- alex_arhire
- OP
- 989 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 989
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
- marius_cyp
- **
- 250 mesaje
- din 12 Feb 2006
- Astra 2000 Y20DTH
- Italia
marius_cyp
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2006
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,848 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,848
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- marius_cyp
- **
- 250 mesaje
- din 12 Feb 2006
- Astra 2000 Y20DTH
- Italia
marius_cyp
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Italia
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2006
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Soferii vechi zic ca sa nu tragi frana de mana, sa o lasi numai in viteza, altfel risti sa iti inghete cablul si sa ramai cu rotile infranate. S-ar putea ca la masinile mai noi sa nu fie cazul, oricum, e mai bine sa nu aflam:) eu zic ca daca nu o lasi in panta mare, pusa in viteza sta masina fara probleme.
Cu uleiul, depinde de vascozitate. cel mai bine ar fi sa mergi la un magazin, poater dai de un vanzator mai priceput, sa iti explice cum se interpreteaza codul uleiului (codul iti zice cam pana la ce temperaturi merge, din cate stiu eu).
Oricum, problema mai mare nu e uleiul sau frana de mana, ci celelalte jucarii (genul baterie, anvelope, etc)... parerea mea e ca probabilitatea sa ai probleme din cauza uleiului sau a franei de mana e destul de mica (trebuie sa dai de un ger de sa crape pietrele, ca nu imi vine mie a crede ca la -5 grade mi se blocheaza frana, sau mi se face uleiul marmelada) dar cu niste anvelope proaste/uzate/de vara poti sa ai bucurii si la +2 sau+3 grade...
Cu uleiul, depinde de vascozitate. cel mai bine ar fi sa mergi la un magazin, poater dai de un vanzator mai priceput, sa iti explice cum se interpreteaza codul uleiului (codul iti zice cam pana la ce temperaturi merge, din cate stiu eu).
Oricum, problema mai mare nu e uleiul sau frana de mana, ci celelalte jucarii (genul baterie, anvelope, etc)... parerea mea e ca probabilitatea sa ai probleme din cauza uleiului sau a franei de mana e destul de mica (trebuie sa dai de un ger de sa crape pietrele, ca nu imi vine mie a crede ca la -5 grade mi se blocheaza frana, sau mi se face uleiul marmelada) dar cu niste anvelope proaste/uzate/de vara poti sa ai bucurii si la +2 sau+3 grade...
- love4cars
- ****
- 1,440 mesaje
- din 24 Sep 2005
- Astra Z14XEP
- Bucuresti
love4cars
- Mesaje scrise: 1,440
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2005
- Mesaj Privat
- dannek
- **
- 297 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Braila
dannek
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- LEXXX
- ****
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
de fapt masinile peste 5000 euro vin dotate cu un pitic cu ranga, care dimineata, cand aude ca ne apropiem de masina, departeaza sabotii de frana de pe placute, astfel incat sa nu avem probleme cu frana de mana
daca unei asemenea masini ii scade pretul sub 5000 euro, putem trage o singura concluzie: piticul a murit, fie in urma unui accident, fie de frig.
daca unei asemenea masini ii scade pretul sub 5000 euro, putem trage o singura concluzie: piticul a murit, fie in urma unui accident, fie de frig.
sodo
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2006
- Mesaj Privat
- Luciani67
- **
- 299 mesaje
- din 10 Aug 2005
- Astra 2001
- Bihor
Luciani67
- Mesaje scrise: 299
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Daca cablul este OK, cum a spus si Luciani67, poti sa o tragi dar mai bine nu. Frinele se pot bloca si datorita apei/zapezii care va ingheta pe disc, placute, saboti... Eu am patit asa si nu am tras frina.
In legatura cu uleiul si producatorul spune ca iarna sau in zone reci se pune alt ulei. Romania nu mai este in ultimul timp in zona temperata, vara suntem in Grecia +30 si iarna in Finlanda -30.
Dar astea sunt probleme mici in comparatie cu altele. Abia astept temperaturi nordice sa vada din nou vecinii cum pornesc niste masini cu adevarat intretinute nu ca ale lor numai spalate si parfumate care vor ramine pina la primavara acolo . Ca de obicei ei au sa dea numai zapada de pe ele si dupa ce vor ingheta suficient vor continua in statie cu ochii pe vreun mijloc de transport in comun pe cind eu am sa circul .
In legatura cu uleiul si producatorul spune ca iarna sau in zone reci se pune alt ulei. Romania nu mai este in ultimul timp in zona temperata, vara suntem in Grecia +30 si iarna in Finlanda -30.
Dar astea sunt probleme mici in comparatie cu altele. Abia astept temperaturi nordice sa vada din nou vecinii cum pornesc niste masini cu adevarat intretinute nu ca ale lor numai spalate si parfumate care vor ramine pina la primavara acolo . Ca de obicei ei au sa dea numai zapada de pe ele si dupa ce vor ingheta suficient vor continua in statie cu ochii pe vreun mijloc de transport in comun pe cind eu am sa circul .
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- gabonne
- ****
- 1,294 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,294
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- duradarius@masini.ro
- **
- 88 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 1995 1.7 TDI
- Baia de Aries (Alba)
duradarius@masini.ro
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Baia de Aries (Alba)
- Masina: Astra 1995 1.7 TDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
""""de fapt masinile peste 5000 euro vin dotate cu un pitic cu ranga, care dimineata, cand aude ca ne apropiem de masina, departeaza sabotii de frana de pe placute, astfel incat sa nu avem probleme cu frana de mana
daca unei asemenea masini ii scade pretul sub 5000 euro, putem trage o singura concluzie: piticul a murit, fie in urma unui accident, fie de frig. """"
Ce tare-i asta ............ =))))
Darius
daca unei asemenea masini ii scade pretul sub 5000 euro, putem trage o singura concluzie: piticul a murit, fie in urma unui accident, fie de frig. """"
Ce tare-i asta ............ =))))
Darius
CristianM
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2006
- Mesaj Privat
Referitor la tipul uleiului in functie de temperatura(rece).
Din cate stiu primele doua cifre reprezinta temperatura exprimata in grade Farenheid pana la care este recomandat sa folosesti uleiul (bineinteles la motorul rece). De exemplu 10Wnn 10 F aprox -13 Celsius
15Wnn 15 F aprox -10 Celsius.
Citeam intr-un manual ca pentru Diesel la temp mai scazute de -15 C nu este recomandat de ex 10W40, ci ceva mai jos 5Wnn. Eu fiind in Buc de asta folosesc. In ultimii 3 ani au fost doar cate 2-3 zile temp sun -15, respectiv -17.
Din cate stiu primele doua cifre reprezinta temperatura exprimata in grade Farenheid pana la care este recomandat sa folosesti uleiul (bineinteles la motorul rece). De exemplu 10Wnn 10 F aprox -13 Celsius
15Wnn 15 F aprox -10 Celsius.
Citeam intr-un manual ca pentru Diesel la temp mai scazute de -15 C nu este recomandat de ex 10W40, ci ceva mai jos 5Wnn. Eu fiind in Buc de asta folosesc. In ultimii 3 ani au fost doar cate 2-3 zile temp sun -15, respectiv -17.