pesq
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1993 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut.
Am o vectra a C18NZ care are bord clasic, fara turometru. Am luat acu ceva timp un bord cu turometru de la dezmembrari, si mi`am facut curaj si l`am montat ieri. Totul functiona cum trebuie, se aprindeau becurile care trebuie, arata nivelul benzinei, temperatura, turatia era pe la 8-9 sute la relanti.
Dupa ce am mers vreo jumatate de ora am vazut ca la semafor (la relantii in general) turatia a scazut la 400 rpm si motorul aproape se oprea. Daca masina era in viteza se comporta normal, doar cand era scoasa din viteza scadea turatia la 3-4-500 rpm. A urcat si temperatura la apa foarte sus, si a trebuit sa ma opresc ca sa nu fierb motorul (lichidul din vazul de expansiune bolborosea, aproape fierbea).
A mai patit cineva asa ceva cand a schimbat bordul? Sau trebuia sa mai fac eu ceva in afara sa conectez cele 3 mufe de pe bordul vechi pe cel nou?
O singura problema am remarcat la bordul asta ... acul de la vitezometru oscila foarte repede pe o marja de +- 5km de la viteza curenta, tremura ca la o dacie veche
Cred ca era bordul de la o masina diferita, ca imi arata maxim 50L la nivelul de benzina, si la bordul vechi e pana la 60L.
Am demontat imediat bordul nou si l`am pus pe cel vechi inapoi, si masina merge fara nici o problema acum, la fel ca inainte de a desface bordul.
Are cineva vreo idee? poate e bordul cel nou defect si face vreun scurt? sa incerc cu alt bord sau e posibil ca altul sa imi faca la fel.
Am o vectra a C18NZ care are bord clasic, fara turometru. Am luat acu ceva timp un bord cu turometru de la dezmembrari, si mi`am facut curaj si l`am montat ieri. Totul functiona cum trebuie, se aprindeau becurile care trebuie, arata nivelul benzinei, temperatura, turatia era pe la 8-9 sute la relanti.
Dupa ce am mers vreo jumatate de ora am vazut ca la semafor (la relantii in general) turatia a scazut la 400 rpm si motorul aproape se oprea. Daca masina era in viteza se comporta normal, doar cand era scoasa din viteza scadea turatia la 3-4-500 rpm. A urcat si temperatura la apa foarte sus, si a trebuit sa ma opresc ca sa nu fierb motorul (lichidul din vazul de expansiune bolborosea, aproape fierbea).
A mai patit cineva asa ceva cand a schimbat bordul? Sau trebuia sa mai fac eu ceva in afara sa conectez cele 3 mufe de pe bordul vechi pe cel nou?
O singura problema am remarcat la bordul asta ... acul de la vitezometru oscila foarte repede pe o marja de +- 5km de la viteza curenta, tremura ca la o dacie veche
Cred ca era bordul de la o masina diferita, ca imi arata maxim 50L la nivelul de benzina, si la bordul vechi e pana la 60L.
Am demontat imediat bordul nou si l`am pus pe cel vechi inapoi, si masina merge fara nici o problema acum, la fel ca inainte de a desface bordul.
Are cineva vreo idee? poate e bordul cel nou defect si face vreun scurt? sa incerc cu alt bord sau e posibil ca altul sa imi faca la fel.
habiby
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2009
- Mesaj Privat
pai tu ai pus bord de astra h ca numai la el rezervorul are 50 de litri inrest nu potsa-ti recomand nimic decat faptul ca ar trebui sa cauti un bord de vectra si nu de astra eu am facut aceiasi miscare ca si tine cu bordul ca nici a mea nu avea cu turometru dar mi-am pus de vectra si nu am intampinat nici o problema dupa montaj cu multa stima si spor la treaba
pesq
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1993 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2008
- Mesaj Privat
tery
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2010
- Mesaj Privat
pesq
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1993 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2008
- Mesaj Privat
Nu ai de legat nici un fir. In spatele bordului sunt 2 mufe + cablul de la kilometraj, cu o mufa rotunda. E destul sa le scoti de la bordul vechi si sa le conectezi la cel nou, si o sa iti arate si turatia. Este undeva pe forum un tutorial cum sa desfaci bordul, e destul de simplu.
Singura chestie e ca la mine cablul de la kilometraj e cam scurt, si te chinui putin sa il scoti si sa il pui inapoi. In rest, nimic complicat. Operatiunea ar trebui sa dureze maxim o ora, demontat + montat.
Singura chestie e ca la mine cablul de la kilometraj e cam scurt, si te chinui putin sa il scoti si sa il pui inapoi. In rest, nimic complicat. Operatiunea ar trebui sa dureze maxim o ora, demontat + montat.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
bordul e de astra f. sunt compatibile , dar nu o sa iti arate benzina cum trebuie.si poate nici km.depinde de "W".pana la cat sunt turatiile.daca numai pana la 6000 e bord de diesel si nu sunt compatibile.(unele dar nu sunt sigur).vitezometru oscileaza pt ca nu este bagat bine cablu de km.
bordul nu are nici o treaba cu racirea.la 100 grade trebuia sa plece electroventilatorul. a pornit?
operatiunea daca o faci de mai multe ori dureaza maxim 15 min demontat-montat
bordul nu are nici o treaba cu racirea.la 100 grade trebuia sa plece electroventilatorul. a pornit?
operatiunea daca o faci de mai multe ori dureaza maxim 15 min demontat-montat
pesq
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1993 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2008
- Mesaj Privat
dar problema cu turatia motorului?
eu zic ca nu ar trebui sa aiba nici o legatura cu bordul, ca bordul doar afiseaza turatia si nicidecum nu o regleaza.
si de sambata seara de cand am pus bordul cel vechi inapoi merge ok, am mers special fara muzica ca sa aud daca e ceva in neregula.
bordul e de benzina, ca avea turometrul pana la 7 mii parca, la diesel e mai putin.
eu zic ca nu ar trebui sa aiba nici o legatura cu bordul, ca bordul doar afiseaza turatia si nicidecum nu o regleaza.
si de sambata seara de cand am pus bordul cel vechi inapoi merge ok, am mers special fara muzica ca sa aud daca e ceva in neregula.
bordul e de benzina, ca avea turometrul pana la 7 mii parca, la diesel e mai putin.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
pesq
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1993 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2008
- Mesaj Privat
pffff. te uiti in bord la kilometraj. daca porneste de la 20km/h e cu cablu, daca porneste de la 0km/h atunci e electronic......................
PS: asta ar fi cea mai simpla metoda......
daca ma iau dupa asta e pe cablu, atat bordul nou cat si cel vechi. coduri de eroare nu stiu daca am, am sa ma duc la un tester sa vad.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
pesq
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1993 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2008
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
pesq
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1993 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2008
- Mesaj Privat
b-12-jme
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
- [cj]sharky
- **
- 275 mesaje
- din 08 Jun 2009
- Vectra 1992 c16nz
- Cluj
[cj]sharky
- Mesaje scrise: 275
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1992 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
Si eu am intalnit aceeasi problema legata de VSS. Nu stiam de acest aspect si am cumparat un bord fara Vss. Dupa cateva minute s-a aprins check engine si aceleasi simptome, relanti fluctuant si cateodata moare daca ai fost in frana de motor si apoi scoti din viteza. In schimb daca ii dai o acceleratie se stabilizeaza apoi undeva intre 500 si 1000 ture.
Cum pun bordul vechi inapoi problema nu apare fix in aceleasi conditii.
Erorile care apar sunt 24 Vss - no signal si 35 - IAC valve Poor idle or no idle air control (sau ceva de genul)
La IAC ajunge curent. Voi schimba asa de test si iac-ul sa vad daca se rezolva problema, desi cred ca e din bord din moment ce daca pun bordul vechi la loc toata treaba merge ca unsa.
Deci atentie mare cu ce il schimbati. Eu m-am tzepuit!
Cum pun bordul vechi inapoi problema nu apare fix in aceleasi conditii.
Erorile care apar sunt 24 Vss - no signal si 35 - IAC valve Poor idle or no idle air control (sau ceva de genul)
La IAC ajunge curent. Voi schimba asa de test si iac-ul sa vad daca se rezolva problema, desi cred ca e din bord din moment ce daca pun bordul vechi la loc toata treaba merge ca unsa.
Deci atentie mare cu ce il schimbati. Eu m-am tzepuit!
bosseno1
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2012
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat