- realcriss
- OP
- 423 mesaje
- din 19 Dec 2008
- Astra 2001 1.7dti y17dt
- Arges
realcriss
- Mesaje scrise: 423
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 1.7dti y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2008
- Mesaj Privat
Am de mult timp o dilema, ceva de genu Mr. Tickle din Brainiac
Este vorba de uleiul din cutiile de viteza manuale.
Daca in recipientul original, sigilat, expira in 2 ani de la data fabricatiei de ce in cartea tehnica se specifica sa nu se schimbe ci doar daca e nevoie sa se completeze?
In cutie nu mai expira? nu isi mai pierde din proprietati?
Multumesc
Este vorba de uleiul din cutiile de viteza manuale.
Daca in recipientul original, sigilat, expira in 2 ani de la data fabricatiei de ce in cartea tehnica se specifica sa nu se schimbe ci doar daca e nevoie sa se completeze?
In cutie nu mai expira? nu isi mai pierde din proprietati?
Multumesc
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Si eu m-am gândit la asta, si chiar am vrut sa schimb uleiul din cutie, dar datoritã ascunderii unui ºurub de la baia de ulei a cv in spatele unui suport al cutiei si a inaccesibilitãþii acestuia, m-am enervat si doar l-am completat cu ulei gm original, si mai am 1.5 l si garnitura de la baie... Poate vreodata am nevoie... Ce sa zic daca neamþul asa a lãsat.o aºa o las si eu, cred totusi ca termenul ãla de 2 ani e pus asa ca sa nu se uzeze uleiul in bidon stand degeaba si noi sã-l cumpãrãm de bun chiar dacã el are 10 ani... Zic si eu. Succes!
- Dariescu Claudiu
- ***
- 685 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Dariescu Claudiu
- ***
- 685 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
- Dariescu Claudiu
- ***
- 685 mesaje
- din 30 Jun 2008
- Astra 2003 Z18xe
- Iasi
Dariescu Claudiu
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Nu te-am contrazis la nimic, decât la faptul ca modelul meu de cutie nu are buson, tu ai spus la cazul general iar eu am arãtat excepþia, din câte îmi aduc aminte nu am zis ca nu se schimbã uleiul, am spus cu titlu de exemplu ce fac eu? Daca te-am deranjat cu ceva îmi cer scuze, dar eu am vrut sa nu crezi cã toate au buson... Succes! Si un An Nou fericit!
- mazak
- **
- 142 mesaje
- din 17 Jun 2008
- Astra 2000 y17 DTI
- Brasov
mazak
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2008
- Mesaj Privat
Salut
Asa e, cutiile de viteze de la Opel (in cazul meu model cutie F17) nu au buson de golire dar nu este imposibil de schimbat uleiul.Eu l-am schimbat anul trecut in vara, cu ulei original cumparat de de la Radacini si procedeul consta in felul urmator: sub cutia de viteza este un capac (capac diferential) cu vreo 10-12 suruburi M8, se desfac acele suruburi, se da capacul jos si in acelasi timp uleiul curge din cutie, iar operatia de montare este invers, adica se pune capacul la loc strangand suruburile M8 si se toarna noul ulei.
Va multumesc pentru intelegere si va stau la dispozitie pentru mai multe detalii.
Asa e, cutiile de viteze de la Opel (in cazul meu model cutie F17) nu au buson de golire dar nu este imposibil de schimbat uleiul.Eu l-am schimbat anul trecut in vara, cu ulei original cumparat de de la Radacini si procedeul consta in felul urmator: sub cutia de viteza este un capac (capac diferential) cu vreo 10-12 suruburi M8, se desfac acele suruburi, se da capacul jos si in acelasi timp uleiul curge din cutie, iar operatia de montare este invers, adica se pune capacul la loc strangand suruburile M8 si se toarna noul ulei.
Va multumesc pentru intelegere si va stau la dispozitie pentru mai multe detalii.
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Dar daca are totusi un orificiu pentru umplere/complectare, de ce nu s-ar putea extrage pe acolo uleiul prin metoda vacum/aspiratie ? Nu stiu....zic si eu.... Sa aveti sarbatori fericite!
L.E.
@Bluecorsa-PDG
Daca iti place sa faci tu chestia asta, se poate.....un dop de cauciuc sa intre fix pe orificiul de umplere, iar prin el sa treaca doua furtunase, unul sa ajunga la baza baii de ulei si prin al doilea bagi presiune de aer cu o pompa electrica sau manuala! In acest caz este bine ca uleiul sa fie caldut! Cand vrei sa faci ceva ....ideile vin de la sine...
Ultima modificare făcută de D_M_G la Mie 29 Dec, 2010 6:01 pm
L.E.
@Bluecorsa-PDG
Daca iti place sa faci tu chestia asta, se poate.....un dop de cauciuc sa intre fix pe orificiul de umplere, iar prin el sa treaca doua furtunase, unul sa ajunga la baza baii de ulei si prin al doilea bagi presiune de aer cu o pompa electrica sau manuala! In acest caz este bine ca uleiul sa fie caldut! Cand vrei sa faci ceva ....ideile vin de la sine...
Ultima modificare făcută de D_M_G la Mie 29 Dec, 2010 6:01 pm
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
- mazak
- **
- 142 mesaje
- din 17 Jun 2008
- Astra 2000 y17 DTI
- Brasov
mazak
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2000 y17 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2008
- Mesaj Privat
Da, intr-adevar surubul de nivel al uleiului este greu de desfacut dar nu imposibil, o tubulara cu articulatie de 90 grade si un pic mai multa rabdare se rezolva (la mine cele 10-12 suruburi au fost cele mai usoare, la ce m-am chinuit foarte tare a fost surubul de nivel dar l-am rezolvat cu multa rabdare)
Va doresc numai bine si LA MULTI ANI!
Va doresc numai bine si LA MULTI ANI!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Unele cutii de pe Opel au buson de scurgere.
Opel precizeaza doar la F12 inlocuire la 30,000km si pe urma numai verificare/completare, inlocuire in cazul interventiilor si evident la toate cele automate vechi. Cele easytronic sunt de fapt cutii normale dar au motorase, nu necesita inlocuire dupa ei.
Acum treaba e altfel...in timp cei din service au constatat ca uleiul de cutie nu este lifetime si asta nu numai la Opel ci si la restul marcilor. Toate cutiile au un furtun sau dop pentru 'aerisire' astfel incat la variatii de temperatura sa nu se creeze presiune sau depresiune in cutie. Evident ca asa intra in cutie si umezeala din atmosfera.
Acum din biblie :
Opel precizeaza doar la F12 inlocuire la 30,000km si pe urma numai verificare/completare, inlocuire in cazul interventiilor si evident la toate cele automate vechi. Cele easytronic sunt de fapt cutii normale dar au motorase, nu necesita inlocuire dupa ei.
Acum treaba e altfel...in timp cei din service au constatat ca uleiul de cutie nu este lifetime si asta nu numai la Opel ci si la restul marcilor. Toate cutiile au un furtun sau dop pentru 'aerisire' astfel incat la variatii de temperatura sa nu se creeze presiune sau depresiune in cutie. Evident ca asa intra in cutie si umezeala din atmosfera.
Acum din biblie :
Engine Oil Shelf Life.
I couldn't decide whether to put this in the FAQ or the main page, so it's in both, because I get asked this question a lot. Typically, the question is along the lines of "GenericAutoSuperStore are having a sale on WickedlySlippy Brand synthetic oil. If I buy it now, how long can I keep if before I use it?"
In general, liquid lubricants (ie. oils, not greases) will remain intact for a number of years. The main factor affecting the life of the oil is the storage condition for the products. Exposure to extreme temperature changes, and moisture will reduce the shelf life of the lubricants. (an increase of 10°C doubles oxidation which halves the shelf life) ie. don't leave it in the sun with the lid off. Best to keep them sealed and unopened.
Technically, engine oils have shelf lives of four to five years. However, as years pass, unused engine oils can become obsolete and fail to meet the technical requirements of current engines. The specs get updated regularly based on new scientific testing procedures and engine requirements. But this is only really a concern if you've bought a brand new car but have engine oil you bought for the previous car. An oil that is a number of years old might not be formulated to meet the requirements set for your newer engine.
If your unopened containers of engine oil are more than three years old, read the labels to make sure they meet the latest industry standards. If they do meet the current standards, you might want to take the extra precaution of obtaining oil analysis before using them. An oil analysis will check for key properties of the oil and ensure that it still meets the original manufacturing specs. Of course the cost of getting an analysis done on old oil is probably going to outweigh going and buying fresh stuff. So it's a double-edged sword.
As a general rule, the simpler the oil formulation, the longer the shelf life. The following is a guideline under protected conditions - indoors at about 20°C:
Product Shelf Life
Base Oils, Process Oils 3 years
Hydraulic Oils, Compressor Oils, General Purpose Lubricating Oils 2 years
Engine Oils and Transmission Oils 3 years
Industrial and Automotive Gear Oils 2 years
Metal Working and Cutting Oils 1 year
Read more: http://www.carbibles.com/en...tml#ixzz19fxm1LQL
I couldn't decide whether to put this in the FAQ or the main page, so it's in both, because I get asked this question a lot. Typically, the question is along the lines of "GenericAutoSuperStore are having a sale on WickedlySlippy Brand synthetic oil. If I buy it now, how long can I keep if before I use it?"
In general, liquid lubricants (ie. oils, not greases) will remain intact for a number of years. The main factor affecting the life of the oil is the storage condition for the products. Exposure to extreme temperature changes, and moisture will reduce the shelf life of the lubricants. (an increase of 10°C doubles oxidation which halves the shelf life) ie. don't leave it in the sun with the lid off. Best to keep them sealed and unopened.
Technically, engine oils have shelf lives of four to five years. However, as years pass, unused engine oils can become obsolete and fail to meet the technical requirements of current engines. The specs get updated regularly based on new scientific testing procedures and engine requirements. But this is only really a concern if you've bought a brand new car but have engine oil you bought for the previous car. An oil that is a number of years old might not be formulated to meet the requirements set for your newer engine.
If your unopened containers of engine oil are more than three years old, read the labels to make sure they meet the latest industry standards. If they do meet the current standards, you might want to take the extra precaution of obtaining oil analysis before using them. An oil analysis will check for key properties of the oil and ensure that it still meets the original manufacturing specs. Of course the cost of getting an analysis done on old oil is probably going to outweigh going and buying fresh stuff. So it's a double-edged sword.
As a general rule, the simpler the oil formulation, the longer the shelf life. The following is a guideline under protected conditions - indoors at about 20°C:
Product Shelf Life
Base Oils, Process Oils 3 years
Hydraulic Oils, Compressor Oils, General Purpose Lubricating Oils 2 years
Engine Oils and Transmission Oils 3 years
Industrial and Automotive Gear Oils 2 years
Metal Working and Cutting Oils 1 year
Read more: http://www.carbibles.com/en...tml#ixzz19fxm1LQL
- tannu
- ***
- 773 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 773
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Prea complicat sa scoti planetara etc.
Care nu are buson scurgere si poseta tabla cu suruburi o demonteaza de curge tot. la unele modele inclusiv Corsa C un surub e mai greu accesibil, ori il lasi si 'dezlipesti' putin tabla sa curga uleiul ori sus putin cutia si iese. Garnitura nu trebuie musai inlocuita decat daca o rupi sau o maltratezi, in rest e foarte bun de refolosit. Ulei va recomand numai GM original 19 40 182 in majoritatea cazurilor sau altceva de genul 75W80, consultati TIS, EPC sau autodata pentru date exacte.
Nu este un pret enorm 30lei/L ulei GM dar dormi linistit. Pe langa contaminare si uzura lui apar diverse 'pilituri' magnetice (retinute de buson nivel/scurgere) dar si cele nemagnetice de la piesele din bronz/alama.
Pilitura de otel (magnetica) provine de la pinionane cel mai des de la R unde lumea se grabeste si caraie (dinti barbieriti) si mai rar de la uitat ambreiaj unde hacui totul.
Mai repet odata, de la cei 'avizati' si cu experienta de service : uleiul cutie se schimba la primul simptom de ceva galagie, intra greu etc. Iar face figuri tastatura si nu pre a vad ce scriu, next time...
Care nu are buson scurgere si poseta tabla cu suruburi o demonteaza de curge tot. la unele modele inclusiv Corsa C un surub e mai greu accesibil, ori il lasi si 'dezlipesti' putin tabla sa curga uleiul ori sus putin cutia si iese. Garnitura nu trebuie musai inlocuita decat daca o rupi sau o maltratezi, in rest e foarte bun de refolosit. Ulei va recomand numai GM original 19 40 182 in majoritatea cazurilor sau altceva de genul 75W80, consultati TIS, EPC sau autodata pentru date exacte.
Nu este un pret enorm 30lei/L ulei GM dar dormi linistit. Pe langa contaminare si uzura lui apar diverse 'pilituri' magnetice (retinute de buson nivel/scurgere) dar si cele nemagnetice de la piesele din bronz/alama.
Pilitura de otel (magnetica) provine de la pinionane cel mai des de la R unde lumea se grabeste si caraie (dinti barbieriti) si mai rar de la uitat ambreiaj unde hacui totul.
Mai repet odata, de la cei 'avizati' si cu experienta de service : uleiul cutie se schimba la primul simptom de ceva galagie, intra greu etc. Iar face figuri tastatura si nu pre a vad ce scriu, next time...
- tannu
- ***
- 773 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 773
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
- DJINN
- **
- 399 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
DJINN
- Mesaje scrise: 399
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat