- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Eu as lasa-o la ralanti. Nu se strica nimic daca sta 1 minut pana inchizi garajul si in plus se face ungerea bine cum s-a mai spus mai sus.
Pentru cei care nu cred in stricarea catalizatorului recomand cu caldura mai intai sa citeasca manualul de utilizare si apoi sa se pronunte. Si nu in ultimul rand e bine sa cititi cate ceva si despre catalizatoare. O sursa buna de informare in plus "post-lectura" ar mai fi baietii care monteaza tobele la Borla...daca ajungeti pe acolo. Ei chiar stiu cum se acumuleaza gazele la ralanti etc...
Pentru cei care nu cred in stricarea catalizatorului recomand cu caldura mai intai sa citeasca manualul de utilizare si apoi sa se pronunte. Si nu in ultimul rand e bine sa cititi cate ceva si despre catalizatoare. O sursa buna de informare in plus "post-lectura" ar mai fi baietii care monteaza tobele la Borla...daca ajungeti pe acolo. Ei chiar stiu cum se acumuleaza gazele la ralanti etc...
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
- eugen
- **
- 121 mesaje
- din 11 Jul 2006
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
eugen
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2006
- Mesaj Privat
Fara sa ma dau mare specialist, nu cred ca se parleste catalizatorul de la stat la relanti. Ca pana una-alta, mai mult de jumatate din masini sunt conduse zilnic in aglomerari urbane si stau foarte mult la relanti. Daca era asa de grav se gasea o solutie pana acum.
Probleme la catalizator apar in regim de mers subturat pentru ca ai o gramada de gaze saturate cu vapori. Atunci e posibil sa ai probleme de catalizator, dar daca te trezesti repede, e suficient sa o calci putin pe coada, la turatii mai mari si catalizatorul se curata.
E drept ca unii producatori recomanda plecarea imediata, dar apare o problema de ungere care reduce drastic durata de viata a motorului.
In final fiecare face cum il taie capu'... parerea mea...
Probleme la catalizator apar in regim de mers subturat pentru ca ai o gramada de gaze saturate cu vapori. Atunci e posibil sa ai probleme de catalizator, dar daca te trezesti repede, e suficient sa o calci putin pe coada, la turatii mai mari si catalizatorul se curata.
E drept ca unii producatori recomanda plecarea imediata, dar apare o problema de ungere care reduce drastic durata de viata a motorului.
In final fiecare face cum il taie capu'... parerea mea...
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- eugen
- **
- 121 mesaje
- din 11 Jul 2006
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
eugen
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2006
- Mesaj Privat
Eu prefer sa stau pe loc pana cand socul automat iese din functiune. Nu cinci minute, nu 20 de secunde, ci exact pana cand scade relanti-ul. Mie mi se pare ca asa asigur o ungere sanatoasa a motorului. Deci evit niste forte de frecare prea mari. Dar fiecare e stapana pe masina lui si o trateaza cum il taie capul.
- mihalcea dan
- OP
- 79 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Astra 1992 C14NZ
- Constanta
mihalcea dan
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
Exact eugen, asa fac si eu si am observat ca se misca si mult mai bine, dupa ce pleci cu ea de pe loc, si legat de iarna si incalzire, daca cand este frig nu o las cel putin 2 minute cand schimb vitezele trebuie sa ma lupt ceva cu schimbatorul deoarece este uleiul in cutie vascos si intra destul de greu, si am si schimbat uleiul din cutie ca cel anterior avea vreo 12 ani si nu prea mai dadea randament. Si cum spunea si pif daca nu o lasi 1-2 minute se si cam gatuie si e mai bine sa o las sa isi faca ungerea bine.
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Fi atenti ce zice manualul: dupa ce se porneste motorul, se pleaca imediat de pe loc si se merge cu o turatie moderata inca 5 minute dupa ce acesta a ajuns la temperatura optima de functionare (pentru a permite si uleiului sa ajunga la temperatura normala). Exceptie fac cazurile cand e ger puternic; atunci se lasa motorul la relanti cca. 30 de secunde, dupa care se poate pleca de pe loc.
Apropo de ungere, din momentul cand s`a pornit motorul, toate subansamblele sale sunt puse in functiune, inclusiv pompa de ulei; deci ungerea incepe instantaneu. Nu stiu ce presiune baga pompa, dar oricum cel putin 1 atm. Ganditi`va si voi: cat ii ia unui fluid cu presiunea de 1 atm sa parcurga o distanta de cativa centimetri (din baie pana la culbutori) ?
Cat despre catalizator, este posibil sa ii fie daunator pentru ca s`ar putea forma depuneri. Oricum, catalizatorul se curata (aeriseste) cand motorul este turat, deci o forja mica nu strica din cand in cand, ba chiar este recomandata.
Apropo de ungere, din momentul cand s`a pornit motorul, toate subansamblele sale sunt puse in functiune, inclusiv pompa de ulei; deci ungerea incepe instantaneu. Nu stiu ce presiune baga pompa, dar oricum cel putin 1 atm. Ganditi`va si voi: cat ii ia unui fluid cu presiunea de 1 atm sa parcurga o distanta de cativa centimetri (din baie pana la culbutori) ?
Cat despre catalizator, este posibil sa ii fie daunator pentru ca s`ar putea forma depuneri. Oricum, catalizatorul se curata (aeriseste) cand motorul este turat, deci o forja mica nu strica din cand in cand, ba chiar este recomandata.
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
eu am observat ca daca stau cu masina pe frig la ralanti, ii ia vreo 5 minute pana incepe sa scada turatia. daca o iau din loc, si conduc pasnic, in 1, max 2 minute, daca o las la ralanti, coboara la 800 rpm.
Bineinteles, pe frig mare (de la -5 grade in jos) stau si eu vreo 20 secunde pana o iau din loc, ca altfel ne kinuim reciproc..
Bineinteles, pe frig mare (de la -5 grade in jos) stau si eu vreo 20 secunde pana o iau din loc, ca altfel ne kinuim reciproc..
- Florin_
- **
- 103 mesaje
- din 19 Feb 2006
- Astra 2000 1.7 DTI
Florin_
- Mesaje scrise: 103
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
va voi spune cum procedez si eu
Primul lucru dupa ce m-am urcat in masina e sa pornesc motorul. Dupa care pun centura de siguranta, aleg un post de radio care imi place(din cele disponibile), setez treapta de ventilatie si pun pe aer cald la maxim (bineinteles ca vine numa rece la inceput )..si abia apoi bag in treapta I si pornesc.
In general le fac pe toate acestea cam in 6-10 secunde .
iarna pornesc motorul si apoi ies din masina sa o curat de zapada/gheata..deci ramane la ralanti pt. vreo 2 min
Primul lucru dupa ce m-am urcat in masina e sa pornesc motorul. Dupa care pun centura de siguranta, aleg un post de radio care imi place(din cele disponibile), setez treapta de ventilatie si pun pe aer cald la maxim (bineinteles ca vine numa rece la inceput )..si abia apoi bag in treapta I si pornesc.
In general le fac pe toate acestea cam in 6-10 secunde .
iarna pornesc motorul si apoi ies din masina sa o curat de zapada/gheata..deci ramane la ralanti pt. vreo 2 min
- kapp
- **
- 359 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 359
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
eu zik ca e bine in jur de 1 min sa stai minim cu ea pornita in fct de temperatura de afara si dupa aia sa pleci.. -- e ca un sportiv care nu a facut incalzire inainte de proba.-- parerea mea..matusa mea asa face indiferenet de vreme pleak imediat cum a pornit si a cam handicapat 2 masini..
e bine putin masina sa isi faca oleak ungerea pe acolo si cateva curse de pistoane..
e bine putin masina sa isi faca oleak ungerea pe acolo si cateva curse de pistoane..
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
COSTI
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Slatina
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
- duradarius@masini.ro
- **
- 88 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 1995 1.7 TDI
- Baia de Aries (Alba)
duradarius@masini.ro
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Baia de Aries (Alba)
- Masina: Astra 1995 1.7 TDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
La pornire tin ambreiajul apasat 10-20 secunde si dupa ce porneste motorul , dupa care las masina sa mearga la relanti intre 3 si 5 minute si apoi plec . Din experienta mea (de peste 300.000 km)spun ca este mai bine asa pentru motor , mai ales iarna !
Daca este bine sau rau fiecare judeca si face precum doreste ?!
Darius
Daca este bine sau rau fiecare judeca si face precum doreste ?!
Darius
- musicall
- **
- 289 mesaje
- din 02 Sep 2006
- Astra 2006 4 Uºi 1.7 DTL (80 cp)
- Braila
musicall
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2006 4 Uºi 1.7 DTL (80 cp)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2006
- Mesaj Privat
- kapp
- **
- 359 mesaje
- din 17 Apr 2006
- Astra 2000 y20dth
kapp
- Mesaje scrise: 359
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2006
- Mesaj Privat
- duradarius@masini.ro
- **
- 88 mesaje
- din 13 Sep 2006
- Astra 1995 1.7 TDI
- Baia de Aries (Alba)
duradarius@masini.ro
- Mesaje scrise: 88
- Locatie: Baia de Aries (Alba)
- Masina: Astra 1995 1.7 TDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
musicall@ Probabil , daca te afli in trafik si pornestri masina atunci ...."e bine sa ti ambreiajul calcat ca domane fereste te grabesti si uiti ca o ai in viteze si te trezesti in masina celui din fata !! "
Atunci cand pornesti la rece si ti ambreiajul putin timp e drept , ajuti motorul in primul rand sa urce uleiul in toate colturile motorului fara sa-l mai soliciti a invarti (sau "rupe") si uleiul (si asa mult mai vascos iarna) din cutia de viteze .
Fiecare judeca si face cum vrea ... pe banii lui ...
Darius
Atunci cand pornesti la rece si ti ambreiajul putin timp e drept , ajuti motorul in primul rand sa urce uleiul in toate colturile motorului fara sa-l mai soliciti a invarti (sau "rupe") si uleiul (si asa mult mai vascos iarna) din cutia de viteze .
Fiecare judeca si face cum vrea ... pe banii lui ...
Darius
- raducrisstian
- **
- 489 mesaje
- din 29 Oct 2006
- Astra 2004 Y17DT
- Bucuresti
raducrisstian
- Mesaje scrise: 489
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2006
- Mesaj Privat