paul25
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1999 y16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
sal.sunt nou pe acest forum si am o mica problema;acum acteva zile am vrut s apornesc motorul cu a 2 cheie care are cipul stricat si de atunci dupa pornirea motorului celelete becuri se sting cu exceptia celui de ulei care intarzie sa se stinga circa 2-3 sec.uleiul este schimbat la 147000 km ,masina avand acum 152000..
am fost la tester si a gasit ca eroare "blocare pornire"",a sterso dar becul de ulei aceasi treaba se intampla...daca s-a mai intalnit cineva cu aceasta problema rog asami dea un sfat ce pot face .....MULTUMESC anticipat
am fost la tester si a gasit ca eroare "blocare pornire"",a sterso dar becul de ulei aceasi treaba se intampla...daca s-a mai intalnit cineva cu aceasta problema rog asami dea un sfat ce pot face .....MULTUMESC anticipat
- ioanv21
- **
- 128 mesaje
- din 18 Oct 2010
- Vectra 1901 X17DT
- Hunedoara
ioanv21
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1901 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,987 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,987
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
paul25
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1999 y16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
sal.nu inainte se stingea cu celelalte becuri dupa pornirea motorului...masina merge f bine.sunt fff multumit de ea...o s ao las asa pana o sai schimb uleiul si dupa care voi vedea ce si cum
ce ulei trebuie sai pun ca ea are acum mobil 1-5w40.ful sintetic.poate face asa ca e uleiul subtire si afara a venit frigul...bafta si drumuri cat mai bune
ce ulei trebuie sai pun ca ea are acum mobil 1-5w40.ful sintetic.poate face asa ca e uleiul subtire si afara a venit frigul...bafta si drumuri cat mai bune
- stfan
- **
- 300 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Vectra 1998 x20dth
- Constanta
stfan
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
- ioanv21
- **
- 128 mesaje
- din 18 Oct 2010
- Vectra 1901 X17DT
- Hunedoara
ioanv21
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1901 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 5,987 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 5,987
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
La modelele putin mai vechi ( Astra G, Vectra B...etc. ) martorul de ulei se stinge aproape in momentul in care porneºte maºina, nu dupã 2-3 secunde ( semnalul de la senzor ajunge direct la martor ). La modelele mai noi ( Astra H, Zafira B..etc ), martorul se stinge dupã 3 secunde de la pornirea motorului ( semnalul de la senzor ajunge mai intai la calculator dupã care merge la martor ). Dacã inainte martorul se stingea imediat dupã pornirea motorului iar acum dupã 2-3 secunde sigur s-a intâmplat ceva. Motorul nu se defecteazã aºa de pe o zi pe alta, rãmâne senzorul, sau supapa de la pompa de ulei care pierde presiunea.
@Paul, acest lucru se intampla de cate ori pornesti masina sau de obicei la prima pornire?
@Paul, acest lucru se intampla de cate ori pornesti masina sau de obicei la prima pornire?
paul25
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1999 y16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
precizez ca aceasta problema a aparut in urma incercarii de a porini motorul cu cealalata cheie...daca cipul de al o cheei este stricat nu poti face deacat s adeschizi masina sa pui contactul si s ainvarti motorul fara insa a avea pornire....
asat miam dat seama singur si deci in motor sa intamplat ceva ....
EDWIN...acest lucru se inatmpla de fiecare data cand pornesc masina..chiar at cadn o pornesc 1 oara intarzie cu o sec mai mult.dac il opresc si pornesc imediat dsipare odat cu restul,adiac ca inainte...e posiibil ca senzorul s aciteasca mai tarziu presiunea sau acea supapa s anu mai lucreze cum trebuia
..bafta
asat miam dat seama singur si deci in motor sa intamplat ceva ....
EDWIN...acest lucru se inatmpla de fiecare data cand pornesc masina..chiar at cadn o pornesc 1 oara intarzie cu o sec mai mult.dac il opresc si pornesc imediat dsipare odat cu restul,adiac ca inainte...e posiibil ca senzorul s aciteasca mai tarziu presiunea sau acea supapa s anu mai lucreze cum trebuia
..bafta
- D_M_G
- ****
- 2,271 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Cred ca este normal ca becul de presiune ulei sa se stinga la 2-3 sec. de la pornire, dar nu depaseasca acest timp! Presiunea uleiului neajungand la valori normale instant, fiind necesare cateva zeci de rotatii ale motorului! Nu are nici o legatura logica schimbatul cheilor, sau resetarea erorii cu presiunea de ulei! Mai degraba varifica nivelul acestuia si asigura-te ca vascozitatea lui este cea indicata pentru tipul tau de motor! La un motor apar probleme cand cald fiind, becul de presiune ulei sta aprins continu la ralanti sau turatii mai mari...ori la tine nu este cazul...
paul25
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1999 y16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
paul25
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1999 y16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 941 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 941
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
poti sa incerci si mama resetarii - problema ta este ca pompa de ulei incepe sa dea semne de uzura - daca ar fi fost senzorul de presiune - ai fi avut ceva intermitente - sau s-ar fi stins aprins ca si cum ar fi fost accidental.
Uleiul tau nu este nicidecum full sintetic pentru ca nu are cum - 15W40 nu este full sintetic - pentru simplu fapt ca full sinteticul se face doar la inicele 5 - la 10 este semisintetic, la 15 si semisintetic dar si mineral iar mai sus numai mineral.
Ca sa te convingi ca este asa cum spun cumpara un aditiv de ulei - sau chiar metabond gold- in cazul tau o sa faca numai bine si o sa vezi ca o scoti la capat.
Oricum masinuta ta are ceva km si daca deja ai dat-o pe 15 W40 - uzura in componentele motorului este cam maricica.
Uleiul tau nu este nicidecum full sintetic pentru ca nu are cum - 15W40 nu este full sintetic - pentru simplu fapt ca full sinteticul se face doar la inicele 5 - la 10 este semisintetic, la 15 si semisintetic dar si mineral iar mai sus numai mineral.
Ca sa te convingi ca este asa cum spun cumpara un aditiv de ulei - sau chiar metabond gold- in cazul tau o sa faca numai bine si o sa vezi ca o scoti la capat.
Oricum masinuta ta are ceva km si daca deja ai dat-o pe 15 W40 - uzura in componentele motorului este cam maricica.
- stfan
- **
- 300 mesaje
- din 04 Dec 2007
- Vectra 1998 x20dth
- Constanta
stfan
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2007
- Mesaj Privat
- mariano
- ***
- 941 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 941
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
Scuze pentru dizertatia despre ulei - acum am vazut ca ai scris Mobil 1 - si este 5 W40 - da este cam subtire - mergi pe 10 W40, desi cu frigurile care se anunta si celui pe care il ai tu ar trebui sa ii creasca vascozitatea,
Daca ii creste vascozitatea si becul iti mai face figuri - incearca ce ti-am recomandat.
Daca ii creste vascozitatea si becul iti mai face figuri - incearca ce ti-am recomandat.
paul25
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1999 y16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
albasete
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2010
- Mesaj Privat
Salut. Si eu patesc asa cu martorul la ulei, dar numai dimineata, la prima pornire si asta in sezonul rece. Este normal sa ramana 2-3 secunde aprins. Dupa cum s-a spus uleiul nu ajunge imediat la presiunea optima. Daca martorul ramane mai mult timp aprins, atunci sunt probleme cu pompa de ulei . Depinde si ce ulei folositi. (Castrol 10w40 la Vectra x20xev 1996).
- mariano
- ***
- 941 mesaje
- din 13 Jun 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
mariano
- Mesaje scrise: 941
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2008
- Mesaj Privat
albasete a scris:Salut. Si eu patesc asa cu martorul la ulei, dar numai dimineata, la prima pornire si asta in sezonul rece. Este normal sa ramana 2-3 secunde aprins. Dupa cum s-a spus uleiul nu ajunge imediat la presiunea optima. Daca martorul ramane mai mult timp aprins, atunci sunt probleme cu pompa de ulei . Depinde si ce ulei folositi. (Castrol 10w40 la Vectra x20xev 1996).
NU ! Normal este ca uleiul sa ajunga imediat la presiunea normala, deoarece mai ales pe vremea rece vascozitatea creste si este suficienta o singura invartire completa a motorului ca sa creeze presiunea necesara stingerii senzorului.
eficienta sistemului de ungere se realizeaza prin presurizarea circuitului - presurizare realizata prin pompa si etanseitatea sistemului, data de catre segmenti. Daca presiunea scapa pe langa segmenti , aceasta scapa spre baia de ulei deteliorand garnitura baii de ulei - cauzand scurgeri sau arunca gaze, mult prea mult in rampa culbutorilor - lucru care se poate verifica foarte simplu, aducandu-se motorul la temperatura normala de lucru si cu motorul pornit se deschide cu grija busonul de umplere si se verifica daca ies gaze in exces. In mod normal trebuie sa arunce stropi de ulei, dar gaze nu trebuie sa fie in exces, daca se vede ca pufaie gaze in exceseste clar ca segmentii de foc nu mai etanseaza suficient pierzand gaze - deci presiunea in circuitul de ungere scade.
Solutia provizorie - pentru a nu deteliora garnitura culbutorilor si a preveni imbacsirea in exces cu vapori de ulei - este acel celebru furtun care se scoate din capacul de culbutori si se coboara sub masina ca la "celebrele" Dacii
paul25
- Mesaje scrise: 92
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 1999 y16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
albasete
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1996 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2010
- Mesaj Privat
- CapellaCt
- ****
- 1,592 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,592
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat