- bingbang10
- OP
- 8 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Vectra 1996 X16XEL
- Ialomita
bingbang10
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
Buna ziua. Am postat aici in incercarea de a gasi un raspuns la problema mea. Am un Opel vectra B 96 si am cateva probleme cu ea.
1. Indiferent de anotimp motorul se incalzeste foarte repede. In mers nu e problema dar cand merg cu 20 in 5 minute apa sare de 100 si porneste ventilatorul. Raceste pana la 90-95, se opreste iar apoi porneste iar ventilatorul. E normal asa?
2. A doua problema este aceea cu fumul. Masina scoate fum si la relanti si miroase a benzina. Nu stiu de la ce sa fie. Uleiul e in floare. Am facut schimbul de ulei + filtru . Uleiul era garantat 12000 de km dar surpriza. Dupa 7000 de km era praf in loc de ulei.
3. O problema aparuta recent. Am pornit-o, am lasat-o un pic sa mearga sa se incalzeasca. O scot din garaj si am observat ca nu merge turometru+kilometraj iar in bord se aprindeau tot felul de martori ( de la ABS , benzina si airbag ). Am crezut ca e de la ger. Am vrut sa merg 100 de m cu ea sa se incalzeasca si s-a oprit motorul. Am incercat sa o pornesc dar nu vrea. Acele se misca haotic in bord, iar beculetele se aprind mai ceva ca un brad de craciun. Acum stau cu ea in curte astept sa vina mecanicul ca nu stiu ce sa ii fac.
4. Nu isi tine relantiul. Cand o pornesc sta in jur de 1500 pentru cateva minute ( ma gandesc ca e logic pana se incalzeste ) apoi sta normal la 800. Dupa ceva timp scade iar relantiul si isi revine imediat. E normal asa? In mers nu are probleme adica merge normal doar ca mai "sughita" din cand in cand.
V-as ruga daca se poate sa imi raspundeti la intrebari si eventual sa veniti cu niste solutii ceva.
Am 19 ani si nu ma pricep la mecanica asa ca v-as ruga sa raspundeti cat mai clar.
Multumesc anticipat si sa aveti o zi buna
1. Indiferent de anotimp motorul se incalzeste foarte repede. In mers nu e problema dar cand merg cu 20 in 5 minute apa sare de 100 si porneste ventilatorul. Raceste pana la 90-95, se opreste iar apoi porneste iar ventilatorul. E normal asa?
2. A doua problema este aceea cu fumul. Masina scoate fum si la relanti si miroase a benzina. Nu stiu de la ce sa fie. Uleiul e in floare. Am facut schimbul de ulei + filtru . Uleiul era garantat 12000 de km dar surpriza. Dupa 7000 de km era praf in loc de ulei.
3. O problema aparuta recent. Am pornit-o, am lasat-o un pic sa mearga sa se incalzeasca. O scot din garaj si am observat ca nu merge turometru+kilometraj iar in bord se aprindeau tot felul de martori ( de la ABS , benzina si airbag ). Am crezut ca e de la ger. Am vrut sa merg 100 de m cu ea sa se incalzeasca si s-a oprit motorul. Am incercat sa o pornesc dar nu vrea. Acele se misca haotic in bord, iar beculetele se aprind mai ceva ca un brad de craciun. Acum stau cu ea in curte astept sa vina mecanicul ca nu stiu ce sa ii fac.
4. Nu isi tine relantiul. Cand o pornesc sta in jur de 1500 pentru cateva minute ( ma gandesc ca e logic pana se incalzeste ) apoi sta normal la 800. Dupa ceva timp scade iar relantiul si isi revine imediat. E normal asa? In mers nu are probleme adica merge normal doar ca mai "sughita" din cand in cand.
V-as ruga daca se poate sa imi raspundeti la intrebari si eventual sa veniti cu niste solutii ceva.
Am 19 ani si nu ma pricep la mecanica asa ca v-as ruga sa raspundeti cat mai clar.
Multumesc anticipat si sa aveti o zi buna
alinsev- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1998 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2010
- Mesaj Privat
du-te la un mecanic sa iti puna testerul pe ea numai asa iti dai seama ce bube are aceeasi masina o am si eu acelasi motor X18XE curata si tu supapa egr si throtle body (corpul acela in care vine admisia de aer ca un fel de caurburator la dacie ) mai este senzorul ax came ....schimba filtrele aer benzina daca iti miroase a benzina pe esapament pot sa fie fisele sau bujiile parerea mea ..nu sunt mecanic de meserie dar mai stiu si eu cite ceva spor la treaba si revino cu mesaj daca ai reparat-o si ce a avut
crazy
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1998 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
Insemana ca ai patit ca mine,ai luat o masina si nu i-au iesit bubele pina nu ai facut cu el citva chilometri,dupa aceea au aparut si problemele.
In primul rind masinile astea sunt computerizate si daca ti se aprind martorii din bord si iti raman aprinse dupa ce ai pornit motorul inseamna ca poate fi depistat pe un calculator printr-un program special ce are masina(se cheama testarea masinii sau tester),cheama un mechanic care se pricepe si iti spune ala ce trebuie schimbat si unde nu umbla asa cu martorii aprinsi in bord ca poate sa se inrautateasca situatia.Schimba macar ce este necesar deocamdata ca sa poti umbla cu masina dupa aceea schimbi tot ce mai trebuie.
Si eu asa am patit,dupa ce am luat am aflat ca trebuiesc schimbate cateva piesein masina(am aflat la test o parte),iar cealata parte am aflat mergind cu ea,dar ma mai documentez si eu mai mult de aici si vad ce are,daca il pot schimba sau remedia remediez daca nu il duc la mechanic,asta este.Nu te speria si vezi ce zice mechanicul,poate nu ai probleme foarte grave in afara de schimbat cateva piese si curatat contacte.
In primul rind masinile astea sunt computerizate si daca ti se aprind martorii din bord si iti raman aprinse dupa ce ai pornit motorul inseamna ca poate fi depistat pe un calculator printr-un program special ce are masina(se cheama testarea masinii sau tester),cheama un mechanic care se pricepe si iti spune ala ce trebuie schimbat si unde nu umbla asa cu martorii aprinsi in bord ca poate sa se inrautateasca situatia.Schimba macar ce este necesar deocamdata ca sa poti umbla cu masina dupa aceea schimbi tot ce mai trebuie.
Si eu asa am patit,dupa ce am luat am aflat ca trebuiesc schimbate cateva piesein masina(am aflat la test o parte),iar cealata parte am aflat mergind cu ea,dar ma mai documentez si eu mai mult de aici si vad ce are,daca il pot schimba sau remedia remediez daca nu il duc la mechanic,asta este.Nu te speria si vezi ce zice mechanicul,poate nu ai probleme foarte grave in afara de schimbat cateva piese si curatat contacte.