ciocse30
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2010
- Mesaj Privat
Mentionez ca ce am facut este stict pe raspunderea mea, sub supravegherea atenta a tatalui meu care m-a asigurat ca nu va fi nici un fel de problema (si a avut dreptate). Eu va sfatuiesc sa faceti reparatia asta pentru ca va scuteste de 1000-1200 ron (piesa originala), respectiv 640 ron (copii de original)!
Intr-o dimineata prin luna decembrie a anului 2009, cand am pornit motorul am auzit un rateu, apoi masina nu mai tragea bine iar relatiul il tinea dar nu mai accelera ca inainte. Parca mergea doar in trei cilindrii, cei mai nostalgici tin minte de la masina noastra nationala cand de ducea o bujieIn in ce fel reactiona masina. In scurt timp mi s-a aprins si becul de la martorul de noxe care clipea cand acceleram mai tare. Am dus masina la diagnosticare la service-ul opel si au constatat ca bobina nu imi mergea pe cilindrul 2 (cu ocazia asta am schimbat si bujiile - 18 lei bucata bosch GM+manopera). Diagnosticarea m-a costat 140 lei si bobina (modulul de aprindere) la ei ma costa 1200 lei . Nu am cumparat piesa de acolo, am continuat sa merg asa cu masina in 3 cilindrii fara sa trag de ea pana la urmatoarea operatiune.
Am dat capacul cu ecotec la o parte , am scos mufa de la bobina , am desfacut suruburile, am scos bobina, am bagat din nou mufa , am infipt in ea 4 bujii care stiam ca merg, le-am legat intre ele cu o sarma pe care am legat-o la un capat la masa (un carlig de pe la motor pe care l-am frecat usor sa i se ia vopseaua ca sa fiu sigur ca face contact) apoi taica-meu a dat la cheie cateva secunde , am observat care bujie nu facea scanteie - deci bratul ala al bobinei era defect. Am scos bobina de tot, am scos mansonul de cauciuc de pe bratul respectiv al bobinei prin tragere , am observat ca pe langa linia de turnare a izolatorului(ebonita) de sub manson , era o depunere de carbon ca o murdarie, sub care era o crapatura fina. La capetele crapaturii am dat niste gauri (o gaura la fiecare capat) cu un burghiu foarte fin dar tot in masa de ebonita, nu adanc (1-2 mm maxim, la gaura de jos am ajuns la metal, dar am constatat ca nu e problema) iar intre gauri, pe crapatura am facut un sant pe tot parcursul crapaturii cu varful unui cutter, tot asa nu f adanc.Trebuie sa urmariti sa indepartati orice urma de murdarie si ebonita sa ramana curata. Curatati bine cu o carpa tot ce ati facut pe acolo, eu in santul acela si in gauri am pus niste bucatele de banda de teflon (de ce teflon, pt ca e bun izolator electric si rezista la temperaturi mari), cat sa refaca defectul pe care l-am facut. Am pus pus mansonul de cauciuc la loc pe brat cu mare grija pt ca bucatile de teflon sa nu iasa din gaurile si santul pe care l-am facut (am tinut pe loc teflonul cu capatul unei surubelnite fine pana am tras mansonul). Apoi am pus bobina la loc , am conectat mufa, am dat la cheie, am lasat masina la relanti 1-2 minute. Aveti ocazia sa va mirosa destul de rau a benzina daca ati mers mai mult timp cu masina defeta, se acumuleaza benzina nearsa in cilindul care nu a functionat. Apoi am incercat masina, totul mergea perfect, am facut deja cred vreo 28000 km de cand am facut reparatia asta si nu s-a intamplat nimic, totul merge OK. Cred ca reparatia este definitiva si nu o sa mai intampin probleme. Oricum ideea este ca imi fac treaba cu masina acum si fara sa scot din buzunar peste 1300-1400 ron cat ma costa piesa + manopera.
Nu va faceti griji, daca schimbati/reparati bobina singuri nu o sa se intample nimic, nu va trebuie car pass pt. ECU sau testul ala cu bujiile nu da niciun scurt in instalatia electrica!
Sper sa va ajute acest post, pt ca modulul de aprindere se pare ca este o problema la motoarele in 16 valve.
Multa bafta! Da-ti si voi o bere pt. rezolvarea asta (nu sunt vreun mecaic, sunt medic, e o reparatie aproximativ ca la capacele de la delcou pt cine stie despre ce e vorba
Precizez ca am postat acest mesaj avand sursa de inspiratie un coment care a stat la baza rezolvarii problemei survenite, pentru a scutii timp, iar algoritmul explicatiei era foarte bun...l-am updatat putin dupa propria-mi poveste!!! sper sa nu fiu nevoit sa platesc drept de autor:))
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.
edit by Stefan Tolos.
Ultima modificare făcută de ciocse30 la Mie 05 Jan, 2011 10:52 pm
Intr-o dimineata prin luna decembrie a anului 2009, cand am pornit motorul am auzit un rateu, apoi masina nu mai tragea bine iar relatiul il tinea dar nu mai accelera ca inainte. Parca mergea doar in trei cilindrii, cei mai nostalgici tin minte de la masina noastra nationala cand de ducea o bujieIn in ce fel reactiona masina. In scurt timp mi s-a aprins si becul de la martorul de noxe care clipea cand acceleram mai tare. Am dus masina la diagnosticare la service-ul opel si au constatat ca bobina nu imi mergea pe cilindrul 2 (cu ocazia asta am schimbat si bujiile - 18 lei bucata bosch GM+manopera). Diagnosticarea m-a costat 140 lei si bobina (modulul de aprindere) la ei ma costa 1200 lei . Nu am cumparat piesa de acolo, am continuat sa merg asa cu masina in 3 cilindrii fara sa trag de ea pana la urmatoarea operatiune.
Am dat capacul cu ecotec la o parte , am scos mufa de la bobina , am desfacut suruburile, am scos bobina, am bagat din nou mufa , am infipt in ea 4 bujii care stiam ca merg, le-am legat intre ele cu o sarma pe care am legat-o la un capat la masa (un carlig de pe la motor pe care l-am frecat usor sa i se ia vopseaua ca sa fiu sigur ca face contact) apoi taica-meu a dat la cheie cateva secunde , am observat care bujie nu facea scanteie - deci bratul ala al bobinei era defect. Am scos bobina de tot, am scos mansonul de cauciuc de pe bratul respectiv al bobinei prin tragere , am observat ca pe langa linia de turnare a izolatorului(ebonita) de sub manson , era o depunere de carbon ca o murdarie, sub care era o crapatura fina. La capetele crapaturii am dat niste gauri (o gaura la fiecare capat) cu un burghiu foarte fin dar tot in masa de ebonita, nu adanc (1-2 mm maxim, la gaura de jos am ajuns la metal, dar am constatat ca nu e problema) iar intre gauri, pe crapatura am facut un sant pe tot parcursul crapaturii cu varful unui cutter, tot asa nu f adanc.Trebuie sa urmariti sa indepartati orice urma de murdarie si ebonita sa ramana curata. Curatati bine cu o carpa tot ce ati facut pe acolo, eu in santul acela si in gauri am pus niste bucatele de banda de teflon (de ce teflon, pt ca e bun izolator electric si rezista la temperaturi mari), cat sa refaca defectul pe care l-am facut. Am pus pus mansonul de cauciuc la loc pe brat cu mare grija pt ca bucatile de teflon sa nu iasa din gaurile si santul pe care l-am facut (am tinut pe loc teflonul cu capatul unei surubelnite fine pana am tras mansonul). Apoi am pus bobina la loc , am conectat mufa, am dat la cheie, am lasat masina la relanti 1-2 minute. Aveti ocazia sa va mirosa destul de rau a benzina daca ati mers mai mult timp cu masina defeta, se acumuleaza benzina nearsa in cilindul care nu a functionat. Apoi am incercat masina, totul mergea perfect, am facut deja cred vreo 28000 km de cand am facut reparatia asta si nu s-a intamplat nimic, totul merge OK. Cred ca reparatia este definitiva si nu o sa mai intampin probleme. Oricum ideea este ca imi fac treaba cu masina acum si fara sa scot din buzunar peste 1300-1400 ron cat ma costa piesa + manopera.
Nu va faceti griji, daca schimbati/reparati bobina singuri nu o sa se intample nimic, nu va trebuie car pass pt. ECU sau testul ala cu bujiile nu da niciun scurt in instalatia electrica!
Sper sa va ajute acest post, pt ca modulul de aprindere se pare ca este o problema la motoarele in 16 valve.
Multa bafta! Da-ti si voi o bere pt. rezolvarea asta (nu sunt vreun mecaic, sunt medic, e o reparatie aproximativ ca la capacele de la delcou pt cine stie despre ce e vorba
Precizez ca am postat acest mesaj avand sursa de inspiratie un coment care a stat la baza rezolvarii problemei survenite, pentru a scutii timp, iar algoritmul explicatiei era foarte bun...l-am updatat putin dupa propria-mi poveste!!! sper sa nu fiu nevoit sa platesc drept de autor:))
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.
edit by Stefan Tolos.
Ultima modificare făcută de ciocse30 la Mie 05 Jan, 2011 10:52 pm
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- alexx1402
- ****
- 1,753 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,753
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
De unde poze... traiasca "copy/paste"
sursa de "inspiratie":
http://www.astraclub.ro/ind...efecta-rezolvare/
sursa de "inspiratie":
http://www.astraclub.ro/ind...efecta-rezolvare/
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Fenomenul = defectul se numeste CONTURNARE si reprezinta formarea unui arc electric pe suprafata izolatorului (bobina sau tate cum spun unii). Acest arc format 'roade' din plastic si ramane carbon care conduce si mai bine electric. Deci se curata, se pune rasina si ceva rugaciuni sa tina, daca ai arsura pana la bobinaj solutia nu este decat pe moment sau nici atat.
Care spune de ce apare conturnarea in afara de material slab are nota 10
Care spune de ce apare conturnarea in afara de material slab are nota 10
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Conturnarea apare de la praf+umezeala. Nu spalati motorul sau daca se spala se scoate si se usuca cu aer comprimat. Capacul cu Ecotec pe el te scapa de sunet dar mentine umezeala sau caldura, mai bine lipsa. Bobina se poate spala cu detergent la fel si 'tatele' dar demontate, uscat si montat. Verificati starea izolatorilor de cauciuc = 'tatele', daca apar crapaturi jos la bujie e pe duca, cautati sh.
Referitor la experimente cu tot felul de bujii ai dreptate, nu da scanteie si se uda, acum chiar nu va mai face si arcul electric cauta alt drum. Alta cauza este umezire bujie de la coduri P0300->P0304 datorate ECU, daca va apare in sfarsit tensiune pe bujie ea fiind uda arcul se va face tot pe unde vrea el.
Noile bobine Delphi par mai proaste ca primele dar asta e alta poveste.
Referitor la experimente cu tot felul de bujii ai dreptate, nu da scanteie si se uda, acum chiar nu va mai face si arcul electric cauta alt drum. Alta cauza este umezire bujie de la coduri P0300->P0304 datorate ECU, daca va apare in sfarsit tensiune pe bujie ea fiind uda arcul se va face tot pe unde vrea el.
Noile bobine Delphi par mai proaste ca primele dar asta e alta poveste.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Nimeni nu poate spune sigur de ce se strica. Eu am banuit ca e ceva legat de marca bujiilor.
Chestia e ca eu am tot dat cu apa sub presiune pe motor sa iau praful si n-am avut absolut nicio problema. Cred ca de 10-15 ori pe vara fac chestia asta. Altii care n-au spalat deloc motorul au probleme cu bobinele. E o posibilitate asta cu praful si umezeala dar nu e cauza sigura.
Chestia e ca eu am tot dat cu apa sub presiune pe motor sa iau praful si n-am avut absolut nicio problema. Cred ca de 10-15 ori pe vara fac chestia asta. Altii care n-au spalat deloc motorul au probleme cu bobinele. E o posibilitate asta cu praful si umezeala dar nu e cauza sigura.
- DB77AAA
- *******
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
ciocse30
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2010
- Mesaj Privat
cristidb a scris:Oare o sa mai mearga bine cand se umezeste zona aia? Unele capace de distribuitor mergeau cand erau uscate, dar "dimineata pe racoare" faceau figuri.
Oricum reparatia are sanse de reusita doar daca defectul e o crapatura in bobina. Daca e sarma intrerupta... adio.
Oricum reparatia are sanse de reusita doar daca defectul e o crapatura in bobina. Daca e sarma intrerupta... adio.
Foarte adevarat, foarte buna observatia cu umezeala...dupa 2 saptamani de la prima repartie mi-a recidivat problema...am purces iar la aceeasi metoda de reparare iar cand am desfacut mansoanele de cauciuc din capetele bobinei am observat ca acel cilindru cu problema avea un iz de umezeala.
Am desfasurat operatiunea cu mai multa atentie(aici ma refer la acea banda de teflon care trebuia pusa delungul crapaturi), iar pana azi 05.01.2010, a mers brici!
ciocse30
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2010
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Gresit 99,9%, exista 0,1% in raspunsul tau dar probabilitatea este iar aranjata de nu iese nici 0,00001%
Daca esti din Bucuresti eu iti propun o intalnire la mine ca stau la curte si te voi lasa pe tine sa imi desfaci bobina de inductie(se desface foarte usor)...si sa te convingi 100% ca mie mia functionat aceasta reparatie! CE ZICI mai esti asa de sigur pe tine?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ciocse30 eu am raspuns lui cristidb vezi contextul, cat despre reparatie stai linistit ca eu am facut magarii de genul pe trafo linii, dubloare, triploare de m-am saturat acum 20-25ani...apropo acolo tensiunea este 18-27KV.
Pe vremea impuscatului rasinile erau greu de gasit si le foloseam numai la prieteni sau clienti grasi, in rest ceara de sigiliu ca asta era moca. Banda de teflon nu tine, ai sa vezi...
Pe vremea impuscatului rasinile erau greu de gasit si le foloseam numai la prieteni sau clienti grasi, in rest ceara de sigiliu ca asta era moca. Banda de teflon nu tine, ai sa vezi...
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ciocse30
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2010
- Mesaj Privat
- CORBU
- ****
- 1,670 mesaje
- din 01 Dec 2006
- Zafira Tourer 2015 b16dth
- Iasi
CORBU
- Mesaje scrise: 1,670
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2006
- Mesaj Privat