Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B
  • Mirciulica85

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salut, am un opel corsa b din 97, 1.4i, 60 Cp...e normal sa imi porneasca termocupla cand ajunge acul aproape de rosu? trece de 100'C si aproape cand ajunge pe rosu porneste termocupla, e normal?
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu e normal,dar trebuie sa verifici daca nu cumva te minte termometrul.Greu de verificat...doar sa incerci cu alta termocupla (~45 lei).
In cartea masinii scrie ca termocupla cupleaza la 100oC.
Eu am schimbat-o pe a mea (era defecta,nu cupla de loc) si cea noua cupleaza la 95oC.
  • Mirciulica85

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2010

  • Mesaj Privat
danpet a scris:Nu e normal,dar trebuie sa verifici daca nu cumva te minte termometrul.Greu de verificat...doar sa incerci cu alta termocupla (~45 lei).
In cartea masinii scrie ca termocupla cupleaza la 100oC.
Eu am schimbat-o pe a mea (era defecta,nu cupla de loc) si cea noua cupleaza la 95oC.


pai am schimbat sonda de la termocupla si am pus una nou si tot la fel imi face
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,977
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Depinde si de producator. Sunt care deschid la 95, altele la 100 sau chiar peste.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Mirciulica85 a scris:
danpet a scris:Nu e normal,dar trebuie sa verifici daca nu cumva te minte termometrul.Greu de verificat...doar sa incerci cu alta termocupla (~45 lei).
In cartea masinii scrie ca termocupla cupleaza la 100oC.
Eu am schimbat-o pe a mea (era defecta,nu cupla de loc) si cea noua cupleaza la 95oC.


pai am schimbat sonda de la termocupla si am pus una nou si tot la fel imi face

In cazul acesta,e foarte probabil sa nu-ti indice corect temperatura la bord.
Termocupla care porneste ventilatorul,e cea montata pe radiator (cu hexagon de 29) si care are 2 fire (sau 3 la unele masini).
Sonda care masoara temperatura in motor si trimite semnalul la acul indicator din bord,e montata pe motor,are un singur fir (al doilea e masa) si un hexagon mult mai mic si nu are nicio legatura cu ventilatorul.E un termistor NTC.
E posibil sa se fi decalibrat ori aceasta sonda,ori indicatorul din bord,ori stabilizatorul de tensiune,care e un integrat ca un tranzistor si e tot in bord.Acest integrat stabilizeaza tensiunea si pt indicatorul de benzina.
Cred ca ai nevoie de un electronist sau un foarte bun electrician auto.

@Shiva,
"Depinde si de producator. Sunt care deschid la 95, altele la 100 sau chiar peste.
"
cu tot respectul,termostatul deschide (circuitul de apa spre radiator),iar termocupla inchide circuitul electric pt ventilator.
  • ionutzmi

  • Mesaje scrise: 469
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Omega 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2008

  • Mesaj Privat
si eu am probleme cu termocupla la corsa sotiei ,
mie imi mergea tot timpu , iam scos mufa sa nu mai stea pornita , pana o voi schimba .
  • sebytzuls

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2010

  • Mesaj Privat
salut si la mine intra pe la 100 de grade si cum ajunge la 90 se opreste ...
  • chivu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1996 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2010

  • Mesaj Privat
salut,si eu am aceasi problema la corsa mea din 96 dar multi spun ca e normal la modelul asta sa porneasca termocupla la 102 grade pentru ca la 105 grade apa fierbe!
  • sejad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1997 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salut baieti si eu am aceiasi problema termocupla intra peste 100 grade dar acum nu mai intra deloc inainte mai miscam de mufa de intra in ventilator si mai pornea acum e moarta cred ca trebuie sa schimb mufa aia sau termocupla cu totul.......
  • RazvanD

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2011

  • Mesaj Privat
sall.eu tot asa am probleme cu termocupla.ajungea la 100/100 si ceva si nu declansa.cum nu am stiut alta solutie am facut ventilatorul pe direct si knd ajunge la temperatura de 95/100 grade pornesc ventilatorul dintr-un buton.exista un risc daca am facut asa ceva?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu,cu conditia sa fi pus fire destul de groase si un intrerupator care sa reziste la curent mare.Motorul ventilatorului consuma 6-7A in functionare.Eu am pus un buton mic si cu un releu.Am mers asa toata luna iulie (tot concediul).Dupa ce am schimbat termocupla,am lasat releul in circuit,ca sa protejeze contactele termocuplei.
Exista riscul sa nu vezi la timp acul termometrului si sa uiti sa pornesti ventilatorul.
  • RazvanD

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Am pus fire destul de groase(cele folosite la instalatii electrice in casa,de 2,5) iar intrerupatorul eu cred ka este ok,asta din privinta mea.O sa incerc sa nu uit sa mai pornesc ventilatorul Very Happy
Ms frumos pt raspuns

danpet a scris:Nu,cu conditia sa fi pus fire destul de groase si un intrerupator care sa reziste la curent mare.Motorul ventilatorului consuma 6-7A in functionare.Eu am pus un buton mic si cu un releu.Am mers asa toata luna iulie (tot concediul).Dupa ce am schimbat termocupla,am lasat releul in circuit,ca sa protejeze contactele termocuplei.
Exista riscul sa nu vezi la timp acul termometrului si sa uiti sa pornesti ventilatorul.

  • bboytyby

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 1996 n14sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2010

  • Mesaj Privat
am un termostat de vanzare de opel corsa b motor 1.4 60 cp pret 10 ron (nou nout)
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ce intelegi prin "termostat"? Pune o poza cu piesa.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@bboytyby,n-ai mai dat niciun semn in legatura cu termostatul...?
Am intrebat "Ce intelegi prin "termostat"? ",deoarece ai postat la "Termocupla",care e altceva.
Eu am nevoie de un termostat (nu e urgent),dar vreau sa stiu exact ce cumpar (sa vad,caracteristici,marca).
Nu merita sa iau ceva mai ieftin dar cu fiabilitate indoielnica,avand in vedere ca pt al schimba,trebuie demontata distributia.
  • Famke

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 1995 c12nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Termocupla are 2 valori si sunt notate pe fiecare.La valoarea mai mare cupleaza ex95 grade si la valoarea mai mica decupleaza ex 82 grade.Eu am avut dacie si am schimbat multe si am observat ca nu toate "lucra "dupa cum scrie.Cel mai exact e sa faci in casa experimente cu apa pusa la fiert,un circuit cu bec de lanterna si termostatul in serie.Masori cu un termometru ce are scala peste 100 grade apa si vezi la ce temperatura se aprinde becul,opresti focul la apa si vezi la cate grade decupleaza si astea sunt valorile REALE la care functioneaza. Sunt termostate cu gramada la fier vechi in corpurile radiatoarelor de la masinile straine,va luati o cheie fixa de 27 sau reglabila si le demontati,negociati cu omul si ....Temperatura indicata la bord nu e foarte exacta ,e "bai" doar daca sta tot timpul pe zona rosie .
  • bboytyby

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 1996 n14sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2010

  • Mesaj Privat
termostatul e asta
si parca costase 13 lei parca
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
bboytyby a scris:termostatul e asta
si parca costase 13 lei parca

Nu te supara,dar ai gresit de doua ori,odata ca ai postat despre termostat la subiectul "Termocupla" si a doaua oara ca exista topic special pentru vanzari-cumparari.
...Si inca ceva,cum vrei sa vinzi ceva despre care nu dai niciun fel de date,decat o poza si aia neclara?
Eu am cumparat deja termostat "Behr" cu 37 lei de 92 grade.
  • Vlad04noz

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Corsa 1996 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Buna,

saptamana trecuta am achizitionat si eu un Opel Corsa-B, 1.2 si la mine face la fel, adica inca n-am auzit sa intre in functiune ventilatorul, desi indicatorul din bord era undeva la 95 °C, oare este normal sa intre in functiune asa de tarziu ventilatorul Question ?
Multumesc anticipat ! Wink
  • blueleon

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
@Vlad04noz, probabil la tine termocupla declanseaza la 100 de grade, probleme vor fi atunci cand nu va declansa peste aceasta temperatura. Eu am scapat-o o data la aprox. 105 grade, acul ajungand aproape pe zona marcata cu rosu cand a pornit electroventilatorul pe treapta a 2-a, urmarea fiind inlocuire garnitura chiuloasa + rectificat chiuloasa. La momentul respectiv cauza a fost blocarea termostatului.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR