- calotescu2007
- **
- 72 mesaje
- din 13 Dec 2009
- Frontera 1996 x22xe
- Timis
calotescu2007
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 1996 x22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2009
- Mesaj Privat
- calotescu2007
- **
- 72 mesaje
- din 13 Dec 2009
- Frontera 1996 x22xe
- Timis
calotescu2007
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 1996 x22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2009
- Mesaj Privat
dragos_s
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Gorj
- Masina: Frontera 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
salutare. am vazut topicul si as avea si eu o nelamurire grava. problemele sunt: cu masina pe loc la un moment dat, cand trece acul de apa din bord de jumatate porneste cupla dar apa tot crestepana ajunge undeva la ultima linie sub rosu. si asta nu e tot, radiatorul din masina, de incalzire, e fierbinte dar aerul pe gurile de incalzire e tot rece. am verificat termostatul - e bun, bulbula ce da comanda la ventilatoare mi-a zis mesterul ca ciaca ar fi de dacie, are legatua?! clapetele din masina - sunt in regula. singura varianta spusa de meserias e ca pompa de apa sa aiba 1 sau mai multe palete rupte. frontera 1994 sport 2.0 are cineva idee?! multumesc
- calotescu2007
- **
- 72 mesaje
- din 13 Dec 2009
- Frontera 1996 x22xe
- Timis
calotescu2007
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Timis
- Masina: Frontera 1996 x22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2009
- Mesaj Privat
dragos_s
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Gorj
- Masina: Frontera 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
calotescu2007 a scris:ar fi posibil si atunci nu mai face debitul normal
dar eu am intilnit caz la o pompa de apa care se invirtea paleta pe ax dar ar fierbe mot orul
dar eu am intilnit caz la o pompa de apa care se invirtea paleta pe ax dar ar fierbe mot orul
deci ar putea fi asta problema. mentionez ca masina a avut problema grave cu motoru: a fost inghetat, radiatorul mare a fost inghetat-beton. radiatorul mic a fost infundat. am schimbat radiatorul mare si l-am curatat pe cel mic dupa ce i-am dat capacul jos. deci ar fi trebuit sa lucreze bine. acum mi-a spus mesterul ca pompa a fost si ea inghetata si s-au stricat paletele, ar fi fost pornita fortat. mai astept si alte sugestii dar oricum o sa dam pompa jos sa vedem ce si cum. multumesc
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Band1T
- OP
- 422 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Astra 2000 X17DTL
- Brasov
Band1T
- Mesaje scrise: 422
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
- bogdan fronteristu'
- **
- 250 mesaje
- din 06 Oct 2011
- Frontera 1996
- Prahova
bogdan fronteristu'
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2011
- Mesaj Privat
o intrebare scurta vis a vis de temp apei . la ce temperatura declanseaza electroventilatorul - prima treapa ma refer? 80 de gade? intrebam de curioziatate ca oricum la mine nu merge prima treapta dar as vrea sa o repar.
ideea e ca la mine intra direct treapta a doua pe la ultima linie inainte de rosu, apoi scade pana la urmatoarea linuta dupa care urca iar. asta nu m-a deranjat prea tare pana acum - de vreo 8 luni de cand am masina, dar acum, pe caldurile astea imi taie aerul conditionat cand ajunge la ultima linie si nu-i mai da drumul daca merg doar prin oras(daca ies la drum intins si scade pana spre jumate merge aerul din nou). problema e ca am cartea service a masinii dar nu am reusit sa identific care schema electrica e cea care trebuie... voi stiti? masina din 1996 e early model ? sau later model? si fcare ar fi schema ?
scuze ca va stresez cu atatea pronleme la frontera asta a mea..
ideea e ca la mine intra direct treapta a doua pe la ultima linie inainte de rosu, apoi scade pana la urmatoarea linuta dupa care urca iar. asta nu m-a deranjat prea tare pana acum - de vreo 8 luni de cand am masina, dar acum, pe caldurile astea imi taie aerul conditionat cand ajunge la ultima linie si nu-i mai da drumul daca merg doar prin oras(daca ies la drum intins si scade pana spre jumate merge aerul din nou). problema e ca am cartea service a masinii dar nu am reusit sa identific care schema electrica e cea care trebuie... voi stiti? masina din 1996 e early model ? sau later model? si fcare ar fi schema ?
scuze ca va stresez cu atatea pronleme la frontera asta a mea..
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
daca ai trei fire la electroventilator, cred ca poti rezolva prin inversarea plusului de la prima treapta cu plusul celei de a doua...
cred ca atunci o sa porneasca ventilatorul direct pe treapta doua...
nu sunt sigur pe ce te-am sfatuit sa faci, dar eu asa as incerca... poate se mai gandeste cineva la solutia asta, si ne comfirma sau ne cearta...
cred ca atunci o sa porneasca ventilatorul direct pe treapta doua...
nu sunt sigur pe ce te-am sfatuit sa faci, dar eu asa as incerca... poate se mai gandeste cineva la solutia asta, si ne comfirma sau ne cearta...
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Pai ar putea fi relee,fire naspa,sau termocupla.Cel mai simplu,scoate mufa de la termocupla si fa-i strap intre cele 3 fire,pe rand,2 cate 2.Nu are ce sa se intample.
Daca iti porneste treapta 1 separat de a 2a,inseamna ca e termocupla.
Daca nu-ti porneste decat pe a 2a,indiferent cum le-ai pune,e din fire/releu(ee)
Daca iti porneste treapta 1 separat de a 2a,inseamna ca e termocupla.
Daca nu-ti porneste decat pe a 2a,indiferent cum le-ai pune,e din fire/releu(ee)
- kriu
- ***
- 537 mesaje
- din 19 Oct 2007
- Omega 2003 y22dth
- Dolj
kriu
- Mesaje scrise: 537
- Locatie: Dolj
- Masina: Omega 2003 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
Daca nu ai decat 2 fire la mufa,inseamna ca s-a dus termocupla.Cand iti ajunge pe rosu,ventilatorul pleaca direct,comandat de ECU,pe baza sondei pt.ceasuri.(asa e la 2.5 tds). Tu poti sa nici nu ai termocupla,ca el tot pleaca,atunci cand intra in regim de avarie (cica..)
Incearca sa schimbi termocupla cu una pe la 95”C
Incearca sa schimbi termocupla cu una pe la 95”C
- bogdan fronteristu'
- **
- 250 mesaje
- din 06 Oct 2011
- Frontera 1996
- Prahova
bogdan fronteristu'
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2011
- Mesaj Privat
salut
mufa are trei fire, unul l-am descoperit ca fiind masa. am tinut firul de masa si am atins cu unul dintre celelalte - pleaca pe turatie mare, cred(eu nu stiu daca are doua trepte, Stelea zice ca nu si tind sa-l cred). am tinut tot firul de masa si am facut strap cu celelalt. se aude ca si cum ar bazai un releu ceva si...atat. indiferent cum le pui tot inainte de rosu pleaca electroventilatorul. banuiesc termocupla, cred ca o sa dau o fuga la targoviste sa o pun pe a lui stelea si vedem cum pleaca. deocamdata , m-am suparat si i-am tras fir direct cu buton la bord. apas butonul - porneste electroventilatorul. romaneste, nu?
merci de sfaturi
sper sa rezolv pana la fest. plus de asta eu cred ca acolo mergem sa ne betivanim si sa ne plimbam nu sa reparam masini, nu?
mufa are trei fire, unul l-am descoperit ca fiind masa. am tinut firul de masa si am atins cu unul dintre celelalte - pleaca pe turatie mare, cred(eu nu stiu daca are doua trepte, Stelea zice ca nu si tind sa-l cred). am tinut tot firul de masa si am facut strap cu celelalt. se aude ca si cum ar bazai un releu ceva si...atat. indiferent cum le pui tot inainte de rosu pleaca electroventilatorul. banuiesc termocupla, cred ca o sa dau o fuga la targoviste sa o pun pe a lui stelea si vedem cum pleaca. deocamdata , m-am suparat si i-am tras fir direct cu buton la bord. apas butonul - porneste electroventilatorul. romaneste, nu?
merci de sfaturi
sper sa rezolv pana la fest. plus de asta eu cred ca acolo mergem sa ne betivanim si sa ne plimbam nu sa reparam masini, nu?
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- bogdan fronteristu'
- **
- 250 mesaje
- din 06 Oct 2011
- Frontera 1996
- Prahova
bogdan fronteristu'
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2011
- Mesaj Privat
- SUPERDRAGOS
- ****
- 2,664 mesaje
- din 24 Aug 2007
- Frontera 2001 3.O DI
- Bucuresti
SUPERDRAGOS
- Mesaje scrise: 2,664
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Frontera 2001 3.O DI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,721 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,721
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
Ventilatorul e cu o singura treapta. Termocupla are doua trepte (trei fire), prima pt. ventilator radiator apa, a doua decupleaza AC (cand se supraincalzeste motorul). Acum, ECU are posibilitatea in caz de supraincalzire sa opreasa AC-ul si sa porneasca ventilatorul (interesant, e de verificat daca e asa).
Ca sa schimbi termocupla la X20(22)XE, se pierde doar antigelul din furtunul de tur (se poate si fara pierdere de antigel, dar trebuie sa tragi la furtnas si nu e prea placut la gust).
Ca sa schimbi termocupla la X20(22)XE, se pierde doar antigelul din furtunul de tur (se poate si fara pierdere de antigel, dar trebuie sa tragi la furtnas si nu e prea placut la gust).