ECN 040061)!Stiu ce inseamna fiecare, dar pe lanaga asata, din cand in cand mi se mai aprinde si martorul MASINUTA+CHEIE (daca opresc si repornesc se stinge pt o vreme dar apoi se reaprinde...in ultima perioada din ce in ce mai des se aprinde ); stiu, ar trebui sa ajung cat mai repede la service, dar, azi, spre surprinderea mea, in bord s-a aprins si celalalt martor, din ceasul kilometrajului, adica cel ce reprezinta "MOTORUL", iar acesta din urma nu se mai stinge. Am facut iar testul erorilor si sunt aceleasi....CE POATE FI? S-A INTAMPLAT CEVA MAI RAU? IMI PUTETI SPUNE O CAUZA?
Multumesc anticipat,
PS: Masina este cea din semnatura.
- Edwin
- *******
- 5,983 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,983
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- mi_ronic
- **
- 165 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat
Va salut si va intreb o chestie ciudata legat de H-ul meu 1.3: in iarna mi se mai aprindea martorul bujie intermitent. acum can motorul este rece si pun masina se comporta ok, si martorul ala se stinge odata cu celelalte, inainte de a da la automat. Insa cand motorul e cald, se aprinde doar o fractiune de secunda si masina porneste destul de greu... La testul cu pedale imi apare doar ecn 1614. Are cineva vreo idee?
- Edwin
- *******
- 5,983 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,983
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
mi_ronic a scris:Va salut si va intreb o chestie ciudata legat de H-ul meu 1.3: in iarna mi se mai aprindea martorul bujie intermitent. acum can motorul este rece si pun masina se comporta ok, si martorul ala se stinge odata cu celelalte, inainte de a da la automat. Insa cand motorul e cald, se aprinde doar o fractiune de secunda si masina porneste destul de greu... La testul cu pedale imi apare doar ecn 1614. Are cineva vreo idee?
Salut.
Daca ai DPF, se intampla sa palpaie martorul de bujii daca nu se realizeaza regenerarea filtrului.
Legat de pornirea grea la cald, verifica presiunea in rampa comuna, senzorul de presiune rampa si nu in ultimul rand, electromotorul.