Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • popker

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Revin cu o noua problema.
Astra F caravan motor 1.6i C16NZ.
Masina are aproximativ 280.000 Km si consuma cam 2 litri de ului intre schimburi.
Acum cateva zile (cele friguroase), mergeam prin oras cu masina cu caldura pornita si motorul cald. La un moment dat incepe sa sa bage aer din ce in ce mai rece. Mi-am dat seama (datorita forumului, pe care il studiez regulat) ca e o problema grava. Trag pe dreapa, verific antigelul si conform asteptarilor nu mai aveam deloc antigel in rezervor. Las masina acolo, ma duc a doua zi cu antigel si cu ulei de motor. (pentru ca si uleiul era cu putin sub limita minima) fac plinul, aerisirea si verific daca imi curge pe undeva. In acel moment nu am vazut nici o scurgere. Pornesc catre casa, iar cand ajung la destinatie si verific din nou rezervorul de antigel descoper ca este iarasi gol. Am suspectat imediat garnitura de chiuloasa dar vroiam si parearea unui specialist. Am fost la mai multe service-uri in Cluj si nici unul nu m-a putut primi fara o programare dupa cel putin 3 zile.
Intre timp am mai studiat problema si am mai descoparit ca pierd antigel cu motorul cald (posibil pe la pompa de apa). Pare destul de logic. La motor cald presiunea pe sistemul de racire creste.
Nivelul uleiului nu s-a modificat (de la completare) si nici nu am ulei in antigel, dar la motor cald se observa pe busonul de umplere si pe partea superioara a jojei o pelicula alba, (nu este spuma multa ci doar o pelicula alba... intrebare: poate fi doar de la condens? sau a ajuns antigel si in ulei?). De asemenea conform forum-ului am "gustat" si lichidul care iasa pe la toba finala si are gust dulceag (deci are antigel in el).
Am reusit iesi sa fac un specialist sa vada masina si concluzia a fost urmatoarea: garnitura de chiuloasa si pompa de apa defecte. Asta in cazul cel mai fericit. A zis ca nu am antigel in ulei. Asta fara sa desfaca motorul. Dupa ce il desface imi poate spune mai multe (daca trebuie rectificata chiuloasa, supape, etc). Problema mare e ca nu poate face programare decat peste o saptamana.

Si acum sa revin si la intrebarea pentru care am deschis aceasta discutie.
Am motorul plin de ulei care iase prin partea de sus a motorului (desi garnitura de la capacul de tacheti a fost schimbata de curand), iar mecanicul care a vazut masina (si mi-a facut o parere buna) mi-a spus ca la acest motor este o problema comuna. Adica trebuie curatat (ars) "cu lampa de sudura" filtrul din capacul de la tacheti cel tarziu la 6 luni, pentru ca daca nu oricum da uleiul afara chiar daca schimb din nou garnitura.
Aceasta problema nu am gasit-o pe forum.
Stie cineva ceva despre aceasta problema

Multumesc anticipat si imi cer scuze pentru acest mesaj lung
  • eu
  • ***
  • 712 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 712
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Lipeste capacul cu silicon Wink Se practica la motoarele alea.
  • Dr.Opel

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1984 13N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Din cele ce spui, ai intr-adevar garnitura ciupita si va trebui sa dai chiulasa jos. Cu ocazia asta schimba si simeringurile de supape, curata supape, slefuieste galeriile de admisie si verifica tachetii hidraulici, inlocuieste garniturile de la chiulasa cu unele originale (nu te calici cu no-name-uri), verifica si axa cu came. Schimba-i si pompa de apa si verifica si starea segmentilor - vezi cum se prezinta peretii cilindrilor daca au rizuri etc. Chestia cu lipitul capacului de la axa cu came este cu doua taisuri: presiunea mare este provocata de uzura segmentilor si daca lipesti pe sus pe la capac, vei avea surpriza sa ai pierderi foarte curind pe la simeringuri (palier etc). Asa ca pina nu faci o segmentare sau nu refaci compresia mai bine pierzi un pic pe sus decit sa-ti iasa tot prin laterale (mai ales la forje si mers mult turat). Cind pui la loc chiulasa asigura-te ca ti-o stringe cu cheia dinamometrica in ordinea prescrisa. Dupa max 1000 km suruburile chiulasei trebuie din nou strinse definitiv (se lasa garnitura).
  • popker

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Se pare ca problema nu e asa de grava. Al treilea service care a vazut masina a zis ca in nici un caz nu e garnitura de chiuloasa. (cele unde am fost nu ma puteau programa decat peste o saptamana asa ca am mai vrut sa aflu o parere). Voi fi programat luni dimineata pentru schimbarea pompei de apa, semeriguri ax came si vibrochen, garnitura baie ulei si capac ax came, oring delcou (acestea ultimele pentru a scapa de uleiul de pe motor).

Ei sunt 99% siguri ca nu e ciupita garnitura de chiuloasa si asta dupa ce le-am spus ca masina porneste dimineata normal. Ei au argumentat ca daca era ciupita garnitura de chiuloasa se aduna peste noapte apa in cilindru si dimineata uda bujia si motorul ar fi trebuit sa mearga in 3 cilindri. De asemenea fiind foarte frig spun ei ca am avut impresia ca e prea mult abur, iar mirosul la esapament oricum spun ca are un miros dulceag.

Foarte interesant cu service-urile din Cluj. 2 dintre ele erau 100% sigure ca e dusa garnitura si unul e 99% sigur ca nu e dusa.
Si sa mai ai incredere in ei....

Oricum luni se lucreaza la ea si voi vedea dupa aceea.
  • alexandrv_b

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Aiud-Alba
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Eu am patzit la fel shi nu afost decat pompa de apa!
Garnitura de la capacul axului cu came trbuie sa o schimbi si pe cea noua sa o ungi cu putzin silicon pe ambele partzi si nu tre sa il arzi cu lampa de sudura.
Bafta!!!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR