Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Avand in vedere ca se apropie iarna........
Se trage sau nu frana de mana cand e ger?
Trebuie schimbat uleiul? Se pune mai putin vascos?
Skip ads

  • marius_cyp

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Eu nu trag frana de mana cand e frig sau ger afara!
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,852
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
eu meru trag frana de mana si nu am probleme.
  • marius_cyp

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Am citit undeva pe site spune ca nu e sanatos sa tragi frana de mana cand e ger sau frig unele se ingheata cablu nu stiu precis,este te ajuns sa bag viteza a I-a.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,417
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Soferii vechi zic ca sa nu tragi frana de mana, sa o lasi numai in viteza, altfel risti sa iti inghete cablul si sa ramai cu rotile infranate. S-ar putea ca la masinile mai noi sa nu fie cazul, oricum, e mai bine sa nu aflam:) eu zic ca daca nu o lasi in panta mare, pusa in viteza sta masina fara probleme.
Cu uleiul, depinde de vascozitate. cel mai bine ar fi sa mergi la un magazin, poater dai de un vanzator mai priceput, sa iti explice cum se interpreteaza codul uleiului (codul iti zice cam pana la ce temperaturi merge, din cate stiu eu).
Oricum, problema mai mare nu e uleiul sau frana de mana, ci celelalte jucarii (genul baterie, anvelope, etc)... parerea mea e ca probabilitatea sa ai probleme din cauza uleiului sau a franei de mana e destul de mica (trebuie sa dai de un ger de sa crape pietrele, ca nu imi vine mie a crede ca la -5 grade mi se blocheaza frana, sau mi se face uleiul marmelada) dar cu niste anvelope proaste/uzate/de vara poti sa ai bucurii si la +2 sau+3 grade...
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Mi e faza cu frana de mana mi se pare o prostie aplicabila doar in cazul daciilor. Eu la toate masinile am folosit frana de mana iarna si n-au patit nimic. In schimb, la dacia de la munca, daca trag frana de mana seara, dimineata cand pun frana tin decat doua roti sau chiar una.
  • dannek

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu se trage frina de mina la masinile sub 5000 de euro Rolling Eyes Laughing
Dar la Opel se foloseste oricind ai nevoie ca doar este masina germana!!
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
si eu o trag iarna, totusi trebuie sa fim atenti daca trecem prin balti si apoi ingheata noaptea putem avea surpriza sa se blocheze...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,417
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
de fapt masinile peste 5000 euro vin dotate cu un pitic cu ranga, care dimineata, cand aude ca ne apropiem de masina, departeaza sabotii de frana de pe placute, astfel incat sa nu avem probleme cu frana de mana
daca unei asemenea masini ii scade pretul sub 5000 euro, putem trage o singura concluzie: piticul a murit, fie in urma unui accident, fie de frig.
  • sodo

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2006

  • Mesaj Privat
eu unul nu trag frana de mana,ca mi-a ramas blocata o data,dar intorc rotile spre zid(ce-i drept eu stau si pe un deal,dar pana acum nu mi s-a-ntamplat sa scape din viteza).Cat despre ulei,eu nu-l shimb,il las pe acelas si merge foarte bine
  • Luciani67

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2005

  • Mesaj Privat
In cazul in care cablurile franei de mana sunt OK se poate folosi fara probleme . Eu am schimbat recent pentru ca s-a dus exteriorul....
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca cablul este OK, cum a spus si Luciani67, poti sa o tragi dar mai bine nu. Frinele se pot bloca si datorita apei/zapezii care va ingheta pe disc, placute, saboti... Eu am patit asa si nu am tras frina.
In legatura cu uleiul si producatorul spune ca iarna sau in zone reci se pune alt ulei. Romania nu mai este in ultimul timp in zona temperata, vara suntem in Grecia +30 si iarna in Finlanda -30.
Dar astea sunt probleme mici in comparatie cu altele. Abia astept temperaturi nordice sa vada din nou vecinii cum pornesc niste masini cu adevarat intretinute Shocked nu ca ale lor numai spalate si parfumate care vor ramine pina la primavara acolo Twisted Evil . Ca de obicei ei au sa dea numai zapada de pe ele si dupa ce vor ingheta suficient vor continua in statie cu ochii pe vreun mijloc de transport in comun Sad pe cind eu am sa circul Very Happy .
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
este indicat a nu se trage frana de serviciu pe timp de iarna...
-cablu uzat => patrunde apa prin camasa cablului si se intepeneste;
-zapada/apa inghetata pe saboti sau placute;
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
cred ca se mai adauga vericare concentratie antigel, inlocuirea cauciucurilor cu unele adecvate sezonului, verificare baterie, demaror, instalatie de incarcare ca nu e frumos sa ramai cu masina-n drum.... si altele care mai sunt de sezon
  • duradarius@masini.ro

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Baia de Aries (Alba)
  • Masina: Astra 1995 1.7 TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
""""de fapt masinile peste 5000 euro vin dotate cu un pitic cu ranga, care dimineata, cand aude ca ne apropiem de masina, departeaza sabotii de frana de pe placute, astfel incat sa nu avem probleme cu frana de mana
daca unei asemenea masini ii scade pretul sub 5000 euro, putem trage o singura concluzie: piticul a murit, fie in urma unui accident, fie de frig. """"


Ce tare-i asta ............ Laughing Laughing Laughing =))))

Darius
  • CristianM

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Referitor la tipul uleiului in functie de temperatura(rece).
Din cate stiu primele doua cifre reprezinta temperatura exprimata in grade Farenheid pana la care este recomandat sa folosesti uleiul (bineinteles la motorul rece). De exemplu 10Wnn 10 F aprox -13 Celsius
15Wnn 15 F aprox -10 Celsius.
Citeam intr-un manual ca pentru Diesel la temp mai scazute de -15 C nu este recomandat de ex 10W40, ci ceva mai jos 5Wnn. Eu fiind in Buc de asta folosesc. In ultimii 3 ani au fost doar cate 2-3 zile temp sun -15, respectiv -17.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR