Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • mocca

  • Mesaje scrise: 510
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Automarket a scris:La Russelsheim, Opel creeazã maºini de 111 ani. O cifrã care dovedeºte cã "maternitatea" constructorului german este responsabilã pentru naºterea eroilor care au scris pagina de istorie Opel.
O dimineaþã începutã când încã nu se luminase de ziuã. Un ger de decembrie, amplificat de vântul tãios. Un avion plin ºi un zbor lin deasupra norilor. Frankfurt: -4 grade la sol, ninsoare uºoarã. Ne-am aruncat repede în trei microbuze, care au curs încet spre Russelsheim, izvorul unui "fluviu" botezat scurt Opel, în cinstea celui care a pus bazele companiei în urmã cu 148 de ani.
Russelsheim, izvorul Opel

Ziduri lungi de cãrãmidã roºie, petece de zãpadã ºi o parcare liniºtitã, în care stau aliniate Opel-uri de toate vârstele. Printre ele, îºi fac loc timid un Golf II, un Toyota Prius ºi chiar un Ford Fiesta ponosit. Avantajul numeric este clar în favoarea nemþilor.

Gazdele ne întâmpinã cu un zâmbet politicos, dublat de o rigoare ascunsã, care ne îndeamnã sã ne conectãm la cãºtile necesare traducerii. Nu prea ºtim exact ce se întâmplã. Nu am avut timp sã ne dezmeticim. Mai mulþi ingineri trec pe lângã noi, salutã politicos ºi apoi dispar în spatele unei uºi, care ascunde un zgomot asurzitor. Primim ºi ochelari de protecþie. Unii mai mici ºi unii mai mari, pentru cei care poartã deja ochelari cu dioptrii. Germanii s-au gândit din nou la fiecare detaliu.

Ghidul nostru ne invitã dincolo de uºã. Orizontul se deschide, ochii cautã limitele halei, iar urechile fac cunoºtinþã cu un zgomot puternic, care devine treptat un tempo uºor de suportat. Suntem atât de prinºi de imensitatea care ne înconjoarã încât nu filtrãm foarte bine informaþia.

"Telefonul fãrã fir": ne anunþãm unul pe celãlalt cã trebuie sã pãstrãm aproape de ghidul nostru, sã nu abuzãm de obiectivul aparatului foto ºi, mai ales, sã nu ne abatem de la cãrarea galbenã, destinatã pietonilor.
Faceþi cunoºtinþã cu roboþii

Primul contact cu roboþii: braþe mecanizate, care sucesc pe toate pãrþile structura frontalã a unui viitor Insignia, aplicând zeci de puncte de sudurã. Lumina obscurã este brãzdatã de mii de scântei, iar nãrile sunt invadate de un miros aspru de sudurã, de metal ars. ªirul deja s-a dispersat. Fiecare cautã sã surprindã cadrul potrivit. Ghidul abia reuºeºte sã ne strângã pe toþi.

Mergem mai departe, facem cunoºtinþã cu mai mulþi roboþi, fiecare sedat sã efectueze aceeaºi operaþiune la nesfârºit. Deodatã, privirea se ridicã din pãmânt ºi întâlneºte un labirint suspendat, pe care curg bucãþi de caroserie. Aceleaºi bucãþi, un tempo perfect, un traseu pe care îþi este greu sã-l urmãreºti. Gura cãscatã, ochii aþintiþi în tavan, o pozã aici, o pozã acolo, e normal sã uiþi de cãrarea galbenã.

Claxonul unei biciclete ne trezeºte din visare. Un angajat pedaleazã relaxat ºi ocoleºte grupul de jurnaliºti români, care îºi dau coate ºi încearcã sã-l surprindã. Zâmbeºte politicos.

Ajungem la pachete imense, cu noi structuri de caroserie, care îºi aºteaptã probabil rândul la asamblare. Din când în când întâlnim o caroserie care decoreazã spaþiul imens, în care toatã acþiunea pare a se derula la înãlþime. Un grup de muncitori se bucurã de pauza de 10 minute. Sunt trei astfel de pauze ºi una de 30 de minute de-a lungul unei singure ture.

Ghidul nostru ne sfãtuieºte sã aºteptãm câteva minute repornirea roboþilor care asambleazã structura. E pauza de care aveam nevoie. Un sunet prelung anunþã cele cinci secunde rãmase pânã la repornirea maºinãriilor. La scurt timp dupã, o portierã spate este ridicatã la doi metri înãlþime ºi câteva braþe se grãbesc sã o sudeze. Muncitorii de mai devreme s-au întors deja la aparatele lor.

Pe mãsurã ce înaintãm, linia de producþie, care funcþioneazã non-stop deasupra capului nostru, începe sã transporte ceva ce începe sã semene a maºinã. Treptat ºi mirosul de metal ars este înlocuit cu unul de sulf. Ieºim din halã repede ºi predãm ochelarii de protecþie. Ghidul ne anunþã cã vom sãri peste procesul de vopsire ºi vom ajunge direct la asamblarea pãrþilor finale.

De data aceasta, ochelarii sunt înlocuiþi de o manºetã de protecþie, cu logo-ul Opel, care vine aplicatã peste ceasurile noastre. De asemenea, un arici se prinde sigur de cureaua pantalonilor. Mãsuri care previn zgârierea maºinilor.

Facem cunoºtinþã cu aceeaºi linie suspendatã, care de aceastã datã transportã caroserii colorate, pe care s-au aplicat, conform ghidului, opt kilograme de vopsea. Acelaºi neamþ ne ajutã sã-i deosebim pe fraþii americani ºi britanici ai modelului Insignia: Buick Regal ºi Vauxhall Insignia.

Am pãstrat cãrarea trasatã pentru pietoni, am fãcut cunoºtinþã cu noi muncitori pe bicicletã ºi ne-am oprit la un moment dat în faþa unui peisaj care ne-a lãsat cu gura cãscatã. Linia suspendatã se uneºte pentru prima datã cu cea de la sol. ªasiul ºi caroseria se contopesc pentru prima datã, într-o îmbrãþiºare care dã naºtere embrionului final, gata de a intra în ultima fazã de dinainte de naºtere.

Am fotografiat îndelung contopirea celor douã pãrþi esenþiale ºi am pornit de-a lungul liniei de asamblare. Am fãcut cunoºtinþã cu muncitori, în marea lor majoritate turci, care au pozat alãturi de maºini sau ºi-au vãzut conºtiincioºi de treabã, cuplând furtunaºe sau strângând ºuruburi. Treptat maºinile au primit jante, faruri, spoilere ºi chiar scaune. Aceste ultime elemente erau montate pe comandã, în funcþie de preferinþele clienþilor.
În ultima linie

Ultima linie dreaptã reprezintã testul de calitate pe care oricare exemplar trebuie sã îl treacã. Fiecare linie a caroseriei este parcursã uºor de mâna unor inspectori de calitate. Ciocane speciale ºi alte obiecte lovesc tabla acolo unde existã neregularitãþi. Se mai strâng uºile laterale ºi hayonul portbagajului. Totul trebuie sã fie perfect.

De aceea, din când în când, vacarmul produs de utilaje ºi sunetul ritmic al ciocanelor este întrerupt de o alarmã ciudatã, care cheamã specialiºtii pe un ritm vesel. Angajaþii care nu pot rezolva o problemã, solicitã ajutorul supervizorului ºi opresc la nevoie, preþ de câteva zeci de secunde, linia de asamblare. Eroarea se corecteazã rapid apoi totul poate sã se scurgã încet cãtre deznodãmânt.

Care este deznodãmântul? Sunetul scos de motor atunci când cheia este rãsucitã în contact. Primul scâncet al noului nãscut marcheazã succesul unui proces îndelungat, pe care l-am urmãrit pe fast-forward. Suficient însã pentru a înþelege eforturile depuse de o unitate de producþie ºi pentru a justifica costurile resimþite pentru fiecare automobil în parte.
Istoria Opel, trãitã pe viu

Dupã vizita uzinei, am fost îndrumaþi cãtre Opel Classic, colecþia impresionantã de maºini de colecþie a constructorului german. Adãpostitã tot de uzina de la Russelsheim, amalgamul de modele clasice reprezintã o poveste palpabilã a imperiului clãdit de Adam Opel, la început doar din maºini de cusut ºi biciclete.

Colecþia include primul autovehicul al pãrintelui Adam, Opel Patent Motor Car, System Lutzman, dar ºi celebrul RAK 2, responsabil pentru un record mondial de vitezã. Nu lipsesc nici conceptele contemporane, printre care ºi micul Trixx, din care va deriva cel mai probabil modelul urban al germanilor.

În garajul de colecþie îºi fac loc ºi modele aniversare, printre care exemplarul cu numãrul douã milioane, un Opel Kapitan poleit cu aur, sau cu numãrul 50 de milioane, un Opel Omega, ceva mai simplu decorat.


SURSA:AUTOMARKET
Skip ads

  • c0st3

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18xe XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2009

  • Mesaj Privat
as merge si eu intr-o vizita acolo Smile foarte tare
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
hai sa ne unim facem o cerere la fabrica opel pentru un tur de vizitare. eu sunt primu care ma abonez!
  • Vasile59

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2007

  • Mesaj Privat
aici este si un filmulet tot despre acest subiect



sursa: 0-100.ro
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
despre acelasi lucru: uzina din Russelsheim: http://www.promotor.ro/nout...sselsheim-7818012

ProMotor a scris:Posesorii de Opel sau cei pasionaþi de marca germanã interesaþi de o introducere în culisele automobilului pot vizita fabrica Opel de lângã Frankfurt. Spaþiul este deschis vizitatorilor de luni pânã vineri, în intervalul 11.00 - 15.00, iar grupurile de peste 10 persoane pot solicita un tur de la orele 10:00, 10:30, 13:00 ºi 14:00. Excepþiile de vizitare sunt 17-31 decembrie ºi de sãrbãtorile legale ale landului Hessen, de care þine din punct de vedere administrativ oraºul Rüsselsheim.

Costurile unui tur a fabricii Opel sunt de 4,5 euro pentru adulþi ºi copiii de peste 13 ani, în timp ce vizitatorii între 6 ºi 12 ani au bilete de 2,5 Euro. Cei sub ºase ani nu au acces în fabricã, iar intrarea se face în baza unui act de identitate. Persoanele cu dizabilitãºi beneficiazã de un tarif de intrare de 2,5 Euro.

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
si pe mine ma bate gandul sa fac o vizita.poate la vara.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR