relubr
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2007
- Mesaj Privat
Pentru cine doreste sa puna becuri Xenon pe farurile originale opel astra g ( caravan - la mine ) :
1. Se achizitioneaza doi suporti de bec faza scurta :
2. Se decupeaza partea inclinata din spate :
3. Se ajusteaza diametrul gaurii astfel incat sa intre partea din spate a becului ( aici apoi o sa va chinuiti sa treceti si guma aceea daca exista , dar nu e utila la nimic ( se poate elimina )
4. Se aseaza becul pe pozitia finala si se incarca cu silicon tot spatiul liber , in final sa arata cam asa :
5.Dupa ce se intareste siliconul (cca 12 ore ) se monteaza in far , apoi se monteaza restul echipamentului in limita lungimii firelor de la becuri , se face proba.Daca totul e ok , puteti sari in sus de bucurie ( puteti bea si o bere fara alcool ) iar la lasarea noptii va veti bucura de o lumina extraordinara facuta de aceste becuri
p.s. Un sfat : Reglati farurile cu un echipament adecvat pentru a nu primi injuraturi de la ceilalti participanti din trafic care vin din sens invers
1. Se achizitioneaza doi suporti de bec faza scurta :
2. Se decupeaza partea inclinata din spate :
3. Se ajusteaza diametrul gaurii astfel incat sa intre partea din spate a becului ( aici apoi o sa va chinuiti sa treceti si guma aceea daca exista , dar nu e utila la nimic ( se poate elimina )
4. Se aseaza becul pe pozitia finala si se incarca cu silicon tot spatiul liber , in final sa arata cam asa :
5.Dupa ce se intareste siliconul (cca 12 ore ) se monteaza in far , apoi se monteaza restul echipamentului in limita lungimii firelor de la becuri , se face proba.Daca totul e ok , puteti sari in sus de bucurie ( puteti bea si o bere fara alcool ) iar la lasarea noptii va veti bucura de o lumina extraordinara facuta de aceste becuri
p.s. Un sfat : Reglati farurile cu un echipament adecvat pentru a nu primi injuraturi de la ceilalti participanti din trafic care vin din sens invers
DaBOtta- Suspendat
- 180 mesaje
- din 31 Jul 2008
- Calibra 1994 C20XE
- Bihor
DaBOtta- Mesaje scrise: 180
- Locatie: Bihor
- Masina: Calibra 1994 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- denisCT
- ****
- 1,407 mesaje
- din 17 Sep 2007
- Astra 2001 Z16SE
- Constanta
denisCT
- Mesaje scrise: 1,407
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2007
- Mesaj Privat
LDivora a scris:Intrebare: Cine garanteaza ca acum sursa de lumina (filamentul), mai este in focarul oglinzii? Nu vreau sa fiu Gica Contra, dar nici nu as vrea sa ma intalnesc cu tine din sens opus!
Te referi ca a pus xenon pe far pt halogen sau ca a improvizat soclu? Si eu am facut la fel si pana acum nu s-a plans nimeni din sens opus..
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Nu improvizatia e discutabila, ci calitatea realizarii ei. Repet intrebarea: Cine garanteaza ca acum sursa de lumina (filamentul), mai este in focarul oglinzii? Daca era bec Xenon H7, atunci da, garantat era in focar (pentru ca respecta un standard pentru H7), dar altfel...In momentul de fata eroarea poate proveni din modul de fixare cu silicon pe vechiul soclu, deci este particulara fiecaruia care monteaza. Ori de aceasta eroare sau de modul de pozitionare nu se vorbeste nimic in materialul de mai sus. Sau poate nu am citit eu atent, daca e asa imi cer scuze. Cand se face un tutorial nu se lasa (sau se lasa foarte putin) posibilitatea celui ce repeta operatia sa greseasca, altfel nu este "Tutorial", ci "Solutie rapida" si fiecare face cum il taie capul.
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
Se gasesc de cumparat niste adaptoare pentru a monta un bec xenon pe un far cu soclu h7. Intr-adevar, becul este cam cu 1cm mai lung decat unul normal cu halogen, dar daca este reglat bine (eu le-am reglat in service) nu deranjeaza deloc, lumineaza la fel ca cel normal cu deosebirea ca nu focalizeaza pe asfalt corect si nu se formeaza acel "Z" de lumina undeva la 15m in fata masinii. Lunima se pierde oarecum in penumbra. De 5 luni nu am primit nici un flash de la cei care vin din sens opus.
- bx3m
- ***
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
Mi-am luat si eu xenon si adaptoare de H7, am scos becurile cu halogen, am montat xenonul cu adaptor si nu a fost nevoie de nicio reglare in service, aco stie, merge perfect instalatia fara reglaj, bate exact unde trebuie, bineinteles ca niciunuia din fata nu o sa-i convina pentru ca spre deosebire de halogen, cantitatea de lumina emisa de xenon este mult mai mare, dar asta e, traim intr-o lume cruda.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,219 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,219
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- randomm
- **
- 152 mesaje
- din 13 Jun 2007
- Astra 2000 Y17DT
- Iasi
randomm
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2007
- Mesaj Privat
E intradevar o solutie, dar nu e prea viabila. In timp siliconul cu care s-a realizat lipitura poate ceda si inafara aspectului ca se va deregla total, va fi o bucurie si mai mare daca becul va cadea in far. Asa cum au spus si colegii de mai sus, se gasesc adaptoare, costa aproximativ 40 RON un set si becul va fi fixat ca si halogenul normal, deci se va putea realiza si reglajul farului fara probleme. Eu le am montate cu adaptoare si reglate in service si am probleme numai daca imi umbla baietii de la spalatorie la reglajul electric din masina. Atat timp cat le am setate pe nivelul la care am facut si reglajul, nu se plange nimeni.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Online
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
mda, eu continui sa ma minunez cat de dobitoci sunt cei de la fabrica, cum nu s-au gandit ei la treaba asta, si au pus xenoane doar pe farurile cu lupa....
Farurlie cu lupa au, intre lupa si bec, o tabla care "decupeaza" foarte bine lumina. In acest fel, (cu exceptia cazului in care reglezi farurile FOARTE prost) nu bagi lumina direct in ochi la cel din fata. Daca puneti masina in fata unui zid, veti vedea ca, la un far cu lupa, marginea superioara a petei de lumina e foarte clar decupata. La un far normal nu e chiar asa.
Da' ma rog, in Romania se poarta si luminile de ceata aprinse tot timpul, ca de! who the f... cares about the rest, eu mi-a luat masina si ailalti, daca nu sunt in stare sa conduca, sa stea dreak acasa...
LE: visul meu e sa imi iau o lampa stroboscopica, si sa ies noaptea la vanatoare. Si sa le "explic" meseriasilor ce senzatie placuta de orbire ai la trecerea brusca de la lumina puternica la intuneric. Ma indoiesc ca meseriasii vizati vor pricepe ceva. Dar, cu putin noroc, mai scoatem 1-2 in sant... ca, cu toate descoperirile medicale, trebuie sa ajutam cumva selectia naturala.
Farurlie cu lupa au, intre lupa si bec, o tabla care "decupeaza" foarte bine lumina. In acest fel, (cu exceptia cazului in care reglezi farurile FOARTE prost) nu bagi lumina direct in ochi la cel din fata. Daca puneti masina in fata unui zid, veti vedea ca, la un far cu lupa, marginea superioara a petei de lumina e foarte clar decupata. La un far normal nu e chiar asa.
Da' ma rog, in Romania se poarta si luminile de ceata aprinse tot timpul, ca de! who the f... cares about the rest, eu mi-a luat masina si ailalti, daca nu sunt in stare sa conduca, sa stea dreak acasa...
LE: visul meu e sa imi iau o lampa stroboscopica, si sa ies noaptea la vanatoare. Si sa le "explic" meseriasilor ce senzatie placuta de orbire ai la trecerea brusca de la lumina puternica la intuneric. Ma indoiesc ca meseriasii vizati vor pricepe ceva. Dar, cu putin noroc, mai scoatem 1-2 in sant... ca, cu toate descoperirile medicale, trebuie sa ajutam cumva selectia naturala.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Foarte bine spus jE. E adevarat ca am si eu becuri xenon pe farul original fara lupa. Am realizat dupa ce am pus becurile un reglaj la sange la Huber Sibiu si vreau sa spun ca din 2007 de cand am instalatia montata nu am primit semnale luminoase decat daca era politie sa ma avertizeze si am primit odata intr-un sat de la unul cu o dacie 1300 veche de se vedeau rotile prin aripi si care avea 2 lumanari pe post de lumini in fata... probabil ca s-a speriat crezand ca e vreun OZN (eram intr-un sat uitat de lume prin M-tii Apuseni). De cand am aceasta instalatie nu am mai folosit nici faza mare a masinii decat pentru semnale luminoase. Oricum intentionez sa schimb cu faruri cu lupa ca ale mele s-au cam matuit si sunt vechi (masina are 9 ani si sunt farurile originale). O sa vad cum merg cele cu lupa...
- GabiB77
- ****
- 2,358 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,358
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Cei care au xenon pe far fara lupa si cred ca noi suntem "Gica contra" pe aici, pozitionati masina in fata unui zid si vedeti ce fanta aveti si pana unde bate, daca mie imi spuneti ca bat ca niste faruri cu bec halogen sau ca xenonul prin lupa, mananc instalatia aia de xenon cu totu'
Pana si o chinezarie de far cu lupa, are fanta la lupa facuta in asa fel incat sa nu deranjeze participantii la trafic care vin din sens opus
Exemplificare:
cum bate un xenon pe far cu lupa:
http://www.hella.com/produk...ers/beam_good.jpg
cum bate xenonul pe far fara lupa
http://www.hella.com/produk...vers/beam_bad.jpg
Pana si o chinezarie de far cu lupa, are fanta la lupa facuta in asa fel incat sa nu deranjeze participantii la trafic care vin din sens opus
Exemplificare:
cum bate un xenon pe far cu lupa:
http://www.hella.com/produk...ers/beam_good.jpg
cum bate xenonul pe far fara lupa
http://www.hella.com/produk...vers/beam_bad.jpg
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
Si eu le doresc un calduros congelator plin tuturor care-si pun xenoane pe farurile stoc. stiu sunt ieftine la 300lei si sa ne luat de 50000k daca se poate. si stiu ca voi vedeti cu 5% mai bine. si eventual ca sa economisiti bani, nu mai cumparati adaptoare (oricum si cu si fara sunt tot proaste) ci puneti silicon, eventual reglatile sa bata cat mai in sus sa vedeti mai bine tot drumul, eventual si luna.
aia din fabrica is prosti ca nu au pus xenon pe farurile voastre sau vroiau sa va ia multi bani pe farurile cu lupa. auzi tu la ei faruri cu lupa.
Am facut acum cateva zile un drum de 2500km, si primiii 400 facuti intr-o zi m-au obosit complet, in special noaptea cand nu puteam sa vad nimic din cauza neghibilor cu xenoane chinezesti puse pe tot felul de masini. toate bateau de pe stele, nu cred ca am gasit vre-o unu reglat cum trebuie decat la cele ce aveau din fabrica. Nu vedeam nimic, mai dadeam si peste neghiobi care dupa ce le dadeam 10 flashuri imi aratau si faza lunga, care era identica pe farul din stanga si cu 5% mai puternica pe cel din dreapta.
la ideea lui Je, promit ca inainte sa vin acasa imi iau stroboscoape si incerc sa merg prin romania numai noaptea sa va arat si voua ce inseamna sa conduci cu niste lumini ce te orbesc din fata.
Eu nu inteleg cum politia va lasa cu asa ceva, dupa ce am iesit din Ro nu cred ca am vazut in 2000km mai mult de 2 masini cu faruri nereglate, si alea aveau doar cate unu iar masinile erau foarte vechi si fara xenon.
o singura persoana cunosc care si-a pus xenon si dupa ce a pus xenon pe perete si a vazut cum bate, si le-a dat jos, caci a realizat ce face.
Poate nu ma bagati in pom in momentul in care trec pe langa voi, dar sunt zeci ca voi pe drum, si toti ne obositi, incet incet pana abia mai putem conduce. ma oboseste mai mult un far prost reglat decat 100km pe intuneric.
aia din fabrica is prosti ca nu au pus xenon pe farurile voastre sau vroiau sa va ia multi bani pe farurile cu lupa. auzi tu la ei faruri cu lupa.
Am facut acum cateva zile un drum de 2500km, si primiii 400 facuti intr-o zi m-au obosit complet, in special noaptea cand nu puteam sa vad nimic din cauza neghibilor cu xenoane chinezesti puse pe tot felul de masini. toate bateau de pe stele, nu cred ca am gasit vre-o unu reglat cum trebuie decat la cele ce aveau din fabrica. Nu vedeam nimic, mai dadeam si peste neghiobi care dupa ce le dadeam 10 flashuri imi aratau si faza lunga, care era identica pe farul din stanga si cu 5% mai puternica pe cel din dreapta.
la ideea lui Je, promit ca inainte sa vin acasa imi iau stroboscoape si incerc sa merg prin romania numai noaptea sa va arat si voua ce inseamna sa conduci cu niste lumini ce te orbesc din fata.
Eu nu inteleg cum politia va lasa cu asa ceva, dupa ce am iesit din Ro nu cred ca am vazut in 2000km mai mult de 2 masini cu faruri nereglate, si alea aveau doar cate unu iar masinile erau foarte vechi si fara xenon.
o singura persoana cunosc care si-a pus xenon si dupa ce a pus xenon pe perete si a vazut cum bate, si le-a dat jos, caci a realizat ce face.
Poate nu ma bagati in pom in momentul in care trec pe langa voi, dar sunt zeci ca voi pe drum, si toti ne obositi, incet incet pana abia mai putem conduce. ma oboseste mai mult un far prost reglat decat 100km pe intuneric.
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
felicitari pt tutorial, dar intra la categoria "asa nu". cel ce ti le-a vandut trebuia sa iti dea si adaptorul potrivit, nu mai spun ca becuul si daca statea in centru de focalizare tot nu va lumina bine, cel putin pt traficul din sens opus, pentru ca nu ai lupa. au aparut xenoane nou acum cu beg H7R care spun ca nu necesita lupa dar si de alea ma indoiesc. nu mai spun ca prin lege instalatia de xenon trebuie sa aibe sistem de spalare a farurilor si dispozitiv de uniformizare a bataii farurilor automat. sa te uiti la orice masina cu xenon de fabrica si sa vezi ca asa au
p.s. in tutorial este trecut ca se modifica suportii de faza scurta, dar din ce stiu eu HB3 este pe lunga iar pe scurta este H7
p.s. in tutorial este trecut ca se modifica suportii de faza scurta, dar din ce stiu eu HB3 este pe lunga iar pe scurta este H7
- bx3m
- ***
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
bx3m, am avut de facut 2500km, iar primii 450prin Romania au fost cei mai obositori, i-am facut in 10 ore din care 1 pe noapte (desi amurgul e cel mai dificil). Si sincer iti zic ca nu mai puteam, vroiam sa ajung cat mai repede, dupa am facut cate 1000km pe alte meleaguri si m-am oprit doar pentru ca conduceam de 13-14ore (doar cu pauza de motorina) si incepea sa-mi oboseasca piciorul pe pedala de acceleratie.
Eu tot zic ca si cu reglare, tot nu e ca un far normal. Asa cum a explicat si Je mai sus, farul nu e facut pentru asa ceva. Soclul e pus in asa fel incat becul H7 sa vina in centrul focal al farului, iar contructia farului imprastie lumina pe strada asa cum trebui, nelasand lumina sa radieze aiurea. Pe cand, astia pux nenoane si strica centrul focal (chiar daca l-ar pastra nu ar fi cu mult mai bine) apoi lumina aia radiaza peste tot. Chiar daca s-ar duce sa le regleze, le-ar regla cat ar putea, dar tot va exista lumina care va batea aiurea. Erau unii care ma orbeau si din spate cu faza de intalnire de la multi metri.
Dar acum pe bune, nu era interzisa modificarea intalatiei de iluminat prin lege? sau garcea nu se baga?
Eu tot zic ca si cu reglare, tot nu e ca un far normal. Asa cum a explicat si Je mai sus, farul nu e facut pentru asa ceva. Soclul e pus in asa fel incat becul H7 sa vina in centrul focal al farului, iar contructia farului imprastie lumina pe strada asa cum trebui, nelasand lumina sa radieze aiurea. Pe cand, astia pux nenoane si strica centrul focal (chiar daca l-ar pastra nu ar fi cu mult mai bine) apoi lumina aia radiaza peste tot. Chiar daca s-ar duce sa le regleze, le-ar regla cat ar putea, dar tot va exista lumina care va batea aiurea. Erau unii care ma orbeau si din spate cu faza de intalnire de la multi metri.
Dar acum pe bune, nu era interzisa modificarea intalatiei de iluminat prin lege? sau garcea nu se baga?
- boditza
- ***
- 765 mesaje
- din 28 Sep 2006
- Dolj
boditza
- Mesaje scrise: 765
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- bx3m
- ***
- 827 mesaje
- din 25 Mai 2009
- Vectra 1997 X18XE
- Prahova
bx3m
- Mesaje scrise: 827
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2009
- Mesaj Privat