ai aerisit instalatia?ai verificat daca lucreaza termostatul cel nou corect?
- schumy1502
- ***
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
ai aerisit instalatia?ai verificat daca lucreaza termostatul cel nou corect?
patrik18
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2010
- Mesaj Privat
ai aerisit instalatia?ai verificat daca lucreaza termostatul cel nou corect?
am aerisit instalatia...termostatul e tot cel vechi...
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
- schumy1502
- ***
- 626 mesaje
- din 16 Jun 2008
- Astra 2001 Z16SE
- Timis
schumy1502
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2008
- Mesaj Privat
- tomyk
- **
- 141 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Astra 2003 zx16e
- Bucuresti
tomyk
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 zx16e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
salutare la toata lumea. referitor la veridicitatea indicatorului de temperatura, aceasta nu este concludenta. mie putin peste 90 de grade, pe tester imi arata 106. mare grija deci la indicatorul de temperatura din masina.
problema la mine cu termostatul presupun... acesta este partial deschis. din cate stiu, si in mod logic, furtunul gros trebuie sa fie rece cat timp termostatul este inchis. la fel si radiatorul. apoi cand termostatul deschide, lichidul cald patrunde in radiator prin furtunul gros, il impinge pe cel rece din radiator care se duce in vasul de expansiune prin furtunul din dreptul farului stang (partea soferului ca sa nu existe confuzii).
imi poate spune insa cineva.. daca este normal ca furtunul gros sa fie caldut mai tot timpul, mai putin radiatorul si cel subtire care duce in vasul de expansiune sa fie rece.. acesta este deci rezultatul unui termostat care este partial deschis nu?
presupun ca acesta este traseul cu termostatul deschis...
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Unele termostate au un mic orificiu (1mm) care permite lichidului sa treaca si atunci cand e inchis.
Daca termostatul ramane deschis la jumate imbatranesti langa ea pana ajunge la 90 grade. Daca mergi constant cu ceva viteza temperatura scade rapid.
Chiar crezi ca ai o problema? Se incalzeste greu? Scade mult temperatura in mers?
- tomyk
- **
- 141 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Astra 2003 zx16e
- Bucuresti
tomyk
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 zx16e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
deci clar termostatul ala e deschis, poate nu foarte mult insa atat cat sa nu incalzeasca cum trebuie.
in alta ordine de idei am vazut ca la radiator mai exista un fel de termostat in partea dreapta cum te uiti din fata masinii cu capota ridicata, deoarece furtunul subtire care pleaca din radiator catre vasul de expansiune este rece, se incalzeste si circula apa prin el atunci cand cupleaza ventilatorul, deci la temperatura de 90 si ceva cand se deschide si termostatul din coltul radiatorului
ma duc astazi sa imi iau un termostat behr, este 119 lei, montajul o sa il fac eu. am vazut ca cineva a avut un behr si dupa mai putin de 1 an a avut iar probleme.
am mai gasit topran la 110 lei.. (orice idee parere este binevenita)
iata traseul lichidului de racire de fapt.. inainte am editat gresit poza
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Motorul meu are doar termostat mecanic (chiar de Dacie 😊 ). Pe la 90 se deschide si temperatura scade brusc spre 80. Daca stau in trafic se ridica iar pana aproape de 90. Daca merg la drum intins pe frig cum e zilele astea, temperatura ramane mai aproape de 80 (nici nu cred ca deschide termostatul...nu am verificat). Toate astea fara cartoane sau altceva in fata radiatorului.
Eu ma gandeam sa mai verifici radiatorul la 5-10 min dupa pornire, sau pana la 70 grade, ca sa te asiguri ca e termostatul defect inainte sa il cumperi.....e totusi destul de scump.
L.E.: m-am uitat in TIS dupa al doilea termostat insa nu am gasit nimic si nici nu am mai auzit de asa ceva....
- tomyk
- **
- 141 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Astra 2003 zx16e
- Bucuresti
tomyk
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 zx16e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
raman la dispozitie pt intrebari referitoare la acest subiect, cat si cel despre ventilator, si multumesc lui shrincu, pt interesul de care a dat dovada.
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
- tomyk
- **
- 141 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Astra 2003 zx16e
- Bucuresti
tomyk
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 zx16e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
- tomyk
- **
- 141 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Astra 2003 zx16e
- Bucuresti
tomyk
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 zx16e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
La T1 (temperatura camerei => termostat inchis) masurat cu subler 79,6 mm
nu prea cred ca am facut mare lucru fara termometru insa pot sa zic asa:
- T2 = ?; a deschis 1.9 mm. (lungimea era 81.5mm) estimativ apa avea vre-o 80 grade poate mai putin. ieseau aburi cat de cat
- T3 = ?; s-a mai deschis cu 1.5 mm, (83 mm) sigur apa avea 90 grade aproape fierbea
- T4 = ?; +2mm. apa aproape clocotea (85mm)
in total s-a deschis 5.4mm. in carte scrie ca se deschide maxim 8mm la nush ce temperatura care nu o poti atinge fierbandu-l, sau masura. dupa cum am mai spus fara termometru nu am facut nimic.
cea mai relevanta ar fi fost temperatura la care incepe sa deschida.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
dupa cum am spus noul termostat m-a facut fericit. nu vreau sa il deochi, dar a stat super bine temperatura la apa pe cadran, aeroterma a functionat pe toate treptele de viteza si baga caldura nu ca inainte calaie... ideea e ca inainte sa il montez parca nici el nu era asa etans. sunt deci diferente mici, neobservabile care au efect mare asupra masinii, a caldurii si ne oftica atunci cand vedem ca acul ala nu sta locului si ca trebuie sa mergi o ora prin trafic si cu cartoane, sa bage calumea caldura
raman deci urmatoarele semne de intrebare pentru vechiul termostat
1. temperatura de deschidere sa fie sub 80 de grade? rezultat al vechimii de 8 ani?
2. sa fie oare acea mica neetansare de vina? 1mm sa conteze atat de mult? fiind oare presiune prea mare? (cel mai putin credibil)
oricum a fost schimbat, asta este, Doamne ajuta cu cel nou... bine ca am z16xe-ul la care termostatul se schimba usurel insa s-a discutat mai putin pe aici. parca cine a deschis topicul avea z16se. la cei la care a ramas blocat pe deschis si mai mult decat al meu, si trebuie sa umble la distributie recomand cu caldura varianta cu ceva mai ieftin (cel de dacie).
- tomyk
- **
- 141 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Astra 2003 zx16e
- Bucuresti
tomyk
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 zx16e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
vand termostatul vechi cu 30 lei, cine il vrea il poate folosi cu increde vara, iar daca isi da seama pe proba la fierbere in oala la aragaz dc functioneaza ok, il dau cu cea mai mare placere cu 30 lei cum am spus 😛
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Acum am de Dacie care se deschide aproape de 90 (89 dupa specificatiile de pe cutie) si temperatura scade brusc spre 80. Am facut astazi un drum mai lung (30-40km). Cand am iesit din oras, termostatul era deja deschis, caldura in masina la treapta 2 si 0 grade afara. Pe drum temperatura a scazut pana la 80 unde s-a stabilizat (mers cu 3000 rpm). La intoarcere am mers o portiune subturat (80km/h in treapta 5), si temperatura a scazut putin sub 80. Am oprit intr-o benzinarie si radiatorul era fierbinte. Asta ma face sa cred ca termostatul era inca deschis chiar daca apa era sub 80. De aici apar mai multe intrebari:
- cele originale de Z16SE se deschid treptat, ca cel de Z16XE?
- pt cei care aveti termostat de Dacie pe Z16SE - puteti confirma ca se comporta la fel ca la mine?
- pt cei cu Z16Se si termostat original (Wahler sau Behr) - variaza temperatura in mers? daca da, cum?
Cu stima!
wolf_
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2009
- Mesaj Privat
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
wolf_
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2009
- Mesaj Privat
- aditz6
- **
- 170 mesaje
- din 25 Mai 2010
- Astra 2002 Z16SE
- Olt
aditz6
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2010
- Mesaj Privat
- shrincu
- **
- 119 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
shrincu
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
- tomyk
- **
- 141 mesaje
- din 13 Apr 2010
- Astra 2003 zx16e
- Bucuresti
tomyk
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 zx16e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
eu mi-am inlocuit termostatul, original, 7 ani de zile avea. la probleme precum a lui aditz6, wolf_, daca la fel, termostatul nu a fost schimbat niciodata, recomand schibarea lui. motivul dupa cum am explicat mai sus este ca inchide si deschide DAR ca sa iti tina temperatura in masina intre 80 si 90, mai aproape de 90 chiar, acesta trebuie sa functioneze in parametrii normali. faptul ca inchide si deschide nu inseamna ca functioneaza corect. trebuie ca in functie de temperatura apei sa se deschida incat sa mentina temperatura acesteia constanta. daca el este vechi ce pretentii sa mai ai de la el?
p.s. al meu este topran made in brazil. 110 lei am dat pe el. recomand deoarece acum nu mai am probleme